met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:31

NatasjavE schreef:
Anoniem schreef:
Zoek maar eens op bokt of google hoeveel fjorden er aan de kletter gaan. En de meest voorkomende reden dat een fjord wordt verkocht is omdat ze hem niet aan kunnen. Het zijn meestal helemaal geen geschikte kinderpony's en ze hebben vaak een consequente ruiter nodig. Wat dat betreft vind ik de meeste fjorden idd geen slome doetjes.
Maar kwpnners heb ik op de manege net zo afgestompt zien lopen als sommige fjorden.

Het gaat niet om hard kunnen lopen. Het gaat om sensibiliteit. Je kan ieder paard aan het been krijgen of juist afstompen. Maar een bloedpaardzal over het algemeen sensibeler zijn dan een koudbloed.
Er zijn Tinkers zat die onbehoorlijk gedrag vertonen, er vandoor gaan, niet gereden kunnen worden door een beginner. Maar dat heeft nog niets met sensibel te maken.

Stap maar eens op zo'n, goedgereden, dressuurbok. Dat voelt als of je er nog een paar versnellingen bij hebt.

Het ging ons ook niet om hoe hard een fjord kan.. maar meer dat het absoluut geen dooie paarden zijn die je 100x vooruit moet schoppen en nooit zin hebben :')

Kidde

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:02

Ik heb niets met Arabieren en andere van die hele smalle paarden en Tinkers

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:06

Ik heb met alle rassen niks.
behalve t 'standaard' sportpaard, kwpn, oldenburg ect. en enkele tuigers

HaantjexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:56

Tinkers zijn echt zulke boeren koeien. Friezen zijn nog best wel leuk, en haflingers en fjorden zijn ook wel leuk. Arabieren hebben naar mijn mening zo'n heel lelijk hooft. Maar het ligt het meest aan het karakter van het paard.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:05

Haha hier moet je eigenlijk een poll van maken. Ik heb niets met haflingers, tankers, fjorden enz. De kleine stevige types zeg maar

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:10

Van die superranke arabiertjes en kwpn-botpaarden :') Vind KWPN en arabieren prima hoor, maar die slanke gevallen. NO thaaanks.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:11

gelderse paarden, Arabieren en bonte daar heb ik echt niks mee :=

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:40

Merk al dat mijn paardje (arabiertje) niet echt populair is bij bokkend Nederland.... Maar gelukkig hoeft dat ook niet, ik ben er heel gelukkig mee.
Zelf vind ik het moeilijk om een ras te noemen waar ik niks mee heb. Heb allerlei paarden ontmoet, fries, tinker, fjord, haflinger, kwpn, oldenburgers.... enzovoort... Heb aan heel veel paarden fijne herinneringen! Naar mijn idee zit het niet in het ras, maar in het karakter. Ik vind het heel opvallend hoe vooroordelen blijven bestaan. Arabieren zijn hete hittepetitten, fjorden lomp, onopgevoed en sterk... blablabla. Daar kan ik niet zo goed tegen.

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:52

Ik heb totaal niks met KWPN-ers en Tinkers.

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:03

marjonneke schreef:
Merk al dat mijn paardje (arabiertje) niet echt populair is bij bokkend Nederland.... Maar gelukkig hoeft dat ook niet, ik ben er heel gelukkig mee.
Zelf vind ik het moeilijk om een ras te noemen waar ik niks mee heb. Heb allerlei paarden ontmoet, fries, tinker, fjord, haflinger, kwpn, oldenburgers.... enzovoort... Heb aan heel veel paarden fijne herinneringen! Naar mijn idee zit het niet in het ras, maar in het karakter. Ik vind het heel opvallend hoe vooroordelen blijven bestaan. Arabieren zijn hete hittepetitten, fjorden lomp, onopgevoed en sterk... blablabla. Daar kan ik niet zo goed tegen.

ben het helemaal met je eens!
je kunt paarden niet per ras bekijken, gewoon per paard op pony bekijken!

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:10

marjonneke schreef:

Mee eens! :j :j

Ik heb altijd gezegt ; bah tinkers, wat een rotbeesten. :+
totdat er een héle leuke tinker op mn manege kwam, die alleen een beetje was ingereden,
en die ik moest doorrijden! ;D wat een eigenwijs en groen beestje zeg, de hele tijd bokken, aan de kant springen, alle kanten op gaan behalve de goede. :')
maar ik heb echt een hele leuke tijd met der gehad! <3
nu is ze weer weg, omdat ik der ver genoeg doorgereden had, en ze alles zo ongeveer wel goed snapte,
en ik heb der altijd, naja, hoe zeg ik dat, niet het mooiste beestje gevonden .. :+ ;) hahaha.
maar het was echt een schat van een pony! <3
dus ik kijk ook niet echt naar het ras,
als ik over een tijdje ook een eigen pony zou kopen, en ik zie misschien wel een tinker staan waar ik gelijk verkocht aan ben, en een klik mee heb, koop ik die misschien wel. (: je weet maar nooit. maar ik ga sowieso altijd voor het karakter, maar sommige rasjes vind ik toch wel hééééél eruuug leuk! ;D

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:13

ik heb trouwens ook altijd gezegt, witte paarden en pony's. baaaaaah. wat zijn dat stomme en lelijke beesten. { slaat natuurlijk helemaal nergens op. :D } en wie is nu al 7 jaar mn lieveling? :')
jahoor, een superlichte izabel. :j gewoon bijna wit.
en dat is net als met tinkers en bont. (: maarjaaa. zie daarvoor maar mn post hierboven. ^^ haha.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:59

Ik heb dan weer niks voor van die grote warmbloeden, vooral van die heethoofden, niets voor mij! Net zoals een zeer pittig welshje. Heb voor de rest niet echt een hekel aan een bepaald ras, een ras is maar een ras. Genoeg uitzonderingen, die vooroordelen zeggen helemaal niets, ze dienen enkel om iemand of iets in de grond te beulen.. :\ Ik heb liever kleinere paardjes.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:54

Ik heb niet zo veel met Welshjes en Friezen :x Ik vind ze alle 2 prachtig om te zien maar daar houd 't dan ook bij op.

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:55

KWPNers, van die standaard bruine, nope, niks voor mij.
Arabieren, ook totaal niets mee, lijken mij veel te opvliegend en temperamentvol enzo, natuurlijk zijn niet alle arabieren zijn, dat snap ik, maar toch haha.
Dravers, d'r moet wel vet aan zitten, en het moet breed zijn, dus nee dat wordt 'em ook niet.
En ach ja, alles wat dun, iel en rank is. :')

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:23

Niet specifiek een ras, ik kijk liever naar het paard zelf :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:24

Standaard huis-tuin-en-keuken-paarden, gevlekte tinkers, haflingers (op uitzonderingen na), dravers, arabieren, welsh pony's.... Zo zullen er vast nog wel een paar zijn.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:03

standaard bruine kwpners, daar zou ik niet snel voor kiezen

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:11

Puur alleen om hoe het ras eruit ziet ben ik niet weg van KWPN'ers, Friezen, Shetlanders en Dravers.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:17

quarter horses....brrr, wat zijn dat dooie knollen zeg....
Ze worden geroemd om goede meewerkende karakter, maar toen ik er in mijn werk mee te maken kreeg was ik snel klaar...dood karakter en chagerijnig.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:53

tuigers.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:47

shetlanders hahahaha...nee sorry echt. :o
dravers,al zie ik soms wel een mooie.
arabieren...
maar uiteindelijk gaat het er niet om hoe mooi je paard eruit ziet of hoe hard ie kan rennen enzovoorts.. :Y)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:45

Vergeten toe te voegen; eigenlijk heb ik ook niets met pony's...allemaal zo klein en ielig....moet wel een beetje massa onder me hebben :+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:56

Ik heb niet veel met kwpn paarden. Het is natuurlijk geen ras. Je zult mij ook niet snel met een draver thuis zien komen.
Ik val meer op wat rondere paarden/ ponies . Dat kunnen verschillende rassen of kruisingen zijn. Ik heb zelf wel een heel bijzondere. ...

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:27

ik heb echt niks met fjorden,tinkers en trekpaarden 8-)