KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:51

_Marinke_ schreef:
Poeh ik zit totaal niet in het tuigerswereldje, ik zou Charly op 3000 zetten, maar zoals ik zei ik zit er totaal niet in! Wat zeg je zelf??

ik heb zelf ook niet echt een idee, weet alleen dat zijn stamboek erg goed moet zijn voor de tuigers.

Discovery of Gold US 3000/4000 ofzo ?

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:21

Utopia: 3500 geen niveau
Browny: 5500 mooie leeftijd, ster alleen nog geen niveau
Varnoldi: 35 000 mooie leeftijd en niveau
Orlando: 3000 vanwege leeftijd

Ik ben echt slecht in schatten dus heb geen idee of ik in de goeie richting zit

Nu komt die van mij
Carpe Diem

* Tangelo vd ZuuthoevexConcordex Zeoliet
* 1.71 maar groeit nog
* 3 jaar
* Carpe Diem is nu 4 maandjes onder het zadel en pakt alles super snel op. Ze kan nu een B proef lopen en is erg werkwillig. Ze heeft onder het zadel 2x gesprongen wat ze erg braaf deed. Vrijspringen zijn we al eerder mee begonnen daar heb ik ook een filmpje van bij gedaan. Ze springt heel rustig en beheerst. Op de trailer is geen probleem ze loopt zo achter je aan. Voor de rest is ze super knuffelig en aanhankelijk. Op vreemd terrein is ze ook makkelijk te rijden en heel erg nuchter!

Ze is trouwens 100procent goedgekeurd als sportpaard
vrijspringfilmpje
http://www.youtube.com/watch?v=bROQdIQcaCw

Afbeelding
Afbeelding

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:05

NRPSbokker schreef:
Utopia: 3500 geen niveau
Browny: 5500 mooie leeftijd, ster alleen nog geen niveau
Varnoldi: 35 000 mooie leeftijd en niveau

je moet de laatste drie taxeren :
Orlando
Charly
Discovery of Gold US

NRPSbokker

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 01:45

charly:5000 moeilijk want heb geen verstand van tuigers dus kan het helemaal mis hebben..
Discovery gold ofus: 6000

Sorry had niet gezien wat de laatste 3 waren beetje te snel overheen gekeken!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:49

Staat ook nergens hoor :+

Citaat:
* Voordat je zelf een paard erop zet, eerst minimaal 2 andere paarden taxeren

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:05

Dat is onderling afgesproken in dit topic, omdat anders sommige gewoon overgeslagen worden. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:41

Varnoldi
tja wat moet ik zeggen , prachtig dier veel talent mooie leeftijd
40.000 (zal ik hem niet eens voor we doen, zit zo te zien nog meer in kwa talent)

orlando
ouder dier op basis niveau
wat is zn stokmaat?
3500

charly
lastig heb niets met tuigers en de wereld dus vind hem lastig taxeren

Carpe Diem
lastig te beoordelen vanaf die fotos, jong dier, mooie hoogte
4500-5000

Mijn eigen ruin:

Bentley
Prestige x Farrington
1.75
4 jaar
B/L niveau

Kan makkelijk bewegen, heeft takt en schakkeld makkelijk zijn sterke punten zijn zn galop en stap. De draf is los goed ruim en met takt onder het zadel mist hij hierin nog wat balans. (maar hij is nog jong)
Hij kend het wijken en schouder voor, stapt goed achterwaarts en is fijn te rijden, wel is het een dier met karakter en mag als wat wantrouwend en sensible bestempeld worden. Is speels en pakt alles makkelijk op vergeet zn eigen grens nog wel eens.

enkele fotos

Afbeelding
http://img707.imageshack.us/img707/6892/bentleynov5.jpg

enkele rij fotos (was zn eerste x met mij)

Afbeelding
http://img35.imageshack.us/img35/9545/bentley1s.jpg

B is volledig goed gekeurd voor de sport met enkel 1tjes en 2 2 tjes.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:48

Seven schreef:
orlando
wat is zn stokmaat?

Olliebollie is 1.55 / 1.56 hoog :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:50

Carpe Diem 8,000,- Lijkt op een paard met veel potentie maar hij is nog zo jong dat hij dat nog niet heeft kunnen laten zien.

Bently 7000,- Ik vind het echt heel groot (voor mijzelf te groot) en hij gaat nog groeien, heeft wel potentie maar net als carpe diem vanwege leeftijd nog niet kunnen bewijzen in sport

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:53

_Marinke_ schreef:
Ik denk dat Orlando voor de 'gewone' ruiter een super leuk paard is! Wel wat op leeftijd maar kan nog best zat jaren mee, ook in de sport. Je moet er niet de ambitie mee hebben om internationaal nog mee te gaan starten maar de basissport moet zat kunnen! Zeker een leuk paardje voor iemand die een fijn wedstrijdpaard zoekt (en al wel wat kent) volgens mij. 4500
.

Ik heb niet zo heel veel verstand van 'hoog'dressuur , maar welke klasse's worden precies onder Internationaal beoordeeld ?

Ikzelf wil toch wel de Z met hem bereiken en de mensen die Ollio kennen / mij lesgeven denken dat wij dat halen :D
Niet opschepperig bedoeld hoor ;) Maar ik zou graag willen weten wat onder Internationaal valt :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:01

hij is inderdaad groot maar zoals je op de fotos kunt zien heb ik t nodig :D
bedankt voor je taxatie

Waarom heb je B lager getaxeerd als carpediem waarin heeft hij bijv minder kwaliteiten (niet aanvallend bedoeld puur nieuwschierig naar :D)
Laatst bijgewerkt door Seven op 08-01-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:02

xxorlando, Z valt onder de basissport. :) Denk ook dat je dat wel gaat redden met hem.

Carpe diem, 5000 euro. Leuk paard, springt niet heel bijzonder. Wel mooi aan de maat.

Bentley, 7500 euro, mooi paard om te zien, mooi aan de maat.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:44

Carpe Diem: 8000, leuk paard! Die moet nog wel echt groeien en zichzelf ontwikkelen of niet? Denk dat die wel heel wat in zich heeft. ;)

Bentley leuk paard, maar zo op de foto's vind ik hem niet speciaal lopen. Een paard waar je een heel goed en leuk sportpaard aan zal hebben, zit zeker weten potentie in! 7500. Jammer trouwens dat je mijn paardje doodleuk overslaat?

xxOrlando schreef:
_Marinke_ schreef:
Ik denk dat Orlando voor de 'gewone' ruiter een super leuk paard is! Wel wat op leeftijd maar kan nog best zat jaren mee, ook in de sport. Je moet er niet de ambitie mee hebben om internationaal nog mee te gaan starten maar de basissport moet zat kunnen! Zeker een leuk paardje voor iemand die een fijn wedstrijdpaard zoekt (en al wel wat kent) volgens mij. 4500
.

Ik heb niet zo heel veel verstand van 'hoog'dressuur , maar welke klasse's worden precies onder Internationaal beoordeeld ?

Ikzelf wil toch wel de Z met hem bereiken en de mensen die Ollio kennen / mij lesgeven denken dat wij dat halen :D
Niet opschepperig bedoeld hoor ;) Maar ik zou graag willen weten wat onder Internationaal valt :Y)

Basissport is B t/m Z2, internationaal (subtop) is ZZL t/m GPS ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:17

_Marinke_ schreef:
Carpe Diem: 8000, leuk paard! Die moet nog wel echt groeien en zichzelf ontwikkelen of niet? Denk dat die wel heel wat in zich heeft. ;)

Bentley leuk paard, maar zo op de foto's vind ik hem niet speciaal lopen. Een paard waar je een heel goed en leuk sportpaard aan zal hebben, zit zeker weten potentie in! 7500. Jammer trouwens dat je mijn paardje doodleuk overslaat?.

jammer dat je dat er zo dan bij moet zeggen, had hem wel getaxeerd maar de post is blijkbaar niet gewijzigd.

ik had hem door zijn grote getaxeerd op 5500 puur van de foto het filmpje werkte bij mij helaas niet

hij is zeker geen totilas maar hij beweegd ruim en ruim genoeg voor een paard van die leeftijd die zo groot is.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:50

Het leek namelijk wel zo, de gene voor hem en na hem had je namelijk wel. Snap je dat het dan al snel zo lijkt?? Mijn excuses in elk geval! ;)

5500 vanwege zijn grote, zou je me dat is toe lichten? Naar mijn mening is hij helemaal niet zo klein.. ook zeker niet de kleinste uit de groep in de opfok. Iedereen zegt snel; "zo hij is de grootste of niet?" Maar door z'n front lijkt die inderdaad erg groot (en imponerend). Ga je echt naar z'n stokmaat kijken schat ik hem zo op 1.63 / 1.65. Kan er goed naast zitten want hij lijkt in mijn ogen groter, maar ik weet dat dat door z'n front komt. Daardoor schat ik hem dus lager op wat mijn gevoel zegt. :+

Over z'n beweging, dat is een filmpje waar die 1,5 jaar is (en toen gemeten op 1.60). In de opfok helaas geen goed filmpje kunnen maken, als die van het voorjaar (of miss. eerder) weer is op stal komt ga ik zeker weer een filmpje maken van voordat die in training komt. En een als die een tijdje in training is. Ben wel benieuwd wat eruit kan komen..

Dit is hem op 5 april 2010, vlak voordat die opfok in ging dus: http://img59.imageshack.us/img59/4876/48667184.png

Al moet ik zeggen dat ik de prijs in een jaartje leuk vind stijgen. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:17

Ik vind alles onder 1.68 klein :) vandaar dat ik zo'n paard op minder zal taxeren.
Heb het filmpje nu wel gezien en heel eerlijk vind ik hem wat stijf en strak bewegen wat vast door de opwinding/spanning komt. Het front waar je over spreekt zie ik daarin niet helaas.

Ik vind dat ik hem vrij hoog heb getaxeerd :)

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:25

Vind ik ook wel hoog hoor. Voor een dressuurpaard heeft hij teveel van een Gelderse en voor een Gelderse teveel van een dressuurpaard.
Lang hoofd, weinig lichaamsgebruik en buiging in de gewrichten tijdens het bewegen en hij kent natuurlijk nog helemaal niks.
Als ie over een jaar het goed doet onder het zadel zou ik pas richting die prijs gaan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:26

je verwoord precies wat ik zag janneke, kon het alleen niet zo fijn brengen :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:04

Discovery of Gold US: Lastig te beoordelen, ik vind het gangenwerk niet verkeerd maar ik ben benieuwd of het ruggebruik straks onder het zadel beter wordt (meer rijtypisch). Mocht dat niet gebeuren dan een 3000 euro, mocht hij dat wel kunnen straks, dan een 4500 euro

Carpe Diem: geen rijfoto helaas, maar vanuit de gegeven informatie rond de 4500-5000 euro

Bentley: op dit moment een 4000-4500. Ik ben niet zo weg van zijn croupe en hij is nog wat slungelig, maar wellicht oogt hij over een jaartje wel heel anders.

De mijne is:

Wainonia
Vader: Oliver (Voltaire v. Furioso II x Graaf Grande)
Moeder: Wolfgang v. Farn x Spartaan v. Sinaeda)
stokmaat: 1.61

Geboren: 02-07 2003
Historie: Zelf gefokt. Zadelmak gemaakt zomer 2008, daarna weer laten lopen tot 2009 ivm haar jeugdigheid. 2009 meer doorgereden basis-dressuurmatig en wat vrijspringen. Winterstop 2009-2010. Voorjaar 2010 opgepakt en doorgetraind. L1 uitgebracht, L2 oefeningen beheerst ze goed. Stamboekkeuring 2010 opgenomen als stamboekmerrie. Er had meer in gezeten als we ook het onderdeel springen hadden meegenomen op de keuring (aldus de jury), maar omdat we daar onvoldoende op hebben getraind is ze alleen op beweging beoordeeld. Winter 2010-2011 winterstop, maar door aanschaf trailer kunnen we nu weer beginnen. Doel voor 2011 is sowieso WP in de M1 (dressuur)halen.

Karakter: Paard met een vrij typisch karakter. Het klikt, of het klikt niet. Bij niet klikken laat ze dit duidelijk merken in de omgang (is niet bang om een hap of trap te geven), bij wel klikken heb je de grootste vriendin die je kunt wensen. Onder het zadel nog nooit gebokt/gesteigerd. Geen schrikker, lekker koel in het hoofd. Sociaal naar andere paarden toe, zeker geen alfa-merrie.

ziektegeschiedenis: geen.

Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:42

Hij is al erg gegroeid gelukkig vooral op de galop foto zie je dat zn kont meer kan hebben :D
een foto van vorige week met zadel passen kun je duidelijk zien dat hij al wat grover wordt,maar hij heeft wel een hellend kruis.
Afbeelding
Afbeelding

Wainonia
leuk paard om te zien maar nog niet uitgebracht wel om niveau getraind. zo op de foto spreek ze me aan de hand niet zo aan (je ziet er ook niet veel van wel haar geweldige witte aftekeningen) onder het zadel meer ik schat haar op 4500 haar karakter vind ik niet een vermindering kwa paard.

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:36

DromenLies schreef:
Carpe Diem 8,000,- Lijkt op een paard met veel potentie maar hij is nog zo jong dat hij dat nog niet heeft kunnen laten zien.

Bently 7000,- Ik vind het echt heel groot (voor mijzelf te groot) en hij gaat nog groeien, heeft wel potentie maar net als carpe diem vanwege leeftijd nog niet kunnen bewijzen in sport

eee je hebt wel ongeveer goed gegokt qua prijs! Ik hoop in februari voor het eerst op concour te gaan met haar..
Zat net op je site te kijken zag dat je ook een sorento te koop hebt staan? heb toevallig vandaag nog naar een sorento gekeken, heeel mooi beestje en super nuchter en heel veel beweging die van jou ook?

Rijfoto zou ik zo snel mogelijk maken als ik weer kan rijden ze staat nu nl met een dik been op stal omdat ze heeft vastgelegen in de stal :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:00

Carpe Diem :

leuk paard om te zien, 3000 euro.

Bentley:

Mooie gangen, goeie stokmaat, 4500 euro

Wainonia:
Niveau niet echt denderend ( paard is dan toch alweer 8 ) , wel leuk dier om te zien, wat ik zo kan zien op de foto goed voorbeen gebruik, 4500 euro

dan de mijne....

Naam: ventje
sportnaam: ai'm
geslacht: Hengst
afstamming: Special D x ariban
leeftijd: word 2011 zes jaar
niveau: Z1 dressuur
kleur: Zwart
hoogte: 1.69m
karakter: super braaf, betrouwbaar, geen hengstenstreken

Afbeelding

Afbeelding

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:13

To Limit : €2500,-
Bounty : €3500,-
Ursiestrade : €6500
Utopia ; €3000,-

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:14

Ventje : > €30.000,-

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:18

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-01-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal 2 zichtbare afbeeldingen toegestaan