Irish Draught in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:58

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:06

Charmaine schreef:
Vooruit dan maar, een iets minder florissante foto :D Check hoe groot...

[ [url=m/KjG2Lg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HqQmrh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar maakt mij allemaal niet uit hoor, ze is nl echt geweldig <3

Ja ik zie nu wat je bedoelt, ik zie er op deze foto's ook wel cob in idd!

paljaslaura

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:33

Gaaf dier hoor!

rebel18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:06

Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Aantal jaar geleden ook foto’s van mijn paard geplaatst maar hij is nu zo veranderd. We mogen inmiddels voorzichtig opbouwen met werk (hij heeft een operatie gehad aan zijn pees) en hopen dat het nu allemaal goed blijft gaan. Het is zo’n lief dier en zo’n clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb deze foto’s nog net kunnen maken voor zijn operatie en wat ben ik er blij mee. Hij is inmiddels wel wat aangekomen door de boxrust en zijn spieren zijn behoorlijk afgenomen maar dat trekt straks wel weer bij

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:44

Rebel, mooie foto's! wat voor operatie?
Mijn jonkie is zadelmak gemaakt, ze waren beide logeren, maar staan nu weer lekker thuis..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:35

Prachtig vriendelijk hoofd (zoals de meeste ID's hebben vind ik), Rebel! <3
Mooie foto's. Hoe lang heeft hij nou op rust moeten staan? Hij ziet er prima uit hoor (zeker vergeleken mijn dikke frikandel).

Ik heb gister als begeleider van de dochter van een vriendin een kinder endurance gereden, voor de tweede keer was ze op vreemd terrein na een traillerrit van een uur (was verkeerd gereden..), en ze was zoooooo braaf. Ik heb nog nooit zo'n braaf paard gehad/gezien.
Een heerlijk paard is het!
Laatst bijgewerkt door lies op 29-07-24 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:38

kamsel schreef:
Rebel, mooie foto's! wat voor operatie?
Mijn jonkie is zadelmak gemaakt, ze waren beide logeren, maar staan nu weer lekker thuis..

Wat leuk! Heb je al foto's onder het zadel gemaakt? Ben benieuwd :)

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 15:06

Mooie foto's Rebel, dat blauwe staat goed. Nu hopen op een spoedig herstel!

Oohh wat leuk Lies, meerijden met zo'n kinder endurance. Ziet er ook wel heel schattig uit met die kleine pony ernaast!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:28

Natuurlijk Lies,

Afbeelding

Afbeelding

Maar merendeel zijn filmpjes zie ik net..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:08

Ziet er goed uit, kamsel! <3
overigens filmpjes vinden we ook leuk hoor :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:15

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:20

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:16

Och, ze is prachtig Change! Wat jammer dat je haar moet verkopen.
Lieser, waarom denk je dat het niet past op je stal? Klinkt verder wel als een paard waar jullie naar op zoek zijn, toch?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:40

lies schreef:
Och, ze is prachtig Change! Wat jammer dat je haar moet verkopen.
Lieser, waarom denk je dat het niet past op je stal? Klinkt verder wel als een paard waar jullie naar op zoek zijn, toch?

Jazeker, ze klinkt super.

Het is meer dat ik zelf niet weet wat er precies aangepast moet worden, en dat ik dus ook niet weet wat ik de staleigenaar moet vragen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:54

Rebel Wat een mooie foto's. Hij oogt heel vriendelijk.

Lies Leuke foto!

Kamsel Veel veilige km's samen!

Change Jammer dat je niet alles kunt houden.

Lieser Je kunt altijd contact zoeken met Change over hoe ze gehouden "moet" worden.

Hier zitten we in de vakantiemodus. Kids zijn vrij dus dan wordt echt fatsoenlijk rijden eigenlijk lastig. Dus we doen af en toe wat. Moet zeggen dat het Ed wel pas, die vermaakt zich prima. Maar knoop je er een zadel op dan wil hij ook altijd werken en doet hij goed zijn best.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 22:37

Leuk paard Change! Dat aangepaste dieet lijkt me inderdaad wel lastig, mag dan vermoed ik niet echt op gras en suikerarm hooi etc? Kan me voorstellen dat dat niet op iedere pensionstal haalbaar is. Maar er zal vast en zeker wel iemand zijn die haar een goed passend plekje kan bieden :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:48

Sille55 schreef:
Leuk paard Change! Dat aangepaste dieet lijkt me inderdaad wel lastig, mag dan vermoed ik niet echt op gras en suikerarm hooi etc? Kan me voorstellen dat dat niet op iedere pensionstal haalbaar is. Maar er zal vast en zeker wel iemand zijn die haar een goed passend plekje kan bieden :)

Ik ga kijken of ik in de regio een geschikt plekje met schrale weide of paddocks kan vinden.

Berko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:20

Lieser schreef:
Sille55 schreef:

Ik ga kijken of ik in de regio een geschikt plekje met schrale weide of paddocks kan vinden.

Schrale weide heeft vaak gestresst gras en dus veel suikers. Beter een paddock en getest suikerarm hooi. (Ik weet natuurlijk niet hoe gevoelig t paard is dat kan change je beter vertellen)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:30

Denk dat idd met Change overlegd moet worden wat er onder aangepast management verstaan wordt. Als het makkelijk is zoals ze zegt denk ik aan de geijkte zaken, zoals voeren volgens het 'nieuwe voeren' dus balancer laag in suikers en zetmeel, daarop afgestemd ruwvoer, wellicht ook niet op stro....Dat soort zaken.
Ik weet wel een stal in de omgeving van Bodegraven die werken met paddocks (weidegang kan daar ook maar is niet ruim voorhanden) Of ze verder aan de eisen voldoen weet ik niet, denk het wel. Gaat om stal H.ester de Gr.oot

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:44

Wij hebben inderdaad al contact gehad over hoe ze gehouden moet worden! :)

Vandaag lekker naar buiten geweest.
Afbeelding
Afbeelding

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:36

Ik heb inmiddels een naam van de fokker van mijn merrie doorgekregen via de Ierse verkoopster die haar naar NL verkocht heeft. Ze gaat ons in contact brengen. Echt superleuk! Hoop dat ik snel wat hoor...

Inmiddels is Birtha even fotomodel geweest (screenshot)
Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:02

<3

Ik weet de naam van de fokker van mijn paard, maar kan nergens een mailadres vinden. En er zijn er meerdere van, met dezelfde naam ook.. Lastig, want het leek mij ook wel leuk om contact te hebben. Misschien heeft ie nog babyfoto's van m'n paard.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 22:02

Wat tof Charmaine! En stoere foto!

@ lies, ja dat is lastig inderdaad, met alleen een naam kom je vaak niet zo ver. De meeste (oudere) Ierse fokkers zul je ook niet snel op Facebook ofzo terugvinden helaas :+

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:15

Heb natuurlijk ook een adres, maar ook daarmee kom ik niet verder via google.. Ik kan natuurlijk ouderwets een brief sturen, zit er serieus over na te denken :))

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 22:42

Och, naar Ierland kan dat best, daar lopen ze toch een beetje achter in de tijd :D Ik zeg gewoon doen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je niks terug hoort, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd :))