[FOTO] Verzameltopic kruisingen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Re: [FOTO] Verzameltopic kruisingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:07

Ik heb nog niet echt kruisingen voorbij zien komen waarvan ik denk dat het niet goed is voor de gezondheid van het paard.
Maar misschien dat ik die gemist heb :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:51

_Michelle__ schreef:
Ik heb nog niet echt kruisingen voorbij zien komen waarvan ik denk dat het niet goed is voor de gezondheid van het paard.
Maar misschien dat ik die gemist heb :)

misshien niet direct voor de gezondheid want dat kun je toch niet bewijzen maar soms zie je kruisingen waar de verhoudingen niet goed van zijn.bv te korten beentjes,dus benen krijgen een groter lichaam te verduren,waardoor je misschien eerder problemen in de benen kunt krijgen hoeft natuurlijk niet.de meeste wat langs zijn gekomen zijn echt niet verkeerd stuk voor stuk leuke paardjes,en ik ben ook echt niet tegen het kruisen,maar sommige kruisingen zou ik niet wagen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:59

zimbabwe schreef:
Er zitten een aantal hele leuke tussen, maar ook een aantal projecten waarvan ik zou zeggen: niet meer doen!
Wat me opvalt is dat zo'n beetje alles dat bont is en afstamming onbekend meteen als kruising tinker wordt afgedaan, mi vaak onterecht.
Ook staan er hier ene aantal die mi zo compatible zijn dat je van een kruising eigenlijk niet zou mogen spreken..(arabier x nrps of kwpn x engels volbloed). Dit valt onder de stamboek voorwaarden dus niet echt een kruising mi..

Mag ik vragen over welke 'projecten' jij zo denkt? :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:06

nieuwe foto van butterscotch
voor: Afbeelding
na :Afbeelding

ik ben erg blij met de korte manen ze is nu net haar moeder moet soms 2x kijken maar binnen kort een foto van ze samen

hier mams:
Afbeelding
Afbeelding

en onze andere pony nog
Afbeelding
Afbeelding

de 3 bonte op een rijtje

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:26

Nientsje: ik zal geen namen noemen, iedereen die blij is met zijn paard moet daar zeker gewoon lekker blij mee blijven. In zijn algemeenheid zie ik oa een aantal fries x .. kruisingen voorbij komen waarvan ik denk..liever niet!

sonia00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:43

Onze 3,5 jarige merrie Fries / Kwpn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lady

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:50

Leuk beestje!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:04

zimbabwe schreef:
Nientsje: ik zal geen namen noemen, iedereen die blij is met zijn paard moet daar zeker gewoon lekker blij mee blijven. In zijn algemeenheid zie ik oa een aantal fries x .. kruisingen voorbij komen waarvan ik denk..liever niet!

Ik ben nu wel benieuwd over welke kruisingen fries x je het hebt aangezien die van mij ook een fries x is, kun je mij dan een pb sturen?

@ de foto's hierboven, Leuke beestjes!! :D

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:03

Als iedereen maar gelukkig is met zijn/haar dier, toch? :)
Zolang de gezondheid van het dier niet in gedrang komt, heb ik er geen problemen mee.

Lely groeit goed zo te zien, mooi meisje is het <3

Die Callandra postte vind ik ook práchtig.

New Forestkruising van Michelle is ook een lekker ding!!

Jouw Feike moet nog heel wat groeien, Nientsje, daar kan je nu nog niet alles van zeggen, moet even zien hoe hij uitzwaart en uitgroeit hoor :j

Dit is mijn welsh x AV van 3.5 (mei 2009). Ze is sinds dat ze 6 maanden oud was in mijn bezit.
Afbeelding

En een foto van afgelopen zomer, waar haar bouw het best zichtbaar op is
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:25

Ine23 schreef:
Als iedereen maar gelukkig is met zijn/haar dier, toch? :)
Zolang de gezondheid van het dier niet in gedrang komt, heb ik er geen problemen mee.

Lely groeit goed zo te zien, mooi meisje is het <3

Die Callandra postte vind ik ook práchtig.

New Forestkruising van Michelle is ook een lekker ding!!

Jouw Feike moet nog heel wat groeien, Nientsje, daar kan je nu nog niet alles van zeggen, moet even zien hoe hij uitzwaart en uitgroeit hoor :j

Dit is mijn welsh x AV van 3.5 (mei 2009). Ze is sinds dat ze 6 maanden oud was in mijn bezit.
[ Afbeelding ]

En een foto van afgelopen zomer, waar haar bouw het best zichtbaar op is
[ Afbeelding ]

Haha nee ik weet dat Feike nog veel moet groeien, maar ik ben superblij met hem en trots op hem, dat zal niemand mij afnemen :)
Ik ben gewoon benieuwd welke zij dan bedoeld ;)

En wat een schatje is die van jouw zeg <3 droppie :D

Ine23Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:27

Ze lijkt heel schattig maar is echt de dominantste merrie die ik ken. Gelukkig houden we ook heel veel van elkaar hoor, heb ermee leren omgaan en zij met mij :j :+:

Feike is ook al erg groot, niet? Altijd leuk om die jonkies te zien opgroeien :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:35

keona schreef:
zimbabwe schreef:
Er zitten een aantal hele leuke tussen, maar ook een aantal projecten waarvan ik zou zeggen: niet meer doen!
Wat me opvalt is dat zo'n beetje alles dat bont is en afstamming onbekend meteen als kruising tinker wordt afgedaan, mi vaak onterecht.
Ook staan er hier ene aantal die mi zo compatible zijn dat je van een kruising eigenlijk niet zou mogen spreken..(arabier x nrps of kwpn x engels volbloed). Dit valt onder de stamboek voorwaarden dus niet echt een kruising mi..

ik vind wel dat je gelijk hebt.en mensen zijn zeker blij met hun pony/paard en of het lelijk is of niet.maar sommige kruisingen lijken mij voor de gezondheid van het paardje soms ook niet zo goed.maar gewoon lekker blij zijn met jullie pony's

Zou je ene voorbeeld uit het topic willen geven ben er wel benieuwd naar

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:39

nee tuurlijk niet,je gaat toch zeker niemand voor het hoofdstoten.ik snap ook niet dat er over door gegaan word.post gewoon lekker foto;s en laat iedereen blij zijn met hun paardjes

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:49

ik vind friezenkruisingen juist mooi! En dat is niet omdat die van mij ook x fries is, maar in het algemeen.
zinbabwe, waarom friezenkruisingen niet? wat vind je er niet mooi aan? of niet aan kloppen?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:51

Wat een leuke kruisingen zijn er voorbij gekomen!
Hele mooie bonte en de fries x kwpn hierboven vind ik erg stoer!
Zie een kleine discussie over kruisingen die je wel/niet nog een keer zou willen zien, elke kruising is weer anders (al heb je twee x een fries x kwpn, de een ziet er heel anders uit dan de ander). Maar dat zie je ook gewoon terug met raspaarden, de ene hengst geeft bij een merrie een hartstikke mooie nakomeling, en bij een andere pakt het misschien minder mooi uit. En ach, zolang iedereen maar gelukkig is met zijn paardje!

Die van mij heeft ook niet de meest perfecte bouw, maar dat ik 4 jr terug in zijn ondeugende ogen keek was ik hopeloos verloren ;)

Rijden tijdje terug;
Afbeelding

Model staan voor een deken;
Afbeelding

Van de zomer, knap koppie!
Afbeelding

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:53

Oh hier hoort mijn Marley helemaal tussen!

Kruising is onbekend, maar we denken gewoon fjord x paint :j

Afbeelding
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:54

felinehoi schreef:
Oh hier hoort mijn Marley helemaal tussen!

Kruising is onbekend, maar we denken gewoon fjord x paint :j

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

hele leuke pony

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:57

'Te' korte beentjes is volgens mij ook geen gezondheidsprobleem, zolang het fundament maar stevig genoeg is. Dat is stukken gezonder dan een sportpaard met (te) lange en iele benen ;)
En laat inderdaad iedereen vooral blij zijn met haar kruising en vooral leuke foto's posten.

Hier twee van mijn kruisingen, zelfde moeder, andere pappa! De paint X Haf is misschien niet vreselijk knap, maar hij compenseert dat meer dan ruimschoots door zijn instelling als hij aan het werk is en geweldige karakter. Daar kan geen 'raspaard' tegenop

Afbeelding

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:59

wow wat een super leuke paardjes allemaal, echt leuk om te zien wat er uit al die kruisingen voort komt!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:00

Sammyoo schreef:
'Te' korte beentjes is volgens mij ook geen gezondheidsprobleem, zolang het fundament maar stevig genoeg is. Dat is stukken gezonder dan een sportpaard met (te) lange en iele benen ;)
En laat inderdaad iedereen vooral blij zijn met haar kruising en vooral leuke foto's posten.

Hier twee van mijn kruisingen, zelfde moeder, andere pappa! De paint X Haf is misschien niet vreselijk knap, maar hij compenseert dat meer dan ruimschoots door zijn instelling als hij aan het werk is en geweldige karakter. Daar kan geen 'raspaard' tegenop

[ Afbeelding ]

overal waar te voor staat,is ook niet goed.dus de dressuurpaarden waar ze steeds langere stelten onder stoppen is ook niet goed maar te korte benen(vaak ook nog krom) en niet in proportie kan ook niet goed zijn.

maar wat je zegt we kunnen beter ophouden en gewoon leuke foto's posten en elkaar lekker in waarde laten.dus weer ontopic mensen en posten maar

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:45

wat een leuke kruisingen komen hier naar voren!

Ik heb een tijdje een fjord x fries verzorgd :) Bentley

Afbeelding

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:49

Ine23 schreef:
Ze lijkt heel schattig maar is echt de dominantste merrie die ik ken. Gelukkig houden we ook heel veel van elkaar hoor, heb ermee leren omgaan en zij met mij :j :+:

Feike is ook al erg groot, niet? Altijd leuk om die jonkies te zien opgroeien :D

Hihi jaa he? Ik vind het geweldig om mijn mannetje te zien opgroeien <3
Hij is nu wel zo'n 1.50m.

Ik heb net een filmpje gemaakt met foto's en filmpjes van Feike en ben deze aan het uploaden,
zal ik hem hier ook neerzetten? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:53

Nientsje schreef:
Ine23 schreef:

Hihi jaa he? Ik vind het geweldig om mijn mannetje te zien opgroeien <3
Hij is nu wel zo'n 1.50m.

Ik heb net een filmpje gemaakt met foto's en filmpjes van Feike en ben deze aan het uploaden,
zal ik hem hier ook neerzetten? :)

hoe oud is feike nu,want geisha van ons is ook al 150cm en 1,5jr nu

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:12

keona schreef:
hoe oud is feike nu,want geisha van ons is ook al 150cm en 1,5jr nu

Feike is nu ook 1,5 jaar :)

Hier is trouwens het filmpje voor de mensen die hem willen zien :) (foto's en filmpjes staan niet op volgorde, behalve de eerste foto en het eerste filmpje, toen was hij vers uit de trailer)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:20

Hij groeit mooi Feike!