Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:23

Net boven Enschede :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:55

Oh dan waren jullie vlak bij mij, ik woon in Enschede. :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:13

We zijn bij de mc geweest en bij eenanege daar vlak bij. En toen door naar t illigte

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:57

Jackson wordt 12 november helemaal geschoren, maar ik moet nog wat dekens bijhalen. Heb nu een 0grams regendeken en een 200grams winterdeken, beide van Amigo. Uiteraard is dit niet genoeg voor een pony zonder vacht, dus ik was van plan om twee onderdekens bij te halen, een van 100 gram en een van 300 gram, zodat ik alle kanten op kan.

Maar ik vroeg me dus af, is het noodzakelijk om een halsdeken te kopen? Want de dekens die ik nu heb hebben daar geen aansluiting voor, en ik was eigenlijk niet van plan om voor 500 euro als het niet meer is aan nieuwe dekens te gaan besteden..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:59

Ik heb ze nog nooit een halsdeken opgedaan ook niet als ze geschoren waren.

Heb wel een hals bij mijn Rambo duo maar die ligt nog ongebruikt in de garage...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:52

Ik heb tegenwoordig alleen nog maar halve hals dekens. Fijner voor de schoft, geen hele blote nek en niet het nadeel van een hele hals (vind deze vaak beknellend zitten).
De Kroo heeft een fijn 300 grams deken waterdicht in de aanbieding voor 50 euro.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:41

Ik heb 3 jaar geleden een deken gekocht bij de decathlon. Super pasvorm zeker met de hals Je kunt kiezen of los of vast. En 2 jaar garantie erop. Deken met hals kost in totaal 130 € En je mag altijd wisselen. Ideaal en ik heb elk jaar gratis een nieuwe deken. Ben aan mijn 3 de bezig die ik dan zelfs nog in de solden had aangekocht.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:53

Ik heb een amigo met losse hals gekocht 200gr, ik ben erg fan van de horsegear dekens.

Bjuut is vandaag in de prijzen gevallen met de fnrs op stal. 3e prijs.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:46

Larry heeft een nieuwe deken, die is met een halve hals, maar de voorgaande jaren heeft hij dekens gehad zonder hals. Niet noodzakelijk dus, maar met hals is wel lekker warm voor je pony.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:18

Ik zweer bij mijn Horseware deken met liner systeem waardoor ik van 200 stapsgewijs in tot uiteindelijk totaal 600 (alles gecombineerd) grams op kan doen (zou technisch kunnen, maar nooit nodig natuurlijk, zelfs geschoren nog nooit onder meer dan 300gr gestaan) Heb er een losse hals bij die ik bij voorkeur alleen gebruik als hij nét geschoren is en het regent de hele dag ( want hij staat overdag gewoon de hele dag buiten)

Jou staat voor zaterdag ingepland. Is wel zo fijn voor hem, kan hij in het werk tenminste zijn warmte kwijt. Punzel laat ik denk ik nog niet scheren. Zij heeft veel minder vacht, en ook veel minder lást van haar vacht in het werk, dus zij hoeft nog even niet

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:50

Wij hebben voor beide paarden een amigo 200 grams met afneembare hals. En ook een Amigo 0 grams zonder hals. Daaronder kunnen we de liners of andere staldekens doen. Werkte afgelopen jaren perfect voor Evrona en Dream. En ik heb Clooney tot nu toe ook niet horen klagen (al heeft ze de winterdeken uiteraard nog niet opgehad).

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:13

Gister heeft Marlon een fotoshoot gehad met Clooney, vandaag al de eerste foto's gekregen! Sorry hoor...kan het niet laten.... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hoofdsponsor mocht ook mee op de foto :+
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:53

Marieke, curly, tribunals, change, saams en elly, wat een heerlijke, prachtige en lieve foto's posten jullie.
Ik lees en geniet mee, maar had even te weinig tijd om te reageren.

Wat betreft een deken, melody is geschoren en heeft nu in principe een deken om van 150gr, zonder hals, maar gaat het regenen, zoals vandaag dan gaat er een ongevoerde deken met hals overheen, met zijn kale nekje zonder hals vind ik zelf niet zo fijn. En dan hebben we nog een 200 en 300 grams regendeken en nog een 350 tadeken, en kunnen we vanalles combineren, maar dat gebeurt pas bij -15 ofzo.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:30

Hahaha komkommerweer dus dekens weer.

Nou zoals ik al verwacht had na verhuis vanuit zijn kudde en bij ons op de nieuwe stal te komen wonen vertoond sky vieze dikke snottebrellen. Gisteren en vandaag. Ik wist eigenlijk niet wat ik ermee moet doen. Want hoest niet eet goed frisse blik. Dus ik heb de dierenarts gebeld met de vraag is't al dringend of even afwachten of wat moet ik doen? Dus ik moet nog even het weekend afwachten en anders komt er maandag een dierenarts langs. Maar blijkbaar zulke jonge pony's kun je niks door het voer geven maar moet het ingespoten worden paar dagen na mekaar. Dus waarschijnlijk zal ik zaterdag de afspraak maar plaatsen voor maandag.

Maandag en dinsdag had ik mijn eerste dipje :(:) met sky. zaterdag niks gedaan zondag niet . En ik dacht ik ga hem maandag gewoon even gauw uit de wei halen. neunt Energie te hoog bij mij. En van de rap rap is niet besteed aan sky . Baasje effkes met je neus op de feiten en take it easy. _/-\o_

Dus gisteren en vandaag heel rustig kei stoer met sky helemaal in ons eentje wanneer alle paarden binnen stonden naar het uiterste wei paden gegaan dat is zo een 150 m ver. En halthouden onderweg belonen pasje achteruit . Oooo wat doet die dat goed. Hij loopt mij niet omver. Durft alleen te zijn. Is nieuwsgierig en totaal niet bang. En Volgt mij blindelings.
Vandaag nog door de lege waterbak gegaan de poetsplaats binnen gewandeld ( is een donkere gang niet erg paard aantrekkelijk) . Daarna nog wat gepoetst in de stal. Hemheum schouder en hals. En een stukje rug gemasseerd.
Ja we zijn weer op weg. *\%/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:07

Práchtige foto's Marieke!! Echt heel mooi.
Beterschap voor Sky Kitobeer..

Morgen wordt Jou-Jou geschoren, dus vanaf dat moment is het hier ook weer dekenseizoen.
Punzeltje kan nog in ieder geval een jaartje zonder scheren. Toch fijn hoor, als ze een iets minder dikke vacht hebben.

Verder vandaag een heel fijne aqua training gedaan in de bak. Lekker door de waterplassen stampen, en stiekem nog heel fijn gereden ook!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 06:54

Kitobeer, helaas horen dipjes erbij, maar wat heerlijk dat sky toch ook met sprongen vooruit gaat. Dan is een dipje niet leuk, maar toch ook niet zo erg.

Voor jou jou beginnen de deken toestanden dus ook alweer, tja, hoort er bij he en als ze erg last hebben van hun dikke vacht dan is dit toch een ideale oplossing. Heerlijk dat punzel nog niet hoeft. Doe jij altijd helemaal kaal?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:08

Yep...the full monty :D

(ik laat wel een schabrakmodel haar op de rug zitten...maar verder helemaal kaal...)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:03

Larry moet ook echt weer geschoren worden, hij is een wollig bolletje. :')

Hij won vandaag met een foutloos rondje de klasse M, superpony!

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:30

Change ik zag het al voorbij komen op fb, super hoor! Gefeliciteerd!

Punz ik laat idd ook een beetje op de rug zitten en zijn benen scheer ik ook niet, die blijven lekker fluffy, hihi

Vandaag iemand geweest om chip te controleren, aftekeningen en kruinen. Daar ishij overigens mee bezaaid. En een pluk manen uitgetrokken en hij vond het allemaal best, lekker ding toch ook. Verder heeft ie een dagje vrij, sanne ligt al vanaf woensdag ziek op bed, arm kind.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:11

Hey Tineke is dat voor de stamboek opnamen ?
Ik heb 2 weken terug mijn boekje van sky ook moeten doorsturen . Bij ons in belgie zit er dus wel een eigendomsbewijsvel in het boekje. Want men is verplicht om de pony te registreren waar deze verblijft en van wie hij is.

Ergens had ik volgend jaar wel willen meedoen aan de keuring met sky maar ik heb hem gemeten niet 100% maar streepje op de muur gezet en hij zit waarschijnlijk al op 1 m 54. En daar moet nog bij komen.

O punz ik vind het Connie logo geschoren echt zo mooi. Hebben ze dat met een mal gedaan ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:52

Geen idee hoe ze het gedaan heeft Kitobeer. Ik was er vandaag zelf niet bij, we konden geen tijdstip vinden waarop we beiden konden, dus zus was mijn stand in vandaag.

En ja..
Ben superblij met mijn kale Jou-Jou mét logo:

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:01

Kitobeer, dat was voor het overzetten op onze naam, dat hadden we nog steeds niet gedaan. Hier komt gewoon een sticker met onze naam inhet paspoort geplakt, dus niet een extra vel.

Oh en punz, sanne wil ook een logo bij de volgende scheerbeurt van melody :D :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:40

Ziet er strak uit met logo. Knap hoor, ik kan niet eens een mooie ster scheren.

Vandaag op wedstrijd geweest. Willem had zo maar ff 6 winstpunten, goed voor 2 eerste plekken.En dat op de debuut wedstrijd voor amazone en pony.
Jury vond hem nog wat te diep lopen, dat klopt, zijn we heel blij mee want dat heeft hij gewoon nog even nodig in deze fase van de training.
Alleen zo gaat het wel erg hard met de punten en we moeten nog wel even verder trainen voor het L.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:53

Supercool dat logo!

Ze mag sowieso tot 30 winstpunten rijden EllyC. Gefeliciteerd met dat superresultaat!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:41

Larry en Jaimy hebben vandaag deelgenomen aan het jaarlijkse stalconcours. Het was een gezellige dag! In de BB dressuur, met een behoorlijk strenge jury, 187,5 punten en met het 50cm springen heb ik haar wat moeten helpen omdat Larry geen automaat is :P en daar zijn ze toch ook kei netjes rondgekomen! Met allebei een prijs gewonnen, toch superleuk en weer een positieve ervaring erbij voor z'n ruitertje!
Afbeelding