Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Dravers zijn cool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:11

dat heeft die van mij ook hoor.... dat magere, alhoewel t steeds beter gaat.
is zien of ik strax nog een paar mooie Cheese! kan maken.... hij zal wel vol energie zitten...

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:43

leuke/mooie dravers zeg!
flink aan de maat park

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:45

echt zon dravers hoofdje, zo mooi!

dravers zijn wel eens vaker groot, ik ken er ook een die 1,70 was een joekel, Haha!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:58

Zit er veel verschil in het karakter van een Franse draver en een 'gewone' draver?
Mn vader heeft zich >weer< ontzettend verlult Haha!
Hij zei zo dat ie onze schapen ging verkopen (6), zei ik ok je mag dr 4 verkopen maar dan koop je wel een paard weer!
Hij Ok...Maar dan moet je niet verwachten dat hier binnen een paar week een 2e paard staat!
Ik: Nee natuurlijk niet, je moet sowieso zoeken naar een geschikt paard, dat ons paard meteen de goede was was ook puur geluk.
Maar dan komt er wel een draver!
Hij: Ja, ik vind dravers lieve beesten:)
Nou, ook al compleet onder de plak he? Haha! Tong uitsteken
Bij ons heeft eerder een arabier gestald gestaan, die er nogal eens vandoor vloog en erg schrikkerig was, en daarmee vergelijkt hij onze draver, die super cool is, niet bang voor wapperend plastic enzo...
Hij is gewoon compleet gehersenspoeld Tong uitsteken

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:30

Orchid schreef:
Zit er veel verschil in het karakter van een Franse draver en een 'gewone' draver?

Franse dravers hebben vaak een moeilijk karakter en zijn vrij moeilijk aan de loop te krijgen. Tenminste dit zegt mijn baas, maar dan heeft ze het vooral over de Franse dravers van een aantal jaar terug

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:37

Poeh... ik heb al een hele tijd niet gereageerd hier... Bloos maar ik heb ook zo weinig te vertellen. De halve stal bij ons staat op rust. Alleen de Duitse dravers koersen gewoon door.

Met Mores gaat alles wel goed! Lachen Ik ben alleen nog steeds op zoek naar een bijrijdster voor hem en dan stuit ik op een aantal problemen Huilen Ten eerste staat Mores vrij ver van de bewoonde wereld, vooral voor pennymeisjes die op de fiets moeten komen. Ten tweede, als ze het dan niet te ver vinden en ze komen een keer om proef te rijden, kunnen ze Mores niet houden. Verward Vandaag kwam er een meisje kijken, leek me heel aardig. Lachen Ze gaat op Mores zitten en hij is meteen druk, dus ik stop nog ff snel een paar proppen in zijn oren en doe de Thiedemann een gaatje strakker. Knipoog Met stappen werd ie uiteindelijk wel rustig bij haar, maar draven ging echt niet!! Verdrietig Hij ging nog net niet aan de kletter, maar ze kon hem heel slecht stoppen. Dus ik er maar ff op, om te kijken of ie gewoon zijn dag niet had, was ie de rust zelve en kon ik gewoon met een lang teugeltje rijden. Verward Hoe kan dit nou??? Waarom kunnen mensen niet gewoon op mijn paard rijden?? Hij is echt heel mak! *LOL*

Kimmeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:49

en bij jou blijft hij wel rustig?
Raar dan Bloos . Misschien moet je een straffer bit insteken als er andere mensen oprijden. Waar ergens staat hij Tong uitsteken ?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:11

Ik meld me Clown
Op onze manege hebben we een paard waar iets van draver in zit.
Ik zal eens foto's zoeken Haha!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:02

Madame Orchid heeft weer eens heerlijk door haar land gecrost (pikzwarte modderbenen) en gerold (de rest ook zwart)..goed zwart staat chique en elegant he? Clown Vork
Ik zal straks even een wormspuit naar binnen zien te krijgen Koe (de inhoud dan niet de spuit zelf Tong uitsteken )

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:21

Zo ik ben druk bezig met uploade van fotos.
Ik heb ook niet zo veel te melden ik geef jullie zo de link...
KM is op moment niet te rijden, fris en modder (lees:plat op je b*k gaan)gaat niet samen dus gaan we saampies heeeeeel veeeel lopen en dan mag ie even in de wei uit zn dak gaan...
Zie zo de fotos maar

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:39

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:20

Genoeg te melden hier Haha!
Gisteren is Maaike (verzorgster) alleen met Rival naar het bos geweest. Nouja, alleen... Ik was mee op de fiets. En heb foto's gemaakt, die plaats ik zo.
Volgende week start Tammy weer, op Wolvega. Helaas moet ik zelf werken, dus ben ik er niet om dr uit te stappen Clown
Met Ofir heb ik niet veel gedaan dit weekend. Ik heb zaterdag een poging tot rijden in het weiland gedaan, maar dat was gruwelijk nat, overal plassen en modder. Vandaag vroeg (half 9) nog even een rondje bos gedaan, maar nadat we drie hagelbuien op onze kop hadden gehad zijn we maar weer naar huis gegaan. Uiteraard heeft het de rest van de ochtend niet meer geregend. Boos! Hopelijk is het weer volgende week beter, ik wil weer eens een echt goede lange rit maken van een kilometer of 20/25. Dat wordt wel weer eens tijd. Ja

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:28

Kimmeken schreef:
Raar dan Bloos . Misschien moet je een straffer bit insteken als er andere mensen oprijden. Waar ergens staat hij Tong uitsteken ?

ja, bij mij blijft ie wel rustig. Clown

Ik durf hem geen scherper bit in te hangen, want als die andere mensen al teveel in zijn mond zitten met en gewoon bit, dan doen ze hem met een scherper bit alleen maar zeer en dan wordt ie helemaal dwars en dan zal ie er alleen maar tegenin gaan. Boos!

Ik heb hem zelf wel eens een pessoa-bit ingehad en daar was ie heel lief op, Knipoog maar als je die verkeerd gebruikt, is ie gemeen (het bit dus). Nee, als ze niet op Mores kunnen rijden met een gewoon bitje in, dan maar helemaal niet. Ik heb geen zin in een opgefokte knol Bloos

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:29

Niet echt representatief, want ik ken maar een franse draver en dit was echt een schat.
Echt een knuffel beer, die graag voor je werkte.

Ben hier lang niet meer geweest zeg Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:31

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:33

Heej Ilse!
Wat lees ik nu?
Sta je nu tegenover duindigt?????

Gaaf joh, als je aanbieding nog geldt kom ik jullie zeker weten een keertje opzoeken Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:45

wkoekoek schreef:

leuke foto's!! Ik vind dat Rival een leuk paardje is geworden. vergeleken met een tijdje terug! Fijna dat het met jouw bijrijdster wel goed gaat! Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:55

Wel kijken en niet reageren? Knipoog Ga es ff snel een bericht plaatsen jij!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:13

Kom maar op met die foto's Clown !

Vandaag even met Soulmate en Twilight naar Duindigt geweest.De bocht ligt er mooi bij zeg,dat is wel positief voor ons.Hoeven we niet meer dat hele eind naar Alkmaar te rijden Vork !

Rhythm heeft een beetje veel vrij Verdrietig .Heb gewoon niet meer tijd,maandag ben ik pas om half 8 thuis,donderdag om 5 uur en vrijdag om half 7.Meestal moet ik dan nog een draver uitrijden en dan blijft Rhythm staan.Ik krijg daar ZOveel schuldgevoel van he Verward ?

Kimmeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:54

Mackie schreef:
Kimmeken schreef:

ja, bij mij blijft ie wel rustig. Clown

Ik durf hem geen scherper bit in te hangen, want als die andere mensen al teveel in zijn mond zitten met en gewoon bit, dan doen ze hem met een scherper bit alleen maar zeer en dan wordt ie helemaal dwars en dan zal ie er alleen maar tegenin gaan. Boos!

Ik heb hem zelf wel eens een pessoa-bit ingehad en daar was ie heel lief op, Knipoog maar als je die verkeerd gebruikt, is ie gemeen (het bit dus). Nee, als ze niet op Mores kunnen rijden met een gewoon bitje in, dan maar helemaal niet. Ik heb geen zin in een opgefokte knol Bloos

Ja daar heb je wel gelijk in .
Misschien ligt het aan omdat die ruiters dan gespannen zijn in de armen. Vroeger als ik op een hevig paardje moest had ik dat ook en dan bijten die gewoon op hun bit en heb ik niets meer te zegge Bloos
maar de tijden zijn veranderd Haha!
Waar ergens staat hij ?

Kimmeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:58

Citaat:
dan bijten die gewoon op hun bit

Vastnemen en vasthouden bedoel ik dan , je begrijpt me vast wel Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:05

Het bit vastpakken heet dat. Rival heeft er ook een handje van....

Mores staat in Lelystad, toch?

Kimmeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:30

hmmm... vast niet in m'n buurt... ik woon in Antwerpen Haha!

Kinan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:53

Ik kom ook uit de kast Hyper! !

Ik heb ook een draver, zijn naam is L'express Vinac.
Nog bedankt Whoekoek voor de informatie die je hebt opgezocht. Echt super! OK dan!

Als het goed is heeft hij bij een vorige eigenaresse L1 of L2 gelopen, dus hij kan best een fijn galoperen. Heeft nu wel iets meer moeite aangezien hij de laatste tijd alleen recreatief is bereden.

Leuk om alle ervaringen zo te lezen! Zal ook wat vaker mijn gezicht laten zien...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:55

Hoi Kinan, welkom...
kan je nog wat meer vertellen over je paardje?