Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:21

Ja, kon niet beter. Ik heb alleen nog maar op hem gezeten, nog niet echt gereden.
Ik heb hem deze week een aantal keer gelongeerd met zadel op, dat vond hij eigenlijk van het begin af aan al prima. Gisteren even erop gehangen en dat ging zo super dat ik maar even opgestapt ben :+
Ben alleen nog erg hard opzoek naar een goed zadel.. dat valt echt niet mee zeg. Ik zou het liefste een westernzadel willen, maar ik ben echt bang dat ik geen enkel passend exemplaar ga vinden.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:30

Wat leuk dat het zo goed gaat zeg! Lekker dat koele karakter he?
Ik heb recent een pony westernzadel in een Facebookgroep te koop gezien, misschien is dat iets?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:45

Ja dat is echt heerlijk. Ik heb meerdere pony's in het verleden zadelmak gemaakt, maar zo relaxed als mijn Konik heb ik ze nog niet gehad. Uiteraard blijf ik wel op mn hoede, waarschijnlijk komt er nog een moment dat hij me totaal verrast :Y)

Heb je daar toevallig nog een linkje van?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:48

Haha ja dat is waar, zo'n momentje hebben jonge paarden vaak!

Ik zal hem proberen terug te vinden :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:50

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:56

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:06

Zadeltje ziet er mooi uit, ik weet alleen niet wat de kwaliteit is, vooral voor veelvuldig gebruik.
Ook ben ik bij zulke zadeltjes erg bang voor schuiven, daar heb ik met mijn veelzijdigheidszadel al last van. Boomloos lijkt me ook wel wat, maar daar ben ik al helemaal bang voor schuiven. ( ons Loki heeft nogal een bol buikje :p)

Ja best een leuke merrie he? Jammer dat ze er niet even wat beter foto's opgezet hebben.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:09

Die van facebook ziet er beter uit, heb ik net gePBt. Ik kwam laatst ook een leuk boomloos zadeltje tegen (daar kan ik wel de link van sturen omdat ik die kon terugvinden in mn mail) https://www.facebook.com/groups/2323665 ... 094711945/

Ja idd, best jammer, ze kijkt op alle foto's een beetje zielig haha

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:07

als Loki net zo'n modelletje heeft als Wolf wens ik je veel succes met het vinden van een zadel :+
enige zadel wat tot nu toe op Wolf past en ook daadwerkelijk blijft liggen is de trekker true talent.
een gewone boomloos als barefoot oid zou ik niet eens proberen

leuke merrie, wel te dik en slecht gespierd, beetje ongelukkige foto's ook

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:15

Van, ik vrees dat Loki nog een lastiger modelletje heeft als Wolf:p
Zelfde model maar hij is ook nog eens kleiner.. Ijslanderzadel dat er gisteren op lag, schoof ontzettend naar voren, maar die was hem ook al iets te ruim.
Deze kwam ik gisteren op marktplaats tegen, kleiner kan ik ze echt niet vinden, maar vrees dat zelfs deze nog aan de lange kant is. Toch zie je veel filmpjes van Koniks met westernzadels.. dus ze zullen er toch moeten zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... -horn.html

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:23

Wolf is wel groter maar ook heel kort in de rug(het is meer been dan pony _O-)
die op marktplaats is al te lang voor Wolf. Ik wou ook een westernzadel maar heb er ook nog geen gevonden die zou kunnen passen, word eentje laten maken als ik er zou willen.

Het naar voren schuiven is bij Wolf ook een groot probleem. Ze heeft hele smalle schouders maar doordat ze zo rondgeribt is is ze breed op haar rug. Daarbij zit ook nog een de singelplek ver naar voren en heeft ze een korte rug. Ik heb er een boel zadels op gehad maar tot nu toe ligt de trekker het beste.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:30

Dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Smalle schoudertjes, ronde en korte bouw.. je zou verwachten dat boomloos dan juist een optie zou bieden, aangezien die een beetje vormt naar het paard?
Loki's singelplek zit dan waarschijnlijk ook ver naar voren, fijn om te weten, hoef ik niet koppig iedere 10 minuten singel en zadel terug naar achter de schuiven. :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:38

in de meeste boomlooszadels zit te weinig structuur om hem op zijn plek te houden, die gleden bij wolf volledig op haar nek, ze kon er zo uitstappen :+
de trekker is ook een boomloos maar veel meer zadel ipv zo'n slappe vaatdoek. Je kunt hem van voren smaller of breder instellen en de kussens kun je zo onder het zadel leggen dat hij van achteren wat breder is. Het zadel ligt als een huis op Wolf, voor het mooie nog steeds ietsjes naar voren maar dat is nou eenmaal de plek van de minste weerstand elk zadel zal bij haar op die plek schuiven daarom heb ik gekozen voor een zadel zonder zweetbladen zodat ze wel genoeg schoudervrijheid heeft.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:55

hahaha ik zie het even voor me :') Nee dat is niet helemaal de bedoeling. Welke boomloze zadels heb je geprobeerd dan? Ik heb misschien een kleiner ijslander zadeltje op het oog voor voorlopig. Die zijn ook niet zo lang met voldoende schoudervrijheid en dan kan ik nog even verder kijken. Trekkers zie ik nergens te koop staan, waar heb jij de jouwe vandaan?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:58

libra, barefoot en een merkloze
ik heb mijn trekker nieuw gekocht. Af en toe staan ze wel 2e hands op bokt of marktplaats

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:59

Ik meld me weer :o

Kaiyo ligt in de lappenmand, meneer is in het glas gestapt en heeft nu nageltred (wondje waar het glas in zat is gaan ontsteken), met als gevolg dat hij vandaag aan het hinkelen was op 3 benen :( . Gelijk DA erbij, heeft het sneetje wat meer open gesneden, kwam wat pus uit, hierna liep hij gelijk veel beter! Vervolgens ingepakt met natte watten en betadine scrub. Morgen moet ik dit weer vervangen en overmorgen droog verband met watten. We hebben een stukje van de schuilstal afgezet waar hij droog kan staan, mocht hij de hoefzak af doen. Hopelijk laat hij de zak heel en blijft hij netjes in het afgesloten gedeelte. Hij is ondanks zijn kreupelheid nog erg bijdehand :') . Hopelijk is hij snel weer genezen.

Avalon wat leuk dat het goed ging met erop stappen en zitten, super! :). Kaiyo heb ik een barefoot liggen, maar moet ook wel zeggen dat hij vrij groot is voor een konik. De barefoot vind ik wel wat lang aan de achterkant. In de bak rij ik vaak zonder zadel, en sinds kort met een schapenvachtje! Heel zacht en fijn <3

Ben benieuwd naar de konik merrie Nikki! Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar hoe oud is ze, en komt ze uit een van de gebieden?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:17

Ach arme Kaiyo! Veel sterkte voor hem!

Deze merrie wordt in mei 2. De eigenaar heeft de moeder drachtig gekocht, van een andere man, dus hij wist niet waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen.. Was ik ook benieuwd naar, maar tot nu toe nog geen antwoord helaas

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 02:13

Dankje Nikki :)

Wat een jonkie nog, dan groeit ze ook nog een beetje door :o . Heb je al meer ervaring met jonkies of wordt dit de eerste? Plekje waar ze staat ziet er wel fijn uit, veel ruimte. Al wat gehoord van de eigenaar?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:16

Ik heb geen ervaring met een eigen jonkie, maar wel met jonkies ik het algemeen xD. Ik heb 3 pony's ingereden en ben op de manege vaak met de veulens, jaarlingen en twenters bezig geweest. Ja ze staat op 3ha met nog 3 paarden en 3 alpaca's. En nog niks van de eigenaar, misschien moet ik hem dan toch maar een berichtje sturen

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:09

ahh arme Kaiyo! Hopelijk knapt hij snel weer op! Ik denk het wel, meestal als het "ongemak" uit de hoef is en je weet het mooi schoon te houden, lopen ze binnen een korte tijd weer goed. Hopelijk blijft het nog even open zodat de rommel eruit kan.

Misschien toch maar even bellen ja, wellicht denkt hij dat je geen interesse meer hebt oid? Dat zou ook jammer zijn. Met een jonkie komt wel goed hoor, bouw je veel sneller een band mee op ( vind ik ) Ik merk daarin ook veel verschil tussen Loki en Thor, maar dat heeft misschien ook met het karakter te maken. Loki is heel zelfstandig en Thor volgt me overal waar ik loop.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:33

Toevallig net een berichtje gekregen van hem, ik kan weer verder met onderhandelen haha!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:06

super!! +:)+

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:15

Ben benieuwd Nikki, al meer nieuws :D ?

Kaiyo loopt gelukkig al een heel stuk beter *\o/* ! Hij staat nog wel even voor de zekerheid apart - in het professioneel afgezette gedeelte van de schuilstal (met hooibalen hihi)- , zodat de hoefzak en het verband blijft zitten en de hoef goed schoon blijft.

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 01:56

Nee, hij wordt wat laks met reageren. Tien hij vroeg wat ik wilde, bracht ik het contract weet ter sprake. Daarna was hij weer stil. Ga hem morgen maar weer een appje sturen..

Ach de schat! Wel een ziekenboeg waar hij zich kan vermaken met dat hooi haha!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:27

Hoihoi ik meld me ook weer! :wave:

Wat sneu voor kaiyo! Ookal denk ik dat wij het erger voor hem vinden als hij dat vind zo aan de foto's te zien :') veel beterschap!

Spannend dat Loki nu onder het zadel gebracht word, ben echt heel benieuwd hoe het uitpakt!

En wat een gedoe om een goed passend zadel te vinden voor jullie Koniks. Gelukkig kan ik dat nog even voor me uit schuiven. Ik zou zelf heel graag met barebackpad willen rijden, maar een zadel is altijd makkelijk natuurlijk. Ik ben benieuwd waar jullie nu op uitkomen. Dan kan ik dat alvast een beetje bij jullie afkijken :P

Met Indah gaat alles goed. Vorige week voor het eerst de regendeken op en dat deed hij super braaf. Maar eenmaal onder die deken gebonden wist hij nu niet of hij wel kon bewegen, ik moest hem echt vooruit duwen zodat hij door had dat hij gewoon kon lopen met die deken op zijn rug :')
En woensdag is de smid voor het eerst geweest. Hij vond het niet eng, maar hij vind het niet fijn om zijn achterbenen op te tillen. Met hoeven uitkrabben heb ik dat probleem ook. Dan gaat hij er op 3 benen gewoon vandoor of hij slaat. Hebben jullie hier misschien tips voor?