Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:50

Erg chique!

Mel krijgt noodgedwongen een weekje vakantie. Ik heb elke dag tot laat vergaderingen en het is ook nog eens zulk piepweer... De paarden zijn wel allemaal heel druk dus beweging krijgt ze genoeg met de kuddegenoten :o. Het liefst zet ik haar dan juist graag aan het werk, maar het is niet anders :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:53

AlwaysH schreef:
Ik heb net ook een nieuw halster gescoord! Halsters zijn een van de weinige dingen die ik niet echt per sé nieuw wil. Maar deze kon ik niet laten liggen. Leer onderlegd met groen en bruin. Zo chique! <3[ [url=m/Jp5ekq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh helemaal mijn ding ook!!

Wat een leuke cross foto's en filmpjes Lauss! Verder ook van alles bij gelezen, leuk om te zien hoe iedereen bezig is!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:16

Mooi halster!

Ja echt balen van het weer he sintara, het blijft echt de hele week regenen :(

Sintara

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:21

Ja, opzich ergens ook wel fijn dat het niet stralend fantastisch weer is als ik toch binnen opgesloten zit. Maar het is wel een beetje deprimerend

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:52

Ja jeetje wat een rot weer is het de laatste tijd.. Ik weet ook niet wat ik er mee aan moet. Als het dit weer is, zet de staleigenaar de paarden binnen en komen ze dus echt weinig buiten.. Ik doe Fox nou ook niet echt een plezier met een wandeling in dit weer XD

Kleine update:

Twee weken pijnmedicatie zitten erop. Ze loopt beter, maar haar pijnsignalen zijn nog steeds echt aanwezig. Dierenarts vond dat die een stuk verminderd hadden moeten zijn. Is dus niet het geval.. Ze kijkt echt alsof ik haar slacht aan de longeerlijn; oren in de nek, niet willen, bokjes richting mij. Helder verhaal. Kunnen er wel een spuit in stoppen, maar als dit al niet aansloeg..
Even contact gehad met de verkoper. Vindt het een helder verhaal. Wil het graag met me oplossen en we gaan samen opzoek naar een goed geschikt en passend paard. Heb voor de zekerheid maar nog een keer mijn eisen verstuurd :3

voelt wel raar dit. Ergens voel ik me schuldig, aan de andere kant zal zij er waarschijnlijk niks van begrijpen. Voelt als vervangen, echt inruilen.. Ik weet dat het de beste optie is en dat zij ook gelukkiger is bij iemand die niet meer wil/hoopt.. maar toch.. Ben toch drie a vier maanden elke dag daar. Ze is die tijd wel het hoogtepunt in mijn leven geweest, al was het zo kort. Drama dit. :3
Er gaat dus ook een moment komen dat we met de trailer met haar weggaan en met een ander paard terugkomen :'(( dat wordt me nog eens een dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 00:50

Is het dan wel zo eerlijk tegenover Foxie om haar weer terug te brengen naar die handelaar als ze nog steeds duidelijk pijn heeft? Hoe weet je zeker dat hij haar niet op pijnmedicatie zet en vervolgens alsnog probeert te verkopen als gewoon rijpaard? Want in haar huidige toestand gaat hij haar aan de straatstenen niet kwijtraken - niemand koopt een paard dat bij aankoop al pijn heeft en misschien nog als recreatiepaard kan dienen na een lang revalidatietraject. Een traject dat zo’n handelaar sowieso niet met haar gaat doorlopen, want die zijn er niet op uit om geld toe te leggen op een paard. :o

Ik snap dat je graag wilt dat ze goed terechtkomt, maar ik heb er zo mijn twijfels bij of dit de manier is en of het wel zo eerlijk is naar het paard toe. Je zult niet de eerste zijn die denkt een goed adres te vinden voor een “kapot” paard, om vervolgens van een heel koude kermis thuis te komen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:44

Moeilijke situatie Euridicey... Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen. Ik heb ook op het punt gestaan om Willy weg te doen maar dat was eerder omdat hij zo fragiel is. Een paard met (chronische?) pijn weg doen is nog wat anders natuurlijk.

Vandaag is er eindelijk weer met Willy gereden. Hij was zooo braaf. Het leek helemaal niet alsof hij al een maand niks gedaan had. De stalruiter gaat nu 2 keer per week rustig met hem aan de slag.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:53

Fijn dat de stal ruiter zo met hem wegrijdt :D kan willy mooi een beetje spiertjes op peil houden

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:55

Mijn zorgen zijn een beetje hetzelfde. Ik vind een paard wat chronisch pijn heeft...... voor mezelf weet ik niet of ik dat aanvaardbaar vind. En ieder zijn eigen keuze daarin, maar ik zou het niet kunnen.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:59

Begrijp de reacties. Als ik in de situatie zat waar ik een paard kon houden puur om te onderhouden en een fijn leven te bieden, had ik dat gedaan. Ik wilde een paard kopen om daar mee te groeien, samen leren en langzaam de sport in. Ik haal geen voldoening uit elke dag een stal uitmesten voor een paard waar ik dan enkel aan de hand wat mee kan wandelen. Ik zou haar willen houden een paard kopen waar mee ik wél kan groeien leren etc.. maar ik heb echt niet het geld om twee paarden te onderhouden.

Ik kan haar zelf verkopen, maar dam weet ik ook niet 100% zeker wat de volgende eigenaren wel of niet met haar gaan doen. Ze kan onder het zadel prima een rondje wandelen. Aan de hand buiten draven doet ze en reageert ze ook niet gek. Ik sluit niet uit dat ze geen recreatiepaard kan zijn..

Ik vind het ook allemaal lastig en ronduit poedersuiker. Iedereen vindt wat. Stalgenoot vond het ook al belachelijk, iets wat zij nóóit zal doen. Opmerkingen maken het niet makkelijker :s. Beslissing was weloverwogen. Ik doe nooit beestjes gewoon weg..

Als Foxie niet van een handelaar kwam, zei iedereen wel wat anders. Je koopt een paard dat goed gekeurd is voor de sport en krijgt wat anders.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:36

Het is ook gewoon een heel moeilijke beslissing en niemand kan die voor een ander maken.
Ikzelf heb 0 sportambities en de laatste tijd zelfs amper rijambities, een keer een buitenritje en voor de rest vind ik een wortel geven ook goed.

Maar ik zou ook niet gelukkig zijn met een goedgekeurd paard dat ik uiteindelijk toch niet kan inzetten voor het doel dat ik voor ogen had en 2 paarden onderhouden is inderdaad ook niet vanzelfsprekend.

Terugsturen naar een handelaar zou ik me slecht bij voelen en indien het paard echt kapot is zou ik serieus overwegen om het in te laten slapen en geld terug te vragen.

Maar geen 2 situaties zijn hetzelfde dus wat ik in jouw precieze situatie zou doen weet ik niet.

Veel sterkte met de situatie iig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:37

Snap ik hoor en al die verschillende commentaren maken het niet makkelijker natuurlijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:47

Stille meelezer hier..
Ik begrijp dat je op zoek bent naar iets anders dan wat je nu gekregen hebt, en dat dit rauw op je dak valt snap ik ook echt helemaal, en ik snap ook dat je op zoek wilt naar iets anders.
Wat ik niet zo goed begrijp, is dat je het paard terug wilt brengen, wetende dat dit dier gewoon constant pijn heeft, en bij de handelaar vervolgens waarschijnlijk gewoon weer verkocht gaat worden.

Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken.

Het dier houden is geen optie, maar terug brengen of zelf verkopen is ook geen optie. Blijft over het in laten slapen. Makkelijk van mij gezegd vanaf mijn schermpje, maar m.i. wel de meest eerlijke keuze naar het arme dier.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:06

Captain schreef:
Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken.

wat een k. opmerking :') fijn dat jij een beter persoon bent dan ik?

Ik omschrijf het misschien te kort door de bocht en dat het lijkt alsof ze niks kan. Prognose van de DA voor de sport is zeer matig, maar zei zelf dat een recreatiepaard/weidemaatje er prima in zit. Ik zie haar zonder moeite de weide op galopperen als die open gaat, rechtuit er toont ze geen ongemak, buiten loopt en draaft ze prima. Alleen in de bak tijdens het longeren zit er weinig in.

Kwaliteit van leven staat bij mij ook voor op. Als zij echt 24/7 in pijn is dan had ik haar ook laten gaan, maar dat is ook niet het geval.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:17

Misschien het niet zo persoonlijk oppakken :)

Het is je eerste paard, je hebt ter goeder trouw een deal gesloten, er vanuit gaande dat het paard goed was. Paard blijkt niet goed te zijn en iig afgekeurd voor arbeid, ja toch?

Ik heb mijn EV om die reden toen op pensioen gezet, wetende dat ze pijnvrij is als ze niet belast wordt. Maar ook bewust ervoor gekozen om ze niet te verkopen, plus ik heb de luxe dat ik dat kan. Maar puur voor mezelf: als ik die luxe niet had gehad, was ze ingeslapen.

Jij staat nu voor een moeilijke keuze, en het is aan jou wat je doet, maar hou wel in je achterhoofd dat het belang van het paard zwaar weegt in deze.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:55

Het klinkt gewoon niet zo goed, dat ze ook met pijnstillers nog steeds pijn signalen geeft. Longeren kan natuurlijk veel inhouden, het kan onbelast een grote volte lopen betekenen of veel meer. Dat weten wij niet... Wij zien haar niet in het echt. Zoals ik alleen het verhaal lees zou ik denk ik ook een andere keus maken.

Maar uiteindelijk is de keuze bij jou en daarna bij de handelaar wat er met haar gebeurt en ik hoop oprecht dat ze een leuk pijnvrij leven tegemoet gaat :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:06

Niet persoonlijk opvatten terwijl de kwestie over haar en haar paard gaat, haha. Grappig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:26

Ik bedoel vooral dat ik helemaal niet denk dat mensen Eurodicey de grond in willen trappen.

Ik iig niet, en wat ik heb gezegd is ook helemaal geen aanval, alleen wat ik zelf heb gedaan. Maar ik kan niet zeggen wat zij moet doen, alleen wat ik zelf zou doen. Maar ik weet toch ook te weinig om echt advies te geven, plus dat ik uit ervaring weet dat je in zo'n geval van alle kanten allerlei meningen krijgt. Dat kan ook heel verwarrend zijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:32

Dat lijkt me erg lastig. Dat is in de paardenwereld al lastig met alledaagse kwesties, laatst staan zoiets ongelukkig als dit.

Ondertussen doen wij nog elke dag wandelen voor het herstel van zijn been! Dus daarom heb ik niet zo heel veel spannends te delen.
Anders zou ik nog veel meer spammen. O:)
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:53

Hoe bevalt dat dual halster? Ik zie dat Nobli hem om heeft.

Klopt hoor, is ook echt de paardenwereld, iedereen heeft een mening over alles en geeft je met liefde en soms wat minder liefde advies, en soms erg tegenstrijdige adviezen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het niet simpel is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:01

Wandelen is ook leuk :D
Ik heb gister in het donker en de regen met mel hardgelopen. Mel was een beetje nat en moest met deken op opdrogen, dat gaat het snelste als ze lekker warm wordt en ik had ook wel behoefte aan wat beweging.

Mel vind dat geweldig, alleen vind ze me een slome duikelaar met waardeloze conditie. Als ik moet stoppen om op adem te komen steekt ze nog net geen tong uit _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:09

_O-

Hahahaha herkenbaar :') af en toe krijg ik een duw of ik even door wil lopen want ik ben zoooo langzaam :roll:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:35

Mel doet eerst overdreven verbaasd en zucht dan altijd diep. En vaak. En soms trekt ze na een paar seconden letterlijk aan mijn mouw omdat ze denkt dat ik dr ben vergeten :') . Mahammm kunnen we nou eindelijk verderrrrrr

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:57

Hahahahahahahaha :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:13

Goedenavond! Ik heb genoten van de cross filmpjes en foto's! Lastige situatie van het paard met pijn, ik zou zo'n dier zelf in laten slapen denk ik, want die gaat gewoon de handel weer in, maar ieder moet zo'n besluit zelf kunnen en mogen maken.

Aanstaande zondag zijn er weer eens rennen op Duindigt (al zit ik dan zelf in Duitsland :D ), zowel een Arabieren- als een EV-ren, en topjockey Adrie de Vries rijdt er eentje in allebei de koersen. In Nederland is er weinig aandacht voor, maar Adrie is internationaal echt heel heel heel succesvol (en nog een hele aardige man met een fijne rijstijl ook :j )