Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:33

ik weet wel dat als er voor je 4 jarige zulke bedragen geboden wordt je hem meteen weg moet doen......

vind dit overigens een erg lachwekkend topic
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-07 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:34

Maar je raakt er gehecht aan he Tong uitsteken

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:36

Laatst bijgewerkt door HouVanUtopia op 04-07-07 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:03

vonneke schreef:
ik weet wel dat als er voor je 4 jarige zulke bedragen geboden wordt je hem meteen weg moet doen......

vind dit overigens een erg lachwekkend topic

4000/4500 euro vind ik opzich een goed bedrag voor een 4 jarige, die goede papieren heeft en leuk doet in de sport. Het is een groot bedrag, maar ze worden ook steeds duurder die paarden!!
Als ik echt zo'n bod kreeg ging ze ook echt niet weg, haha Tong uitsteken Niet om het bedrag maar omdat ik al zo'n band met haar heb omdat ik haar vanaf veulen al heb, en dat ik verder met haar wil komen Lachen

Mijn vorige paard hebben we gekocht voor 5000 euro, onbeleerd! Kwam bij Van Dellen weg. Maar is atactisch verklaard en had verschillende medische aandoeningen, helaas wou de fokker hem niet teerug kopen en zaten we met een paard met veel aandoeningen..(weg gedaan als een goedkoop recreatie paard)

Bedankt voor jullie boden hoor, leuk om te horen!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:05

psychologische waarde is vaak niet in geld uit te drukken Lachen

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:09

Ik vind ook dat je best wat mag betalen voor een sportpaard met goede papieren enz.
Wat de mensen over "mijne" zijden (niet hier in dit topic) is inderdaad erg veel maargoed het is maar wat iemand er voor over heeft.
Als haar broer voor dezelfde prijs weggaat zal het dan toch wel niet zo abnormaal zijn, maargoed ik vind het zelf abnormaal veel.

Maar als het mijn paard zou zijn zou ik haar nooit verkopen, al zouden ze me het dubbele bieden. Ik heb een goede band met haar en vind dat veel belangrijker dan geld. Lachen

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:21

Hier dan mijn 4 jarige ruin
Naam: wokidoki
zuidhorn x voltaire
ca. 1.76m
wokidoki is nu 3 maanden onder het zadel en het gaat al de goede kant op,
ik rij af en toe nog wel is met slof, omdat hij nog wel is de verkeerde kant op wilt gaan.
Afbeelding
Afbeelding

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:51

sprinGcrack schreef:
Hier dan mijn 4 jarige ruin
Naam: wokidoki
zuidhorn x voltaire
ca. 1.76m
wokidoki is nu 3 maanden onder het zadel en het gaat al de goede kant op,
ik rij af en toe nog wel is met slof, omdat hij nog wel is de verkeerde kant op wilt gaan.

Je moet eerst even 3 andere paarden boven je taxeren, dan taxeren we jou paardje Lachen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:03

sprinGcrack schreef:

volgens mij las ik dat een paar maanden geleden ook in een topic van je Verward dat is niet best als je dat nu nog steeds moet doen?! dan neemt dat paard dus een best loopje met je....

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:48

Ontopic blijven Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:26

vonneke schreef:
YvonneLind: rond de 4000 euro, maat drukt de prijs nogal.
Wide Utopia: 3000 euro, moet nog groeien in het werk, vind dat ze wat weinig ruggebruik toont op de sprong
Shila: 3500 euro, jammer dat het een E pony is. Daardoor prijs minder makkelijk, dressuurmatig ziet het er goed uit. op de sprong wat weinig ruggebruik
Wiana: vanaf deze foto's moeilijk te taxeren, draffoto geeft heel raar beeld.
Selena: 4500 euro. leuk dier, doorrijden en meer waard laten worden Lachen

Haha, grappig, die van mij is maar 2 cm kleiner dan één van de anderen die je getaxeerd hebt èn bijna M2 stargerechtigd (dus veel hoger geklasseerd) èn met een interessante afstamming uit een hele goede merriestam en toch 500 euro goedkoper..? Tong uitsteken

Geeft niks hoor, ben gewoon even een beetje verbaast! Haha!
Taxeren is gewoon erg moeilijk, zo zie je maar weer! Lachen

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:13

Ik vind het knap als je beneden de 4500 een goede 4 jarige kunt vinden!! Is mij niet gelukt... En iemand op stal nu ook op zoek naar 4 jarige voor niet te gek geld en mag groen zijn, maar valt niet mee!
En als dan bv de 4 jarige Matterhorn, die het super doet in het springen op 3.000 wordt getaxeerd, dan ben ik best verbaasd...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:12

Dat is ook wel weer zo, mensen durven tegenwoordig veel geld te vragen voor groene paarden, maar ook voor oudere. Ik vind het persoonlijk ook vaak niet realistisch, daarom taxeer ik misschien ook wel vrij laag. Ik kijk alleen wel naar de afstamming en de klassereing en ga een paard niet alleen op 2 cm hoogte verschil 500 euro goedkoper taxeren, ook al heeft het al veel meer gepresteerd en heeft het een apparte afstamming. Lachen

Ik kan ook wel 5000 euro voor Shamira vragen, maar ik vind dat niet realistisch; ze is niet voor de keuring geweest nog, heeft nog geen predikaten en is wat klein. Tòch is het een fantastisch leuk sportpaard en is haar afstamming interessant genoeg om er mee te fokken. Ze heeft geen enkel gebrek, is nog nooit kreupel geweest, dus... Misschien vraag ik wel te weinig.

Een groen paard is vaak duur, omdat je betaald voor de mogelijkheden die het jonge paard mogelijk KAN hebben gezien bouw en afstamming; je betaald voor de 'hoop' dat het een crack wordt. Zodra het in de sport loopt moet het wel heel erg goed presteren wil je er veel aan winnen het eerste jaar.

Sprincrack Wokidoki: Is bijvoorbeeld moeilijk te taxeren vind ik, nog geen wedstrijdervaring en nog erg groen, zou een beetje van het vrij springen afhangen denk ik. Springt hij appart dan kan het een dure zijn, springt hij gewoon, dan zal het ook een leuk paard rond de 3000 euro zijn in mijn ogen. Lachen

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:19

Kan nu de foto's van Wokidoki helaas niet zien... Afstamming en maat wel oké, maar moet absoluut niet groter worden! Verder nu niks zinnigs over te zeggen; ga vanavond thuis ff met je mee kijken!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:56

Ik ben hier niet erg goed in maar ga mijn best doen Lachen

sprinGcrack: 2500, vind het er al wel netjes uitzien voor zo kort onder het zadel.

HouVanUtopia: 3500 kan denk wel ver komen.

Vonneke: 3750 Kan denk ook wel ver komen en mooie maat + afstamming

Edit: doe der straks nog een paar Lachen

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:28

HouVanUtopia : 5000 4 jaar met zoon afstamelingg en dat niveau..
SpringCrack.: mooi paard goedeafstammeling 4500 (iets minder al bewezen vandaar) mooie paarden allebijj!!

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:58

LittleRose schreef:
Ik ben hier niet erg goed in maar ga mijn best doen Lachen

sprinGcrack: 2500, vind het er al wel netjes uitzien voor zo kort onder het zadel.

HouVanUtopia: 3500 kan denk wel ver komen.

Vonneke: 3750 Kan denk ook wel ver komen en mooie maat + afstamming

Edit: doe der straks nog een paar Lachen

Even een reactie op SprinGcrack: Het ziet er zo inderdaad niet raar uit, maja wat wil je ook met slof?
Ik zou die slof weg doen, en eerst gewoon lekker voorwaarts rijden, ze hoeven toch niet gelijk aan de teugel? En ze mogen toch best eens een rare sprong maken, dat zijn nu eenmaal jonge paarden! Ook als ze een keer een andere keer op willen gaan dat is toch niet zo erg? probeer het met je benen op te lossen, echt daar heb je veel meer aan!! Lachen

Als je zo door blijft rijden met de slof dan krijgt je paard echt een raar halsje.
Probeer dus eerst voorwaarts te rijden en dan rustig naar beneden te vragen(met geen strakke hand).
Als je dit onder de knie hebt dan kan je wel eens wat gaan oprichten. Lachen
Als je dit doet dan kan je paard straks niet eens normaal los over zijn rug komen, en kan hij je hand niet één keer goed aannemen.
Ik denk niet dat je dit wil? Dus alsjeblieft, vind het zo zonde voor zo'n mooi paard Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:21

Ik wilde niet weer zeuren over de slof, maar ben het wel helemaal met Selena eens... Je moet een jong paard een beetje in z'n waarde durven laten, des te sneller win je zijn vertrouwen en dat heb je juist nodig. Maar goed; off topic. Knipoog

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:26

Yvonnelind schreef:
Ik wilde niet weer zeuren over de slof, maar ben het wel helemaal met Selena eens... Je moet een jong paard een beetje in z'n waarde durven laten, des te sneller win je zijn vertrouwen en dat heb je juist nodig. Maar goed; off topic. Knipoog

Ze heeft me terug gepmd en ze zou voortaan de slof niet meer gebruiken en ze pakte het commentaar gelukkig erg sportief op!! Lachen
Succes met je paardje SpringCrack.
Ik taxeer je paardje op: 4000 euro.
Ik zou lekker je paardje door blijven rijden en vooral die lage lijnen op gaan zoeken! Veel succes ermee, gaat vast allemaal wel lukken! Lachen

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:43

SpringCrack: €5000,-
HouVanUtopia: €3750,-
Vonneke: €4000,-

Neem dit maar niet al te serieus, ik heb er totaal geen verstand van Knipoog

Naam: Walyra H.
Sportnaam: Up and Down
Afstamming: v. Kingston
Geslacht: merrie
Geboortedatum: 01-05-2003 (nu dus net 4 jaar)
Stokmaat: 1.60m
Niveau: dressuur B + 10 > L1 + 1 in 4 wedstrijden. Zit zeker nog veel meer in, paard leert erg snel en er zitten erg goede gangen op.
Springt ook heel fijn en makkelijk onder het zadel, maar nog niet gestart. Alleen twee oefenparcoursjes gereden (beide foutloos) op 80cm. Erg voorzichtig op de sprong en kijkt nergens naar. Vrijspringen met gemak 1.50m
Karakter: ontzettend lief en knuffelig paard, 100% betrouwbaar, verkeers- en trailermak. Alleen met buitenritten wat onrustig. Geen paard voor beginners.

Afbeelding

Afbeelding

http://i112.photobucket.com/albums/n162 ... 1183200594
Oefenparcoursje 80cm

http://i112.photobucket.com/albums/n162 ... 1183200697
Uitstrekkunsten Pling

http://i112.photobucket.com/albums/n162 ... 1183200773
Vrijspringen

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:57

Hajj!! Lachen
wat zouden jullie geven voor een:

-E-pony(t is meer een klein paardje)
-12 jaar
-m Springen/m2 dressuur(loopt dit op t moment niet doordat hij te weinig gereden is)
-goed stamboek
-geen stalgebreken
-verkeersmak
-al zijn spullen zitten erbij(2 zadels, dressuur en springen) speciaal op maat gemaakt, dekens enz enzz..
- t is een paardje wat ik ken, en dus weet wat ik er aan heb!!
Wat zouden jullie hier voor geven!?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:10

Springcrack: 5000-6000 Héél erg leuk beest. Goede hoogte. Knap paard
Wide Utopia: 6000
Chupa: 4500 vanwege zijn stokmaat

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:54

Ik doe mijn paardje dan ook nog maar een keer.
Het is een 9 jarige ruin van Dageraad x Garanco x Boston, ook zit er Nimmerdor en Ramiro Z in.
Hij heeft op zijn 4e jaar M dressuur gelopen, wij zijn nu bezig met trainen op B/L niveau.
Verder is het echt een super paard met een geweldig karakter.
Helaas heeft hij wel een stalgebrek, namelijk luchtzuigen.

Afbeelding

Afbeelding

Meerdere foto's in mijn profiel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:42

Littlerose: Leuk paard, loopt B nivo (L ben je pas als je een wp in het L hebt), maar is M geweest met wp?
Jammer van het luchzuigen, dit drukt zijn prijs nogal en ik taxeer hem dan ook op 3000 euro. Misschien kan je er best meer voor krijgen, maar meer zou ik zelf niet betalen voor een paard met een stalgebrek, ook al heeft hij er verder geen last van en ziet hij er prima uit. Succes met je mooie paard. Lachen

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:32

Dankje Lachen
Ik bedoelde alleen trainen kwa oefeningen L, heb pas 2 officiele wedstrijden gereden in de B Clown