Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lindy1982 schreef:naja ben blij met haar hahah.. in de zomer is ze wel wit
Lindy1982 schreef:Maar daisy is ook helemaal grijs en alleen een bruin hoofd en benennaja heb weinig verstand van kleuren
weet wel dat ze apart is hahah.. heel veel zeggen ook dat ze een roan is maar dat geloof ik niet gezien er op haar papieren appaloosa staat
Cyrilletje schreef:Meavey schreef:Mijn June is ook een grullo bonte die van Cyrilletje lijkt mij een valk.
Hij is van kleur verandert sinds die foto's in mijnalbum.
Zijn hoofd is momenteel veel donkerder dan op de foto's (bijna zwart/grijs) met lichte valkkleurige vlekken bij zijn mondhoeken, en zijn achterwerk is lichter (valkkleurig) geworden met een donkere streep dat lijkt op een aalstreep...
Ik vermoed dus dat hij toch een grullobonte is
Zal kijken of ik vanmiddag de kleur goed op de foto kan zetten.
Liedje schreef:Moderatoropmerking:Geen foto's quoten!
Die haf
Hij deed het niet
Peterina schreef:Lindy1982 schreef:Maar daisy is ook helemaal grijs en alleen een bruin hoofd en benennaja heb weinig verstand van kleuren
weet wel dat ze apart is hahah.. heel veel zeggen ook dat ze een roan is maar dat geloof ik niet gezien er op haar papieren appaloosa staat
Na bekijken van de foto's denk ik dat je een echte toverbal in huis hebt!!
Zij heeft kenmerken van roan EN appy ...
de appy kenmerken van op de foto's: huid pigment rond de mond, ik 'zie' een blanket op een paar van de foto's, voor de rest zie ik niets anders dat appy zo kunnen zijn (hoeven, ogen, huid)
de roan kenmerken van op de foto's: de overduidelijk vacht verlichting, de overduidelijk hoofd en benen aanwezig kleur, en volgens je eigen bericht dat zij veel lichter is zomers.
Deze twee basis eigenschappen appy + roan komen tot uiting in varnish roan.
Wat haar basis kleur betreft - alweer van de foto's - denk ik eerder dat zij bruin basis is dan vos en dan 'wild bay' te verstaan. Deze hebben de rood op de onderbenen met daarboven zwart of zeer donker verkleuring ... wat uw merrie heeft. Daarbij is haar hoofd op verschillende foto's TE 'bruin' om vos te zijn. Helaas met appy invloed is het zeer moeilijk om soms de echte kleur van de manen te bepalen ... tenminste als je de basis kleur wil defineren.
Maar staar je eigen aub niet blind van wat op de papieren staat! Ik kan je 1000'en voorbeelden geven van foutieve kleur en patronen beschrijvingen geven van officiele stamboek papieren en passporten!
bbje schreef:wat vinden jullie van mijn merrie?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LQSVNJ6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ZT4LM6S.jpg
Is het niet als of ze door de bleekmiddel is gelopen?
Ik ben stapel gek met haar