Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arjen2

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:16

__Robijn__ schreef:
HupsSakii: ik denk zo'n 2500 .. hij heeft wel leuk papier, maar er zit niet echt niveau op....

Mee eens, leuk papier maar geen niveau en ook wel een beetje klein uitgevallen paard

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:01

Hallo,
ik weet dat je eerst zelf moet taxeren voordat je zelf je paardje erop kan zetten maar ik heb er echt helemaal geen verstand van!! dan zouden het een beetje verkeerde prijzen worden denk ik! maar ik ben eigelijk wel super benieuwd hoeveel mijn paardje waard zou zijn! misschien wil iemand haar voor mij taxeren?
Alvast bedankt!

Naam: Shila
Geboortedatum: 28-05-1999
Geslacht: Merrie
Hoogte: 1.55 m --> E pony
Vader: Kenwood , Opa: Goodtimes
Niveau: B dressuur met 13 winst, B springen met 15 winst; binnen 9 maanden.
Bij oude eigenaar L dressuur , M springen en had genoeg winstpunten voor de Z.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GULOSZLV.jpg

Afbeelding

Afbeelding

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:00

manoniwan schreef:
Hallo,
ik weet dat je eerst zelf moet taxeren voordat je zelf je paardje erop kan zetten maar ik heb er echt helemaal geen verstand van!! dan zouden het een beetje verkeerde prijzen worden denk ik! maar ik ben eigelijk wel super benieuwd hoeveel mijn paardje waard zou zijn! misschien wil iemand haar voor mij taxeren?
Alvast bedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYLBK8N4.jpg

Toch maar proberen! Ik kan het ook niet, zoals vast veel van hier, want ik denk niet dat hier veel echte taxerders zijn.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-07-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote in link veranderd

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:13

Robijn: 4500, de foto vind ik alleen niet echt mooi, het lijkt erg gedwongen, verder leuke leeftijd, afstammeling!
Wyona: 3750, Leuke jonge merrie. Wel jammer dat ze nog niet in de sport loopt voor een 4 jarige. Leuke beestje!
Shila: 3500, aangezien ze wel M heeft gesprongen.

Nu mijn merrie.
Naam: Royal Star Supreme
Leeftijd: In maart is ze 4 jaar geworden
Afstammeling: Vader is Riant. Vader van de vader is Jazz. Vader van de moeder is Samber
Kleur: Bruin, zwarte staart en manen
Karakter: Ze heeft een erg werkwillig karakter, dit kun je ook zien aan haar wedstrijd resultaten. Verder mag ze graag de baas spelen over de andere paarden. Poetsen en met haar om prutsen vindt ze heerlijk.
Niveau: We rijden nu in de Klasse L1. We mochten na April 2007 de overstap maken naar de L.
Op 12 mei reed ik me eerste L1 wedstrijd en waren gelijk 1e met 196 punten.
Verder Zijn we ook 1e geworden op de selectiewedstrijd voor de Friese Kampioenschappen met 207 punten. 2e selectiewedstrijd waren we 2e.
Als het een keer na mijn gevoel niet goed gaat, halen we nog steeds veel punten.

Ze is een erg luxe merrie.

In de klasse B ging het erg snel, we zijn 26 augustus gestart in de B.
We moesten tot April wachten tot dat we L mochten, inmiddels hadden we al 36 winstpunten.
Onze hoogste score tot nu toe is 223 punten!!

We krijgen erg vaak op onze coupon te lezen, leuke combinatie, ga zo door met deze manier van rijden.
Ook dat ik erg voorzichtig op zo'n mooi paard moet zijn en dan als we zo door gaan er wel komen!

Nou ik ben heel erg benieuwd.

Ohja, we hebben haar zelf al vanaf veulentje Lachen

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:53

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-07-07 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd, max. 2 foto's toegestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:55

Dept is BWPer, maar KWPN veulenboek ingeschreven, mat hij ook?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:48

Citaat:
Wyona: 3750, Leuke jonge merrie. Wel jammer dat ze nog niet in de sport loopt voor een 4 jarige. Leuke beestje!

ik weet niet hoor, maar sommige paarden zijn op hun 4e nog niet eens volgroeid.... friezen kunnen pas een fatsoenlijke galop bij 6 jaar... ijslander zijn pas sterk genoeg op 4....
ik zie liever een paard die op 5 of 6 pas de sport in gaat dan op 3,5......
er zijn niet voor niets leeftijdsgrenzen bij de KNHS en niet iedereen op bokt wíl wedstrijden rijden (maar dat is een ander verhaal)
ik vind het uitermate slecht dat jij een 4-jarig paard al in de sport wil zien..... volgens mij mag je zelfs pas M rijden met een 5-jarige.... die grens is niet voor niks gekozen......
een paard is op 5 jarige leeftijd pas helemaal volgroeid en zijn de botten pas uitgehard......

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:57

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-07-07 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd, max. 2 foto's toegestaan

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:18

wide utopia = ik denk rond de 3.000 a 4.000 euro?!
heeft ze helemaal geen papier / afstamming bekend?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:20

In der profiel en HAW topic staat dat der paard een stamming is van: Matterhorn X Burggraaf

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:21

Whisperke schreef:
In der profiel en HAW topic staat dat der paard een stamming is van: Matterhorn X Burggraaf

ja, daar ga ik toch niet bij iedereen in kijken of naar zoeken... zij willen d'r paard getaxeerd.....
maar dan zal ze wel wat meer waard zijn!!!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:23

uuhhmmmm ik zeg het alleen maar... was niet aanvallend bedoeld... maar anders staat er een halve pagina vol met de vraag naar papieren, voor dat ze zelf kan reageren!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:30

Whisperke schreef:
uuhhmmmm ik zeg het alleen maar... was niet aanvallend bedoeld... maar anders staat er een halve pagina vol met de vraag naar papieren, voor dat ze zelf kan reageren!!

oh okee!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:17

vonneke schreef:
Dept is BWPer, maar KWPN veulenboek ingeschreven, mat hij ook?

Gewoon doen Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:02

Sorry idd er vergeten bij te zetten!!

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:04

CindyUniek schreef:
Citaat:

ik weet niet hoor, maar sommige paarden zijn op hun 4e nog niet eens volgroeid.... friezen kunnen pas een fatsoenlijke galop bij 6 jaar... ijslander zijn pas sterk genoeg op 4....
ik zie liever een paard die op 5 of 6 pas de sport in gaat dan op 3,5......
er zijn niet voor niets leeftijdsgrenzen bij de KNHS en niet iedereen op bokt wíl wedstrijden rijden (maar dat is een ander verhaal)
ik vind het uitermate slecht dat jij een 4-jarig paard al in de sport wil zien..... volgens mij mag je zelfs pas M rijden met een 5-jarige.... die grens is niet voor niks gekozen......
een paard is op 5 jarige leeftijd pas helemaal volgroeid en zijn de botten pas uitgehard......

Hoho!! Heb ik gezegt dat ze in de sport moet lopen? Ik vind het gewoon een erg leuk beestje, en denk dat ze het gewoon erg leuk doet in de sport, vooral als je de omschrijving leest over Wyona.
Ik zeg ook niet dat ik alle 4 jarige in de sport wil zien, zo was mijn vorige ruin ook 4 en nog niet eens beleerd, dit omdat hij erg groot was en nog niet uitgegroeit was.

Ja je mag pas met een 5e jarige M1 rijden, maar dat vind ik vroeg genoeg.
Ik vind die regels van het KNHS alleen maar goed, dat een 4 jarige L mag rijden. en niet al M of wat ook maar, of dat een 3 jarige al L mag starten. Nee dit hoor je me niet zeggen.

Ook een 5 jarige is op zijn leeftijd nog helemaal niet uitgegroeid, dus dit is een foute beredenering.
Een 4 jarig paard kan wel een lichte L proef rijden, mits hij niet een joekel van een paard is, ook voel je zelf wel aan wat je paard wel en niet kan.

ik heb er helemaal niks op tegen dat je paard nog geen wedstrijden rijdt, eerder goed dan slecht! Het was alleen maar als een compliment bedoeld, zo van je hebt een erg leuk beestje, hij zou het erg leuk doen in de sport. Niet met bedoelingen of op een aanvallende manier bedoeld, sorry als je dit dacht!!

Ga gewoon lekker door met rijden en rustig aan doen met je paard Lachen

(ohja ik vraag helemaal niet veel van Supreme, een L1 proef bestaat niet meer dan een stap, draf, galop, stukje wijken, het is een klein paardje (1.64m) en ze geeft het aan dat ze het kan. Ik maak de overstap ook pas eind augustus naar de L2.
Ik ga haar niet overvragen, hier ben ik absoluut tegen!

Nouja ik hoop dat ik het wat recht heb gezet zo Lachen

Even offtopic: Zijn er ook bokkers die supreme willen taxeren??

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:09

Ik vind dat de KNHS moet stellen dat wanneer je een paard start, dus een 4 of 5 jarige bij het B moet beginnen, en niet de regeling treffen van heb je Z gereden hoef je geen B meer te rijden... Dat vind ik nou het belachelijkste,,,

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:15

Ben ik met je eens hoor Whisperke.
Met een 4 jarige zo wie zo, met een 5-6 jarige wordt het alweer een ander verhaal, want die mogen als je naar de regels kijkt al M en de 6 jarigen mogen dan al Z starten.

Wel vind ik als iemand gelijk L gaat starten, dat het paard thuis wel rustig heeft kunnen doen, en niet gelijk naar het beleren al beginnen met wijken en dat soort dingen.
Als je B rijdt, doe je dit ook al minder denk ik, tenminste ik wel.
Je bouwt het dan rustig op. Je neemt de tijd ervoor.

Mijn paard is nu 4 jaar en 4 maand, en zijn nog rustig bezig met de basisgangen, en beetje wijken en wat schakelen, meer niet! Wil ze misschien wel?! Maar dit doe ik gewoon niet omdat het eigenlijks nog een kleutertje is Knipoog

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:24

die van mij kan dat ook... maar als ze rustig aan doen kunnen ze net zo goed wachten tot ze 5 zijn dan L starten... Maar op vandaag is het stoer als een paard van 6 Z start... ik vind dat het op vandaag allemaal veel te snel gaat... maar knhs is ook dom, je mag met 10 winstpunten over menig mens doet dat... Maar je mag tot 30 door rijden, wat misschien maar 10% doet... dan denk ik joehoe KNHS doet dat niet voor de lol... dan zou ik ook het limiet omhoog zetten dat je met 15 winstpunten over mag gaan

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:30

Helemaal mee eens!!!
Daarom rijdt ik dus alle klasses ook gewoon uit, vooral als het zo snel gaat, want dan is het gevaar dat je teveel van ze gaat vragen!

Ik neem haar ook mee naar de wedstrijden voor haar ervaring, mijn vorige pony was heel erg kijkerig, puur omdat we haar veel te weinig mee namen naar ''spannende dingen''.

Over iets meer dan een maand hebben we weer een wedstrijd.
Tussendoor heeft ze nog twee weken lekker vrij, aangezien ik op vakantie ga Lachen

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:22

Niemand die mijn paard wil taxeren? Verdrietig Ik heb zelfs 3 andere paarden getaxeerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:26

Moderatoropmerking:
Graag hier bij het taxeren blijven, discussies over starten van jonge paarden en de KNHS regels kunnen elders gevoerd worden.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:38

Ik wil misschien binnenkort mijn paard verkopen (hangt een beetje van de artsen of wanneer ik weer mag rijden) en kom ineens dit topic tegen. Mijn vraag: kunnen jullie een kijkje op mijn paard richten voor een evt. prijs Clown

Afst. Kigali x Faldo x Orthos
Merrie Geb. 04-05-2001
Stokmaat: 1.71
In 2006 zadelmak gemaakt, feb 2007 L1 +15 (in 8 wedstrijden)

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ik alle info heb gegeven om haar te taxeren

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:15

Novice schreef:
Ik wil misschien binnenkort mijn paard verkopen (hangt een beetje van de artsen of wanneer ik weer mag rijden) en kom ineens dit topic tegen. Mijn vraag: kunnen jullie een kijkje op mijn paard richten voor een evt. prijs Clown

Merrie Geb. 04-05-2001

Tja het is niet mijn smaak paard dus zit ik laag; € 3000

Als je valt op dit type paard: ze is 6 heeft prima niveau, goeie stokmaat ik denk rond de € 5000

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:56

Novice schreef:

Merrie Geb. 04-05-2001

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4APNVEA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKGY6Y4L.jpg

Ik taxeer haar op 5000 euro.

Het is leuk jong paard en zo te lezen goede prestaties!

Zou je mijn paard ook willen taxeren?
Ze staat hier ergens boven!

Zijn er meer die taxeren willen??????
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-07-07 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote verwijderd