Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:37

Voor de niet facebook gangers..

Ik heb ten gevolge van het werk aan het jubileum boek nu gewoon een serieuze identiteitscrisis.....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:53

ennnnnnnnnnn

Toch weer niet.

Was Jou-Jou's stamboom aan het uitpluizen..

Leek even of er Dártmoor in zat.....

maar bleek een all breed vergissing :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:21

Oeps haha :+
Dat zou toch een mooie grap zijn geweest :=

Ik volg trouwens wel wat vorderingen via facebook. Beauty heeft me verteld dat ze de connemara deken wil winnen :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:25

Nou... dan zou ik maar snel aangeven dat je 25 euro wil sponsoren voor het boek ( je krijgt dan tzt het boek ook..) Want dan maak je dus kans op de deken.

Kortom, drie redenen om het boek te sponsoren:
1. Je draagt bij aan het goede doel; vastleggen van 50 jaar Connemara geschiedenis in een boek
2. Je krijgt het boek
3. Je maakt kans op een Connemara deken..

Ik zeg:

Dóen

:D :D :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:26

( maar goed.......... ik ben bevooroordeeld natuurlijk....)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:07

leuk, een connemara boek. Wanneer komt het uit?

Vandaag even gesprongen met de onze. Wat is het toch een heerlijk dier geworden. Best wel even omhoog gebouwd (80/85 cm, voor mij bibbers hoog) maar ze doen het beide net zo makkelijk alsof het niets voorsteld.
Ook wel heel blij met onderstaand beel (stand still van filmpje). Hoe netjes vouwt hij zijn benen op. Wel moet hij na de hindernis nog wat meer doorspringen maar je kunt het tenslotte niet allemaal hebben. toch?
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:18

We zijn druk bezig met de fondsenwerving!

Maar als alles rond komt ( boek maken is niet goedkoop), dan worden de boeken uitgereikt tijdens onze internationale hengstenkeuring 25/26 maart 2017 die we houden ter ere van het 50 jarig jubileum.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:02

Ria je bent goed bezig met het boek. Ik hoop ook echt dat het er komt.
Ben je nog niet toe aan zelf een fokkerij te starten ?
Het zou wel gaaf zijn. En hoe leuk is het niet als een fokker alle in en outs kan vertellen.

Update sky :

Elke dag win ik een cm aan vertrouwen vandaag kreeg ik 50 cm kado.
Ik kan hem nu pakken buiten en zijn hals en schouder en kaken aanraken.
Hoe wauw is dat ! Hahaha wat bij de ene pony vanzelfsprekend is is dat bij de andere totaal niet.
O maar wat heeft hij al een plekje veroverd in mijn hard.

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:02

Kito: voorlopig probeer ik me op andere manieren in te zetten voor het ras. En een veulen is snel genoeg gefokt.

Maar joh......daar hoort dan ook verkopen bij... en of ik daar nu zo geschikt voor ben?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:02

Fijn springende pony Elly!
Kito, wat goed dat je stapje voor stapje steeds dichterbij je bruintje komt! :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:31

Punz dat was idd even een id crisis, haha ik zal ook nog eens pluizen bij melody in de afstamming, vind ik altijd erg leuk om te doen.

Elly stoere springfoto!

Kitobeer wat fijn, zo'n kadootje is heerlijk!

Gisteren hindernisjury geweest met sanne in beesd bij de sgw en wat hebben we genoten, vooral toen de connemara's langskwamen natuurlijk......

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:33

Gaaf Tineke. Van zo dichtbij een cross meemaken lijkt me erg leuk!

Bjuut heeft vandaag gespeeld als kermisattractie.
We zijn een bosrit gaan doen incl theehuis voor een warme chocomel met slagroom en alle kinderen kwamen naar ons toe. Andere paard kreeg zeer weinig aandacht :+
Ook hebben we een overbuurvrouw van de manege die schijnbaar veel connecties heeft in Ierland ze is zelf amerikaans. Ze liep in het bos toen ik naar de wei ging, ze hebben zelf ook 3 connemaras (zelfs een bonte? Noemde ze cross connemara :=) en een ierse hunter.

Afbeelding

Ze stond idd vast aan het touwhalster maar ik stond er ten alle tijden naast.

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:22

wat heeft iedereen een druk leuk weekend achter de rug !
Heerlijk he als anderen je pony staan te bewonderen dan groei jezelf toch ook stiekem 10 cm.

Tineke hebben jullie de connie's toegejuicht naar de sprong? Cross is altijd leuk om te zien vind ik.

Punz super dat jij je zo inzet voor de connemara's . Ik denk met mede dit topic en alle eigenaars die zo enthousiast zijn kan het niet anders dat we andere liefhebbers rondsels.
En ik denk als jij maar de juiste eigenaar over jou stoep krijgt met een goed verhaal dat jij heus graag zal verkopen. Ik vond niks zo leuk als eens in de zoveel tijd trots een mail sturen naar de fokker met een update van hoe het ging. Dat doet mij eraan denken dat ik nog een mooie foto van eamonn en sky naar de sterrebos fokkerij moet sturen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:55

Jaaaaaa en melody is kaal! Hij was gister na een half uurtje rijden al ontzettend nat, dus vandaag het vachtje er maar af. Vanavond heeft sanne dressuurles en morgen springles dus dan is het wel fijn dat het voor die tijd klaar is.
De buurvrouw is altijd zo lief dat ik haar scheerapparaat mag lenen, maar wil er toch wel zelf 1 aanschaffen, dus tips zijn welkom!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:57

Dat is snel! Onder hoeveel grams deken heb je hem nu staan?

Bjuut had het vanmiddag wel koud toen ze van de wei kwam. Koelt erg snel af!

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:01

Buitenritje gemaakt in het dorp met jack gister, berenvacht B-)

Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:23

Gewoon een deken op leggen als ze het koud heeft Saaams. :)

Wat is Jackson een teddybeer, schattig!

Larry staat onder 300gram nu en hij heeft het daarmee lekker warm. :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:39

300 gram .... het is hier overdag nog rond de 12 graden :o

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:49

Ja, hier ook idd. S ochtends 2 graden maar s middags 10 tot 12 graden. Hij loopt nu lekker met een regendeken op en daar voelt hij goed onder. Volgende maand laat ik hem scheren.

Zo lekker les, gaat super de laatste tijd! Ve bezig met rechtrichten en buitenstelling.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:52

Mijn pony is geschoren en heeft het nu lekker warm onder de deken. :) 'T was hier vandaag best koud en op stal staat hij bij een open raam en naast de deur die niet iedereen achter z'n kont dicht doet. :+ Houden het in de gaten of het niet te warm is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:52

TinekeVD schreef:
Jaaaaaa en melody is kaal! Hij was gister na een half uurtje rijden al ontzettend nat, dus vandaag het vachtje er maar af. Vanavond heeft sanne dressuurles en morgen springles dus dan is het wel fijn dat het voor die tijd klaar is.
De buurvrouw is altijd zo lief dat ik haar scheerapparaat mag lenen, maar wil er toch wel zelf 1 aanschaffen, dus tips zijn welkom!

Ik zweer bij hauptner. Die koop ik dan tweedehands voor max 100 euro, messen laten slijpen evt. de machine en gaan.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:57

Melody staat nu onder een 200 grams deken. 'S nachts binnen met open deuren en overdag buiten. Als het echt kouder wordt dan gaat de 300 grams op. Vanavond had sanne les, maar hij zweette zelfs met zijn kale lijf :j

Elly bedankt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:30

Ik heb er net na de les haar 0grams deken opgelegd, fleecegevoerde regendeken. Straks nog even voelen of het niet te warm word en anders is ze morgenochtend 9u de eerste. De deken is wel gekrompen of ze is gegroeid :+

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:58

Hoi hoi allemaal! We lezen lekker mee hoor! :D

Cloon heeft 100 gram op en staat nog dag en nacht buiten met haar vriendjes en vriendinnetjes. Als het weer omslaat en het gaat regenen gaan ze snachts weer naar binnen.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:14

Ik lees ook nog steeds mee. Op dit moment met verbazing dat al die robuuste connemara's geschoren worden...Zelf rij ik al meer dan 30 jaar een connemara, 4 à 5 keer per week, ook 's winters, ook in een binnenbak, ook intensief, en mijn pony's hebben er nog nooit problemen mee gehad. Het scheelt misschien dat ik ze aan huis heb staan, met schuilstallen, maar dan nog. Het staat minder mooi, maar ik vind het niet opwegen tegen de vrijheid van bewegen en sociale interactie die het de pony's biedt. Plus dat het heel wat minder werk is voor mij. Dekens op, dekens af, met 4 pony's: dat kost tijd!