Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:49

Hallo Allemaal, ik meld me ook weer! :wave: Ik heb inmiddels een nieuwe computer dus zal vast weer wat vaker achter bokt zitten. Die andere viel om de haverklap uit.

Wat super Avalon dat je al op Loki hebt gezeten en dat hij zo relaxed was, super zeg! Wat zal dat je een goed gevoel geven!

Och Belinda, wat sneu voor Kaiyo, dat is ook schrikken zeg! Maar gelukkig gaat het alweer de goede kant op!

Nikki: Ik ben benieuwd naar je konik, is er al meer bekend over het onderhandelen? Weet je al zeker of je de konik aan gaat schaffen?

Met Pumbaa gaat het goed, hij moet nog steeds erg wennen aan de nieuwe situatie en is geen vriendjes met Nero (mijn nieuwe fell pony). Die is erg dominant en Pumbaa laat hem steeds wegjagen, dat is dus heel sneu en er zijn momenten geweest dat ik echt voor Pumbaa op ben gekomen. Normaal gesproken zou ik me er niet mee bemoeien, maar dit is gewoon echt erg sneu. Pumbaa is zo'n softie, arm ding. We zijn nog lekker veel aan het spelen samen en het gaat heel erg goed! Ik heb laatst weer een filmpje gemaakt, zal ik zo even plaatsen. Hij doet het zo goed! Ik ben zo trots op dat mannetje. Ondanks dat we vorig jaar niet veel hebben kunnen doen vanwege zijn blessure en later mijn eigen blessure zijn we toch alweer veel verder gekomen samen, tis een toppertje. Op het filmpje kun je zien dat we in vrijheid trainen, dus geen touwhalster, leadrope e.d. Daar heb ik zoooo lang op getraind en nu sinds een tijdje gaat het heel goed. :)

Mijn nieuwe pony is toch veel banger en onzekerder dan ik verwacht had, dus er is een hoop werk aan de winkel. Maar dat is ook wel weer een uitdaging. Ik ben meteen begonnen met bitloos en boomloos rijden en uiteraard grondwerk, alles op basis van Parelli. Hij vind het bitloze rijden nog maar raar, maar is erg braaf verder. Wel erg sterk, maar dat wordt op een gegeven moment ook wel minder als hij gevoeliger op druk wordt. Ik zal zo ook even een fotootje zoals beloofd van Nero plaatsen, tis echt een lieverd en een heerlijke knuffel.

Hier alvast het filmpje van Pumbaa:

StormMilagro

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:12

Ah wat is Pumbaa toch geweldig! Hij heeft er echt plezier aan! En met Nero zal het vanzelf loslopen :). Met mijn vorige bijrijdpony deed ik op de zelfde manier grondwerk, grappig om te zien zeg!

Ik weet nog niet veel meer, jammer genoeg.. Nog steeds bezig met onderhandelen..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:30

Dankjewel Nikki! Hier (liberty) heb ik dus echt heel lang op getraind (2,5 jaar) omdat Pumbaa van nature totaal niet volgzaam is. Hij liep in het verleden ook amper mee aan de leadrope, dus voor ons is dit echt een overwinning.Hij is ook verstoten door zijn moeder bij zijn geboorte dus het natuurlijke proces van veulen synchroon lopen aan de moedermerrie heeft hij ook nooit meegemaakt. Ik heb idd de indruk dat Pumbaa het ook erg leuk vindt!
Wat leuk dat jij ook zo je paardjes traint! Mooiste wat er is vind ik persoonlijk.

Ik zie dat er iets mis gegaan is met het uploaden vd foto van Nero. Dus bij deze nogmaals het linkje naar mijn fb (foto is te groot voor bokt):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152029502667773&set=a.10152029502492773.1073741834.675117772&type=1&theater

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:31

En succes met onderhandelen Nikki, spannend hoor!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:34

Ja ik vind het zelf ook echt geweldig! Maar ik had de mazzel bij die bijrijdpony dat ze de algemene basis van het volgen al kenden, dus dat was een kwestie van meer trainen en op een gegeven moment zonder leadrope en touwhalster. Ik ben het helemaal met je eens!

En de link doet het niet bij mij...?

Dankjewel! Ik heb hem net eindelijk het contract gestuurd, of hij de rest kan invullen.. Eens kijken wat het wordt!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:16

@Nadine_yvana: Wat een leuk filmpje van jou en Pumba! Ik wil met Indah ook heel graag aan de gang, maar moet nog zeker 1 1/2 jaar geduld hebben.

@Nikkii94: Ik ben heel benieuwd hoe snel hij antwoord. Ik hoop voor je dat t allemaal gaat lukken. Zou wel heel leuk zijn :o

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:22

Hij zou het contract gaan doorlezen, dus ik ben ook zeker benieuwd!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:13

En heeft hij al wat laten weten Nikki?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:26

Hij is zo traag... Maar hij heeft het contract gelezen maar zegt dat hij niet begrijpt waarom het nodig is. Nouja, lijkt me logisch toch xD?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:38

Wat wazig? Is het een optie om er heen te rijden en samen met hem dat contract door te nemen? Dan kun je hem ook een beetje onder druk zetten om te tekenen :o

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:59

Zou een optie zijn, alleen woont hij helemaal in Friesland (en ik bij Arnhem XD)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:09

Hoi allemaal!

Jeetje Nikki, wat duurt dat lang zeg! Jammer voor jou dat het allemaal zo lang duurt. -O- Je zou bijna gaan denken dat hij wat te verbergen heeft OF zijn paard niet kwijt wil.. Weet niet wat je in het contract hebt staan, maar zulke spannende dingen zullen het niet zijn toch?

Wat een gaaf filmpje Nadine, ik heb hem net helemaal gekeken. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb echt bewondering voor jullie! Ik kan me nog verhalen herinneren van een bang onzeker paard dat zelfs gevaarlijk kon worden. Je mag zeker trots op hem en op jezelf zijn. Dit is echt een voorbeeld van wat je kan bereiken met veel geduld, doorzettingsvermogen en veel kennis van paarden, super!

Fijn dat het met Indah ook goed gaat. Ik zie net pas dat je uit Eindhoven komt Kim, dat is maar een kwartiertje bij mij vandaan!

Vandaag heb ik ruim een uur met Loki gewandeld aan de hand. Eerst over een landweggetje met veel tractors, daarna langs de 80 weg, langs een basisschool ( waarbij de kindertjes natuurlijk tegen de hekken aanvlogen :D ) Via mijn huis en langs de snelweg terug naar huis. Loki heeft geen stap verkeerd gezet! Zo fijn om met zo een betrouwbaar paardje op pad te kunnen. Ik heb er verder niet meer op gezeten, ik ga zondag een nieuw zadeltje voor hem halen. Mijn oude is net iets te breed voor hem en de eerste keren is het toch wel fijn om wat meer houvast te hebben.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:28

Ja echt he? En dan wel zeggen dat hij geld nodig heeft.. Nee, ik heb gegoogled op 'modelcontract paard kopen', niks meer dan wat logisch zou zijn. Nouja, als het echt zo lang duurt, ga ik wel op zoek naar een ander paardje, ik heb geen haast..

Edit: te snel op enter xD, dit moest er nog bij:
Wat leuk dat het zo goed gaat! Heerlijk, dat koele in de kop zeg!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:24

Oh ja dat is niet om de hoek Nikki hahaha! En net wat Avalon zegt, je zou denken dat er iets mis is. Als ie van het diertje af wilt dan had je hem al lang in je stal/wei staan. En als je telefonisch contact met hem zoekt? Of krijg je dan geen gehoor?

Avalon, wat een koel beestje heb je toch. Heerlijk! Wat voor zadel heb je nou op het oog? Ben wel heel nieuwsgierig naar wat foto's van jullie samen :o Ooh kom je uit Tilburg?? Da's niet zo ver nee!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:44

als het echt zo'n fries boertje is vind ik zijn reactie niet raar hoor, ik zou inderdaad even bellen of langsgaan.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:57

Ik hoop ook dat het inderdaad zo'n Fries boertje is, die het nut niet ziet van een contract! Al meer nieuws Nikki?

Wat fijn dat Indah zo koel is in zijn koppie. Kaiyo keek afgelopen jaar ook niet echt op van een deken. Hij keek alleen echt van wat doe je... wat ligt er nou weer op me. Maar verder eigenlijk niets haha. Heeft de deken ook netjes laten zitten. Tot einde van de winter, toen hij hem zelf uittrok haha -O- ...

Leuk filmpje Nadine, vind het knap hoor! Kaiyo loopt @ liberty wel achter me aan, maar ik ben blijkbaar na een tijdje niet boeiend genoeg meer, en dan loopt hij weg.. Maar aangezien we nog op level 1 zitten, blijven we vooral online bezig. De link van Nero doet het inderdaad niet :( ! Ben benieuwd!

Kaiyo loopt trouwens weer helemaal goed, vandaag lekker geparelli'ed in 't zonnetje en er weer even opgezeten *\o/* .

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:06

Vroeger ( :') ) toen ik 14 jaar was wilde ik wel heel graag een konik hebben..
Ik vond het hele mooie pony's! (nog steeds hoor!)

Kan je wel rijden op een konik? Hebben hun niet een aparte rug?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:08

Hoi Unicorn, nee hoor je kan gewoon op Koniks rijden. In polen worden ze gebruikt als werkpaarden. Als je intoetst op youtube Konik Polski vind je filmpjes van ze onder het zadel :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:37

Een Fries is het zeker haha! En hij woont op een boerderij met aardig wat beesten. Hij wil inderdaad wel dat ik langskom, maar ik krijg het gevoel dat ik er niet veel mee ga opschieten..

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:43

Ooh wat leuk! :D

Mij was altijd wij gemaakt dat je er nooit op kon rijden... :(

In de natuurgebieden hier (Friesland) lopen ook veel konik paarden :)
De hengsten zijn altijd gratis op te halen hier, anders gaan ze toch naar de slacht om overschot te voorkomen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:55

ik vind zijn reactie niet zo raar hoor, ik heb zelf ook weinig met contracten. Ik zal het in dit geval puur doen omdat je haar daar laat staan. Een koopcontract is het enige geldende eigendomsbewijs van een paard, niet iedereen weet dat(misschien hij ook niet?)
Een papiertje waarop staat dat verkoper X paard X verkoopt aan koper X voor X bedrag en dat het geld ontvangen is volstaat eigenlijk al.
Ik zal er gewoon langsgaan zodat je duidelijk uit kan leggen waarom je dit graag wil.

@Unicorn_xX, hier in NL word er veel gedacht dat koniks echte wilde paardjes zijn en dat wil staatsbosbeheer ook graag laten geloven maar het zijn inderdaad gewoon Poolse werkpony's er is niks wilds aan.

Wolf staat sinds gisteren op ijzers, ze vond het beslaan echt niet tof, ze was lekker aan het mutsen :+
en ik heb een trailer gekocht *\o/* mijn ouders hebben wel een trailer maar daar mag ik en mijn auto niet mee rijden, met deze mag ik zonder E rijden en ben ik dus niet meer afhankelijk van mijn pa :D nu hoef ik niet meer elke keer 5km over de weg voor ik in het bos ben en kunnen we ook naar andere plekken.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:58

Ja en nu nog een afspraak zien te maken om langs te komen hahah!

Een trailer die je zonder E mag rijden? Tell me more!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:08

zolang je combinatie onder de 3500kg(Toegestane Maximum Massa) blijft mag je het zonder E trekken :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:45

Haha Jaa Belindaap, precies hetzelfde! Maar ik heb expres een deken gekocht met bilriemen, zodat hij zich er niet zomaar uit kan wurmen.

Nikki, het is dat ik nóg verder weg woon, anders had ik gerust even met je mee gereden. Ben nu ondertussen wel héél erg benieuwd!

Van, wat voor trailer mag je er dan achter hangen?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:56

waarom heb je er nu al een deken op als ik vragen mag?

ik heb een Heja 5 sterren trailer, ding weegt leeg maar 540kg en TMM is 1300.