[Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsie

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:35

o nee idd! of de andere foto's meer Andalusiër? (heel mooi beest!)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:37

Mistral_Bink: Wellicht handig om die ITP link in je onderschrift weg te halen gezien het antwoord daar toch al in staat. :+

KimENlinda: (wat een ontzettend gaaf dier :wow: ) Hoofd/hals en houding deed mij denken aan de Amerikaanse 'show' rassen. Koppie neigt naar arabier op enkele foto's (heb even in je profiel gespiekt), maar door het lange, rechte profiel toch ook weer niet. Dit zie ik bij dergelijke Amerikaanse rassen ook vaak, vandaar dat dat mijn eerste gedachte was. Wellicht daarom een Missouri Fox Trotter/morgan/Tennessee walking horse- achtig type, dat wat gekruist is met anda/lusitano bloed (herkomst Spanje/Portugal). Qua bouw is hij namelijk toch wel weer compacter dan de vaak 'lange' en smalle Amerikaanse rassen. En bij anda/lusi mixjes kom je vaak uit op de Cruzado, mits een van de ouders een volle P.R.E. of lusitano is.
Jammer dat ouders onbekend zijn, ben naar deze eigenlijk wel heel benieuwd. :j

salome_maybe: Zeker koppie doet me denken aan Arabier op de plaatjes in je profiel, maar het neusje ook ontzettend welsh. Door bouw en stokmaat zou ik zelf voor de welsh NWR gaan.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:40

haha nou dat was ook precies waar ik wachtte kijken of de mensen een beetje opletten haha. Jij wel dus!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:47

_Denise_ schreef:
Mistral_Bink: Wellicht handig om die ITP link in je onderschrift weg te halen gezien het antwoord daar toch al in staat. :+

KimENlinda: (wat een ontzettend gaaf dier :wow: ) Hoofd/hals en houding deed mij denken aan de Amerikaanse 'show' rassen. Koppie neigt naar arabier op enkele foto's (heb even in je profiel gespiekt), maar door het lange, rechte profiel toch ook weer niet. Dit zie ik bij dergelijke Amerikaanse rassen ook vaak, vandaar dat dat mijn eerste gedachte was. Wellicht daarom een Missouri Fox Trotter/morgan/Tennessee walking horse- achtig type, dat wat gekruist is met anda/lusitano bloed (herkomst Spanje/Portugal). Qua bouw is hij namelijk toch wel weer compacter dan de vaak 'lange' en smalle Amerikaanse rassen. En bij anda/lusi mixjes kom je vaak uit op de Cruzado, mits een van de ouders een volle P.R.E. of lusitano is.
Jammer dat ouders onbekend zijn, ben naar deze eigenlijk wel heel benieuwd. :j

salome_maybe: Zeker koppie doet me denken aan Arabier op de plaatjes in je profiel, maar het neusje ook ontzettend welsh. Door bouw en stokmaat zou ik zelf voor de welsh NWR gaan.

Hmm.. Interessant. Zou inderdaad best kunnen. Alleen waar heeft hij zijn kleur vandaan? Ik weet niet of je het hebt gezien maar als je goed kijkt heeft hij ook nog appaloosa vlekjes op zijn benen en een paar kleine tussen de grote vlekken heen.

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:48

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:31

Loes denk ik een fell pony (wellicht nog de dales of de merens, maar die zijn net iets groter). De foto die je hier plaatst is zo'n beetje het minst geschikt om te kijken waar het ras vandaan komt, die uit je profiel vanaf de zijkant zijn veel beter. :) Daar zie je dat ze compleet zwart is, en veel behang heeft, vooral aan de benen. Een vrij fors type, wat oa overeenkomt met de fell pony. Over het algemeen is de fell pony iets kleiner, maar 1.40 is nog toegestaan.

KimENlinda: Tobiano is inderdaad niet toegestaan bij dergelijke Spaanse rassen, maar komt wel vaak voor bij de Amerikaanse rassen die ik genoemd heb. Valkbont is daar ook geen uitzondering. Nu ben ik geen kenner wat betreft kleuren, maar het kan zijn dat hij een creme verdunning heeft meegekregen van de ene kant, en deze over een bruine anda/lusi is gegaan, waardoor valk ontstaat.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:35

Dankjewel voor je reacties!
Ik had eerst geen idee, maar hierdoor ben ik een stapje verder.
Ik zal eens wat opzoeken over de rassen die je genoemd hebt en kijken of ik er iets in terug kan vinden bij hem..

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:40

_Denise_ schreef:
Loes denk ik een fell pony (wellicht nog de dales of de merens, maar die zijn net iets groter). De foto die je hier plaatst is zo'n beetje het minst geschikt om te kijken waar het ras vandaan komt, die uit je profiel vanaf de zijkant zijn veel beter. :) Daar zie je dat ze compleet zwart is, en veel behang heeft, vooral aan de benen. Een vrij fors type, wat oa overeenkomt met de fell pony. Over het algemeen is de fell pony iets kleiner, maar 1.40 is nog toegestaan.

KimENlinda: Tobiano is inderdaad niet toegestaan bij dergelijke Spaanse rassen, maar komt wel vaak voor bij de Amerikaanse rassen die ik genoemd heb. Valkbont is daar ook geen uitzondering. Nu ben ik geen kenner wat betreft kleuren, maar het kan zijn dat hij een creme verdunning heeft meegekregen van de ene kant, en deze over een bruine anda/lusi is gegaan, waardoor valk ontstaat.

Bedankt voor je reactie, sorry voor die foto. bedoel je deze foto?:
http://i449.photobucket.com/albums/qq22 ... G_2359.jpg

Het is trouwens geen fell pony

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:56

@Mistral_Bink: Potverdekke, ik dacht nog Quarter pony maar ik had het weggelaten. Had het erbij moeten zetten. :+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:22

Ik zat zelf meer te denken aan de rijfoto van de zijkant, omdat je daar neusbrug en ruglijn goed ziet. :)
Ze oogt veel groter dan 1.40 overigens! Mocht het geen fell of merens zijn dan ga ik voor een friezenkruising. Ze heeft erg veel karakteristieken van de fries, maar dan met kortere pootjes en pony bouw. Ik gok dat ze dan gekruist is met een wat zwaarder gebouwd ras van ponyformaat, fjord/haf/highland/merens, etc.
En als het geen kruising is, geen fell/merens/dales dan zou ik het echt niet weten. :D

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:28

_Denise_ schreef:
Ik zat zelf meer te denken aan de rijfoto van de zijkant, omdat je daar neusbrug en ruglijn goed ziet. :)
Ze oogt veel groter dan 1.40 overigens! Mocht het geen fell of merens zijn dan ga ik voor een friezenkruising. Ze heeft erg veel karakteristieken van de fries, maar dan met kortere pootjes en pony bouw. Ik gok dat ze dan gekruist is met een wat zwaarder gebouwd ras van ponyformaat, fjord/haf/highland/merens, etc.
En als het geen kruising is, geen fell/merens/dales dan zou ik het echt niet weten. :D

Ja het is een kruising tussen een fries en een haflinger!
Ik heb hem nooit gemeten, maar toen ik hem kocht zeiden die mensen dat hij 1.40m was ;-)
Hij lijkt wel wat groter idd, maar hij is ook vrij breed
Het is een ruin trouwens :P Hij heet Illusion, maar ik noem hem Loes.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:17

welk ras is dit denken jullie ?
niet spieken in profiel !
Het is een ruin, 1.75m, 7 jaar

Afbeelding
Afbeelding

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:23

@nanoeh: Doet me denken aan een Franse Draverruin die ik heb gekend, alhoewel hij daar iets te groot voor is. Selle Français misschien of 'gewoon' KWPN...

Edit: Heb achteraf in je profiel gekeken. Hehe. :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:29

@Loes2009: Echt? Wat gaaf! Goed geslaagde kruising dan! :j
@nanoeh: Poeh, grote jongen! Hij lijkt erg op een ex manege paard.. ja dat was een 'standaard' KWPN. Natuurlijk ook weer een mixje van allerlei warmbloedrassen, maar toch. Omdat hij veel body heeft en compact is denk ik zelf aan hannoveraanbloed of oldenburger oid. Ik vind dit soort paardjes altijd lastig.. kan echt van alles zijn. :D

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:11

hihi.. hij is soiso geen draver..
veel mensen denken indd Hannoveraan of Oldenburgen..
TIP : Hij is springgefokt... dat kan je wel een beetje zien aan de lange dunne benen en het compacte lijf

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:33

Ben benieuwd wat jullie denken wat mijn paardje is. Ze is 1.56 en 14 jaar.. Aangezien er geen papieren bij zitten heb ik dus echt geen idee (oke wel vermoeden ;))

Afbeelding

Afbeelding

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:11

@marise: Ik moet aan Engelse Volbloed en Franse Draver denken.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:56

Ja dat kan wel kloppen, alleen voor een draver draaft ze te kort, maar ze kan wel hard haha en volbloed zal er ook zeker wel in zitten.. Had zelf nog wel het idee dat er iets van Quarter in zit. Zeker gezien haar houding, al is dat niet te zien op deze foto's ;)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:38

Ik zou graag willen weten wat voor ras of kruising Rifa is. Ze is van de manege, en ik denk dat navragen geen succes wordt. Dus bij deze:
Afbeelding

Helaas heb ik geen goede foto van haar hele lijf, alleen deze:
Afbeelding

Onderaan mijn profiel staan nog een paar foto's voor mensen die meer nodig hebben ;) .

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:06

@Dory: Ik zie kenmerken van een paard in Rifa. Hoe groot is ze? E-maat? Misschien is het een klein gebleven paard zoals een BWP of KWPN, of een kruising met een pony.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:07

Musetta schreef:
Edit: Heb achteraf in je profiel gekeken. Hehe. :D

haha, had je niet verwacht hé :P!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:10

Musetta schreef:
@Dory: Ik zie kenmerken van een paard in Rifa. Hoe groot is ze? E-maat? Misschien is het een klein gebleven paard zoals een BWP of KWPN, of een kruising met een pony.

Ik gok tussen 1,40 - 1,50
De cob peesbeschermers vielen klein, ze heeft iets langere en dikkere pezen dan haar maat-genootjes.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:00

marise83 schreef:
Ben benieuwd wat jullie denken wat mijn paardje is. Ze is 1.56 en 14 jaar.. Aangezien er geen papieren bij zitten heb ik dus echt geen idee (oke wel vermoeden ;))

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GOPBEMBD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R8OBLAUG.jpg

vind het erg op een draver lijken, vooral de galop foto, je ziet op veel foto's van dravers dat ze zo galopperen, en niet alle dravers draven ruim, die draver die me zus had, draafde erg ruim, maar die van me moeder loopt juist erg kort, verschilt per draver.
Ik denk dat het een draver is. Engels Volbloed kan ik er niet uithalen en quarter al helemaal niet, dan zou ze veel robuuster moeten zijn, veel stoerder lijf (lees: zwaarder)

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:18

Heet iemand een idee welk(e) ras(sen) hierin zitten ?
Ruin 13jaar, waarschijnlijk volbloed, veel temperament, maar braaf karakter.
1.60 m hoog
Bruinschimmel, bijna helemaal wit met in de zomer heel veel bruine vlekjes :D
foto's :
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYZMCXWF.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-09-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, maximaal 2 foto's toegestaan

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:27

Engelse volbloed kan wel. :j