NatasjavE schreef:Anoniem schreef:Zoek maar eens op bokt of google hoeveel fjorden er aan de kletter gaan. En de meest voorkomende reden dat een fjord wordt verkocht is omdat ze hem niet aan kunnen. Het zijn meestal helemaal geen geschikte kinderpony's en ze hebben vaak een consequente ruiter nodig. Wat dat betreft vind ik de meeste fjorden idd geen slome doetjes.
Maar kwpnners heb ik op de manege net zo afgestompt zien lopen als sommige fjorden.
Het gaat niet om hard kunnen lopen. Het gaat om sensibiliteit. Je kan ieder paard aan het been krijgen of juist afstompen. Maar een bloedpaardzal over het algemeen sensibeler zijn dan een koudbloed.
Er zijn Tinkers zat die onbehoorlijk gedrag vertonen, er vandoor gaan, niet gereden kunnen worden door een beginner. Maar dat heeft nog niets met sensibel te maken.
Stap maar eens op zo'n, goedgereden, dressuurbok. Dat voelt als of je er nog een paar versnellingen bij hebt.
Het ging ons ook niet om hoe hard een fjord kan.. maar meer dat het absoluut geen dooie paarden zijn die je 100x vooruit moet schoppen en nooit zin hebben

hahaha.
} en wie is nu al 7 jaar mn lieveling?
Ik heb liever kleinere paardjes.
Ik vind ze alle 2 prachtig om te zien maar daar houd 't dan ook bij op.