Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jus_dOrange schreef:Volgens mij is dat een bruine met zilver en absoluut geen vos, welke kleur heeft de vader?
nieky1993 schreef:Jus_dOrange schreef:Volgens mij is dat een bruine met zilver en absoluut geen vos, welke kleur heeft de vader?
bedoel je die van mij? de vader weten we niet we hebben de moeder zwanger gekocht zonder dat we het wisten
Neonlight schreef:Stip op onderlip? Grote kans op sabino. Roze onderlip en/of aftekeningen op de onderlip is een kenmerk van sabino.
Jus_dOrange schreef:nieky1993 schreef:
bedoel je die van mij? de vader weten we niet we hebben de moeder zwanger gekocht zonder dat we het wistenDan denk ik dus dat het bruin zilver is (dan zijn de zwarte delen lichter dan normaal, ook de manen en staart)
Citaat:Lijkt me geen roan (die zijn veranderlijk), eerder een heel klein beetje stekelharig. Mijn zwarte shet heeft het ook (daarbij is haar kolletje uitgegroeid tot een enorme witte vlek).
Je noemt het verder gewoon zwart.
Neonlight schreef:Klopt niet helemaal, sabino-gen kan ook verborgen meegedragen worden, zonder veel aftekeningen. En ik ken daar veel voorbeelden van, zo ook onze oude fokmerrie. Had 3 witte sokjes en enkele witte haren op het hoofd als kol, maar kwam wel uit een lijn waar sabino in zit. Veel nakomelingen (ook in combinatie met hengsten uit niet-sabino lijnen) hebben hoog wit, brede blessen en witte vlek op de buik.
Onderstaande merrie (de zwarte met de dikke buik, hoogdrachtig) heeft dus sabino.
http://img.photobucket.com/albums/v608/mven/Veulen/P5110068.jpg
En de volgende hengst komt vanuit een sabinovrije hengst:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ACD8GPBK
nieky1993 schreef:ik ga mijn toverballetje ook eens plaatsen:
flame zijn mama is een gewone bruine met zwarte manen kwpn'er maar de vader weten we niet
hij is zelf een soort van vos maar zijn manen en staart is een en al kleuren;
in zijn manen zitten de kleuren: vos, chocolate bruin, grijs, wit, en aan de tipjes blond, en als je die blonde tipjes afknipt dan groeien ze wel weer blind terug![]()
en de staart is wit, blond, in aan de binnekant, grijs ,bruin en ook een beetje zwart![]()
hij veranderd ook steeds van kleur, het ene moment is hij donkervos het andere moment zo een amberkleurigvos.
filou schreef:nieky1993 schreef:ik ga mijn toverballetje ook eens plaatsen:
flame zijn mama is een gewone bruine met zwarte manen kwpn'er maar de vader weten we niet
hij is zelf een soort van vos maar zijn manen en staart is een en al kleuren;
in zijn manen zitten de kleuren: vos, chocolate bruin, grijs, wit, en aan de tipjes blond, en als je die blonde tipjes afknipt dan groeien ze wel weer blind terug![]()
en de staart is wit, blond, in aan de binnekant, grijs ,bruin en ook een beetje zwart![]()
hij veranderd ook steeds van kleur, het ene moment is hij donkervos het andere moment zo een amberkleurigvos.
Als ik het zo een beetje de foto's in je profiel zit te bekijken, lijkt hij qua kleurverandering (van geboorte tot nu) heel erg op een paardje dat ik ken. Die is nu 4 en ziet er nu zou uit
filou schreef:Nee die had de zelfde kleur manen en staart als de joue, wie weet wordt hij het zelfde, maar misschien ook wel weer heel anders
Bedoelde met kleurverandering ook de kleurverandering van de staart en manen..
filou schreef:Kunnen zwarte paarden eigenlijk ook stekelharig zijn, of sabino hebben?
Mijn paard is zwart, maar heeft over zn hele lijf wat witte haartjes erdoor heen..
Verder heeft hij bijna geen wit, 2 witte voetjes, mini streepje op zn hoofd, stip ip zn bovenlip en stip op zn onderlip. Denk dus niet dat hij sabino is, maar vraag me wel af of dat eventueel zou kunnen...
lique schreef:ik heb een bont paard..niet super speciaal ,dr zijn we meer bonte paarden ,maar die van mij heeft een geheel donker hoofd zonder aftekening dat vind ik dan wel weer speciaal
nieky1993 schreef:filou schreef:Nee die had de zelfde kleur manen en staart als de joue, wie weet wordt hij het zelfde, maar misschien ook wel weer heel anders
Bedoelde met kleurverandering ook de kleurverandering van de staart en manen..
ik ben beniewd, als hij dan nog wat donkerder word van kleur en dan zwarte manen krijgt dan lijkt hij best veel op zijn moeder:P
hier ff een foto van de mams
http://i57.photobucket.com/albums/g225/nieky13/personal%20stuff/IMG_3185.jpg