Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoSav schreef:Gaaf hoor zo'n wildkleur zwarte "Fries".![]()
Mijn valkje vorige week:
[ Afbeelding ]
Halverwege de hals bovenin bij de manenkam twee kleine donkere vlekjes. Die heeft ze al van jongs af aan. De overige donkere plekjes zijn kale plekjes van steekvliegen e.d.
[ Afbeelding ]
Tinniie schreef:Mijn shetland merrietje had deze morgen ook een verrassing voor mij:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wat denken jullie van haar kleurtje? Red dun of countershading?
En zou ze nog gaan roanen?
Vader is een fewspot hengstje, dus normaal gezien zou ze ook appaloosa moeten zijn..
femkesofie schreef:Rona is toch ook wel gevalletje apart?!En ook nog is drachtig over 9 weken uitgerekend!
Ze is gedekt door de zelfde kleur hengst, welke hengst weet ik niet!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
keona schreef:Geen van de ouders is wild kleur,dus ik zeg countershade
Tinniie schreef:keona schreef:Geen van de ouders is wild kleur,dus ik zeg countershade
Ja ik weet het niet, ze is ook wel heel licht van kleur en heeft ook heel lichte oogjes. Het líjkt er wel op dat er een verdunning overheen zit. Ze heeft ook heel lichte wimpertjes, dus van kleur zal ze normaal gezien ook niet zo donker worden.
Moeder is ook zo'n twijfelgeval, tijdens sommige verharingen lijkt ze wel een aalstreep te hebben en als ze geschoren is, zie je ook wel zebrastreepjes op haar benen.. Heb alleen de indruk dat je de kenmerken door roan niet zo fel ziet..
Het zal afwachten zijn waarschijnlijk
Ze heeft ook een kolletje op haar hoofdje, ik dacht dat shetlanders normaal gezien nooit aftekeningen hadden?