Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Denise_ schreef:Mistral_Bink: Wellicht handig om die ITP link in je onderschrift weg te halen gezien het antwoord daar toch al in staat.![]()
KimENlinda: (wat een ontzettend gaaf dier) Hoofd/hals en houding deed mij denken aan de Amerikaanse 'show' rassen. Koppie neigt naar arabier op enkele foto's (heb even in je profiel gespiekt), maar door het lange, rechte profiel toch ook weer niet. Dit zie ik bij dergelijke Amerikaanse rassen ook vaak, vandaar dat dat mijn eerste gedachte was. Wellicht daarom een Missouri Fox Trotter/morgan/Tennessee walking horse- achtig type, dat wat gekruist is met anda/lusitano bloed (herkomst Spanje/Portugal). Qua bouw is hij namelijk toch wel weer compacter dan de vaak 'lange' en smalle Amerikaanse rassen. En bij anda/lusi mixjes kom je vaak uit op de Cruzado, mits een van de ouders een volle P.R.E. of lusitano is.
Jammer dat ouders onbekend zijn, ben naar deze eigenlijk wel heel benieuwd.
salome_maybe: Zeker koppie doet me denken aan Arabier op de plaatjes in je profiel, maar het neusje ook ontzettend welsh. Door bouw en stokmaat zou ik zelf voor de welsh NWR gaan.
_Denise_ schreef:Loes denk ik een fell pony (wellicht nog de dales of de merens, maar die zijn net iets groter). De foto die je hier plaatst is zo'n beetje het minst geschikt om te kijken waar het ras vandaan komt, die uit je profiel vanaf de zijkant zijn veel beter.Daar zie je dat ze compleet zwart is, en veel behang heeft, vooral aan de benen. Een vrij fors type, wat oa overeenkomt met de fell pony. Over het algemeen is de fell pony iets kleiner, maar 1.40 is nog toegestaan.
KimENlinda: Tobiano is inderdaad niet toegestaan bij dergelijke Spaanse rassen, maar komt wel vaak voor bij de Amerikaanse rassen die ik genoemd heb. Valkbont is daar ook geen uitzondering. Nu ben ik geen kenner wat betreft kleuren, maar het kan zijn dat hij een creme verdunning heeft meegekregen van de ene kant, en deze over een bruine anda/lusi is gegaan, waardoor valk ontstaat.
_Denise_ schreef:Ik zat zelf meer te denken aan de rijfoto van de zijkant, omdat je daar neusbrug en ruglijn goed ziet.
Ze oogt veel groter dan 1.40 overigens! Mocht het geen fell of merens zijn dan ga ik voor een friezenkruising. Ze heeft erg veel karakteristieken van de fries, maar dan met kortere pootjes en pony bouw. Ik gok dat ze dan gekruist is met een wat zwaarder gebouwd ras van ponyformaat, fjord/haf/highland/merens, etc.
En als het geen kruising is, geen fell/merens/dales dan zou ik het echt niet weten.
Musetta schreef:@Dory: Ik zie kenmerken van een paard in Rifa. Hoe groot is ze? E-maat? Misschien is het een klein gebleven paard zoals een BWP of KWPN, of een kruising met een pony.
marise83 schreef:Ben benieuwd wat jullie denken wat mijn paardje is. Ze is 1.56 en 14 jaar.. Aangezien er geen papieren bij zitten heb ik dus echt geen idee (oke wel vermoeden)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GOPBEMBD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R8OBLAUG.jpg