Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:52

Ja idd, zeker in de wintervacht is mel zijdezacht. Heeeerlijk. In de zomervacht is het op een gegeven moment bijna alsof je een metalen plaat aait, zo kort is dat haar

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:34

Echt een porseleinen velletje inderdaad... Moos zit ook onder de plekjes, van het spelen met de andere paarden en door zijn eigen lompheid :\
Nu heeft hij nog een (hals)deken om, dus ben benieuwd hoe hij er van de zomer uitziet na het spelen. Ik vrees dat ik hem een malienkolder aan moet trekken :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 15:37

Haha, in dat opzicht scheelt het dat Nobli veelal een vliegendeken met hals op heeft. Al vind ik dat je die wondjes en krasjes vooral ziet als de vacht in de schaduw in de winter staat. Op een glimmende zomervacht valt het niet zo op.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:54

Het zwarte Monster is wel een stuk voorzichtiger met zichzelf :j valt me echt mee hoe heel die blijft :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 16:47

Ik denk dat veel (jonge) ruinen sowieso vrij lomp zijn. :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:26

Afbeelding
Afbeelding
Heb een poging gedaan tot manen knippen, is nu net zo'n jongetje voor de schoolfoto :') iemand tips?? Komende dagen proberen recht te trekken :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:39

Ik knip ook altijd, wel nog net iets korter. Ziet er één week een beetje stom uit maar daarna valt het weer natuurlijk :P

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:15

Ja ik dacht ik begin met een beetje inderdaad! Oké dat geeft de vrouw moed, morgen nog een stukje eraf en dan is het volgende week hopelijk wat minder lelijk :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:49

Mel heeft ze gewoon lang en los, ik knip alleen manekammen.
Er zit voor mij geen optie tussen lang en manekam :P sportkapsel vind ik niet zo mooi, maar ook te ingewikkeld om te knippen O:)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:00

Sintara schreef:
Mel heeft ze gewoon lang en los, ik knip alleen manekammen.
Er zit voor mij geen optie tussen lang en manekam :P sportkapsel vind ik niet zo mooi, maar ook te ingewikkeld om te knippen O:)

Ik ben ook team lange manen óf manekam, sportkapsel kan mij niet bekoren.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:06

Ik vind manekam ook wel echt stoer!! Maar ik ben de afgelopen jaren vooral dressuurprikker geweest dus dat voelt nog een brug te ver, plus hij moet ook wat spieren kweken daarvoor vind ik!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:19

_karin_ schreef:
Ik vind manekam ook wel echt stoer!! Maar ik ben de afgelopen jaren vooral dressuurprikker geweest dus dat voelt nog een brug te ver, plus hij moet ook wat spieren kweken daarvoor vind ik!

Hoe gaat het eigenlijk tot nu op de blote voeten?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:23

Oh lol hanenkam*. Blij te lezen dat ik niet de enige ben :P

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:21

Haha wauw ik neem hem ook over met mijn autocorrect blijkbaar!

@herr_balou, hij blijft gevoelig op het harde, ik voer hem nu biotine bij en wil dat minstens twee weken de kans geven maar het lijkt erop dat hij weer ijzers krijgt voor, ik kan zo niet het erf af want we hebben een grind oprit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:43

_karin_ schreef:
Ja ik dacht ik begin met een beetje inderdaad! Oké dat geeft de vrouw moed, morgen nog een stukje eraf en dan is het volgende week hopelijk wat minder lelijk :+
Om het wat natuurlijker te laten vallen, kun je, als je alles op je gewenste lengte hebt, ook losjes de punten verticaal inknippen met je schaar. Dan heb je niet van die verschillende plukken die allemaal recht zijn afgeknipt en ziet het er vrijwel meteen wat natuurlijker uit. :j

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 22:42

Oké top! Ik begon daarmee en toen dacht ik, wat doe ik? Maar dat is dus wel degelijk een techniek die werkt haha!! Morgen verder proberen!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 22:52

Sintara schreef:
Beterschap met willy! Ja ze zijn echt te fragiel he.. Echt jammer.

Knappe zwarte dame hoor. Op de laatste foto kijkt ze wel een tikkie onzeker of lijkt dat maar zo :P

Nah, oren zijn gewoon op mij gericht :) af en toe wel een beetje confused haha maar gaat heel goed :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 00:47

Ah super fijn *\o/*

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:04

Afbeelding
Hier met zijn nog wat kortere bloempot kapsel!

Voer weer opgeschroefd maar ik vrees toch dat we binnenkort voor zo'n maagcontrole moeten bij de dierenarts, hij lijkt eerder af te vallen dan aan te komen en is wat gevoelig op zijn buik. Ik durf de foto's in zonlicht ook niet te delen want je ziet al zijn ribben. :(:)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:23

Ik vind het een geslaagd bloempotkapsel! :D

Op de foto vind ik hem er niet te dun uit zien, maar dat kan inderdaad een vertekend beeld zijn. Wat krijgt hij nu te eten?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:02

Ja dat is echt de foto! Hij krijgt basis sportbrok (1kg per dag, we bouwen op naar 2kg) en lucerne en daarnaast een schep speedibeet, op aanraden van kyrkelover ga ik overstappen op seniores priores als de zak leeg is (ergens deze week).

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:34

Je zou ook de dierenarts eens een voerplan kunnen laten opstellen. Het is pas toen ik dat heb laten doen dat Willy echt is beginnen aankomen (na 2 jaar zelf aanmodderen). Vorige zomer was hij echt schraal en nu krijg ik wekelijks complimenten van stalgenoten hoe goed hij eruit ziet. Ook zijn hoefkwaliteit is erop vooruit gegaan door een betere balans van mineralen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:00

Oh wat goed :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:49

_karin_ schreef:
Ja dat is echt de foto! Hij krijgt basis sportbrok (1kg per dag, we bouwen op naar 2kg) en lucerne en daarnaast een schep speedibeet, op aanraden van kyrkelover ga ik overstappen op seniores priores als de zak leeg is (ergens deze week).

Voer je wel vitamine/mineralen korrel?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:01

Wat goed katyatje! Heb dit voer wel overlegd en afgestemd met mijn dierenarts, en die begon dan ook over met onvoldoende resultaat kijken voor een maagscopie.

Nee die geef ik niet kyrkelover, alleen Lijnzaadolie en biotine, hij krijgt havens basis sportbrok en daar zit al veel in aan vitaminen en mineralen, heb dat een keer naast pavo vital gelegd en toen besloten dat een extra balancer niet nodig was maar mocht ik de plank misslaan hoor ik het wel.