Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:54

Gefeliciteerd wat onwijs gaaf! Heb je er meer fotos van?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:57

Thanks!

Nee helaas niet :( Heb wel een aantal fotografen zien staan maar wie dat waren...

Meisje die voor mij startte (ook met een Connemara) kwam niet verder dan 5, dus toen ik langs kwam heb ik haar achter mij aan meegenomen en zo heeft ze de hele cross nog kunnen uitrijden, echt leuk! :D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:27

Gefeliciteerd met je cross overwinning!
Bij Rebel is de knop gelukkig weer om: vanochtend een vrolijke voorwaartse pony! Ik had van instructice supplementen mee gekregen, geen idee of dat het verschil heeft gemaakt, maar ben erg blij dat Rebel er weer zin in heeft!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:28

Change wat goed, heb je filmpje ook al even bekeken, wat een topper!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:35

Oh en sanne had gister gewoon 190,5 punten gehaald en was daarmee eerste en ook nog een clubkampioen dressuur en alsof het niet op kon waren ze ook allround clubkampioen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:50

Super Tineke! Geweldig! Dat moet toch een kick geven.

En dankjewel! Larry is echt de perfecte crosspony. :D Hij vind het geweldig en is van niks onder de indruk. Zo leuk. :D <3 30 oktober starten we weer alleen dan in Bathmen!

Esje, super dat het weer top gaat!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:04

Vandaag een heel weekend opleiding gehad . Massage opleiding en de bitfitter kwam een clinic geven. Hoe interessant allemaal. Brengt mij meteen bij de volgende vraag welk maat bit en welk bitje hebben jullie bij de pony's in gebruik ? Bij eamonn had ik altijd 11.5 cm en reed ik met een dubbelgebroken bustrens. Ik vond de bustrens stiller liggen dan de watertrens.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:27

Bjuut heeft een myler level 2, maat 12,5

Nou Change, neem Bjuut ook maar is mee achter je aan het parcours door, ik zal nooit een cross kunnen uitrijden want ze is anti water.

Wauw Tineke, wat gaan ze lekker samen!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:46

Tineke, Change: gefeliciteerd!!

Hier een superweekend gehad met de pony's. Heel erg fijn gereden, en daarna nog kunnen genieten van een wei feestje.

Nog een paar leuke stills kunnen maken uit het filmpje. Kwaliteit niet geweldig, maar de lol spát er af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:50

En het filmpje zelf ( door uploaden helaas waziger..)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:22

Gefeliciteerd Tineke en Change!!

Vrolijke Jou Jou

Een fittere Rebel, altijd fijn!

Hier vanmorgen lekker gerommeld op stal.

Sophie heeft zonder zadel gedraafd op mijn oude connie, volgende week zijn ze samen 33 jaar oud

Daarna mocht de shet eraan geloven en ondertussen reed Rens de wei rond op het trekkertje :-)

Vanavond kreeg ik per mail de uitslag van de HWSD test en die was helemaal GOED N/N

En wellicht vanaf dinsdag hebben we er een nieuwe huisgenoot erbij :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:06

En.....paspoort op de post naar het stamboek, spannend!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:05

Wauw!! Change en Tineke gefeliciteerd!! Wat doen de Connies het toch goed!!!

Leuke foto's van een leuk weekend Curly! Top dat Karel negatief getest is!! Yeah! En jullie nieuwe gezinslid ziet er erg lief en knuffelbaar uit! Was het gepland of spontaan op jullie pad gekomen?

Wat is Joujou heerlijk ondeugend en blij Punz! Als je de foto's ziet denk ik dat je blij bent dat hij zijn feestje viert zonder jou op zijn rug?!

Top dat Rebel weer lekker loopt!

En Clooney heeft nogal een grote mond.... maat 13,5. en ze heeft een anatomisch dubbelgeborken bustrens. (gefit door bitfitter)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:26

Esje, wat fijn dat Rebel weer goed gaat. Wat voor supplementen heb je m gegeven?

Change veel plezier 30 oktober, maar dat gaat vast lukken.
Doet iemand van hier a.s. Zaterdag ook mee aan de cross op landgoed marienwaard? Sanne en ik zitten daar bij een hindernis.

Kitobeer, klinkt erg interessant. Ik heb het bit op de bijgevoegde foto, maat 13,5. Breeeeeede mond :D maar hij heeft zowiezo een groot hoofd vind ik, hoofdstel ook maat full.
Welk bit gebruik je zelf?

Punz ik wordt echt blij van jou foto's

Curly dat was een heerlijke zondag zo te zien en wat een top resultaat, goed nieuws dus! En? Vandaag nieuwe huisgenoot? Ziet er erg lief uit.

Afbeelding
En bedankt voor de lieve felicitaties voor sanne, ik geef ze allemaal braaf door en ze vindt het reuze leuk!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:25

Veel te lang niks meer van mezelf laten horen, maar ik heb het zo ontzettend druk met mijn opleiding dat ik daar niet aan toe kom.

Dus ik vraag het ook maar meteen: hoe doen jullie het qua scheren, dekens, etc? Hij is vorig jaar (zijn eerste winter bij mij) voor het eerst niet geschoren, had een 200 grams deken op en dat ging goed. Meneer had geen super dikke vacht, zweette licht tot normaal en had er geen last van. Echter trainen we sinds we les hebben (aantal maanden nu) op een veel hoger niveau en maakt hij ook een enorme vacht aan. Resultaat: na elke training een zeiknat paard. Ik kwam dus tot de conclusie dat hem laten scheren de beste optie is. Nu raad mijn staleigenaar dit heel erg af omdat 'hij het type paard daarvoor niet is' en omdat je dan in de weer blijft met dekens. :roll:

wat is jullie mening?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:23

Tribunals je moet doen waar jij je fijn bij voelt. Naar mijn idee ben je zonder scheren ook in de weer met dekens, want als hij zeiknat is doe je hem neem ik aan een zweetdeken om en die moet misschien nog wel gewisseld worden voor een droge zweetdeken en daarna zijn gewone deken. En als je dan s avonds les hebt wordt t een latertje.... En ik vind het zelfniet fijn mijn paard zo nat te laten staan, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Wij hebben onze pony geschoren met uitzondering van zijn benen en zijn hoofd voor de helft, omdat hij toch wel hele dagen buiten staat in de winter.

Succes met je keuze en met je drukke studie

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:35

Ik scheer nooit, maar misschien kan je een streep model scheren? Er zijn hier nog meer variaties op, maar dit is een voorbeeldje:

Afbeelding

Als ik ooit zou scheren lijkt me dat wel wat, genoeg om niet zeiknat te worden en warmte kwijt te kunnen, maar toch met een deken lekker buiten kunnen staan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:17

Als je pony last heeft van de warmte dan gewoon het haar eraf, eventueel een jachtpatroon.

Met dekens moet je dan even uitproberen, als hij lekker warm is op het land onder de deken dan zal die wel dik genoeg zijn en anders doe je een dikkere op.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:47

De Connies werden bij mij altijd helemaal geschoren. Geen doen anders in de winter.
De KWPN' er krijgt ieder jaar een jachtpatroon geschoren.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:24

Zal vanavond wel even een foto maken hoe zijn vacht nu is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:54

Beauty is ook echt enorm fluffy nu. Die ga ik scheren op het moment dat ze 24/7 onder de dekens kan. Is nu nog te warm overdag. Maar die gaat helemaal kaal. Na 30 min rijden is die al zeiknat en na een springles van 45min druipt het zweet zelfs van haar hoofd af en het opdrogen duurt erg lang.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:47

als je nu scheert heeft die tegen december terug een mooie vacht. En is die niet zo kaal meer. Dan kun je nog eens scheren in een jacht patroon. Ideaal vind ik. Maar als het echt vriest januari - februari vind ik het wel fijn om haar te hebben op het lendegebied. Daar vatten ze gemakkelijk koud. Wij hebben alleen een buitenbak.

En gewoon dikke dekens op liefst nog met hals vind ik persoonlijk.

Zelf rij ik met een dubbelgebroken bustrens maat 11.5 niet zo heel dik.
Voor sky wil ik een bit zoeken dat stil ligt dus zeker geen ringen die kunnen rond draaien. En dan twijfel ik tussen bus of misschien een d- trens. En je hebt ook nog dubbel gebroken die maar een stuk kunnen schakelen en die helemaal kunnen schakelen. Ik wil waarschijnlijk eentje die niet volledig schakeld. Maar enkel of dubbel daar ben ik nog niet uit. Want ze hebben meer tongvrijheid met een enkel dan een dubbel . Ja dat was de verassing van de hele workschop. Een enkel gebroken is niet zozeer een notenkraker. Maar het paard bepaald wat hij prettig ervaart en laat dat zien op de manier hoe die zijn tong plaatst met een bit in waar druk op komt te staan. En dat is soms erg verassend verschillend.

Vandaag sky eerst op stal gezet. Tis te zeggen we doen alles met eamonn en sky volgt wel. In de stal gaat eamonn eruit en sky blijft erin. Vanaf dan kan ik hem heel rustig aanraken en kriebelen op zijn kaken. Buiten kom ik niet verder dan het puntje van zijn neus als hij los is. Dus na het stal gekroel hem aangelijnd en het erf gaan verkennen. O wat deed die dat braaf samen met mij. Zo raar dat gaat dan weer wel. Hij loopt mee aan een touwtje alsof ik dat al weken heb ingestudeerd. Netjes stoppen netjes meelopen. Hij is heel licht. Nog maar wijzen en hij draait al om. Zo anders dan buldozer eamonn.
Maar die 2 zijn echt 2 uitersten maar passen echt goed bij mekaar.

Ik weet niet of iemand van jullie de vragenlijst van de 5 natuurelementen wel eens heeft toegepast.
Eamonn is 200% aarde . en sky was vorige week vuur en en gisteren was hij water. Ik ging eens lezen over water. Ojee ik heb wat aangeschaft. De moeilijkste ertussenuit. Vertrouwen hebben in iets blijft altijd een ding. Maar alles moet natuurlijk nog in balans komen. En toch zit er al echt een band tussen ons. Hij hinnikt al van ver naar me. Hij had me eerst gezien en eamonn nog niet. Zo lief mijn pony's hinniken dus altijd naar mij. De andere paarden doen dat dus niet bij hun baasjes . Zou het iets connemara zijn ? Maar ik fluit altijd van heel ver . En dan gaat er altijd 1 hoofdje de lucht in eamonn en de rest gaat door met eten.

Jongens sorry ik zit op mijn roze wolk. <3

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:13

Roze wolken mogen altijd <3

Ik ook nu. :D
Net voor de fun een sprongetje meegenomen met Leo, stond toevallig in de bak, en ach waarom niet, zo'n huppeltjes speels meenemen. :D

Hij begreep er geen hol van maar zooo braaf! <3 <3

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:44

Zoooooooooooo
Na een dagje op het stamboekbureau om rond te snuffelen in het Connemara archief voor ons jubileum boek, nu hier maar weer eens even rondkijken.

Om dan direct maar aan te haken: Jou-Jou wordt over een week of wat ook (volledig) geschoren. Ik moet wel: hij heeft zo'n enorm dikke vacht dat hij na een tien minuten echt werk, hij al helemaal zeiknat is en zijn warmte niet goed kwijt kan. Ik heb (met dank aan een tip van Bar) een aantal jaar geleden geïnvesteerd in een echt goede horseware deken ( met het liner systeem), en Jou-Jou gaat daarmee na het scheren gewoon hele dagen naar buiten, weer of geen weer.

Punzel scheer in denk ik dit jaar nog niet. Zij heeft een veel dunnere vacht dan Jou, heeft daar in het werk dus ook minder last van, is ook sneller droog. Ik ga haar wel deze winter waarschijnlijk wel voor het eerst onder de deken zetten. Maar dat is meer gemakzucht, ze gaat nu toch wel heel regelmatig aan het werk, en een deken zorgt er dan toch voor dat ze schoner/droger blijft ( en er geen zadel hoeft op een half nat, wel gepoetst, maar toch nog modderig lijf)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:45

PS Marieke:
Hond ziet er heerlijk uit, en gefeliciteerd met je HWSD uitslag!