Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:20

Bij aalterbreeding farm staan er nog 3 allemaal groot aan de maat. Maar nog maar 2.5j ze worden volgend jaar zadelmak gemaakt.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:44

Ik heb net weer eens op m'n dresuurpaard gezeten. Mama rijdt haar nu alleen omdat ik echt geen tijd heb. Als witje verkocht is dan ga ik haar weer rijden.

Mam wou dat ik voor de afwisseling een keer ging springen met haar en daar had ik vandaag wel zin in, dit is het:

:D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:19

Nou change dat ziet er toch heel relaxt uit! Netjes hoor!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:33

Leuk compliment dankje!

Je kunt haar net zo gek en heet maken als je zelf wil. :=

Zelf rustig en relaxed blijven is meestal iets waardoor ze lekker chill blijft tenzij er een bijzondere situatie is of als ze zichzelf wat in d'r hoofd haalt. :=

Larry liep ook kei fijn vandaag! Met hem hetzelfde sprongetje een paar keer gesprongen en verder lekker lang en laag rondgereden. <3

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:32

En dat dressuurpaard kent nu al een galopwissel. Gaaf hoor. Droomt nog even verder.

O wat heb ik mijn mannen gemist vandaag. Ik ben vandaag enkel in de voormiddag geweest want ik moest werken met de late.
Maar morgenvroeg mag ik weer jeej *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:20

Kitobeer veel plezier je hebt er prachtig weer bij.

Nog een paar plaatjes van afgelopen zaterdag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:20

Even een niet paarden updatje

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:26

Super gaaf!

Wat onwijs fijn Punz dat je zoveel leert en geniet van je paarden!

Wat een toffe sprong Change en dat voor een dressuurtopper :D

Vandaag weer een bosrit gemaakt van 15km. Deze maand al 59km gereden buiten.
Pluizige mini oortjes.

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:57

Morgen komt mijn connemara trui :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:28

Net van Bjuut afgevallen met springen, ging de hele les goed. Op het laatste dubbel, 4 galopssprongen. Maakte ze zich bij de laatste gigantisch bol, kop omlaag en weg galopperen. Ik werd gelanceerd vol op mijn stuitje en hoofd tegen de bakrand. Deuk in het vertrouwen, daarna wel afgesloten met dezelfde sprong (eerst heel laag). Ze voelt zich heel goed zegt de juf. Stoute pony.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:09

_O- ze voelt zich heel goed, ja zo kun je het ook bekijken....altijd positief, maar saams hoop toch dat je er niet al teveel last van hebt behalve een deuk in je vertrouwen.
En leuk, morgen je trui!!
En ik wilde nog wel zeggen dat ik die pluizige oortjes zo lief vond....vind ik nog hoor. Boefje die pony van jou en knap dat je toch weer gesprongen hebt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:21

Ja, meer lichamelijk dat ze zich fijn voelt. Ik zei al de stretchoefeningen voor het rug bollen doen goed hun werk :+ Ze bleef ook gewoon met een eigenwijs blij hoofd door hupsen. Ze stond wel echt naar me te kijken wat ik op de grond deed.

Is het Sanne ooit ook overkomen? Dat Melody haar voor of na de sprong verrast :+
Bevalt je bodywarmer goed?

Afbeelding

Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:19

Pff...alles verder wel goed Saams? Met je hoofd tegen de bakrand is niet zo lekker...niet misselijk geweest of ff weg geweest?

En Tineke....ik ben wel heel benieuwd naar die bodywarmer na al die berichtjes...haha...foto???????

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:40

Saams sanne wordt ook wel eens verrast hoor. Dinsdag op les nog. Ze moest proberen de hindernis schuin te springen, tja dat moet hij nog leren en sanne ook, dus iets te schuin aansturen en hij maakt een slinger en gaat erlangs := sanne frontaal met haar knie tegen de staander, dus die knie is nu twee keer zo dik.

Foto van de bodywarmer gaan we even maken.....komt goed.

Vanmorgen melody zijn apk gehad. Meestal doe ik dat in november met de paarden, maar ik vond m van de week wat gevoelig met poetsen aan een kant van zijn rug. Dat klopte ook wel, want er bleek een wervel scheef te zitten. Wervel weer terug gezet, banden daar weer even los gemaakt. Toen deed hij zijn hoofd zelf nog even naar links en hoorden we een beste krak en toen zat alles weer goed. Brave, lieve pony. Hup in de trailer en weer mee naar huis. Thuis nog even lekker gereden en nu weer hop in de wei voordat de regen komt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:50

Dat scheef springen deden we toevallig gister ook, bjuut land elke keer in de goede galop. Was de juf erg blij mee.

Autch, zo'n staander komt erg hard aan. Sterkte!
Wat fijn dat hij weer lekker los is, goed van je dat je het zo snel merkt en handelt. :D

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:01

Whaaaaaaa!!!!!!!!! *\%/* Ik ben net gebeld door vakantiepark de Lourenshoeve dat ik op Horse Event de midweek of het weekend verblijf gewonnen heb!!!! *\%/*
Mooie 6 persoons vakantieboerderij tot onze beschikking! Paardjes kunnen ook mee, want er zit een 5 sterren manege bij en zitten aan de rand van het bos!
Zooooooooo blij!!!!! *\%/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:18

De lourenshoeve is erg gaaf!! Ik ben daar in mei een weekend geweest met stal. Erg mooie stallen en de huisjes zijn ook mooi en groot. Uitrijmogelijkheid is even zoeken, maar er is een ruim 1,5 km lang galop pad!
Knooppunten kloppen er niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:56

De lourenshoeve is inderdaad leuk! Ik heb daar regelmatig concours, 22 oktober weer! Alvast veel plezier. :)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:09

Wow, mooie prijs Marieke!
Rebel is laatste paar dagen erg sloom. Vandaag weer dressuurles, 25 minuten rijden met de trailer. Was Rebel niet vooruit te branden, zo dat we dachten dat hij ergens last van had, want zo ken ik hem niet. Dus geen les... kom ik thuis aan , staat ie (bij wijze van spreken) met een enorme smile op de trailer, druk hinniken en oogt topfit Gelukkig valt het dus mee, maar blijft vervelend dat hij bij rijden sloom is. Misschien last van dikke vacht met hoge temperaturen. Meer die hier last van hebben?

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:16

Marieke wat leuk.

Esje ik ken het ook zeker. Fin zit alweer dik in zijn wintervacht en is ook erg sloom de laatste paar dagen. Ik denk dat het er inderdaad mee te maken kan hebben. Maarja ik kan het natuurlijk niet vergelijken met fin.
Bij mij gaat binnenkort het scheerapparaat er over

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:19

Ik wil het scheerapparaat nog liefst even uitstellen. Maar met deze hoge temperaturen begin ik wel te twijfelen.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:30

Dank allemaal! Wat een leuke foto's Saams! En goed om te horen dat het daar leuk is!

Esje en Gebokt, vervelend dat de paardjes wat sloom zijn. Misschien ook door de rui? Bij mijn paard kost dat erg veel energie. Die ziet er dan ff echt niet uit. Sleept zichzelf voort en oogt gewoon niet fit. Is de wintervacht compleet, dan is er niets meer aan de hand....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:38

Kneiterdruk aan deze kant, dus even minder tijd om te reageren.

Wel ook hier een verzoek om hulp/meedenken:Mancho van Graaf Janshof

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:59

Marieke wat gaaf! Dat wordt heerlijk genieten!

Hier hebben we vandaag clubwedstrijd gehad. Begonnen met dressuur en s middags springen. Met springen helaas een misser bij de dubbel. Hij stond wat scheef ten opzichte van elkaar dus netjes over de eerste, staat de staander van de tweede voor je neus en zo kunstig zijn sanne en melody nog niet dat ze daar wat mee kunnen, dus langs de tweede. Tweede x aanrijden ging wel goed. En met dressuur hadden we de mazzel dat ze bij de buren bomen aan het zagen waren en net toen sanne zou beginnen met de proef ging ie om.....wauw dat was dus echt heeeeeeel interessant, dus ponylief keek zijn ogen uit. Toch maar beginnen met de proef, maar concentratie was wel wat weg natuurlijk. Maar.....na de proef zulk leuk commentaar gehad van de jury. Ze zei dat het een genot was om naar te kijken, zo fijn gereden en zo vriendelijk! Wauw, daar doen we het dus voor. Boeie dat ie niet rond liep, maar hij liep wel mooi aan de hand zei ze. En sanne had zelf ook genoten, dus onze dag kan al niet meer stuk. Punten weten we nog niet, maar dat maakt ook eigenlijk niet meer uit. Wat zijn we toch gelukkig met ons beest!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:53

Larry vandaag zijn eerste cross gelopen in de klasse B, we hebben gewonnen! Superblij. :)

Afbeelding