Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, en dan toch redelijk netjes je parcours rond kunnen rijden met maar 1 foutje vind ik netjes. En wat ben ik dan trots op sanne, want ik vroeg aan haar hoe het kwam dat melody langs de laatste hindernis ging, nou mam zei ze, hij ging zo hard, hij kwam niet uit, dus ik denk dan rent hij er in, dus heb ik hem er maar langs gestuurd. Zo trots, pony's belang voor eigen belang, niks geen doordrukkerij om toch te proberen foutloos te zijn. Wat voelt dat goed.
Wel eng hoor dat ze hem niet kon controleren, vooral bij dat hoge!
.), gemasseerd en geaaid. En we zijn haar ook weer af en toe aan het rijden 2 keer per week ofzo.
Haar ego en zelfvertrouwen begint langzaamaan wat te groeien. Als ze briest en loslaat (en dus ontspant) reageren we alsof ze de olympische spelen heeft gewonnen.
Ze begint heel langzaamaan te snappen dat we haar geen kwaad willen doen. Intussen doen we dus veel leuke dingen en daar genieten we zelf ook van.

kreeg een paar keer de vraag of het eem hengst was
) en hij sprong 3 keer terecht weg. Een keer van een hert die achter hem langs rende, een keer van een eekhoorn (held op sokken!) en een keer van wat vogels. Ondanks dat hij zich af en toe flink sterk maakte was hij goed te houden en heeft hij zich super goed gedragen. Ben echt apetrots en ben nog steeds aan het nagenieten. Zelfs meerdere keren galop meegepakt, inclusief op een open veld!

Change3x schreef:Hoe strak je de neusriem aansnoert zal ook het ding zijn, maar dat is bij alle hoofdstellen zo. Heb dat zelf altijd losjes zitten.
Een mexicaanse neusriem werkt inderdaad scherper in omdat de druk minder verdeeld is zoals bij een gewoon Engels hoofdstel. Het is dus zo dat je hem alleen moet gebruiken als je het echt nodig hebt.