Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eldora1 schreef:ik zal niet zo gauw een super exreem, vurig, hyper ras nemen, die veel van je eist. zoals arabieren, dravers enzo
liever gewoon een leuke pony/paard, die makkelijk is in omgang en lekker loopt, zoals New Forest, Oldenburger, KWPN enzo..

En ik ben zoiezo meer van de lompe dieren, zo heb ik een redelijk stevig gebouwde pony gehad en een tuig KWPN. Kwpn is dan wel warmbloed maar wel lekker lomp op haar manier. Een arabier zou ik dus nooit kopen. maar een fjord gaat er ooit nog eentje bij mij komen! Janedieene schreef:Ik denk dat de meeste mensen een type sport paard willen, een allround type, wat wel een rustig karakter heeft maar wel goed kan presteren. Dan mag een arabier wel een volbloed zijn, misschien is het karakter te vurig voor mensen die graag veel op wedstrijd gaan er graag veel en hoog springen?
Maargoed, ik zou het niet weten, wij hebben thuis 2 arabieren staan, en rijdt er ook 1tje bij. Ik vind het juist fijn om op een 'makkelijk ontvlambaar' paard te rijden.
WilmaBoy schreef:Marlenepony schreef:Friezen.. ze zijn allemaal zo.. ja.. zwart
en alle schimmels zijn wit..
en je hebt zelfs zwarte KWPN.. of BWP.. of..
dus zwart is niet leuk of fries is niet leuk... maar fries omwille van zwart lijkt me.. raar?

Macs schreef:Paard kan niks aan de kleur doen

dat zijn er eigenlijk best wel veel bedenk ik me nu. Ik hou niet van koudbloeden, vooral tinkers, fjorden en haflingers heb ik niks mee. Vind ze niet leuk om te zien en niet plezierig in de omgang en om te rijden ook niet fijn. Ook Friezen ben ik geen fan van (hoorde laatst iemand zeggen dat de enige goede Fries een diepfries is.....zo extreem ben ik dan weer niet) maar dat gaat me puur om de uitstraling, heb er geen directie ervaring mee. Quarterhorses vind ik niet mooi van bouw, en ook Hackneys niet. Die zijn trouwens bijna uitgestorven las ik laatst maar dat ligt niet aan mij hoor. Tenessee walking horse, zelfde verhaal vooral die staart, vre-se-lijk. Maar goed, ieder zijn ding....