met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:12

koud bloed, zoals haflinger, belg, fjord etc

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:15

ik heb niets met pony's... :P
houd meer van die grote/stevigen zoals een fries/tinker/shire vind ik helemaal geweldig.
maar de rest....nee ik houd me daarbij :D

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:19

Friezen.. ze zijn allemaal zo.. ja.. zwart :')

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:16

geen belg
geen arabier

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:18

eldora1 schreef:
ik zal niet zo gauw een super exreem, vurig, hyper ras nemen, die veel van je eist. zoals arabieren, dravers enzo
liever gewoon een leuke pony/paard, die makkelijk is in omgang en lekker loopt, zoals New Forest, Oldenburger, KWPN enzo..

Nou ik ken zat KWPNers in het hokje vurig vallen :D

Ik ben van mening dat ieder ras iets heeft.
En dat mensen vaak kijken naar het uiterlijk, want ieder ras heeft zo pittige paarden,maar ook hele rustige ;)

Zo heb ik een Belg in de dressuurles bij mij,nou die is pittiger als mijn halve Engels Volbloed :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_R op 27-06-12 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:18

Nou ja zeg, iedereen tegen lompe paarde, maarja iedereen zijn mening, ik ben juist verzot op fjorden, heel lief en 'aardig'! En shetlanders zijn gewoon in een woord GENIAAL! :):)

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:19

ik heb niet zoveel met friezen puur omdat ze er allemaal hetzelfde uitzien qua kleur dan enzo. als ie aftekeningen zou hebben zou ik het leuker vinden ;) En ik ben zoiezo meer van de lompe dieren, zo heb ik een redelijk stevig gebouwde pony gehad en een tuig KWPN. Kwpn is dan wel warmbloed maar wel lekker lomp op haar manier. Een arabier zou ik dus nooit kopen. maar een fjord gaat er ooit nog eentje bij mij komen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:19

Janedieene schreef:
Ik denk dat de meeste mensen een type sport paard willen, een allround type, wat wel een rustig karakter heeft maar wel goed kan presteren. Dan mag een arabier wel een volbloed zijn, misschien is het karakter te vurig voor mensen die graag veel op wedstrijd gaan er graag veel en hoog springen?
Maargoed, ik zou het niet weten, wij hebben thuis 2 arabieren staan, en rijdt er ook 1tje bij. Ik vind het juist fijn om op een 'makkelijk ontvlambaar' paard te rijden.

Eh ja want die warmbloeden hebben allemaal zulke rustige karakters. Het gemiddelde moderne sportpaard hoeft kwa karakter en temperament niet onder te doen voor een arabier.
Een arabier heeft gewoon niet de bouw van een warmbloed zoals een KWPN'er en is daardoor vaak niet geschikt om op hoog niveau mee te presteren in dressuur. Heb een KWPN'er en eentje die grotendeels arabier is en die KWPN'er is toch de vurigste van de twee.

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:58

echt niks met fjorden!

_Balou

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:59

;(

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:04

Arabieren en welshjes heb ik niets mee, maar een kruising van arabier en .... vindt ik dan weer wel mooi :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:14

LoveSchleich schreef:
Nou ja zeg, iedereen tegen lompe paarde, maarja iedereen zijn mening, ik ben juist verzot op fjorden, heel lief en 'aardig'! En shetlanders zijn gewoon in een woord GENIAAL! :):)

fjorden zijn eigenlijk totaal niet lomp als ik naar mijn merrie kijk

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:19

Marlenepony schreef:

en alle schimmels zijn wit..
en je hebt zelfs zwarte KWPN.. of BWP.. of..

dus zwart is niet leuk of fries is niet leuk... maar fries omwille van zwart lijkt me.. raar?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:53

WilmaBoy schreef:
Marlenepony schreef:

en alle schimmels zijn wit..
en je hebt zelfs zwarte KWPN.. of BWP.. of..

dus zwart is niet leuk of fries is niet leuk... maar fries omwille van zwart lijkt me.. raar?

Kan je raar lijken maar ik vind zwart een vrij lelijke kleur voor een paard. Ja dan ben een Fries vrij snel klaar.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:21

Paard kan niks aan de kleur doen :(:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:16

Macs schreef:
Paard kan niks aan de kleur doen :(:)

Aan het ras ook niet toch :D
(overigens doet mijn schimmel wel met regelmaat wat aan haar kleur.. maar dat bedoel je niet denk ik).

Ik vind zwart wel mooi, maar ik vind de uitstraling van de meeste friezen zo.. dommig.. ze hebben typische hoofden, zo smal en lang van voren en de ogen relatief klein en hoog in het hoofd. Het zwart helpt dan ook niet echt mee om de ogen wat meer uitstraling te geven. Ik vind ze daarom niet zo mooi als ras, maar er zitten echt schatten van paarden tussen.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:23

wel, ik heb zo een fries rondlopen en het is een schat van een merrie :)
maar ieder heeft zo zijn voorkeuren natuurlijk.

Dat je zwart als kleur niet mooi vind is natuurlijk je volste recht, de rest ook trouwens ;)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:25

Ik heb niks met Tinkers en Arabieren

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:28

Ik heb niks met Friezen,

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:35

Ik vind shetlanders vreselijk. En verder alle koudbloedige knollen. Tinkers, Friezen, haflingers, fjorden etc, ik vind het allemaal niets.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:36

Ik moet erbij zeggen dat ik het voor het rijden niks vind. Om te zien vind ik wel leuk hoor. En sommige zijn echt prachtplaatjes (shets uitgezonderd, die zijn gewoon gruwelijk lelijk imo:P)
Als verzorgpony's heb ik ze gereden, tinker, fries en haffies. Maar nu? Nee dankje! Ik heb het liefst een KWPN'er onder mn kont.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:24

:= dat zijn er eigenlijk best wel veel bedenk ik me nu. Ik hou niet van koudbloeden, vooral tinkers, fjorden en haflingers heb ik niks mee. Vind ze niet leuk om te zien en niet plezierig in de omgang en om te rijden ook niet fijn. Ook Friezen ben ik geen fan van (hoorde laatst iemand zeggen dat de enige goede Fries een diepfries is.....zo extreem ben ik dan weer niet) maar dat gaat me puur om de uitstraling, heb er geen directie ervaring mee. Quarterhorses vind ik niet mooi van bouw, en ook Hackneys niet. Die zijn trouwens bijna uitgestorven las ik laatst maar dat ligt niet aan mij hoor. Tenessee walking horse, zelfde verhaal vooral die staart, vre-se-lijk. Maar goed, ieder zijn ding....

daaannnxxx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:28

tinkers, friezen, fjorden.. haha.
Friezen vind ik wel mooi lopen, maar nee, ik heb er echt niets mee. Allemaal zo hetzelfde..

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:31

Tinkers en quarter horses vind het niks. paardlief heeft een quarter als buurman heel lief karakter maar wat is die lelijk en wat een die gangen veel te vlak. Maar dat is mijn mening ik vind dravers zelf qua karakter en leerpaard erg leuk. Goede sportpaarden zijn toch echt meer mijn ding. toch kan ik afentoe nog wel genieten van een rondje hobbelen op een haf of fjord

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:32

Ik heb niets met haflingers, fjorden, Friezen, stippels, quarters, Arabieren.

Je kunt mij beter vragen waar ik wel van hou :-) Dat zijn "normale" warmbloed paarden zoals de KWPN'er, Trakhener en mijn favoriet het Ierse sportpaard.