met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:37

Ik heb niks met tinkers en arabieren.. Sommige vind ik wel leuk, maar ik zou er zelf nooit eentje kopen.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:38

ik heb helemaal niks met friezen. dat nog net ff 1 stapje doen bij ho, of in de opening van de wei blijven staan en je dan ook nog vreemd aan kijken als je ze het hek tegen de kont aan drukt. op je tenen gaan staan en niet snappen waarom je au roept. altijd dwars en tegendraads... nee dat ik niks voor mij ;) ik word daar helemaal kriegel van!

xNK

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:39

Volbloed Arabier met zo'n knik,

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:23

Ik hou niet van de meeste 'droompaarden'. Denk aan van die opgetutte arabieren, friezen met super lange manen en een zwanenhals, Andalusiërs die hun poten super hoog opgooien,...
Geef mij maar iets normaal :')

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:41

Kwpners, doe mij maar een barok stevig paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:45

Arabieren met een ernstig overdreven knik (arabieren zijn wel mooi, een kleine knik ook maar soms is het echt zoo erg) De meeste friezen vind ik niks aan, allemaal zo hetzelfde, haflingers ook niet echt. Bij tinkers ligt het er aan, hier in de buurt staan op zich wel mooien, maar soms zie je van die dikbillen en heel breed, nee dat is niks voor mij. Marwaris vind ik ook echt niet mooi, met die rare oren... En dravers, nee echt niet! Paar keer in mn leven een draver voor een stalgenoot gereden, nou ik vind ze echt niet fijn rijden, ook niet mooi trouwens.

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:15

haai iedereen,

Ik vind Fjorden echt niks sorry voor alle Fjord fans maar ik mag ze echt niet.

/3 Dat komt omdat ik van kleins afaan op de manege al met slome fjorden te maken had.
Daarmee ging ik ze assiocieeren met sloom dus ik vind ze niet zo leuk...
ALs iemand een super Fjord of erg snelle heeft hoor ik het graag dan weet ik dat er niet alleen maar langzame zijn :P

X Fleur

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:59

Nou hier 2 fjorden die haaaaard kunnen! De merrie houd een galopperend paard in draf bij..
Bij de ruin leg mn been maar naar achter en hij gaat al in galop. Is soms niet te houden!
Ze zijn meestal gewoon heel koel in hun hoofd maar kunnen op sommige momenten ook heeel heet zijn, maar gaan voor je door het vuur :)
Over het algemeen zijn manegepaarden gewoon wat minder gevoelig aan het been. Dus weet niet of dat nou echt aan de fjorden lag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:02

Hier ook een snelle fjord. Hij was me jarenlang te snel, ging echt racen als hij in de galop ging. Hij kon niet tegen zijn verlies en liet dus echt nooit een ander paard harder gaan dan hem, maakt hem niet uit hoe groot die was. Van 0 tot 50 in 2 seconden :D
Nu luistert hij ietsje beter en gedraagt hij zich. Maar op speciale afgesproken race-plekjes weet hij het precies... dan ga ik in de beugels staan en roep ik JA!! en dan gaaaaaaaaaat hij :wow:

Dat draven ken ik ook, die van mij kan ook loeihard draven :):)
en hij is al 22 jaar oud hè!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:05

Ja hier 2 van 20! :D En ze lijken steeds jonger te worden.. :') :')
Hihi leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:08

:= idd
En als je zegt dat ze 8 jaar oud zijn dan gelooft iedereen je meteen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:10

ik vind fjorden enorm gave beesten, maar ik zou er nooit eentje kopen, echt nooit. verder heb ik eigenlijk niks met dieren boven de 1.60, ik hou meer van pony's.. ik ben zelf ook niet zo groot.
ik zou ook nooit een draver nemen, of een trekpaard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:10

De meeste sportpaarden vind ik niet leuk, ijslanders vind ik ook vaak minder al zijn er ook erg leuke bij.
Verder vind ik alles wel leuk, shetlander tot arabier.

joyfortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:18

Belgen, die zijn er voor de worst, verder zie ik er het nut niet van in...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:51

Anoniem schreef:
Hier ook een snelle fjord. Hij was me jarenlang te snel, ging echt racen als hij in de galop ging. Hij kon niet tegen zijn verlies en liet dus echt nooit een ander paard harder gaan dan hem, maakt hem niet uit hoe groot die was. Van 0 tot 50 in 2 seconden :D
Nu luistert hij ietsje beter en gedraagt hij zich. Maar op speciale afgesproken race-plekjes weet hij het precies... dan ga ik in de beugels staan en roep ik JA!! en dan gaaaaaaaaaat hij :wow:

Dat draven ken ik ook, die van mij kan ook loeihard draven :):)
en hij is al 22 jaar oud hè!

Het gaat niet zo zeer om het tempo wat ze kunnen halen.
Een sportwarmbloeden zijn geen renpaarden.

Het gaat om de snelheid waarop ze op kleine signalen. Een kleine hulp en ze vliegen voor je.

FleurXNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:01

Oh gelukkig zijn er nog wat snelheids Fjorden, bedankt dan zal ik eens even naar de manege gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:18

Het ligt er maar net aan hoe je met een fjord omgaat natasjavE, die van mij rijd ik bitloos en op stem. Als je daarin gaat zitten trappen dan loopt hij helemaal niet meer. Als een fjord je niet mag dan kan je het vergeten terwijl hij juist alles voor je wil doen wanneer je hem juist behandelt. Dat vind ik zo gaaf aan een fjord... Die hebben trots! Wat de snelheid betreft doen ze niet onder voor een warmbloed. Ze zijn ook intelligenter. Dat kunnen ze echter ook goed tegen je gebruiken :')

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:42

fjorden manege pony's zijn zo gemaakt, dat zijn veel meer manegepaarden.
ken genoeg fjorden met pit en de vaart er in! die van mij ook!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 06:23

Dus dan zijn die verhalen over die Jazz afstammelingen allemaal niet waar? Die zijn niet te heet en te vlug voor de gewone ruiter? Een Fjord is net zo heet en scherp als de gemiddelde Jazz nakomeling?

Nee, okee. Dan is dat ook de wereld uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:35

Zoek maar eens op bokt of google hoeveel fjorden er aan de kletter gaan. En de meest voorkomende reden dat een fjord wordt verkocht is omdat ze hem niet aan kunnen. Het zijn meestal helemaal geen geschikte kinderpony's en ze hebben vaak een consequente ruiter nodig. Wat dat betreft vind ik de meeste fjorden idd geen slome doetjes.
Maar kwpnners heb ik op de manege net zo afgestompt zien lopen als sommige fjorden.

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:37

Met zwarte paarden, vooral Friezen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:19

Anoniem schreef:
Zoek maar eens op bokt of google hoeveel fjorden er aan de kletter gaan. En de meest voorkomende reden dat een fjord wordt verkocht is omdat ze hem niet aan kunnen. Het zijn meestal helemaal geen geschikte kinderpony's en ze hebben vaak een consequente ruiter nodig. Wat dat betreft vind ik de meeste fjorden idd geen slome doetjes.
Maar kwpnners heb ik op de manege net zo afgestompt zien lopen als sommige fjorden.

Het gaat niet om hard kunnen lopen. Het gaat om sensibiliteit. Je kan ieder paard aan het been krijgen of juist afstompen. Maar een bloedpaardzal over het algemeen sensibeler zijn dan een koudbloed.
Er zijn Tinkers zat die onbehoorlijk gedrag vertonen, er vandoor gaan, niet gereden kunnen worden door een beginner. Maar dat heeft nog niets met sensibel te maken.

Stap maar eens op zo'n, goedgereden, dressuurbok. Dat voelt als of je er nog een paar versnellingen bij hebt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:25

Ik heb niet iets niet met een bepaald ras, maar wel met karakters. Geef mij de hete flikkers en viezerikken maar!! Heb echt niks met lomp, slome, flegmatieke paarden, brrrr..

Dus als je een hete Haf heb vind ik die net zo leuk als een hete KWPN'er!

Ow en sinds ik een shet heb, heb ik een afkeer tegen shetlanders!!! Haha, hij ontsnapt steeds, grrrr. Verder super lief dier hoor!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:26

Ik heb niet percee een afkeer van een bepaald ras eigenlijk.
Er zijn wel rassen die me minder aanspreken.
Maar meestal zijn het bepaalde paarden waar ik niks mee heb.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:28

Ik heb niets met Tinkers, Trekpaarden, Shires, Arabieren, Stippels.