KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:57

Oke, nieuwe poging :o
Gisteren op mijn werk had ik een hele post gemaakt, en toen was mijn bericht opeens weg :=

Royal; 3000.-
Leuk paard om te zien, mooi aan de maat en voor die maat is het een mooi gebouwd paard, niet te lang in zijn lijf. Jammer dat de foto's die je plaatst het hem niet doen, ze laten niet zien wat hij in zijn mars zou kunnen hebben. Ik haal wel uit je verhaal dat het een coole kikker is, dat is wel een pluspunt!! Ben je wel van plan om met hem te gaan starten??

Special Destiny; 4000.-
Jonge groene pony die een flinke sprong laat zien :oo Ik kan niet uit je verhaal halen hoelang ze al onder zadel is, springt ze onder zadel ook zo makkelijk als los? Voordeel van zo'n jonge pony is dat je ze nog helemaal zelf kan vormen. Of ze echt barst van de kwaliteit kan ik zo van de foto's die je plaatst niet zien, dat is jammer van foto's, het zijn momentopnames..

Take It Easy; 3000.-
Leuk paard om te zien maar niet bijzonder. Wederom kan ik van je foto's moeizaam iets opmaken. Ze geven niet het beeld van het paard die je wil laten zien. Niet zo'n grote maat, wel nog fijn jong.

Rambo; 5000.-
Fijn paard om te zien met al de nodige ervaring en kan dus een fijn leerpaard zijn. Dat hij al oefeningen kent uit het L/M is mooi meegenomen voor als je zelf wil doorstarten in de dressuur.

Oke, ik ga een nieuwe poging wagen met mijn paard :P

Valiant, wordt 7 in april http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=186070
Ruin, meet 1.78m groot. Het is een Democraat x Inspekteur, afkomstig uit een Elite merrie van Stoeterij Sollenburg. Ik heb Val nu bijna een jaar (april) en we hebben erg aan elkaar moeten wennen. Als ik verhalen hoor van andere mensen met een Democraat afstammeling (er zijn zelfs nog 2 anderen op bokt met een Democraat x Inspekteur :P ) is dat het paarden zijn die moeten weten wat ze aan je hebben, ze moeten je vertrouwen winnen en als je dan zover bent dat je een team vormt, dan gaan ze voor je door het vuur!
Nou op zo'n punt zitten we op dit moment, we gaan als een speer.

Valiant is een zeer werkwillig paard. Door zijn grote lijf kwamen we in het trainen wel een aantal punten tegen die moeizaam waren, zoals het bij elkaar rijden, maar hij laat zich hier de laatste tijd fijn in bewerken. Hij staat open om te leren en leert snel.
Valiant is voor ik hem kocht een keer L1 gestart waarbij hij winst behaalde. Ik heb hem zelf afgelopen weekend voor het eerst B gestart waar we in beide proeven winst pakte en zelfs een 1e en 4e plaats.
L/M oefeningen zitten er redelijk in, zijn niet bevestigt. We doen ook rustig aan aangezien we net B zijn gestart en ik hem mede door zijn grote lijf niet wil overbelasten.
Ook springen kan hij prima. Hij heeft nog niet heel vaak onder het zadel gesprongen, daarom is onze techniek ook nog niet je van het :P Hij trekt aan op het hout en laat zich prima rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Een flimpje waarbij hij los in de bak galoppeerd en draaft :)
http://s283.photobucket.com/albums/kk30 ... o010-1.flv

knooopje

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:25

valiant 3500 euro.
het is een fijn paard,maar als je wilt verkopen,is hij in het type niet de knapste,en dan staat zijn maat hem ook tegen,hij is b dressuur.vind wel dat hij een lekker losse beweging heeft.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:43

@ Knooopje, je koopt toch ook niet om paard om zijn knapheid? Natuurlijk is het wel fijn om een mooi paard te hebben, en zal je daar ook zeker opletten bij de verkoop.. maar Valiant is absoluut geen lelijk paard en uiteindelijk draait het allemaal om het innerlijk/karakter?

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:34

Valiant niet knap? Ik vind het een hartstikke stoer paardje op de foto en er zit een hele leuke kop op vind ik.

Maar het is en blijft natuurlijk zo dat smaken verschillen :j

Valiant is overigens L1 dressuur lees ik...

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:37

Special Desteny is nu een jaar onder het zadel en word 4 april gestart. Ze springt onder het zadel net zo goed als vrij

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:53

vaillant 4000,-

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:55

Vaillant: 4500. Dressuurruiters willen een groot paard met massa en een bruine kleur. Dit heeft hij wel. Prima dressuurpaard dus.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:04

Melanie_B schreef:
@ Knooopje, je koopt toch ook niet om paard om zijn knapheid? Natuurlijk is het wel fijn om een mooi paard te hebben, en zal je daar ook zeker opletten bij de verkoop.. maar Valiant is absoluut geen lelijk paard en uiteindelijk draait het allemaal om het innerlijk/karakter?

ik zeg toch niet dat het paard lelijk is?
ik vind het hele plaatje nou niet dat je zegt wouw.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:16

Royal ongeveer 3000, 4000
Special D onvgeveer 3500
Take it easy ongeveer 3000, 3500
Rarando denk ik 4000
valliant zit denk ik ongeveer tussen de 4000-5000 euro.

Ik geloof dat de prijzen op het moment niet zo hoog zijn.
Laatst bijgewerkt door Femke16 op 03-03-09 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:18

Wat een lagen prijzen voor zo'n goed paard!

Als ik het vergelijk met wat wij voor ons paard hebben betaald. En ik kijk naar z'n papieren. Zou ik zeker 10000 á 11000 voor Valiant zeggen :)

Maar mijn paard zullen jullie ook vast veeel lager taxeren :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:42

Op een papier kan je niet rijden. :D Een mooi papier ie meegenomen, maar ik vind het paard zelf toch veel belangrijker.
10-11.000 is teveel. Hij is 7 en loopt B-dressuur. Voor dat geld wil ik ook betere bewegingen zien.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:43

Moet zeggen dat ik 4.000 ook wel erg weinig vind voor Rarando (rambo) O:)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:56

KarinvdM schreef:
Op een papier kan je niet rijden. :D Een mooi papier ie meegenomen, maar ik vind het paard zelf toch veel belangrijker.
10-11.000 is teveel. Hij is 7 en loopt B-dressuur. Voor dat geld wil ik ook betere bewegingen zien.

En toch is het zo dat er vaak wel naar het papiertje gekeken wordt. Hij is misschien 7 en loopt 'nog maar B'. Maar het is een groot en lang paard. Die hebben meer moeite om verzameld en nettjes te lopen. Maar als ze eenmaal door hebben hoe het moet dan heb je er een hoop aan, en kunnen ze vaak ver komen in de dressuur sport.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:04

Melanie_B schreef:

Het is een paard dat zijn grootste leertijd er al op heeft zitten maar toch niet heeft gepresteerd dat je het liefst ziet in die leeftijdsklasse. Daarop heb ik het vooral gebasseerd. Voor de rest vind ik het een mooi dier om te zien. Net hoofd, goede hals-hoofd verhouding. Mooie lange benen. misschien, misschien is 4000 voor 2006 laag. Maar voor de tijd die gaat komen, is dat een hele hap.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:10

Iriis_ schreef:
KarinvdM schreef:

En toch is het zo dat er vaak wel naar het papiertje gekeken wordt. Hij is misschien 7 en loopt 'nog maar B'. Maar het is een groot en lang paard. Die hebben meer moeite om verzameld en nettjes te lopen. Maar als ze eenmaal door hebben hoe het moet dan heb je er een hoop aan, en kunnen ze vaak ver komen in de dressuur sport.

Daar heb je wel gelijk in, maar er wordt ook gekeken naar de prestatie's van het paard. En vele vinden voor een 7 jarige een B niveau laag..
(nu stond er ook bij dat Valiant wel al eens een L1 proef heeft gereden, dus hij kan meer dan een B proef.)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:11

Femke16 schreef:
Melanie_B schreef:

Het is een paard dat zijn grootste leertijd er al op heeft zitten maar toch niet heeft gepresteerd dat je het liefst ziet in die leeftijdsklasse. Daarop heb ik het vooral gebasseerd. Voor de rest vind ik het een mooi dier om te zien. Net hoofd, goede hals-hoofd verhouding. Mooie lange benen. misschien, misschien is 4000 voor 2006 laag. Maar voor de tijd die gaat komen, is dat een hele hap.

Je hebt gelijk hoor.. :j Maar vind dat hij toch wel wat heeft gepresteerd, Z gesprongen..?

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:34

Vind het ook wel lage prijsjes voor mijn beesjes :(:)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:47

Mensen wat willen jullie nu horen? Dat al jullie paarden 20.000 euro waard zijn?
Wij kunnen vanaf hier niet zien dat het allemaal toptalenten zijn, hoor.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:57

Nee, maar de prijs wat hij ongeveer waard is zou toch wel leuk zijn. 4000 voor en paard wat Z gesprongen heeft is erg weinig. En 3500 euro voor Special Desteny die bast van talent en je dit ook an zien is ook niet erg veel..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:02

Kenavo du Bourg: 4000euro
Zolonia: 5000euro
Thessa: 5500euro (mooi papier en merrie, dus ook geschikt voor de fokkerij)
Zaza: 4000 euro (te klein)
Royal: 3500 ( mooi paard, weinig gepresteerd en al wat ouder)
Special Desteny: 5000 euro (Moeilijk: te klein, maar lijkt op de foto idd te barsten van kwaliteit)
Rambo: 7500euro ( Z en heeft nog de goede leeftijd)
Vailant: 4250 euro ( groot paard, dus voor de liefhebber..)

WorldBridge ( Oramé * Belmondo * Erdball) (komt uit de bekende SilverBridge-stam, waar ook de topper GoldenBridge uit komt..Dus zeker ook geschikt voor de fokkerij)
Merrie, 1.72m
6 jaar
Wordt nu pas uitgebracht op wedstrijden, 1e keer 195 en 1e, maar thuis getraind op L/M niveau springen en L dressuur.
Echt een allround paardje, braaf, makkelijk te rijden.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 03-03-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:04

Melanie_B schreef:
(nu stond er ook bij dat Valiant wel al eens een L1 proef heeft gereden, dus hij kan meer dan een B proef.)

L1 stelt toch niets voor, enige wat er bij komt is een klein pasje opzij.

elk paard kan meer dan b.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:18

powerzoe schreef:
Nee, maar de prijs wat hij ongeveer waard is zou toch wel leuk zijn. 4000 voor en paard wat Z gesprongen heeft is erg weinig. En 3500 euro voor Special Desteny die bast van talent en je dit ook an zien is ook niet erg veel..

Je bedoelt wat JIJ vindt dat hij waard zou zijn.
Wij denken daar blijkbaar anders over.

Overigens vind ik dat die Rarando als 11 jarige en Z springen wel ietsje meer waard is inderdaad.
Voor de rest ben ik het eens met de rest.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 03-03-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:20

fere16 – pacator: €3000,-
uitleg: Leuk paard, gemiddelde maat, flinke onderhals, al iets ouder en geen wedstrijdniveau.
xlienepienx – royal : €3500,-
uitleg: Paard is goed aan de maat, gemiddelde leeftijd, nog geen wedstrijdniveau.
powerzoe-special destiney : €3500,-
uitleg: jonge E-pony, springt met een leuke techniek,
powerzoe-Take it Easy : €4000,-
uitleg:klein paard, kan zo weinig zeggen over beweging of springkwaliteit
powerzoe – what great spirit : €4500,-
uitleg: leuk paard, kan ook wel leuk bewegen ,gemiddelde maat en nog geen ervaring
Melanie_b - Rarando : €7500,-
uitleg: correct paard, hoe groot is hij? Dat hij Z heeft gesprongen is netjes voor zijn iets wat oudere leeftijd. Nog geen dressuurervaring begrijp ik.
PatriciaVt - Vailiant : €6000,-
uitleg: erg groot paard, voor vele misschien te groot. Zal vanwege zijn grootte ook wel de tijd nodig hebben gehad. Goede afstamming, al heb je daar voor de fokkerij verder weinig aan. Is nog niet bijzonder geklasseerd, maar wel goed dat je hem de tijd geeft.
uppojono-worldbridge : €6500,-
uitleg: Leuke merrie, mooi aan de maat, maar nog weinig wedstrijdervaring, lijkt wel een paard met fijne bewegingen en een prima springtechniek.

Om even op de discussiepunten van hier terug te komen:
“Ik ben van mening dat E-pony toch een tussenmaat blijft en dat ze daarom niet zoveel geld waard zijn, zeker niet op jonge leeftijd, het verhaal veranderd wanneer de pony zich echt bewijst met springen/dressuur en dan met name tussen de paarden”

“Een goed papier is meegenomen, maar het paard zelf geeft uiteindelijk toch echt de doorslag. Ik vind een goed papier bij een merrie belangrijker dan bij een ruin, dit vanwege eventuele fokmogelijkheden”

“Het gaat niet altijd en alleen maar om het wedstrijdniveau van een paard, maar ook om de kwaliteiten, toch wordt over het algemeen een klassering op wedstrijd meegenomen in de prijs, het scheelt toch een stuk ervaring”

"En tenslotte vraag ik me af waarom sommige zich er zo druk om maken wat anderen voor hun paard/pony willen geven, het is maar een taxatie-topic, waarin wordt gezegd op basis van foto's (een paard kan ik in het echt totaal anders zijn!) een prijs wordt geschat, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar de meeste hier leggen wel uit waarom ze iets vinden en daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat is het risico dat je loopt als je je paard hierplaatst.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:21

Volgens mij is het taxeren om een beeld te krijgen wat anderen voor jouw paard zouden willen geven.. Daar verschillen uiteraard de meningen over.. Dus kan wel een hele discussie over gehouden worden, maar helpt je niets. "Het is maar net wat de gek er voor geeft'..

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:26

Valiant: 4000
Worldbridge: 5000

Mijn merrie... een ingewikkelde ;)

Flemming x Goldelady
1.78
10 jaar
heeft B2-proef gedaan, maar wordt nu recreatief gereden en gaat binnenkort gedekt worden
Ze is echt het allerliefste paard dat ik ooit heb gekent, doet geen vliegje kwaad, ondanks gaar lengte kan er een 7-jarige mee rijden,
ze is soepel, na een goede opwarming makkelijk nageeflijk te rijden, 100% verkeers en trailermak,
kortom een schatje...
MAAR! Door een ongeluk als veulen heeft ze een 'misvormde' hoef, een stukje kroonrand is beschadigd waardoor haar hoef op die plaats slecht/niet aangroeit,
normaalgezien heeft ze hier geen last van...

http://img529.imageshack.us/img529/8097 ... os1pl3.jpg
hierop zie je haar hoofdje goed...

Afbeelding
onder zadel vorige zomer, nu is ze een beertje }>

ik ben benieuwd...