Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:59

Mag ik hier meekletsen? Ik heb vroeger op een manege altijd op een ''konik'' (weet niet 100% zeker of het er 1 was). Helaas was hij na een tijd weggebracht, ik vermoed naar de slager... Sinds dien ben ik onwijs gek op hun uiterlijk en karakter.

Ooit zal ik wel weer een paardje wil aanschaffen alleen nu helaas niet de mogelijkheden voor.

Ik zal is proberen een foto te zoeken van mijn manege tijd :P

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:05

Afbeelding

Afbeelding

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:57

ik volg een kudde in een natuurgebied hier heel erg interessant ik ga er elke week heen en heb gezien dat er eentje drachtig is ^_^ ook staat er een hele toffe en nieuwsgierige jaarling bij maar omdat ze er al hun hele leven als wilde paarden worden gehouden kan je niet dichtbij komen of je moet veel geluk hebben want de jaarling kwam een keer op 25 meter afstand en zo dichtbij komen ze nooit. :D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:44

Dit is mijn halve Konik, Indah <3
Hier is hij 4 maanden en meet hij ongeveer 1,20. Hij is inmiddels flink aan het verkleuren en kan niet wachten totdat hij zijn eigenlijke kleur laat zien :):)
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:43

wat Ghashira, wij hebben helaas ook geen plek

welkom xLianneZorro, lijkt inderdaad een konik (wel in manege conditie :+)

Ik ben echt heel benieuwd hoe Indah uitgroeit. Ik wil mijn Konik ook ooit laten dekken met een meer sport typisch ras.

Nadine hoe is het met je nieuwe aanwinst?

Met Wolf gaat het super. We zijn druk aan het trainen voor de eerste wedstrijd van het seizoen, gaat al een stuk lekkerder als vorig jaar.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:44

Leuk Van! Wanneer heb je wedstrijd?
Gisteren weer wat gespeeld met de paardjes.

Thor: Baasje!! er zit wat voor je gezicht!

Afbeelding

Loki

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:52

Wat zijn die pony's toch stoer!

En fijn dat het goed gaat met Wolf!

Over mij, ik ga nu geen Konik kopen, ik wil eerst zelf wat meer wedstrijdervaring bij de paarden opdoen (deel omdat het ook moet van mijn ouders). Dus waar ik wel aan zit te denken is een veulen, tegen de tijd dat ik dan klaar ben met studeren, is hij/zij ook klaar voor het grote werk. Maar misschien dat ik een veulen zoek die gewoon kan blijven waar hij/zij staat, maar dat ik meebetaal.

Mochten jullie geïnteresseerd zijn, Poema, de pony waar ik naar heb gekeken staat nog steeds te koop: http://link.marktplaats.nl/m760873891 (850 euro). Het is echt een geweldig leuk beest, nog niet ingereden, maar volgens mij is hij echt heel makkelijk (ik kon er zo opzitten, dat was hij al wel gewend). Ik heb heel veel foto's van hem, dus mocht je geïnteresseerd zijn, PB maar!
Verder kwam ik (onder Koningspaard xD) nog een pony tegen, een drachtige, beleerde 7 jarige merrie. Ze staat 10 km van mij vandaan, dus zit te denken om gewoon te gaan kijken omdat het leuk en dichtbij is. http://link.marktplaats.nl/m780899759 is de advertentie. Ze is drachtig van een bonte rijpony, maar wordt volgens mij (zo kwam her over in de mail) zonder veulen verkocht (700 euro).

Mochten jullie een Konik veulen weten, dan hoor ik het graag, misschien is dat dan een oplossing voor mij!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:54

Bij die tweede advertentie staat trouwens de Konik x bonte rijpony jaarling van vorig jaar ook te koop, voor 400 euro, mocht iemand geïnteresseerd zijn in een kruising Konik :). Just saying XD

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:26

Avalon87 schreef:
Leuk Van! Wanneer heb je wedstrijd?

4 mei :)

die 7 jarige merrie is wel een leuke denk ik(maar oh wat ligt dat zadel slecht -O- )
Wolf stond destijds ook als koningspaard te koop :')
dat veulen is ook wel een leuke maar ik wil niet zomaar een kruising

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:33

Leuk Van! Ik ben benieuwd!

Ja leuk koppie zit erop he? Ja viel mij ook op, ik hoop voor haar dat het eenmalig was..
Nee zou ik ook niet doen en volgens mij was die hengst niet heel groot, gezien zijn bouw

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:44

Wow wat een knappe, stoere pony's heb je toch avalon87 <3

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:05

Dankjewel :o
Indah wordt ook prachtig!
Ben benieuwd naar zijn mooie korte zomer vachtje over een maar maanden.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:53

Oh wat een snoetje Indah! Ben ook benieuwd hoe ze uitgroeit!

Dat koppie van het veulen dat te koop staat is ook echt snoezig! Jammer dat de foto's van de merrie zo onduidelijk zijn.

Kaiyo heeft de kolder in z'n kop... tijdens de circling game (parelli) vliegt hij al 2 dagen uit z'n plaat, als ik hem vraag tempo te verhogen (keihard rennen, bokken), hoop dat dit met het weer te maken heeft of dit er snel weer uit te krijgen :j. Gelukkig kalmeert hij vrij snel als ik hem vraag door te galopperen, want dat vindt meneer niet zo geslaagd (meestal liever lui dan moe..). Maar apart is 't wel, aangezien hij normaal niet vooruit te branden is.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:58

rondje wat ik vandaag gereden heb. Voor het eerst weer met hartslagmeter en het viel me heel erg mee, paar minuten stappen en ze zat alweer onder de 70 en paar minuten na thuiskomst alweer op 30. Ik hoef dus blijkbaar toch niet helemaal vanaf 0 weer te beginnen.
Qua afstand moet er nog wel 10km bovenop maar dat komt wel
Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:59

Goed om te horen Van! Aardig rondje gemaakt.

Nog niemand die misschien een veulen te koop weet?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:36

Volgend jaar weet ik er nog wel

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:37

Volgend jaar als in 2015? Vertel, ben sowieso nieuwsgierig! PB mag ook :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:32

Wolf is weer begonnen met het schuren van haar hals en aangezien ik de shet toch moest scheren heb ik Wolf ook maar gelijk geprobeerd. Ze vond het scheerapparaat eerst doodeng maar na 5 minuten interesseerde het haar niet meer, heerlijk zo'n nuchter paard. Alleen kon ik haar nergens dicht genoeg bij een stopcontact vastmaken en vasthouden en scheren te gelijk is toch niet zo handig dus nu is alleen de ene kant van haar hals kaal :') gelukkig zitten aan de andere kant haar manen dus valt het niet zo op, de rest maar doen als ik hulp heb :Y)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:35

hey van, heb je de singel al getest???? ben benieuwd...ben gelijk wel jaloers op alle konikverhalen hier..helaas bleek jull te klein voor me,..vind het nog steeds erg sneu... maar ja, met ouder worden komen de kilo's erbij(bij mij dus) en raak er maar eens van af... vind het nog steeds mega leuke paardjes en toch twijfel ik nog steeds als ik zie dat ze in polen erop rijden, ook mannen van 1,80, die wegen toch vast wel 80 kg dus dan vraag ik me af, waarom ging dit nou niet????nou goed, heb hier nog voldoende andere paarden die mijn aandacht vragen waardoor het gemis minder voelbaar is.. het was ook even bang afwachten toen zijn nieuwe baasje me aankondigde dat ze hem dringend weer wilde verkopen... ik wilde niet dat hij slecht terecht kwam, zou hem desnoods zelf hebben teruggenomen...dan zoek je halsoverkop oplossingen en dan ineens beslist ze toch weer om hem te houden, had een stal dichterbij gevonden waardoor ze dagelijks 90 km over een weer rijden spaart, waardoor het weer haalbaar werd..toch jammer dat ze dat niet eerst bekeek voor ze mij (en anderen) onnodig op stelten zette....
Hier lijkt de lente definitief aangebroken (zonder echte winter gehad te hebben) maar ik geniet er met volle teugen van... en onze paarden ook...pony diana(ex bloedtapponietje uit nederland) krijgt nieuwe voeding en doet het super nu... een lust om te zien, heerlijk. helaas zijn we door een sterfgeval van een man waarvan we bijna 2 hectares weide huurden, nu dus die weides kwijt (erfgenamen verkopen ze en ik heb nou ,niet meteen 100 000 euro liggen) dus moet ik echt wel zien waar ik de paarden laat lopen en ga moeten zien dit jaar om hooi te kopen ipv zelf te maken, want niet genoeg weides meer dus...nieuw stuk grond hierachter het huis op het oog, maar kan het pas vanaf herfst huren en ook best duur (1000 euro voor een hectare per jaar..) is nederland ook zo duur om weide te huren?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:27

Wel vervelend van de nieuwe eigenaresse van Jull inderdaad, maar wel fijn dat ze het toch opnieuw wilt proberen! Ik hoop dat het gaat lukken met je weides, heb geen idee van de prijzen hier, maar ik woon in Amsterdam, dat is vast niet te vergelijken ;). 1000euro zou ik zo doen dan haha!

[KS-ITP] Het eerste veulentje huppelt alweer rond. hebben jullie deze al gezien, zo snoezig <3

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:41

Hey Iedereen,

Sorry voor de late reactie, allemaal heel heftig geweest de laatste tijd. Inmiddels staat mijn nieuwe pony er, en is mijn shetlander vertrokken naar zijn nieuwe adresje in Amsterdam. En momenteel ben ik ook nog eens ziek (griep) dus zit al dagen binnen.

Wat een leuke foto's Avalon, prachtige paardjes heb je toch!! Zag je advertentie voor een verzorgster voorbij komen op Bokt Markt. Leuk hoe jij ook op de NH manier met ze bezig bent en zo te zien doen ze het goed!

@Van: Lekker dat Wolf geschoren is, zal wel veel fijner zijn voor haar zonder het dikke pak winterhaar. Hier gaat het verharen nog wel even door. Fijn dat ze nog op conditie is na haar winterstop. Met mijn nieuwe aanwinst Nero gaat het goed, hij was alleen vanaf moment 1 al de baas en is behoorlijk dominant als het op eten aankomt en dus ook nog lang geen vriendjes met Pumbaa. Die laat zich makkelijk wegsturen en is best bang voor hem. Maar hopelijk wordt dat allemaal beter. Toen zijn shetlandervriendje, zijn beste maatje, wegging heeft hij nog hartverscheurend gehinnikt, maar is nu alweer wat rustiger. Ik zal binnenkort even een foto van Nero plaatsen.

Verder weinig gedaan behalve een beetje wandelen in het bos vanwege alle hectiek waar ik zelf ook nog behoorlijk van bij moet komen. Mis mijn shetlandervriendje ook heel erg, vreselijk moeilijke keuze. Maar Nero is echt een lieverd, compleet het tegenovergestelde van Pumbaa, heel aanhalig, koel in het koppie en niet snel in paniek. Daar geniet ik nu al van. Het is ook echt een blikvanger, prachtige lange manen en een superdraf! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met het rijden enzo. Hij is wel bereden, maar ga hem natuurlijk compleet anders rijden (bit en boomloos) en op de NH manier, dus puur op lichaamstaal. Ik hou jullie op de hoogte!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:51

@Ghashira: Balen dat je de weides kwijt bent! 1000 euro per hectare per jaar vind ik niet zo heel duur hoor. Ik ben verhuisd naar een nieuwe weide vlakbij mijn huis en aan het bos en huur daar nu een half hectare en betaal heel veel in verhouding, maar dat komt ook door de ligging natuurlijk, als ik de wei uitloop zit ik in het bos. Voor mijn vorige weide betaalde ik ongeveer 850 in het jaar (ik betaalde per maand), maar dat was supergoedkoop! Ik betaal nu het dubbele en ook geen prive stuk land :( Dus idd 1000 euro zou ik ook zo doen.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:49

Nou, Indah is verhuist naar zijn nieuwe stekkie afgelopen zondag. Hij staat nu bij een shet in de wei en aan het eind van de week willen we kijken of het ook samen gaat met de merries. Kwpn merrie is heel verdedigend naar de ponymerrie toe, vandaar dat we deze keuze gemaakt hebben.

Hier wat foto's van de kennismaking
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was gisteren. Hij voelt zich er al op zijn gemak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn favo foto <3
Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:51

Ah die knappe Indah ook! Fijn om te zien dat hij zich goed voelt daar!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:18

leuk plekje voor hem :)

mijn kale poown :P
mijn scheermachine is trouwens eentje die eigenlijk bedoeld is voor honden, hij doet het prima maar erg netjes krijg ik het er niet mee moet toch maar eens een fatsoenlijke aanschaffen :')
Afbeelding