KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:28

@ Jaggie: Bedankt voor je taxering. Mooie duidelijke uitleg en een goede prijs vind ik! :j
Hij's vrij groot.. weet het niet precies overigens, maar denk wel tegen de 1.70, misschien wel wat groter.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:58

_JL_
ja die is lastig een merrie van 10 die recreatief is gereden,maar met een misvormde hoef,als ze een beetje een goede merrie lijn heeft,kan ze nog wel leuk geld waard zijn,ik vind het wel een hele sympatieke merrie om te zien,dus denk dat je er iemand nog wel heel blij mee kunt maken,omdat ze zo braaf is.
maar haar waarde in de handel is 1000 euro.een particulier die een fijn braaf paard zoekt wil er mischien wel meer voor geven,maar dan moet het voetje wel 100%goed zijn op de foto lijkt ze iets een piephak te hebben,maar dat kan ook door een vertekend beeld komen!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:09

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:19

ze heeft wel leuk papier overgroot oma brengt een ster merrie en een 3 bezichtigings hengst,dus dat is wel netjes verder komt er niks bijzonders uit het lijntje, maar ze komt wel uit een stam,maar de merrie zelf is wel een mooie merrie om mee te fokken,ze heeft lengte en maat,ik zie liever een merrie die ook echt ruimte heeft om een veulen in te groeien zeg maar en dat heeft ze,en flemming komen veel fijne alrounders van,dus bij mij is ze in waarde gestegen!
ik vond 1000 maar doe er 800 bij.
1800 euro.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:30

Melanie_B schreef:
Je hebt gelijk hoor.. :j Maar vind dat hij toch wel wat heeft gepresteerd, Z gesprongen..?

Haaah, daar heb ik dan denk ik overheen gelezen :P I am sorry. Ja een paard dat Z heeft gesprongen is na mijn mening wel wat meer waard dan een paard waarvan ik dacht dat het geen wedstrijd liep... ik weet niet waar hoe ik daar dan nu bij kom...

Femke16

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:36

Nog even worldbridge:
Zo op e foto's lijkt er zeker veel in te zitten, lijkt een mooie draf te hebben, maar ja, foto's zeggen natuurlijk niet veel. Ik vind haar in ieder geval super gaaf!
Moeilijk om nu redelijk te taxeren omdat het paard duidelijk nog niet op zijn best is. Daarom een ruime schatting van 4000 tot 5500...

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:55

Valiant: 3500
Worldbridge: 5000

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:55

Hello, tijdje weggeweest maar wel meegelezen...

Worldbridge; lijkt een fijn paardje, ga mee met verdere taxaties en schat ook zo'n 4.500
_JL_ ; lastig hoor, ik vind de lijn niet aansprekend genoeg voor een goede prijs, en haar extra maat is voor een recreatieruiter misschien ook een drempel. Ik heb niet echt een idee wat de markt voor dit soort paarden doet, maar gezien instelling en braafheid is misschien 2.000 vraagprijs niet gek. een echte brave is steeds moeilijker te vinden.

Mijn paardje stond op pagina 45 (en is sindsdien niet veel veranderd) maar de markt wel dus ben benieuwd wat dat op haar prijs doet..

Mijn paardje; Unabalou (stamboek)
donkerbruine merrie geboren 2001 (wordt dus 8)
Stokmaat op papier 1.67m
Gribaldi x Elaine keur pref (v Zalmeco) x (mmv Duc de Normandie - keur pref prest) mmmv Enfent de Normandie (Nomana-stam, merrielijn 2, fokfamilie 8)
M1 dressuur (startgerechtigd) en springt oefenparcoursen (rij niet zoveel wedstrijden, wel elke week naar club&privelessen)

Merrie met veel karakter, looplustig, 1e fase gelopen en een deel 2e fase ORUN. Leuk merrieveulen gehad van Tango, ook geschikt als fokmerrie.
Is wel een dame en hierdoor niet altijd even makkelijk en niet voor een beginner geschikt. Iets gevoelig met hengstigheid dressuurmatig, maar je kunt wel blijven rijden. Laat je op de sprong nooit zitten! Springt altijd, al beland ze er middenin. Eerlijk paard, ga alleen weg met de trailer(&vrachtwagen), wedstrijden, samen naar het bos, hoefsmid etc... Geen stalgebreken oid. Als 3-jarige volledig (rontgen)goedgekeurd.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPUF3HFD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7UY8JYKX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DCXDMPOF.jpg

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:57

Unabalou: Schat zo rond de 8.000,-
Beetje zwaar gebouwd, verder erg mooi paard.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:03

knooopje schreef:
ze heeft wel leuk papier overgroot oma brengt een ster merrie en een 3 bezichtigings hengst,dus dat is wel netjes verder komt er niks bijzonders uit het lijntje, .....

Knooopje, hoe vind jij dit terug in paardenfokken?? Ik zoek ook die info maar ben er nog niet in thuis...

Unabalou: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=62119

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:12

je kunt de naam van de moeder en van de oma aanklikken,als je b.v de naam van de oma aanklikt krijg je die afstamming voor je,dan staat er boven aan lings op de pagina toon nakomelingen,zo kun je zien elke nakomelingen die merrie heeft gehad,en of ze wat in de sport hebben gelopen,of predicaten hebben.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:30

KarinvdM schreef:
Op een papier kan je niet rijden. :D Een mooi papier ie meegenomen, maar ik vind het paard zelf toch veel belangrijker.
10-11.000 is teveel. Hij is 7 en loopt B-dressuur. Voor dat geld wil ik ook betere bewegingen zien.

Daar heb je helemaal gelijk in, hij had wellicht onder een andere ruiter al veel hoger kunnen zijn :o
Alleen hij heeft geen andere ruiter, en die zal die wat mij betreft nooit krijgen ook :+:
Val is groot, heeft onwijs moeite met zijn lichaam gehad (het is pas sinds kort dat er body op komt, eerst was het echt hee waar gaan die benen met dat paard naartoe?) en we hebben samen erg moeten wennen.. Hij is super maar niet héél makkelijk :n

Hij kan echt een heleboel, en laat ook in de training fijne dingen zien. We gaan niet overhaasten, ik heb nu de stap genomen om met hem te starten en we gaan fijn doorstarten en trainen, dan zien we wel waar we uitkomen! Voor zo'n grote heeft hij op dit moment een fijn lichaam (in proporties) en ik heb het 'geluk' mee dat hij 3 hele fijne basisgangen heeft, hij is niet onopvallend als hij tussen andere paarden loopt :)

Ach.. al taxeren jullie hem op 500.- of al zou er 10 miljoen worden geboden, Val gaat niet meer weg, die blijft lekker bij mij :D :D :+:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:35

yvetjes; 9000.-
Je hebt een onwijs leuk aansprekend paard! Gribaldi is een van mijn favorieten, dus wat dat betreft heeft ie op mij misschien een streepje voor, ik zou als ik op zoek was naar een paard en het is een gribaldi misschien nét dat kleine beetje extra betalen zeg maar :P
Ze is niet zo heel groot, maar zwaar gebouwd vind ik in de foto's niet echt terug, denk dat het op die 1e foto meer is hoe de foto genomen is, foto 2 geeft een heel ander beeld (geen extreem brede borst ofzo)
M dressuur voor een 8 jarige vind ik een mooie prestatie. Het valt me op dat ze tegenwoordig hoe jonger hoe hoger moeten presteren (zie mijn post hierboven, mijn grote is nu pas écht aan het werk := )
Haar karakter moet je net aanspreken. De een wil een brave waar je alles mee kan, de ander kiest voor een wat hetere. Als je sowiezo kiest voor een merrie tja dan kun je hebben dat je een gevoelige treft, daar kies je voor of niet naar mijn idee.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:27

Yvetjes, ik zou ook zo rond de 8000 denken momenteel, zelfs nu de paardenmarkt op een lag pitje staat...

Over mijn merrie kan ik jullie geen ongelijk geven qua marktwaarde,
ik heb haar gekocht omdat ze zo perfect voor mij was...
een groot paard(ben zelf 1.79) dat lief en eerlijk is, dressuur kon en geen stresskip was...
dit had ik nodig na mijn vorige paard, een jonge arabier...
Ze heeft mij 1500 gekost, bij mijn beste vriendin, zij had haar voor 1750 gekocht...
dus jullie zaten er dichtbij ;)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:32

_JL_ schreef:
Yvetjes, ik zou ook zo rond de 8000 denken momenteel, zelfs nu de paardenmarkt op een lag pitje staat...

Over mijn merrie kan ik jullie geen ongelijk geven qua marktwaarde,
ik heb haar gekocht omdat ze zo perfect voor mij was...
een groot paard(ben zelf 1.79) dat lief en eerlijk is, dressuur kon en geen stresskip was...
dit had ik nodig na mijn vorige paard, een jonge arabier...
Ze heeft mij 1500 gekost, bij mijn beste vriendin, zij had haar voor 1750 gekocht...
dus jullie zaten er dichtbij ;)

het maakt niet uit wat haar zeg maar haar "marktwaarde"is.
voor jou is ze goud waard en daar gaat het allemaal om,
en de vriendschap en liefde en het plezier wat je van je paard krijgt is onbetaalbaar!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:51

Goedemorgen allemaal,

Wat is mijn paardje waard?
Ze heet Zoline is 5 jaar.
Special D x Elegant
Zoline Is nog in training voor de B. Heeft een goede galop en ruime gangen.

foto komt nog

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:53

oeps vergeten Zoline is zelf een KWPN paard. donker bruin tegen het zwarte aan

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:25

mss grootte, geslacht,.. vermelden en enkele foto's. anders is het nogal moeilijk om te taxeren

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:51

Valiant: 4500 echt een leukerd :D
Worldbridge: 4000 Erg mooi paard,als ie nog verdre is ontwikkelt zou ze zeker meer waard zijn :)
Flemming x Goldelady :500 super leuk paard!
Unabalou : super mooi paard! 9250 denk ik :j

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:03

En dan het paardje van mijn moeder :)

Victor
1,86.
GuidamXBelisar.
Ruin.
Super lief paard!Het is echt een vriendelijke reus.Maar healfe dat heeft ie een geweldige draf.Los laat ie echt een super draf zien.Alleen heeft hij een been die wta dikker is,hiervoor is ie naar deDA gegaan.Er was niks mis mee het was meer een schoonheidsfoutje.Hij loopt er ook niet anders mee,maar moet gewoon echt goed opgewarmt zijn,Hij is ook super gevoelig en wilt echt voor je werken!Hij kan ook zeker springen maar dit moet opgebouwt worden,heeft los al wel 1m gehaalt.Maar omdat we zelf eerst willen proberen punten in de Bdress te halen zijn we nu nog niet met springen bezig maar meer met kleine caveleties,Door zijn groote is ie niet extra lomp.Maar heeft gewoon meer ruimte nodig als een cponytje bijv.
Hij is ook heel lief in de kudde.
Hij jeeft nu een tijdje stil gestaan omdat we zelf wat weinig tijd hebben.Maar dit is weer opgebouwt
Ik zet geen rijfotó's omdat mijn moeder dat liever niet wilt :) Niet dat het er schandalig uitziet maar ze wil liever niet op bokt staan.

Toen we hem net hadden in de zomer.
http://94.100.114.163/307350001-3074000 ... _D4_y.jpeg

Afbeelding
Afbeelding

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:08

Stokmaat 1.86 of moet dat 1.68 zijn?

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:15

Door zijn groote is ie niet extra lomp dus 186 denk ik

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:19

victor 3000,-

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:48

Jeanine84 schreef:
Stokmaat 1.86 of moet dat 1.68 zijn?

1,86 :)

Fokfanaat vind het een erg mooi getaxteert.Iniedergeval iemand die niet ziet dat elk paard meteen goud is :) Hij is al s op 9000 getaxeert door iemand :')

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:43

Shalot schreef:
oeps vergeten Zoline is zelf een KWPN paard. donker bruin tegen het zwarte aan

Bij het lezen van de afstamming en de naam van het topic hadden we al zo`n idee :D
Ik vind het taxeren - juist in deze tijd - heel lastig en zonder foto kom ik helemaal niet ver, sorry.