Change3x schreef:Ik heb die van mij uit Engeland en Ierland gehaald. De merrie bij een handelaar en de schimmel bij een particuliere fokker. Ik heb ze beide via de foto/film gekocht omdat de prijs er wel naar was. Merrie is met Parker gekomen en ruin met Andrew Cahill. Beide heel fijn! Parker heeft luxere vrachtwagens, dat is wat je ook aan het prijsverschil merkt.
Mijn ruin is met een 5 stage vetting en x-rays gekomen. Heeft de verkoper geregeld en toen rapport van hun DA gekregen. Merrie met alleen klinische keuring, ook door verkoper geregeld.
Denk dat ik ze beide na ongeveer 1,5 week thuis had staan vanaf informatie winnen, keuren en transport.
Is dat dan wel betrouwbaar genoeg, een DA va verkopende partij? Zeker omdat je het paard nog nooit in het echt hebt gezien.
Ik heb er een dubbel gevoel bij, ene kant denk ik doen, want in Ierland/ Engeland zie ik vaak wel hele leuke paarden voorbij komen, qua ''kwaliteiten'' als type Ier maar ook qua prijs. Als ik kijk naar stallen in NL heb ik minder dat ik denk daar zou ik willen kijken..
Nadeel is alleen dat mijn familie echt geen paardenfamilie is, ouders hebben er echt geen verstand van, dan lijkt het me toch wel een opgave om een paard uit een ander land te halen..
@San4nie,heel erg bedankt, ik ga er naar kijken!