en de houding van het beestje is bijna met zekerheid te zeggen dat er Arabier inzit. Ik gok dus toch een NRPS-je, of een arabiertje (kan ook nog met welsh oid. erdoor)
Musetta
Geplaatst: 29-08-10 17:40
Met de nieuwe foto's van Lady denk ik nog steeds aan een kruising Arabier (NRPS), maar nu wel met meer zekerheid.
Femmiel, Jou paard is zoiezo geen fjord kruising. Misschien verder weg wat fjordenbloed maar geen van de ouders kan een volle Fjord zijn. Als dat zo was zou jou paard een wildkleur zijn en dat is die van jou niet. Ik zat zelf meer te denken aan welsh x connemara.
billionache
Geplaatst: 02-09-10 21:57
Wat denken jullie van Johnny? Momenteel zijn de papieren nog niet in orde maar zou graag eens horen wat jullie denken. Was 'm wel tegengekomen op een heeeeeele lange lijst met de legende : blauw = connemara hengst geel = BRP hengst hij stond in geel aangegeven dus ik denk dat zijn vader een belgische rijpony is? (grote maat dan wel, hij is 1m47)
joyce: in het andere topic had ik hem groter geschat joh, dacht dat je een paard onder je kont had xD!
ik denk dat die dan idd een BRP is, vind hem ook wel wat weg hebben van een new forest of NRPSje, maar BRP en Duitserijpony zijn ook soort van NRPS-jes, beetje gemixed.
Ik denk ook aan een rijpony, want hij is elegant zonder echt iets Arabisch uit te stralen. Misschien is de andere kant een paard, want hij oogt wel echt groot. Of misschien is hij wel volledig BRP?
KWPN zou goed kunnen.. Zijn naam begint met de T, en die letter is van 2000, ofwel 10 jaar geleden. Komt goed overeen. Zonder informatie over de ouders en een foto waar je goed de bouw, ruglijn en neus ziet is het totaal niet te beoordelen.
mutsiii: Stokmaat is handig om het te vermelden. Ik zie dat hij niet zo groot is, dus pinto zou nog eens kunnen ook. Wat mij het meest opvalt is de sterk schuin aflopende achterhand, en dit zie je veel bij paint/pinto paarden. Qua koppie vind ik het eerder naar NRPS type neigen. Ik denk dat dit een mengelmoesje is.
hOrsElOvErSS: Ijslander is heel sterk terug te zien, ik gok dat dit paardje veel ijslander bloed heeft, zo niet puur ijslander. De kleine oortjes op de eerste foto doen mij ook aan welsh denken overigens.
mutsiii
Geplaatst: 11-09-10 23:53
mutsiii: Stokmaat is handig om het te vermelden. Ik zie dat hij niet zo groot is, dus pinto zou nog eens kunnen ook. Wat mij het meest opvalt is de sterk schuin aflopende achterhand, en dit zie je veel bij paint/pinto paarden. Qua koppie vind ik het eerder naar NRPS type neigen. Ik denk dat dit een mengelmoesje is.[/quote]
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-09-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Foto's in links gezet, maximaal 2 zichtbare afbeeldingen toegestaan
@Mistral_Bink: Hengst: Lijkt Haflinger in te zitten. Misschien gekruist met New Forest, alhoewel hij dan misschien nog fijner zou moeten zijn geweest. Merrie: NRPS?
@ilovenozem: Lijkt me een warmbloed, KPWN is dus een goede veronderstelling.
@mutsiii: Zelfde commentaar als Denise. Ik kan er wel aan toevoegen dat het hoofd van dit paard me erg deed denken aan een Belgisch Warmbloedpaard dat ik ken.
@horselovers: Ijslander x Welsh
Calimero_
Geplaatst: 13-09-10 17:07
Merrie zijn de foto´s niet duidelijk. Inderdaad nrps? Hengst lijkt inderdaad iets van haflinger in te zitten..
Calimero_
Geplaatst: 13-09-10 17:10
En die van mij?
Afstamming is onbekend, hij komt uit Spanje.. Hij is 3 jaar en 1.53 groot..
Mistral_Bink
Geplaatst: 13-09-10 17:12
Ik weet het dan toevallig wel maar ben gewoon heel benieuwd naar wat iedereen te zeggen heeft erover
Hint Hengst Quarter X ........ Merrie Welsh X ..........
bamsie
Geplaatst: 13-09-10 17:18
KimENLinda: lijkt mij iets met arabier, niet echt spaans...
en nu mijn maybe: 1.48, 19 jaar wij ver vermoeden Welsh Arabier...