Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:43

Wat stoer! Is het niet de ideale ruiter voor je pony? Hij moet natuurlijk weg, kan zij hem niet leasen of overnemen?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:47

Beide geen optie helaas! Ik hoop een net zo leuk ruitertje met iets meer ervaring te vinden voor 'm. :)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:58

O wat leuk dat ze samen zulk mooi resultaat hebben neer gezet.
Maar wel jammer dat ze hem niet overnemen.
Maar larry gaat zeker een goede toekomst tegemoet gaan net zoals bosco.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:00

Het doet me ontzettend veel verdriet dat hij weg moet, misschien dat ik er tzt, als ik een leuk iemand gevonden heb, er vrede mee heb. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:02

Wil je hem niet aanhouden voor de cross? Of toch starten tussen de paarden? Of mag je geen B meer starten?

Zo zonde anders.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:10

Ik heb straks nog maar weinig tijd voor Larry en dat gun ik hem niet :( , starten tussen de paarden zou ik voor tijdelijk wel willen doen, bijvoorbeeld als hij niet voor 2017 verkocht is, maar dat blijven doen zie ik niet zitten, alles wordt veel zwaarder gebouwd en ik wil hem daarmee niet overbelasten of bang maken. Hij moet straks gewoon naar een ruitertje waarmee hij weer onderaan kan beginnen, dat is voor hem denk ik veel leuker dan moeten overwerken om mee te kunnen komen tussen de paarden.

Ik krijg al tranen in mijn ogen bij het idee dat ik straks een advertentie moet maken, dat er geen witte pony meer in stal staat, dat hij niet meer van mij is en dat ik geen controle meer heb over hem.. Daarom moet ik een perfect huisje zoeken waar ik 120% zeker weet dat hij het net zo goed krijgt als hier en dat zijn ruitertje hele goede begeleiding krijgt. En voor dat perfecte huisje zoeken ga ik de tijd nemen. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:12

Dat is zeker waar, alleen denk ik dat voor zo'n goudeerlijke pony veel animo is.
Maar je moet hem ook niet te koop zetten als je er nog niet klaar voor bent.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:18

Ik zal straks wel moeten, ik denk dat ik er pas klaar voor ben als ik hoogbejaard ben. :') Ik stel het in ieder geval al zoveel mogelijk uit maar het zit er wel echt aan te komen nu. :(

Er zullen vast meerdere mensen interesse krijgen, maar uiteindelijk bepaal ik naar wie hij gaat en ik ben echt heel blij dat ik die keus zelf mag gaan maken.

Het idee dat ik niet meer kan bepalen over hem vind ik nog het meest eng trouwens, ik heb al een hoop pony's zien komen en gaan maar bij Ler doet alles me dubbel zoveel pijn..

Nu ander onderwerp, ik wordt echt heel verdrietig van eraan denken dat mijn maatje weg moet Y;(

Iemand nog wat meegemaakt met de pony's dit weekend? Spannende buitenritten of geslaagde wedstrijden? :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:31

Dikke knuffel change.

Hebben we wat spannends meegemaakt. Nou Sky is vandaag precies 1 maand bij mij.
En hij wilde vandaag zo graag in mijn binnenzak kruipen. <3 Ik mag zelfs naast hem gaan staan en schouders en rug buiten aanraken *\o/* feestje.

Moraal van het verhaal.
Sky doet er 1 maand over om aan iets te wennen. Dit houden we in ons achterhoofd .

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:42

Ik vind Sky leuk. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:28

Change wat super stoer die resultaten en dat met een kleine hummel op zijn rug! Ik wens je sterkte bij je keuze, poeh, een maatje verkopen is echt moeilijk, maar je vindt vast een geweldig plekje voor hem, dat moet goed komen.

Kitobeer, wat goed zeg, ik vind dat sky met sprongen vooruit gaat. Ach en je hebt de tijd toch?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:19

2 mooie Bucas Smartex Rain dekens met fleecevoering van net een jaar oud klaargelegd om te doneren aan Stichting Roemeense Paarden in Nood. Thanks to Bar dat ik ze kan afgeven bij haar zoon en dat zij ze voor mij aflevert op de plek daarvoor!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:51

Toppie Elysa! Is het gelukt om iets met Mark af te spreken?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:06

Mooie actie Elysa!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:44

Ja, ga ze morgen avond even langsbrengen!

Larry liep vandaag een superles. Zondag onze tweede (en laatste) cross! Heel benieuwd. Quinty en Imke doen ook mee. :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:05

Wij zijn er zondag ook, hopelijk heeft Cezanne er zin in :Y)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:56

Change, goed bezig!
Wij hebben vandaag bij ej in drachten flink ingeslagen voor het paardenasiel in hongarije, was echt top!
En leuk zondag weer een cross en bar ook, super gezellig dus, veel plezier!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:31

Wat een mooie actie!

Bjuut word zaterdag geschoren. Dus even een patroon gemaakt om over te tekenen.

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:31

En hoe werkt het dan ? Erop leggen en erover heen scheren ? Ik wil graag bij eamonn een figuurtje eruit scheren. Dus de rest laten zitten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:01

Ik ben er niet bij geweest toen bij Jou het figuurtje geschoren werd, maar het lijkt me een kwestie van het patroon op de vacht tekenen en dan of binnen ( als je de rest van het haar wil laten zitten) of buiten de lijntjes scheren..( als de vacht er af gaat)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:45

Gaaf patroon!

Ler mag 5 november weer.

Dekens zijn inmiddels afgeleverd, nu tijd voor wat slaap. :z

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:11

kitobeer schreef:
En hoe werkt het dan ? Erop leggen en erover heen scheren ? Ik wil graag bij eamonn een figuurtje eruit scheren. Dus de rest laten zitten.

Overtrekken op het paard, dan met de kleine tondeuse kan je het uitscheren. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik nen benieuwd :+

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:38

Lekker druk met scheren allemaal! Leuk die patroontjes!

En wat gaaf dat er zoveel mensen zijn die dekens inleveren (of zelfs speciaal gaan kopen!!). Ik ga zo ook even een deken inleveren die we te groot hadden gekocht voor Clooney. Is vlak bij ons. Ze hebben ook regelmatig verkoopdagen van tweede hands spullen (en soms nieuwe) waarbij de opbrengst ten goede komt van de Roemeense paarden. Is ook echt altijd gezellig en leuk om even rond te snuffelen! En je kunt dus ook altijd je gebruikte spullen inleveren als je ze wilt doneren voor de paarden. (kleding, dekens, dekjes, peesjes, voerbakken, borstels enz enz...)

Marlon en Clooney beginnen het rijden weer rustig op te pakken nu en Cloon lijkt het allemaal een stuk relaxter te vinden! Ook in de hele omgang lijkt ze langzaam in te zien dat we best oké zijn en het goed met haar voor hebben. Vorige week was ik de paarden aan het aaien en wilde de paddock in stappen toen ik tussen de draden bleef hangen en struikelde. Mijn paard vloog 2 meter opzij, maar Cloon bleef gewoon staan met de oortjes naar voren en keek van: wat doe jij nou?! (dat gezicht van haar.. _O- ..)
Ze rijden nu vooral nog veel in het bos, en laatst op en neer naar de club gereden, gewoon om even te kijken.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:28

Iedereen druk aan het scheren, ik wacht denk ik nog even af met Karel, ze heeft al wel wat dons maar volgens mij nog niet extreem. Wel leuk al die "stempels"op die dikke connemara bipsen :-)

Ik ga ook dekens inleveren, ik heb al eens eerder paardenspul daar gedoneerd en in plaats te gaan lopen leuren met mijn spullen waar je toch vaak weinig voor terug krijgt ga ik lekker doneren. Het voelt ook nog eens goed.

Leuk inderdaad dat iedereen zo fanatiek bezig is !

Cloon heeft echt even tijd nodig, fijn dat ze dat krijgt bij jullie !

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk dit :D