Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:27

Goeiekoop! :)) :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:27

Mbt de dekjes:
We hebben niet allerlei verschillende kleuren op voorraad, maar je kunt de gewenste kleur doorgeven, waarna wij gaan bestellen. Andere kleuren dan de kleuren die we nu hebben zullen vrees ik wel iets duurder worden.. ( tja... bestellen in veelvoud is ook voor het stamboek goedkoper dan 1 of enkele items van iets bestellen).
Eea gaat dus in overleg met de persoon de de bestellingen gaat plaatsen. Vandaar dus dat je een email adres nodig hebt: kun je via de mail je wensen kenbaar maken :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:28

zeker goeiekoop.. vandaag maar is uitgeprobeerd! Rijbroek zat nog lekker ook. Ik dacht voor 1euro laat ik die niet liggen natuurlijk haha

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:47

Oooh nice Eline! Ik ben er ook leuk geslaagd vrijdag. Ik heb ook roze, en Lloydje moet er aan geloven }> die bruine crocolak idd ge-wel-dig! Ben sowieso een ekster wat dat betreft <3

Ga me eerst eens verdiepen in het lid worden vh stamboek en eventueel op naam zetten (loop nog niet te hard van stapel, hou er nog altijd rekening mee dat het niets wordt: valt het altijd mee :D ) En dán komen de dekjes en zweetdekens in beeld :+

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:50

EK19 schreef:
Ja dan zet ik ze uiteraard op fb!

Ik heb allerlei kleurtjes!! roze <3 (hier is Ben iets minder blij mee!) blauw bruin paars
Maar op het moment ben ik van de croco bruin lak.... :oo

HaHa wat lijkt pad toch op zijn papa *\o/* , zodra britney roze bandage's omdoet wil hij ze eraf hebben
of dat ze het in de gaten hebben.
zodra brit wat in het roze koopt zegt ze gelijk HIER IS PAD MINDER BLIJ MEE _/-\o_ _/-\o_

maar die dekjes, wil ze wel bestellen zodra het kan in kleur

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:46

Marrit13 schreef:
Oooh nice Eline! Ik ben er ook leuk geslaagd vrijdag. Ik heb ook roze, en Lloydje moet er aan geloven }> die bruine crocolak idd ge-wel-dig! Ben sowieso een ekster wat dat betreft <3

Ga me eerst eens verdiepen in het lid worden vh stamboek en eventueel op naam zetten (loop nog niet te hard van stapel, hou er nog altijd rekening mee dat het niets wordt: valt het altijd mee :D ) En dán komen de dekjes en zweetdekens in beeld :+

Ja ik ben ook echt een ekster daarin hoor! woehoe i love it.
Al hoewel Ben de vorige keer op wedstrijd ook niet echt blij was met zijn gelakte met bont croco springschoenen... Die had hij uitgekregen in de trailer.... :')
Afbeelding

Eergisteren na de wedstrijd mocht hij ook weer zn pleziertje hebben:
Afbeelding

Alleen nu weet ik waarom ik er niet zo blij mee ben als het dekseizoen weer begint. Ik kwam gisteren en meneer zat weer onder de krassen.. grrrrr...

En een echte man draagt gewoon roze haha! <3

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:18

Is het trouwens slim om je pony op de keuring te laten voorbrengen door een goede voorbrenger of is het goed zelf te doen?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:46

Lloyd dekt niet eens en zit ook onder de krassen en hapjes :+ Heeft een speelTinker, en gaat er ruig aan toe, maar ik vind het wel erg leuk dat hij zo speels is. Gister liep ik terug naar stal met hem, en de jollybal (door hond ingepikt) lag in de weg, hij rolde hem steeds verder met zn neus :D En vandaag had ie zn voerton tussen zn voorbenen geparkeerd, en met zn tandjes aan de deksel trekken :') Het is een ware komiek en doet me aan mn eerst paard denken <3

Bij het KFPS is het verstandig om een voorbrenger in te huren :D Hoe het bij Connemara's is... Da laat ik aan de experts over :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:52

Als je conditie een beetje goed is, je al een beetje weet hoe het er aan toe gaat op een keuring én je oefent thuis, dan kan het ook best zelf ( al heb ik bij stamboek opname zelf wel iemand gevraagd.. Ben zelf een bijzonder slechte renner..... ;) )

Verder: Degenen die Connemaradekjes willen, maar dan in een andere kleur, kunnen via de mail contact opnemen met

Lieke@Connemara.nl.

Je kunt dan overleggen over wat je wil, wat de kosten zijn, wat de werkwijze is, enz enz...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:54

Tnx Punz! Ik krijg woensdag de zadelmaker, dan hoor ik ook meteen of mn eigen Massimo aangepast kan of dat het een andere moet worden. En dan kan er een dekje besteld worden *\o/*

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:03

Oooh als ik een connemara had dan wist ik het wel haha!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:32

Even met mams overleggen voor zo'n dekje! Lijkt me leuk maar ligt eraan wat de kosten zijn!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:09

Nou klaar voor wat fotospam? 8-) Is met kleine cameraatje gemaakt, dus geen hoogstandjes. Niveau is ZZ-broekpoeperd :D Maar ben er trots op.

Mijn Mr. Sunshine :')
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

En terwijl de baas staat te klooien, staat Lloyd heel braaf te wachten :+
http://i130.photobucket.com/albums/p263 ... i2h8pj.jpg

:+
Afbeelding

Ik vind van mezelf dat ik me nog niet teveel moet hechten aan hem, eerst mn allerliefste Draver in moeten laten slapen, toen dat gedoe met de nieuwe en mn knie... Maar... Hij maakt het verrekte lastig <3 :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:11

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:14

Marrit13 schreef:
Maar... Hij maakt het verrekte lastig <3 :D

Sjit happens :)) :))

Wat een lekkere dude is die Lloyd. <3 <3
Mooi hoofd zit er op. Hele zachte uitstraling. :j

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:01

Oh Marrit wat is hij leuk! Volgende week zondag ga ik hem dan in het echt zien! Leeeeeeeuk! <3 <3

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de mooie foto's die Marrit heeft gemaakt in Loenen afgelopen weekend _/-\o_ <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:22

Jaa ik zag ze al op Facebook, zo mooi <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:46

Wat een gáve pony is het toch ook EK19!
Zo stoer ook als toch een ukje tussen de grote paarden. Jullie doen het toch maar mooi!

Marrit: wat een geweldig lief hoofd heeft Lloyd, en wat ziet hij er superrelaxed uit op de foto's. Geweldig om te zien... Enne.. Waarom zou je je níet aan hem hechten?

Verder is Punzel vandaag weer gereden door haar amazone, die vond dat ik de laatste paar minuten toch echt zelf op Punzel moest stappen, zodat ik kon voelen hoe ongelofelijk fijn ze voelde..En joh....Het was zó geweldig! En natuurlijk vertekenen de foto's wat, ze is natuurlijk in het werk gewoon nog zoekende, het is allemaal nog niet stabiel, maar oohh....wat is ze fíjn!!! :D :D :D :

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:46

Wat een gáve pony is het toch ook EK19!
Zo stoer ook als toch een ukje tussen de grote paarden. Jullie doen het toch maar mooi!

Marrit: wat een geweldig lief hoofd heeft Lloyd, en wat ziet hij er superrelaxed uit op de foto's. Geweldig om te zien... Enne.. Waarom zou je je níet aan hem hechten?

Verder is Punzel vandaag weer gereden door haar amazone, die vond dat ik de laatste paar minuten toch echt zelf op Punzel moest stappen, zodat ik kon voelen hoe ongelofelijk fijn ze voelde..En joh....Het was zó geweldig! En natuurlijk vertekenen de foto's wat, ze is natuurlijk in het werk gewoon nog zoekende, het is allemaal nog niet stabiel, maar oohh....wat is ze fíjn!!! :D :D :D :

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:57

Tsja, blijf het toch spannend vinden hoe eea zich ontwikkeld :o Wil gewoon niet te vroeg juichen. Maargoed, hij verovert mn hart al aardig <3 En anders heb ik ervaren Conemara-temster Eline om de hoek wonen :D

Ja die kleine Ben doet het niet van de reuzen onder hoor! Echt gaaf om te zien <3 Lloyd en ik hebben nog wat te oefenen :D

Wat een krachtpatser is die Punzel toch! Ziet er al heerlijk ontspannen uit, met meeverende oortjes! Wordt zij ook 5 dit jaar?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:23

:o Neuhhhhh

Ze is vier...

( maar was als veulen al een kleine bodybuildster hoor):
Afbeelding

Enneehh
Oortjes zei je? _O- ( joh... ze zijn echt gigántisch)

Maar inderdaad: ze flapperen heel ontspannen mee! Zo fijn! En je gewoon gaan hechten hoor! Komt helemaal goed!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:37

Wauw wat heb je Ben er fijn aan Eline. +:)+

Punzel maakt echt vlot vooruitgang. Hoe vaak wordt ze nu ongeveer gereden? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:13

In principe 2 x per week... maar het kan soms zo uit komen dat het net 3 keer is. Maar in principe wordt ze woensdag en zaterdag gereden. ( of zoals deze week: dinsdag/vrijdag) Verder ben ik bezig met wat extra desensitisatie training. Punzel blijkt langere schabrakjes toch wat eng te vinden en is iets te gevoelig op haar flanken soms als ze een zadel op heeft. Dus sta ik een paar keer per week terwijl Punzel een zadel op heeft haar te kloppen, met handdoeken naast haar te wapperen, handdoekjes voorzichtig tegen haar aan te "slaan" enz enz.

Dat is op dit moment ruim voldoende voor haar. Ze is zo cooperatief, spant zich zo in om het goed te doen, dat dit meer dan voldoende is zo.

Verder tutten we dus vooral veel :)
( En natuurlijk heb ik Jou-Jou ook nog te rijden)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:16

En van Jou-Jou onder de vrouw zien we (ik :P ) natuurlijk ook graag *-:) .