[Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xlenngp

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:00

@fiffill klopt helemaal!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:08

Fiffill schreef:
Leuk topic, ik ben benieuwd wat jullie van mijn kleine pluiskuif maken. :) Haar moeder weten we, de vader is onbekend.
Gezien haar kleur en de kleur van de moeder kan de vader valk, smokey black, palomino, cremello, perlino en smokey cream zijn.

Kleur; palomino
Stokmaat; iets tussen de 1.10 en de 1.15
Leeftijd; 19

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs148.ash2/40732_113055932090952_100001596371247_104400_7872279_n.jpg

http://i174.photobucket.com/albums/w111/Benniebentuh/P6237110.jpg

Standfoto van voren

Hoofdfoto

Hoofdfoto

Winter

Filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=Hka41mjodSY

Zal zelf ook even het topic door kijken of ik nog wat rassen kan raden.

Iets met IJslander of dartmoor pony?

Hoef mijn mix er niet op te zetten. weet zelf wat voor kruising het is. :D Kan hem er wel opzetten om bokkers te laten raden :P
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-11-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote in links gezet, geen foto's quoten!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:15

@Fiffill: IJslander x New Forest
@clenngp: Lijkt me een Duits warmbloedras... Hannoveraan?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:01

@Fiffill:
Is het niet iets van IjslanderXAmarikan Shetland.
Das niet de typische shet die wij kennen hoor hier voorbeeldje.
Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:00

Fiffill schreef:
xlenngp; typisch warmbloed, lijkt me KWPN.

Yoika; denk aan iets warmbloedigs, miss volbloed, kan er niet zoveel uit opmaken...

ietjelover; lijkt me iets van Dartmoor gekruist met wat groters, ik denk iets van een Welsh.

Essie73; Jaida, nog een beetje te jong om echt goed te kunnen schatten. Ziet er rank uit, edel hoofdje, miss iets van NRPS? Iets met Arabier?

Di-Jada, leuk beestje! Ook wat aan de jonge kant, maar zit al een heerlijk koppie op. Miss wat Welsh of ook NRPS, maar aangezien ze beiden nog zo jong zijn moeten ze nog aardig wat uitzwaren, 't kan zijn dat die fijngebouwde koppies straks een stuk voller zijn.

Die grote, zo te zien een Fries x Fjord. Typisch lang Friezenhoofd en het kleurtje zou van een Fjord kunnen komen.

Rowenaduke; ik zie in de bouw toch wel Haflinger terug, Quarter zou kunnen maar het zou ook iets warmbloedigs x Haf kunnen zijn. Hij ziet er toch best stevig uit, Arabier zit er niet in denk ik.

armanike; lekker stevig dier, zo te zien een trekpaard. Gezien de kleur denk ik aan een Jutlander (die zijn bijna altijd vos), bij andere trekpaardrassen zie je dat wat minder en hij heeft ook niet echt het uiterlijk van een Bels. Suffolk Punch is toch net weer wat te 'rond'.

Zeker op de 2e foto van dit paard zie ik er wat baroks in. Geen volbloed Spaans paard oid, ik denk zelf een kleinere pony gekruist met een Fries, als ik zo kijk naar de hals en de bouw van het lijf. Koppie heeft toch net een beetje meer ponyuitstraling. Twijfel nog een beetje, maar ik zie er niet echt een KWPNtype in...

Schimmeltje lijkt me duidelijk iets met Arabier erin.

De bonte; ik denk KWPN, wel vrij plat kruis, maar ik vind 'm toch niet echt tuigerachtig, al zou het kunnen... ik weet niet of je de afstamming weet (of het ras sowieso, maar ik kan er niet veel anders van maken dan KWPN en die hebben meestal wel papieren) maar gezien de kleur denk ik aan Samber? (Moet eerlijk zeggen dat dat de enige bonte hengst is die ik ken :+ ben niet zo bekend met het KWPN). Ik kan er naast zitten hoor.

Veulentje lijkt me niet helemaal KWPN, ik vind hem iets te "rond" ervoor... kan ook komen door het dikke vachtje. Denk een kruising, dacht eerst wat met Tinker misschien, maar het kan ook iets meer richting barok zijn. Lastig zien bij zo'n klein ding.

Alou; Kinaia, denk iets van Tinker gezien de kleur en de sokjes. Edel hoofdje, zit ook iets van Haf in denk ik. Met zo'n klein koppie lijkt het ook wel wat Shetterig of wat anders kleins...

Bear, lijkt me helemaal een mixje. Misschien iets van Tinker gezien de kleur, hoofd is vrij lang zo te zien... kan er voor de rest niet zo goed uit opmaken wat er nog meer in zou kunnen zitten.

amouroke; Paint?

01San; Tinker gekruist met iets lichters, misschien een New Forest als ik zo naar het hoofdje kijk.

anne_joy; ik denk ook een mixje, NRPSachtig. Misschien ver weg iets van Arabier gekruist met iets warmbloedigs.

Ntlie_; leuk dier, doet me denken aan een New Forest gekruist met iets stevigers zoals een Haf of een Fjord.

Pinky_x; rank beestje, oogt niet zo groot, denk dat er iets van Welsh doorheen zit.

Liinn; zie er een vrij 'gewone' sportpony/paardje in, ze is niet zo groot dus waarschijnlijk NRPS.

GreenRider; dat is volgens mij echt een flinke mix, daar kan je behoorlijk veel van maken :P ik zie er wel wat in van een Haf, Welsh, maar 't is een lastige....

Ik stop er even mee, het kan dat ik mensen heb overgeslagen maar ik ben heel snel doorgescrold naar foto's dus als er in andere posts linkjes stonden heb ik die niet gelezen, sorry daarvoor.

Zo jij bent flink bezig geweest!
Jaida is fries x arabier en Di-Jada is haflinger x New Forest
Maxx (de grote) is idd wrs fjord x fries

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:04

Fiffill schreef:
xlenngp; typisch warmbloed, lijkt me KWPN.

Yoika; denk aan iets warmbloedigs, miss volbloed, kan er niet zoveel uit opmaken...

ietjelover; lijkt me iets van Dartmoor gekruist met wat groters, ik denk iets van een Welsh.

Essie73; Jaida, nog een beetje te jong om echt goed te kunnen schatten. Ziet er rank uit, edel hoofdje, miss iets van NRPS? Iets met Arabier?

Di-Jada, leuk beestje! Ook wat aan de jonge kant, maar zit al een heerlijk koppie op. Miss wat Welsh of ook NRPS, maar aangezien ze beiden nog zo jong zijn moeten ze nog aardig wat uitzwaren, 't kan zijn dat die fijngebouwde koppies straks een stuk voller zijn.

Die grote, zo te zien een Fries x Fjord. Typisch lang Friezenhoofd en het kleurtje zou van een Fjord kunnen komen.

Rowenaduke; ik zie in de bouw toch wel Haflinger terug, Quarter zou kunnen maar het zou ook iets warmbloedigs x Haf kunnen zijn. Hij ziet er toch best stevig uit, Arabier zit er niet in denk ik.

armanike; lekker stevig dier, zo te zien een trekpaard. Gezien de kleur denk ik aan een Jutlander (die zijn bijna altijd vos), bij andere trekpaardrassen zie je dat wat minder en hij heeft ook niet echt het uiterlijk van een Bels. Suffolk Punch is toch net weer wat te 'rond'.

Zeker op de 2e foto van dit paard zie ik er wat baroks in. Geen volbloed Spaans paard oid, ik denk zelf een kleinere pony gekruist met een Fries, als ik zo kijk naar de hals en de bouw van het lijf. Koppie heeft toch net een beetje meer ponyuitstraling. Twijfel nog een beetje, maar ik zie er niet echt een KWPNtype in...

Schimmeltje lijkt me duidelijk iets met Arabier erin.

De bonte; ik denk KWPN, wel vrij plat kruis, maar ik vind 'm toch niet echt tuigerachtig, al zou het kunnen... ik weet niet of je de afstamming weet (of het ras sowieso, maar ik kan er niet veel anders van maken dan KWPN en die hebben meestal wel papieren) maar gezien de kleur denk ik aan Samber? (Moet eerlijk zeggen dat dat de enige bonte hengst is die ik ken ben niet zo bekend met het KWPN). Ik kan er naast zitten hoor.

Veulentje lijkt me niet helemaal KWPN, ik vind hem iets te "rond" ervoor... kan ook komen door het dikke vachtje. Denk een kruising, dacht eerst wat met Tinker misschien, maar het kan ook iets meer richting barok zijn. Lastig zien bij zo'n klein ding.

Alou; Kinaia, denk iets van Tinker gezien de kleur en de sokjes. Edel hoofdje, zit ook iets van Haf in denk ik. Met zo'n klein koppie lijkt het ook wel wat Shetterig of wat anders kleins...

Bear, lijkt me helemaal een mixje. Misschien iets van Tinker gezien de kleur, hoofd is vrij lang zo te zien... kan er voor de rest niet zo goed uit opmaken wat er nog meer in zou kunnen zitten.

amouroke; Paint?

01San; Tinker gekruist met iets lichters, misschien een New Forest als ik zo naar het hoofdje kijk.

anne_joy; ik denk ook een mixje, NRPSachtig. Misschien ver weg iets van Arabier gekruist met iets warmbloedigs.

Ntlie_; leuk dier, doet me denken aan een New Forest gekruist met iets stevigers zoals een Haf of een Fjord.

Pinky_x; rank beestje, oogt niet zo groot, denk dat er iets van Welsh doorheen zit.

Liinn; zie er een vrij 'gewone' sportpony/paardje in, ze is niet zo groot dus waarschijnlijk NRPS.

GreenRider; dat is volgens mij echt een flinke mix, daar kan je behoorlijk veel van maken ik zie er wel wat in van een Haf, Welsh, maar 't is een lastige....

Ik stop er even mee, het kan dat ik mensen heb overgeslagen maar ik ben heel snel doorgescrold naar foto's dus als er in andere posts linkjes stonden heb ik die niet gelezen, sorry daarvoor.

indd ik heb al op de pagina geschreven welke rassen het zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:05

marjan1986 schreef:
Iets met IJslander of dartmoor pony?

Hoef mijn mix er niet op te zetten. weet zelf wat voor kruising het is. :D Kan hem er wel opzetten om bokkers te laten raden :P

Musetta schreef:
@Fiffill: IJslander x New Forest
@clenngp: Lijkt me een Duits warmbloedras... Hannoveraan?

Janedieene schreef:
@Fiffill:
Is het niet iets van IjslanderXAmarikan Shetland.
Das niet de typische shet die wij kennen hoor hier voorbeeldje.
http://www.qtsdejong.nl/paarden/paarden/Americanshetland.jpg

Zaza haar moeder is een Dartmoor.
De vader is onbekend, we denken zelf niet dat er IJslander in zit (al denken mensen dat vaak wel omdat ze zo wollig is in de winter, maar dit kwam iig (ook) van moeders kant ;) ) aangezien ze van een IJslander niks weg heeft qua bouw of gangen, en ook niet echt qua karakter.
Ikzelf zat een beetje in de richting te denken van (het oude type) New Forest.
American Shetland heeft ze echt niks van weg, en die komen hier ook niet zo heel veel voor dunkt me (en die mensen zullen er ook niet in het wilde weg mee fokken ;) ).

Oh armanike dan ga ik even teruglezen. :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-11-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote in links gezet, geen foto's quoten!

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:01

@ fiffil

Zelf denk ik opzich ook wel iets warmbloedigs, maar haflinger denk ik zelf niet, ik vind dat die daar echt de bouw niet van heeft, en dan is die in de zomer wel donkerpalomino kleur maar dat is toch weer anders als haflinger kleur. Maar hij is niet stevig gebouwd, hij heet wel lekkere spieren van het trainen, maar hij is niet echt stevig, dus daarom denk ik zelf dat het een quarter met een smal type paardje is, hij heeft ook een klein elegant hoofdje. Alleen in de winter vind ik hem juist weer niks van een quarter tonen :P
En hij loopt ook juist niet zo als een quarter, want een quarter loopt vlak, en duke heeft juist hele ruime gangen. Haha iedereen zegt hier bijna hetzelfde over Duke, bijna iedereen zegt; haflinger x quarter.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:20

Zo op de foto's lijkt hij toch echt veel haflingerbouw te hebben hoor. Het moderne type is ook slank gebouwd. Kijk maar in mijn profiel. :P

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:48

Essie73 schreef:
Zo op de foto's lijkt hij toch echt veel haflingerbouw te hebben hoor. Het moderne type is ook slank gebouwd. Kijk maar in mijn profiel. :P

Ja ik weet dat het moderne type ook slank gebouwd is, maar sowieso vind ik hem echt niet de bouw hebben van die paardjes op jou profiel. Ik denk zelf echt iets met qaurter, en andere helft weet ik niet :P haha.
Vind je hem hier ook op een haflinger lijken dan?
Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:57

anne_joy schreef:
Rowenaduke: Ik denk dat er wel iets van quarter inzit.

(Iemand die een idee heeft wat Joy is? Iedereen zegt tot nu toe Hackney, maar zijn er nog mensen die wat anders denken? :D pagina 66)

Hackney :')
Nee hoor, volgens de mensen waar ik hem vandaan heb zit er iets van Russische Arabier in!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:59

Zie mijn post anne_joy. ;)

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:03

Dit is Arrow,
de pony van een vriendin van me.
Ze weet dat er arabier in zit maar welk ras zou hier nog meer in kunnen zitten?
Afbeelding
Afbeelding

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:53

Babel schreef:
Hackney :')
Nee hoor, volgens de mensen waar ik hem vandaan heb zit er iets van Russische Arabier in!

Iris, Ik vind er persoonlijk ook wat meer arabier inzitten. Maar dat zit opzich wel in alle rassen :P

Fiffill schreef:
Zie mijn post anne_joy. ;)

Bedankt, Ik denk inderdaad ook dat er wel wat arabier inzit. Verder heb ik wel van meer mensen gehoord dat ze iets van NRPS dachten. :)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:00

Rowenaduke schreef:
Ja ik weet dat het moderne type ook slank gebouwd is, maar sowieso vind ik hem echt niet de bouw hebben van die paardjes op jou profiel. Ik denk zelf echt iets met qaurter, en andere helft weet ik niet :P haha.
http://94.100.116.143/794950001-795000000/794975501-794975600/794975501_5_Hppf.jpeg

ja zie er zeker ook op deze foto haflinger in. Ik zie er zeker ook Quarter in idd. je moet ook niet de volledige haflingerbouw zoeken, maar een combinatie, en die blijf ik zien ;) Ik snap dat veel mensen snel haflinger roepen vanwege haar witte staart en manen, maar deze worden bij een haflinger kruizing zelden door gegeven, dus daar laat ik me niet door beinvloeden.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-11-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote in link gezet, geen foto's quoten!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:02

Arrow, niet heel duidelijke foto's, maar ik denk gekruisd met new Forest

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:08

Inderdaad zoals ik ook al op de andere foto's zag bij Rowenaduke zie ik er ook Haflinger in terug. :j

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:12

@rowenaduke, ik vind toch ook wel dat hij beetje op haflinger lijkt

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:42

Essie73 schreef:
Arrow, niet heel duidelijke foto's, maar ik denk gekruisd met new Forest

ik kan nog wel even wat duidelijkere foto's zoeken? :)

edit; hier is een link met meerdere foto's, dit is het topic van die vriendin van wie ze is ;)
[ITP] Van robot naar pony

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:14

Hier ben ik niet zo goed in, maar ik waag een gokje :P
Arrow: welsh met nog iets er doorheen gekruist?

Dit is Isolde :D

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's kun je vinden in het topic uit mijn onderschrift (staat bij J-ITP)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:21

Essie73 schreef:
Rowenaduke schreef:
http://94.100.116.143/794950001-795000000/794975501-794975600/794975501_5_Hppf.jpeg

ja zie er zeker ook op deze foto haflinger in. Ik zie er zeker ook Quarter in idd. je moet ook niet de volledige haflingerbouw zoeken, maar een combinatie, en die blijf ik zien ;) Ik snap dat veel mensen snel haflinger roepen vanwege haar witte staart en manen, maar deze worden bij een haflinger kruizing zelden door gegeven, dus daar laat ik me niet door beinvloeden.
ja ik denk dat het dan gewoon quarter x haflinger is, want bijna iedereen zegt het, en ik vind hem ook wel beetje kwa bouw op een haflinger lijken
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-11-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote in link gezet, geen foto's quoten!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:29

Hee Fiffil bedankt dat je nog iets zegt over de mijne!! ( ik weet het zelf ook niet wat erin zit hoor!)
Vind het interessant wat iedereen denkt, en aangezien het hier zo voorbij vliegt is het leuk dat jij nog reageert bedankt :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 21:02

Moderatoropmerking:
Ik zeg het nog maar een keer, willen jullie aan de algehele regels denken? Dat wil zeggen, geen foto's quoten en maximaal 2 zichtbare afbeeldingen plaatsen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:12

Kellyy1; kruising NRPS
UMayDream; Fries x ? (warmbloed paardje)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:14

Fries :P ? Dat zei iemand anders ook al een keer xD Alleen kan ik haar daar niet echt in vinden :o (behalve de gedeeltes zwart van haar..)
Maar wat vind je dan Fries aan haar (kleur, bouw, behang, enz.), als ik vragen mag :o ?