Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:25

Netjes hoor. +:)+

Punz is er eigenlijk al meer bekend of de dekjes in een ander kleurtje dan wit te krijgen zijn?

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:34

Wat een top connies toch!
Super fijn om alle updates te lezen! *\o/*

Hier heb ik vrijdag voor het eerst gereden nadat ze een dikke week stilstond (ik was naar Hongarije op uitwisseling). Zuslief had haar 1x gereden, maar voor de rest stond ze lekker op de wei. Geen stap verkeerd gezet uiteraard :D

En Marrit wat fijn dat het zo goed gaat! Het gedrag komt wel bekend voor. Toen Lily bij ons kwam was ze er ook even klaar mee. Doordat ze in korte tijd vanuit Ierland was gehaald, hier bij sowieso twee eigenaren heeft gestaan, gekeurd was, gemeten en toen weer een keer naar ons moest verhuizen, merkte ik dat ze er wel even genoeg van had. Van al dat gesleept en gedoe. Ik heb haar twee weken rust gegeven (kwa lekker poetsen, buitenzetten en één keer rustig rijden), ik ging toch een week op wintersport, dus dan kon ze lekker wennen aan haar nieuwe omgeving. Nadat ik van wintersport thuis kwam, heb ik nooit meer wat gemerkt in gedrag. Lily had waarschijnlijk iets van 'na hoeveel weken ga ik hier weer weg'. Hopelijk heeft ze nu door dat ze hier nog een poos blijft staan :+:

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:10

Ik heb Jaimy ruim een week rust gegeven toen ze bij mij is gekomen, alhoewel zij niet echt liet merken dat ze problemen had. Maar met dit soort pony's moet je juist extra voorzichtig zijn. Ook zij was in ieder geval 2x verhuisd nadat ze in Nederland is aangekomen. Op de laatste stal stond ze ook nog 24/7 in de box. Dus ik gunde het haar van harte om even lekker bij te komen en te wennen aan haar nieuwe kudde!

Marrit misschien trap ik een open deur in, maar heb je een singel met elastiek? Dit is voor paarden met singelnijd vaak prettiger.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:42

Het gaat elke dag beter met hem! Hij is superhappy in de ruinengroep, net zien spelen ging er ruig aan toe, maar ik vind het superleuk dat ze zo zijn (de schaaf en bijtwonden neem ik maar voor lief :P ). Stalhoudster zei dat hij aan de hand ook elke dag braver wordt, en vandaag heeft hij zijn eerste echte longeerwerkje gehad. Super braaf, ook toen er een paard over de weg kwam, kijkerig maar verder niets. Voetjes afgespoeld, ging ook beter en zadeltje van stalgenoot gepast: zat super. Volgende week komt de zadelmaakster, tot die tijd mss nog even 1 of 2 x hobbelen puur om de routine erin te houden voor mezelf :o

Singel met elastiek heb ik altijd gehad, maar dat was de oorzaak van mijn vorige val van vorige paard, die komen er bij mij niet meer in :o De zadelmaakster heeft ook hele fijne anatomische van leer, mss is dat wat. Moet zegge, toen ik zadel van stalgenootje erop legde, hij eigenlijk niet reageerde! Maar toen er iemand bij kwam staan, kwam het gedrag weer naar voren. Ach, het komt goed, als hij straks een goed zadel heeft :)

Soms twijfel ik nog erg aan deze aankoop, zo'n puppy, maar tot nu toe is hij wel echt braaf! En les ga ik sowieso nemen.

Leuk in Hongarije, Debora? Een land wat me totaal niet trekt, maar wel mooi schijnt te zijn! Ben je daar ook naar een school geweest oid?

SM, zal nu wel histerisch en kwijlend in de Divoza rondhupsen want ja "op wit past bijna alles qua kleur he?" :')

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:23

Super fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Hopen dat je snel een goed zadel hebt, dan kun je inderdaad lekker rond hobbelen op je knappe pony :D

Zo leuk! We waren op uitwisseling via school, dus ik zat bij een meisje thuis. Zo kom je gelijk in het dagelijks leven van Hongarije. Het trok mij to-taal niet. :') Maar er waren nog twee plaatsen vrij en er ging een hele leuke groep mee, dus ik dacht, laat ik gaan. Een geweldige beslissing!
Het is inderdaad een heel mooi land, zeer gastvrije mensen, je verhongert absoluut niet (zeer lekker en veel eten) en het is daar best goedkoop. Dus ik raad het best wel aan om op vakantie heen te gaan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:32

Geslaagd. :D
Blauw jasje, witte broek en een nieuwe plastron. :)
Nu het bonte euh witte monster achter de oren kriebelen. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:54

SkyMarian schreef:
Geslaagd. :D
Blauw jasje, witte broek en een nieuwe plastron. :)
Nu het bonte euh witte monster achter de oren kriebelen. :)

Dan heb je je netjes ingehouden vind ik, alhoewel een jasje en een broek vaak al een rib uit je lijf zijn...

Wat is er gebeurt dan Marrit?

Debora ik geloof graag dat je Hongarije heel mooi vond, het zijn inderdaad geen landen waar je direct aan denkt. Wij zijn ook ooit bij toeval naar Polen op vakantie gegaan. We vonden het zo mooi dat we er nog een paar keer naar toe zijn geweest

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:49

Wil niet al teveel paardenzooi meer. Haal zoveel mogelijk alleen wat 'nodig' is. :)
En een rib uit je lijf is het zeker, maar bij de rijbroek ging er 20% vanaf en bij het jasje 25%. Mijn man heeft ook altijd gereden en stond ook nog in het systeem. Dus van de plastron ging ook nog eens 25% af.
*D
Oh ja en nog een doosje witte stiekjes. Degene die ik had stammen nog uit mijn vorige connemara tijd. Bijna 20 jaar geleden. :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:09

Korting is nooit slecht! :D
Hongarije lijkt me echt gaaf en een keer wat anders dan normaal.

Fijn dat het bij iedereen goed gaat, altijd mooi om te lezen!

Ik heb vandaag Larry Andy meegenomen naar Wierden. 1e parcours een stuurfout in de 1e dubbel door een miscommunicatie wat ik daarna goed kon herstellen. Larry vond het daarna alleen wel heel spannend dus toen heb ik besloten om een foutief parcours te rijden , de rest van dat parcours sprong hij wel fijn gelukkig! Het tweede parcours weer heel fijn hersteld en het vertrouwen ook gelijk weer terug, en dat dan ook foutloos gereden. Ik mag zeggen dat ik trots ben op hem, hij blijft onervaren en dat merk ik ook met alles maar hij wil altijd heel graag en dat geeft me zo'n fijn gevoel! Heerlijke pony is hij <3 Foto Trailer heeft foto's gemaakt dus zodra ik die binnen heb zal ik ze hier plaatsen :j

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:34

Dat valt nog mee SkyMarian! En nu maar goed oefenen om je wedstrijdspul te gebruiken :D

Klopt, een wat onbekend land, maar ontzettend mooi!

Top Elysa, klinkt als een super wedstrijd! Ik heb de foto's online zien staan, mooi jasje heb je!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:31

Foto's gevonden van Larry. Blijf ik ook een erg leuk dier vinden. Fijn dat hij zo goed aanpakte. +:)+

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:05

normaal lees ik altijd alles stilletjes mee, tot dat ik dit topic tegen kwam

Ook wij zijn helemaal connemara lovers geworden, echt geweldige pony's met een super instelling
zijn altijd bereid om te werken maar ook in voor een geintje, maar zodra het moet gaan ze er 200% voor.

Ben dan ook super blij dat onze dochter de kans heeft gekregen om het ras connemara beter heeft leren kennen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:09

Wooehoooe: Welkom voor de "Paddy van Strijthagen"-clan :D
Dat is denk ik best een patser om te rijden, maar wát een prachtdier!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:11

Welkom en dat vraagt natuurlijk om foto's. :):)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:12

Thanks! :j

En welkom!

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:23

Punz schreef:

Haha ja paddy is echt een patser maar de liefste knuffeldier

En hij weet van zichzelf dat hij mooi is, en laat het graag zien

SkyMarian schreef:

Morgen ga ik kijken hoe ik foto's kan plaatsen, normaal lezen we alleen dus wet nog niet goed hoe ik het erop krijg

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:24

zeeschildpad schreef:
Punz schreef:

Haha ja paddy is echt een patser maar de liefste knuffeldier

En hij weet van zichzelf dat hij mooi is, en laat het graag zien

SkyMarian schreef:

Morgen ga ik kijken hoe ik foto's kan plaatsen, normaal lezen we alleen dus wet nog niet goed hoe ik het erop krijg

Tinypic.com :)

Paddy is echt een gave!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:29

Gefeliciteerd Change!

En welkom zeeschildpad!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:31

Change3x schreef:
Tinypic.com :)

Paddy is echt een gave!

Nee joh je kan gewoon via bokt rechtstreeks van je computer uploaden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:36

Ik doe ook altijd veel te moeilijk :')

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:44

:D
Voorheen kon het ook niet, maar je maakt een bericht (tekst) dan klik je op voorbeeld, dan zie je onderaan upload staan, daar op klikken en rest wijst zich vanzelf.

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hierbij foto's van Paddy van strijthagen, in onze ogen een zeer knappe man
die mijn dochter met heel veel trots start

spring foto's volgen nog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:01

Zeker een zeer knappe man. :~

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:48

<3 :~

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:56

Oh wowie!! Wat een knapperd :wow: Terecht trots! Blijf vooral foto's plaatsen, zijn we gek op *D

Zal zo ook even de foto's van Larry opzoeken! :D Fijn dat hi zich niet teveel van de wijs laat brengen na een foutje en ook knap dat jij hem daar doorheen kan helpen!

Nou SM, strak sene keer generale in je apenpakkie? Dan wel foto's he? :))

@pizza: vorig jaar (febr) heb ik na inslapen van mijn vorige paard een nieuwe gekocht, zo op het oog een hele brave, maar achteraf te mans voor mij (koudbloed, geen goeie match voor mij ;) ) tijdens rijden schrok hij ergens van en bleef maar rennen, zadel zakte scheef omdat elastieken singel de schijn gaf hem aangesingeld te hebben, en toen ben ik eraf gesprongen met een gebroken tibia-plateau als gevolg (zit onder je knie, uiteinde van je scheenbeen), operatie, ijzer erin en ben nog steeds aan het revalideren ^)