Kyrkelover, Het gebruiksdoel is LMJK. Hij zit nogal krakkemikkig in elkaar dus we doen wat kan en waar hij misschien profijt van heeft. Buitenritje, beetje spelen in bak, grondwerk (al ben ik daar echt niet goed in), wandelen en de oefeningen den die de osteo aangeraden heeft.
Desi_2409
Geplaatst: 18-04-22 09:28
@mrie moest even zoeken wat LMJK betekende haha. Geweldig ook een super gebruiksdoel toch! Fijn dat hij zo is aangekomen, goed kosthuis!
@Kyrkelover wauw die Roi, wat een sprong, geweldige foto! ook super ruitertje
@AlwasH hoe is het nu met Nobli, zo jammer dat hij niet naar buiten mag met dit prachtige weer...
@Lauss wat een knap hondje, leuke uitstraling, komt ze uit het buitenland
Gentle heeft gisteren een ijzer afgetrapt ggrr en we waren juist weer begonnen met buitenritjes..
Dit is het ijzer wat ze onder heeft, een licht ijzertje speciaal voor IJslanders maar voor Gentle ook heel prettig.. Helaas geen buitenrit vandaag, ze dribbelt nogal en ik moet stukken straat meepakken..
Katyatje
Geplaatst: 18-04-22 09:36
Wat is LMJK dan?
Rot van Gentle haar ijzer. Jammer dat je niet buiten kan gaan rijden dan. Is net zo'n lekker weertje.
Dank voor de vertaling, ik zat ook al raar te kijken .
Desi, I feel you, de mijne heeft ook weer een ijzer geloosd. Niks paasbuitenritten dus. Zucht.
Mooie foto kyrkelover. Roi is echt voor alles in.
Al mooi bijgezet mrie.
Hoe is het met Nobli?
mrie
Geplaatst: 18-04-22 10:06
Ik was ooit eens op een dressuur wedstrijd met mijn 1.75 hoge appaloosa. Een van de deelnemers vroeg me of hij KWPN was. Ik zei nee, dit is een LMJK. Oh, zei ze serieus, "gaaf, die zie je niet zoveel...." Stiekem bescheurde ik het echt...
Sintara
Geplaatst: 18-04-22 10:30
Balen van de ijzers.. Mel had eergisteren voor het eerst een hoefschoen uitgetrokken tijdens een wandeling, maar die heb ik gewoon weer aangetrokken . Er zitten wel voordelen aan, alleen kan je niet crossen op hoefschoenen natuurlijk haha
Sintara, welke hoefschoenen gebruik jij dan? ik heb ze eerder voor een kwpn-er gebruikt, het is wel een goed idee, maar ik vind ze zo lomp aan die dunne lange EV benen. Heb je een foto hoe het er bij Mel uitziet?
kyrkelover
Geplaatst: 18-04-22 10:56
Zo te zien moet je smid de takken wat inkorten volgende keer Desi. Daar heeft ze precies opgestaan. Hier gelijkaardige ijzers. Heeft ze nu alweer 3 maanden onder en zitten zo vast als een huis. Binnenkort zullen ze wel gaan vliegen want voeten worden nu lang.
Ik had lmjk ook even opgezocht
Zal ook eens bewegend beeld plaatsen, altijd leuk. Op 2 was er even een communicatie fout. Meidje rijdt normaal op mijn zeer ervaren C pony. Nu dus heel iets anders. Ben vooral zeer blij met zijn karakter.
Sintara
Geplaatst: 18-04-22 11:54
Mel heeft floating boots: toen ze nog nieuw waren
Ik vind ze wel blits helemaal zonder is wel prettiger, alleen helaas gaat dat niet altijd
Katyatje
Geplaatst: 18-04-22 12:16
Hier nog even een voorbeeld van hoefschoenen aan die dunne volbloedpootjes dit zijn flex boots, vallen net als de floating boots wel mee qua lompigheid vind ik.
Heb je er toevallig een filmpje van hoe hij daarmee draaft? Zag laatst weer eentje voorbij komen met schoenen en het loopt dan zo komisch.
Katyatje
Geplaatst: 18-04-22 16:41
kyrkelover schreef:
Heb je er toevallig een filmpje van hoe hij daarmee draaft? Zag laatst weer eentje voorbij komen met schoenen en het loopt dan zo komisch.
Daar heb ik helaas geen filmpje van. Maar hij draaft en galoppeert er niet anders mee dan normaal. Mijn andere paard heeft nog Scoot boots gehad en die galoppeerde wel een beetje gek met schoenen aan
Ze heeft wel iets meer knie actie met schoenen aan, maar dat is niet verkeerd imo
Sintara
Geplaatst: 18-04-22 18:13
Nou vandaag ging het buitenrijden niet zo best. Ik was ergens even afgestapt vanwege een wit kalf en dacht op het verste punt weet je wat, hier stap ik er weer op en dan rijden we naar huis. Nou... Ze ging meteen in turbo, wat ik niet goed vond. Dus raar pirouettes draaien, dreigen met steigeren, achteruit en zijwaarts en slaan met haar hoofd. Volslagen idioot gedoe. Uiteindelijk was ik het zat, ben ik eraf gesprongen en heb haar met het uiteinde van de splitreins een optater tegen dr borst gegeven
Toen was ze in een keer weer poeslief en opperbraaf verder kunnen rijden. Geen idee waar dit opeens voor nodig was, ik baal er wel een beetje van.
Herkenbaar Sintare zo achterlijk kan Gentle ook doen. Ik denk dat ik haar de volgende keer ook maar een keer heftig corrigeer. Ik vind het lastig, het is ook zo'n dramaqueen, bij correctie reageert ze alsof ze dood wordt gemaakt en gaat dan soms nog heftiger reageren. pfff
Die hoefschoenen zien er niet verkeerd uit, ga er toch eens over nadenken...
Sintara
Geplaatst: 18-04-22 18:55
Ja als mel eigenlijk bang is/iets niet kan is zelfs een 'nee' heeeel erg. Alleen als ze zelf blijkbaar vind dat ze het verdiend incasseert ze de correctie heel kalmpjes. Heel groot verschil. Maar over het algemeen doet ze enorm haar best, zo'n soort correctie hoeft gelukkig eigenlijk nooit. Ik hou er ook echt niet van..
Ja is niet zo fijn. Maar goed, gisteren zijn we opnieuw hetzelfde rondje gaan doen en ze was nog steeds extreem lief. Op de plek van afstappen etc even extra een snoepje erin werd goed gewaardeerd en toen leek ze verder opgelucht. Dus ik denk dat het duidelijk was en we zijn nog steeds vriendjes