met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:18

Dravers

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:31

Grappig om te lezen! (heb niet alles doorgelezen hoor :+ ) Ik heb dus niks met de gemiddelde bruine ruin. :(:) Meestal kwpn. Als ik zie wat mensen daar allemaal mee doen. Slof, zweep, spoor, strak in de krul. Heel groot paard in een normaal formaat stalletje of trailer. Nu hoeft iedereen zich niet gelijk aangevallen te voelen. Er zijn ook heel veel mensen die het anders aanpakken. Maar zo'n paard die dat allemaal maar over zich heen laat komen onder de noemer hij is zo makkelijk. Ik denk dan: wat een sukkel _-:( Zelf heb ik een hele arogante arabier die dat echt niet allemaal laat gebeuren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:37

JJane schreef:
Grappig om te lezen! (heb niet alles doorgelezen hoor :+ ) Ik heb dus niks met de gemiddelde bruine ruin. :(:) Meestal kwpn. Als ik zie wat mensen daar allemaal mee doen. Slof, zweep, spoor, strak in de krul. Heel groot paard in een normaal formaat stalletje of trailer. Nu hoeft iedereen zich niet gelijk aangevallen te voelen. Er zijn ook heel veel mensen die het anders aanpakken. Maar zo'n paard die dat allemaal maar over zich heen laat komen onder de noemer hij is zo makkelijk. Ik denk dan: wat een sukkel _-:( Zelf heb ik een hele arogante arabier die dat echt niet allemaal laat gebeuren.

Hmmm je kan het paard niet afrekenen op wat menen er mee doen.
En genoeg arabieren die zich dat ook laten overkomen. ;) (de martelwerktuigen doel ik dan op.)
Arabieren hebben meestal wel een goed karakter, misschien iets kwalijk nemender dan een koudbloed, maar wel mensgericht en werkwillig

ElanorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:55

JJane schreef:

Helemaal gelijk! En Friezen heb ik ook niks mee, doe mij maar een zwarte Arabier :~
Wat voor Arabier heb je?:)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:48

Een hele bijzondere met een groot gevoel voor humor. Rijd al jaaaaren paard maar zo'n figuur als dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is een soort hond in paardenpak :Y)

Oamaru

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:50

Friezen zijn mijn grote liefde. :D

Ik heb niks met Fjorden en Haflingers. :')

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:54

@JJane, grappig, dat je meestal niks hebt met de gemiddelde bruine ruin :P Kijk maar in mijn profiel, niet strak in de krul, wordt bitloos gereden, vrijwel alleen buitenritten, 24/7 buiten...

Voordat ik mijn Kwpn had, bruin, zwarte manen en 1,77 groot, had ik helemaal niks met kwpners... Ik vond ze te standaard... Maar toen ging ik kijken bij jasper, en was ik meteen verkocht, wel grappig hoe je mening zo kan veranderen :P

Rassen waar ik niks mee heb.... Eigenlijk heb ik dat niet, niet meer :P Heb wel geleerd dat je een paard niet kan beoordelen op uiterlijk. :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:58

Maar een bitloze bruine kwpn ruin is niet gemiddeld. Die zie je niet zoveel.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:58

rox_en_wilvy schreef:
Ik heb juist helemaal niks met ..... Mensen die bevooroordeeld zijn, en die alles en iedereen over 1 kam scheren! En nou ben ik toch al van mening dat er op bokt meer "mensen met paarden" zitten dan "paardenmensen" !

Nou kunt best met een bepaald ras niets op hebben, waar je dan niets van weet omdat het ras je niet trekt. Ja dan ga je dr ook geen kopen lijkt me :+

Over je opmerking mbt 'paardenmensen'; allereerst vind ik dat een vreselijk 'gezegde', en ten tweede vind ik dat jij zelf toch behoorlijk onder de noemen 'mensen met paarden' valt als ik je profiel zo bekijk!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:17

Ijslanders, doen me gewoon niks :+

uit de kluite gewassen shetlander :x :') s

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:34

ik heb niks met dravers, kwpn'ers en luxe gebouwde friezen en haflingers.
ik ben een echte liefhebber van mijn shire's. :D

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:55

JJane schreef:
Maar een bitloze bruine kwpn ruin is niet gemiddeld. Die zie je niet zoveel.

Dat klopt, maar ik denk dat het wel laat zien dat niet alle Kwpners hetzelfde zijn, daardoor is het denk ik mooi om te zien dat het ook anders kan.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:53

Bij mij hoef je echt niet aan te komen met een ijslander..

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:55

Tuigers & Falabella's....

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:24

Raar topic.
Als je een paar keer een lelijke fjord heb gezien betekent het dan dat het ras lelijk is? En zo is het met elk ras!
Heb geen ras dat ik lelijk vind. Elk paard heeft zo zijn eigen uitstraling en kracht.
Wat je aanspreekt is per persoon verschillend.
Ik houd bijvoorbeeld van de meeste friezen. Niet de hele luxe. Maar die er tussen in. Ze hebben ehang een prachig hoofd en verbazingwekkende gangen. Mar ik ga niet zeggen dat alle Friezen mooi zijn.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:30

ik houd niet van dravers.... :\

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:45

Ik zal zelf nooit een fjord of fries kopen en een standaard bruine met zwarte manen kwpn al hellemaal niet .

Een draver zal ik ook nooit kopen om op te rijden wel weer om mee te koersen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:52

Fjorden, Haffies en Friezen.
Hoewel ik nu wel een hele leuke fries misschien ga bijrijden, maar das dan een uitzondering. :P

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:03

JessicaD88 schreef:
rox_en_wilvy schreef:
Ik heb juist helemaal niks met ..... Mensen die bevooroordeeld zijn, en die alles en iedereen over 1 kam scheren! En nou ben ik toch al van mening dat er op bokt meer "mensen met paarden" zitten dan "paardenmensen" !

Nou kunt best met een bepaald ras niets op hebben, waar je dan niets van weet omdat het ras je niet trekt. Ja dan ga je dr ook geen kopen lijkt me :+

Over je opmerking mbt 'paardenmensen'; allereerst vind ik dat een vreselijk 'gezegde', en ten tweede vind ik dat jij zelf toch behoorlijk onder de noemen 'mensen met paarden' valt als ik je profiel zo bekijk!

Sowieso is niet elk paard overal geschikt voor. Er zijn uiteraard uitzonderingen maar je ziet bijvoorbeeld maar weinig fjorden, friezen etc in de SGW en Arabieren lopen over het algemeen niet voor de kar ;-) het heeft dus ook echt wel met voorkeur te maken!
Er zitten toch ook wel wat algemene karaktereigenschappen aan bepaalde rassen, dat moet je ook maar net trekken. Ik vind dat iedereen dus wel degelijk een keuze moet kunnen maken tussen bepaalde rassen!

Ik hou over het algemeen niet van Haflingers maar ook daarin ken ik een uitzondering die ik wel weer erg leuk vind ;-) zal hem overigens nooit kopen maar het dier heeft wel echt "iets" wat andere haflingers naar mijn idee niet hebben haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:10

quarterH schreef:
fjorden en tinkers!
mogen van mij afgeschaft worden.
lomp, stug, ongetalenteerd asl rijpaard.
(en aj er zijn vast ergens uitzonderingen)

Een fjord lomp, stug, ongetalenteerd :?
Dan vond fjord jou vast niet lief .... fjorden kennende :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:14

Ik houd niet zo van de gemiddelde bruine sportpaarden. (Meestal KWPN.) De paarden die ik ken vind zijn wel leuke dieren. Maar ik zie mezelf er nooit mee wegrijden kwa uiterlijk enzo.
Doe mij maar een leuk ijslandertje. Super karakter.

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:15

wat bijzonder dat de arabier zo vaak genoemd wordt, dat had ik niet verwacht. En dan ook nog vaak de combinatie arabier en tinker. Terwijl dat qua uiterlijk heel andere paarden zijn. Ik heb een arabier waar ik zeer gelukkig mee ben. Ik heb dan weer niets met een kwpner. Zeker niet als ze zo groot zijn. Tinkers vind ik best leuk als zou ik er nooit eentje kopen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:25

Fjorden, tinkers en haflingers. Om de een of andere reden klikt het daarmee niet echt tijdens het rijden. Leuk om naar te kijken, maar als ik erop zit, dan mis ik het gevoel van "dit is leuk!"

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:40

Haflingers en arabieren. Ik weet het niet, ik 'voel' gewoon niets bij die paarden. Arabiertjes vind ik vaak te iel en het karakter spreekt me niet zo aan.
Haflingers vind ik zo'n 13 in een dozijn paarden. :P

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:44

ik heb niks met friezen, omdat ik vind dat ze er allemaal hetzelfde uit zien. vind de bouw enz wel erg mooi, maar dat standaard zwart is zo saai :o
doe mij maar een lekker gevlekte tinker, altijd een verassing, en geen enkele lijkt op de ander :D