Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fiffill schreef:Leuk topic, ik ben benieuwd wat jullie van mijn kleine pluiskuif maken.Haar moeder weten we, de vader is onbekend.
Gezien haar kleur en de kleur van de moeder kan de vader valk, smokey black, palomino, cremello, perlino en smokey cream zijn.
Kleur; palomino
Stokmaat; iets tussen de 1.10 en de 1.15
Leeftijd; 19
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs148.ash2/40732_113055932090952_100001596371247_104400_7872279_n.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w111/Benniebentuh/P6237110.jpg
Standfoto van voren
Hoofdfoto
Hoofdfoto
Winter
Filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=Hka41mjodSY
Zal zelf ook even het topic door kijken of ik nog wat rassen kan raden.
Fiffill schreef:xlenngp; typisch warmbloed, lijkt me KWPN.
Yoika; denk aan iets warmbloedigs, miss volbloed, kan er niet zoveel uit opmaken...
ietjelover; lijkt me iets van Dartmoor gekruist met wat groters, ik denk iets van een Welsh.
Essie73; Jaida, nog een beetje te jong om echt goed te kunnen schatten. Ziet er rank uit, edel hoofdje, miss iets van NRPS? Iets met Arabier?
Di-Jada, leuk beestje! Ook wat aan de jonge kant, maar zit al een heerlijk koppie op. Miss wat Welsh of ook NRPS, maar aangezien ze beiden nog zo jong zijn moeten ze nog aardig wat uitzwaren, 't kan zijn dat die fijngebouwde koppies straks een stuk voller zijn.
Die grote, zo te zien een Fries x Fjord. Typisch lang Friezenhoofd en het kleurtje zou van een Fjord kunnen komen.
Rowenaduke; ik zie in de bouw toch wel Haflinger terug, Quarter zou kunnen maar het zou ook iets warmbloedigs x Haf kunnen zijn. Hij ziet er toch best stevig uit, Arabier zit er niet in denk ik.
armanike; lekker stevig dier, zo te zien een trekpaard. Gezien de kleur denk ik aan een Jutlander (die zijn bijna altijd vos), bij andere trekpaardrassen zie je dat wat minder en hij heeft ook niet echt het uiterlijk van een Bels. Suffolk Punch is toch net weer wat te 'rond'.
Zeker op de 2e foto van dit paard zie ik er wat baroks in. Geen volbloed Spaans paard oid, ik denk zelf een kleinere pony gekruist met een Fries, als ik zo kijk naar de hals en de bouw van het lijf. Koppie heeft toch net een beetje meer ponyuitstraling. Twijfel nog een beetje, maar ik zie er niet echt een KWPNtype in...
Schimmeltje lijkt me duidelijk iets met Arabier erin.
De bonte; ik denk KWPN, wel vrij plat kruis, maar ik vind 'm toch niet echt tuigerachtig, al zou het kunnen... ik weet niet of je de afstamming weet (of het ras sowieso, maar ik kan er niet veel anders van maken dan KWPN en die hebben meestal wel papieren) maar gezien de kleur denk ik aan Samber? (Moet eerlijk zeggen dat dat de enige bonte hengst is die ik kenben niet zo bekend met het KWPN). Ik kan er naast zitten hoor.
Veulentje lijkt me niet helemaal KWPN, ik vind hem iets te "rond" ervoor... kan ook komen door het dikke vachtje. Denk een kruising, dacht eerst wat met Tinker misschien, maar het kan ook iets meer richting barok zijn. Lastig zien bij zo'n klein ding.
Alou; Kinaia, denk iets van Tinker gezien de kleur en de sokjes. Edel hoofdje, zit ook iets van Haf in denk ik. Met zo'n klein koppie lijkt het ook wel wat Shetterig of wat anders kleins...
Bear, lijkt me helemaal een mixje. Misschien iets van Tinker gezien de kleur, hoofd is vrij lang zo te zien... kan er voor de rest niet zo goed uit opmaken wat er nog meer in zou kunnen zitten.
amouroke; Paint?
01San; Tinker gekruist met iets lichters, misschien een New Forest als ik zo naar het hoofdje kijk.
anne_joy; ik denk ook een mixje, NRPSachtig. Misschien ver weg iets van Arabier gekruist met iets warmbloedigs.
Ntlie_; leuk dier, doet me denken aan een New Forest gekruist met iets stevigers zoals een Haf of een Fjord.
Pinky_x; rank beestje, oogt niet zo groot, denk dat er iets van Welsh doorheen zit.
Liinn; zie er een vrij 'gewone' sportpony/paardje in, ze is niet zo groot dus waarschijnlijk NRPS.
GreenRider; dat is volgens mij echt een flinke mix, daar kan je behoorlijk veel van makenik zie er wel wat in van een Haf, Welsh, maar 't is een lastige....
Ik stop er even mee, het kan dat ik mensen heb overgeslagen maar ik ben heel snel doorgescrold naar foto's dus als er in andere posts linkjes stonden heb ik die niet gelezen, sorry daarvoor.
marjan1986 schreef:Iets met IJslander of dartmoor pony?
Hoef mijn mix er niet op te zetten. weet zelf wat voor kruising het is.Kan hem er wel opzetten om bokkers te laten raden
Musetta schreef:@Fiffill: IJslander x New Forest
@clenngp: Lijkt me een Duits warmbloedras... Hannoveraan?
Janedieene schreef:@Fiffill:
Is het niet iets van IjslanderXAmarikan Shetland.
Das niet de typische shet die wij kennen hoor hier voorbeeldje.
http://www.qtsdejong.nl/paarden/paarden/Americanshetland.jpg
Essie73 schreef:Zo op de foto's lijkt hij toch echt veel haflingerbouw te hebben hoor. Het moderne type is ook slank gebouwd. Kijk maar in mijn profiel.
Babel schreef:Hackney
Nee hoor, volgens de mensen waar ik hem vandaan heb zit er iets van Russische Arabier in!
Fiffill schreef:Zie mijn post anne_joy.
Rowenaduke schreef:Ja ik weet dat het moderne type ook slank gebouwd is, maar sowieso vind ik hem echt niet de bouw hebben van die paardjes op jou profiel. Ik denk zelf echt iets met qaurter, en andere helft weet ik niethaha.
Vind je hem hier ook op een haflinger lijken dan?
http://94.100.116.143/794950001-795000000/794975501-794975600/794975501_5_Hppf.jpeg
Essie73 schreef:Arrow, niet heel duidelijke foto's, maar ik denk gekruisd met new Forest
Essie73 schreef:ja ik denk dat het dan gewoon quarter x haflinger is, want bijna iedereen zegt het, en ik vind hem ook wel beetje kwa bouw op een haflinger lijkenRowenaduke schreef:Ja ik weet dat het moderne type ook slank gebouwd is, maar sowieso vind ik hem echt niet de bouw hebben van die paardjes op jou profiel. Ik denk zelf echt iets met qaurter, en andere helft weet ik niethaha.
Vind je hem hier ook op een haflinger lijken dan?
http://94.100.116.143/794950001-795000000/794975501-794975600/794975501_5_Hppf.jpeg
ja zie er zeker ook op deze foto haflinger in. Ik zie er zeker ook Quarter in idd. je moet ook niet de volledige haflingerbouw zoeken, maar een combinatie, en die blijf ik zienIk snap dat veel mensen snel haflinger roepen vanwege haar witte staart en manen, maar deze worden bij een haflinger kruizing zelden door gegeven, dus daar laat ik me niet door beinvloeden.