Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:24

Heb helaas geen recente foto's vrees ik.
Wel deze ( geschoren versie) van Jou-Jou:

Afbeelding
Is een oudere foto. Beugels zijn inmiddels een aantal gaten langer :)

En natuurlijk staan er in mijn profiel de nodige foto's, en heb ik héél veel oren foto's van ons, mn gemaakt tijdens het uitstappen na mijn les:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Punz op 05-05-15 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:33

Jou-Jou vind ik écht een pracht!! Fijne stoere uitstraling, mooie body <3 Áls je eens een wedstrijd hebt... *D

Fino

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:25

Marrit, wat een fijne uitstraling heeft Lloyd (gewoon lief). En wat zijn jullie een mooie combinatie, het past heel goed.

EK19, wat een krachtpatser is die Ben. Hij ziet eruit als een jonge showbink. Mooie foto's gemaakt Marrit.

Punz, zo dat ziet er goed uit. Ze lijkt zo groot.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:17

Eline, wat een prachtige foto's! <3

Marrit, Lloyd is echt een heerlijke pony om te zien, ben benieuwd hoe jullie er over een paar maanden als combi uitzien!

Punz, knappe valk! Dat geschoren kleurtje is ook wel leuk! En super van Punzel, die komt er nog wel!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:21

Bar schreef:
Kom je ook met Prince??

Heb jammergenoeg zelf selectie met m'n paard... anders zeker!

Wat heerlijk om weer n's wat knappe connemara's voorbij te zien komen. stuk voor stuk Lekker stoer en o zo nuchter, geweldig!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:37

Ik geniet steeds in stilte mee van jullie knapperds hoor. Ondertussen droom ik lekker verder :o

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:38

(Ik heb een leuke stalling gevonden hier vlakbij, richting stal Tieks. Kan tzt de pony er zelf naar toe rijden :D :+ )

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:10

Punz schreef:
Als je conditie een beetje goed is, je al een beetje weet hoe het er aan toe gaat op een keuring én je oefent thuis, dan kan het ook best zelf ( al heb ik bij stamboek opname zelf wel iemand gevraagd.. Ben zelf een bijzonder slechte renner..... ;) )

Verder: Degenen die Connemaradekjes willen, maar dan in een andere kleur, kunnen via de mail contact opnemen met

Lieke@Connemara.nl.

Je kunt dan overleggen over wat je wil, wat de kosten zijn, wat de werkwijze is, enz enz...

Rennen is normaal gesproken niet zo'n probleem. Thuis oefenen moet ook lukken, ben zelf alleen nog nooit op een keuring geweest.
Ben echt aan het twijfelen of ik haar laat voorbrengen of niet

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:31

In Nederland is de keuring altijd een vrij informeel gebeuren. Toch wel heel anders dan bij de grote stamboeken zoals KWPN en NRPS.
Ik vermoed dat het in Belgie ook niet zo groot is. Ik zou me er niet te druk om maken en het zelf doen.

Wij hebben destijds onze ruin zelf voorgebracht, we wisten ook van niks toen. Gewoon goed gekeken naar de rest. :+

@majabeestje, nu alleen de pony nog :D

@spitenmazz, jammer dat je selectiewedstrijd hebt! Maar wel succes natuurlijk.

@marrit, wat een heerlijke foto's <3 Lloyd heeft echt een supersympathieke uitstraling!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:59

Ik wil Jaimy ook naar de keuring doen in augustus, wij gaan haar ook zelf voorbrengen. Inderdaad het draven aan de hand oefenen. Ik jaag wel aan en het rennen laat ik mooi aan mijn dochter over :P .
Hoe zit het met bestgaande rijpony bij het Connemara stamboek? Zijn dat voornamelijk wedstrijd pony's of kun je met een "groene" pony daar ook wel mee voor de dag komen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:19

Kun je gerust met een "groene" pony meedoen.
Onze ruin was net 3 maanden onder het zadel en dat was voor hem toen een mooie ervaring om een keer van huis weg te zijn.

En het wisselt nogal wat mee doet met het bestgaand, is eigenlijk altijd van alles wat.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:47

Leuk dat er zoveel mensen naar de keuring gaan! Ik ga met Bosco Dawn en misschien nog met de andere.

Zijn daar eigenlijk kledingvoorschriften voor? (Heb me er nog niet echt in verdiept.)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:55

Niet heel strikt maar witte voorbrengkleding is wel gebruikelijk. Of bijv. je witte rijbroek. Voor de bestgaand gewoon wedstrijdtenue.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:31

Ach MajaB het kan soms heel snel gaan :') De juiste komt op je pad.

Ik ben supertrots op de kleine puppy (en mezelf) zadelmaakster geweest; hij was zo braaf! En ik moest er ook op natuurlijk, slik *veel wind. heel veel en harde wind* dus haar gevraagd of ze beetje in de buurt bleef, achteraf keihard gelachen want ventje was zó braaf! <3 Ach in Ierland noemen ze dit een mooie zomerdag wrs :+ Anyway zadel aangepast en ligt geweldig.

Jullie hebben het over voordraven, moesten wij ook voor de zadelmevrouw. Nou ik iemand gevraagd want dat gaat niet met die knie. Nou op zn elvendertigst hoor :') Druif. Maar is ie op geselecteerd natuurlijk.

Keuring is geen ONCK toch?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:00

SkyMarian schreef:
Wauw wat heb je Ben er fijn aan Eline. +:)+

Punzel maakt echt vlot vooruitgang. Hoe vaak wordt ze nu ongeveer gereden? :)

Kun je nagaan dat hij hier niet eens op zn best liep. Meneer gedroeg zich als een 3jarige wilde hengst die voor het eerst mee was op wedstrijd :? 8)7
Maar thuis in de trainingen is hij er inderdaad heel fijn aan. Ondanks zn 19 jaar denk ik dat hij op moment op zn best loopt! :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:04

Marrit13 schreef:
Ach MajaB het kan soms heel snel gaan :') De juiste komt op je pad.

Ik ben supertrots op de kleine puppy (en mezelf) zadelmaakster geweest; hij was zo braaf! En ik moest er ook op natuurlijk, slik *veel wind. heel veel en harde wind* dus haar gevraagd of ze beetje in de buurt bleef, achteraf keihard gelachen want ventje was zó braaf! <3 Ach in Ierland noemen ze dit een mooie zomerdag wrs :+ Anyway zadel aangepast en ligt geweldig.

Jullie hebben het over voordraven, moesten wij ook voor de zadelmevrouw. Nou ik iemand gevraagd want dat gaat niet met die knie. Nou op zn elvendertigst hoor :') Druif. Maar is ie op geselecteerd natuurlijk.

Keuring is geen ONCK toch?

Fijn dat je zadel nu goed ligt! Kunnen we dus snel rondje buiten gaan doen! {:}

Nee Onck is geen keuring! Op het onck kun je echt mee doen aan dressuur/springen/pas de deux/kur op muziek. En dit kun je doen voor de KNHS punten of voor de gein.

En keuring is echt waarbij ze in het stamboek worden opgenomen als dit nog niet gebeurd is ect ect. En tijdens deze keuring is er dus een rubriek onder het zadel (Bestgaand). Hier wordt gekeken naar de gangen: stap draf galop als zowel linksom als rechtsom. Dus geen proeven!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:13

Dressuur en springen is wel echt favoriet hier he?
Ik ben nu al aan het nadenken over wat me leuk lijkt, tenslotte zijn connemara's behoorlijk veelzijdig toch?
Maar dan heb je ook veel zadels nodig. Ik wil wel een westernzadel voor buitenrijden, een dressuurzadel voor het nodige bakwerk en les, maar een keer meedoen met een cross lijkt me ook gaaf, dan is een veelzijdigheidszadel wel weer handig.
Hoeveel zadels hebben jullie? :+
Ik denk dat ik meerdere zadels maar meeneem in mijn begroting :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:46

Majabeestje schreef:
Ik ben nu al aan het nadenken over wat me leuk lijkt, tenslotte zijn connemara's behoorlijk veelzijdig toch?
Maar dan heb je ook veel zadels nodig. Ik wil wel een westernzadel voor buitenrijden, een dressuurzadel voor het nodige bakwerk en les, maar een keer meedoen met een cross lijkt me ook gaaf, dan is een veelzijdigheidszadel wel weer handig.

Hahahhahaha zoveel zadels heb ik dan nog niet eens. Ik ben voornamelijk dressuur. Ik heb met Blue Funny vd Leliaard opgeleid met springen en zelf mee gesprongen maar door Ben, ben ik een beetje bang geworden. Bij hem moet je echt alles helemaal uittellen tot op de sprong. En daar ben ik niet echt van.. dus ik hou het bij de dressuur en buitenrijden! Ik heb dus ook alleen dressuurzadels. 1 goede voor Ben (thorowgood), mijn oude zadel rossner ( gebruik voor beleren) en een dressuurzadel met een hele wijde boom voor de dikkere connemara's onder ons haha

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:01

Dikkere Connemara's?! -O- :D

Ik heb een Massimo, heerlijk zacht voor buitenritten, genoeg steun voor dressuur en genoeg ruimte voor springen. Niet dat mn zadel dat laatste ooit mee gaat maken, maar het kán :')

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:41

Majabeestje schreef:

Veelzijdigheid kun je voor zowel springen als dressuur gebruiken en ook voor buitenritten :D . Dus als je wilt kun je met 1 zadel af, ik zou liever 1 goed passend zadel dan een stuk of wat van allerlei diciplines.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:46

Bar schreef:
In Nederland is de keuring altijd een vrij informeel gebeuren. Toch wel heel anders dan bij de grote stamboeken zoals KWPN en NRPS.
Ik vermoed dat het in Belgie ook niet zo groot is. Ik zou me er niet te druk om maken en het zelf doen.

Wij hebben destijds onze ruin zelf voorgebracht, we wisten ook van niks toen. Gewoon goed gekeken naar de rest. :+

@majabeestje, nu alleen de pony nog :D

@spitenmazz, jammer dat je selectiewedstrijd hebt! Maar wel succes natuurlijk.

@marrit, wat een heerlijke foto's <3 Lloyd heeft echt een supersympathieke uitstraling!

Dan denk ik dat ik haar zelf voor ga brengen, de keuring vind plaats in Hulsterlo op 29 augustus.
Moet ze een hoofdstel in of is een halster ook oké? En ik helemaal in het wit?
Zijn er verder nog eisen?

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:23

Hoi allemaal, ik volg al een tijdje dit topic met jullie ervaringen van dit mooie ras. vandaag ben ik dus wezen kijken naar deze lieve schat en helemaal verkocht zeker na het hoog knuffel gehalte met mijn zoontje van 10. Nu nog de keuring afwachten aankomende vrijdag als die goed dan zijn wij de trotse eigenaars van deze kanjer.
En kan ons avontuur samen beginnen.
Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:53

Wat een dotje! <3

Voor Bosco heb ik een Barnsby Kanter dressuurzadel en een Pfiff Gotthard springzadel en voor Larry heb ik een Stübben Edelweiss Deluxe springzadel.

Eline, dat met tot de pas uittellen tot het springmoment; daar ken ik er meer van! In de meeste gevallen onervarenheid en is sommige gevallen is het gewoon door klunzigheid. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:00

Wat een mooierd, Veertje!! <3 Ik duim dat de keuring goed verloopt.

Schijnt dat Lloyd goed kan springen, maar "goed" is ook zo'n containerbegrip he? :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:14

Daar kom je maar op 1 manier achter Marrit! :D