Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisse

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:18

Ja de 2 de vind ik ook de mooiste! :)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:25

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:33

Voor iedereen die niet weet wat of hoe: de eerste foto bij de advertentie van de konik ruin is idd een foto van Jull... maar Jull is nog steeds goed en wel bij zijn eigenaresse waar ik hem aan verkocht heb en ze galopperen samen vrolijk door de duinen.. ik heb de vrouw gecontacteerd die de advertentie had geplaatst; ze heeft de foto van Lise (eigenaresse van Jull) gekregen omdat ze van haar konik geen foto in zomervacht had. Haar konik, die ze dus verkocht/verkoopt is een volle broer van Jull, ze vindt dat hij hartstikke o pJull gelijkt, op de 2 andere foto's was hij wel te zien, maar ik vind persoonlijk wel dat je een verschil ziet, in het hoofd. Zij verkoopt de broer van Jull omdat ze de 2 andere koniks(die dikke) opgekocht heeft omdat het anders leeuwenvoer werd. en nu zit ze dus met plaats en geldtekort en haar ruin, die al bereden was, net als jull, was makkelijker verkoopbaar dan de andere.... stilaan begin ik wel te denken dat er paal en perk mag gesteld worden aan de wildfok in de reservaten. Het is zo ontzettend jammer voor de afvallers die als slachtvoer eindigen...en de hele situatie helpt de algemene normale paardenmarkt er ook niet op vooruit.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:09

ik heb jull trouwens verkocht met een erg klein hartje, maar na lang wikken en wegen... heb mezelf ook nog ns gewogen en alle dieten ten spijt, woog ik toch ruim 73 kg en bleek Jull daar geen weg mee te kunnen. zijn nieuwe vrouwtje weegt amper 50 vermoed ik. ze zijn een mooi stel en het klikte meteen. Niettemin blijf ik koniks een superras vinden en vind het nog steeds erg jammer dat het niet gelukt is... blijf dit topic dan ook volgen want ben wel benieuwd wat er van de paardjes, die nu allemaal nog jong zijn,g aat worden...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:24

Ik dacht al zoiets, de konik op de andere 2 foto's leek imo helemaal niet op Jull
en je kunt wel blijven aanmodderen maar als het niet gaat dan gaat het niet :(:)

Lisse schreef:
Deze zijn echt heel gaaf, echt zoals een konik er imho uit hoort te zien, jammer dat ze zo klein zijn.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:55

@Ghashira: Oh vandaar! Ik ben blij dat het goed gaat met Jull en hij nog steeds bij de nieuwe eigenaresse is. Uiteraard blijft zo'n keuze moeilijk, maar denk dat je er goed aan hebt gedaan. En wie weet komt er ooit eens een andere konik op je pad.

@Avalon: Nee, er komt geen bijrijdpaard, sorry was een beetje onduidelijk met mijn laatste post. Ik krijg zelf een nieuw paard erbij waarmee ik hopelijk zorgeloos kan buiten rijden en evt. straks mee de western in. Ik heb de droom met buitenrijden met Pumbaa opgegeven, hij blijft daardoor te onvoorspelbaar helaas. Ik moet helaas mijn shetlander verkopen, maar ik kan geen 3 paarden onderhouden en Pumbaa verkopen zal niet makkelijk zijn en gaat me ook erg aan het hart. En aangezien ik meer met Pumbaa doe dan mijn shetlander heb ik de keuze op die manier gemaakt. Maar lastig blijft het toch.
Hoe gaat het nu met Loki?

@Belinda: Wat super zeg dat jullie ook met Parelli bezig zijn! Ik ben benieuwd naar je vorderingen. Is Kayo al wat minder opdringerig en respectvoller? Om even op je vraag terug te komen, Pumbaa en ik zijn nu zo'n 2,5 intensief bezig met Parelli. We zijn momenteel level 2/3 niveau en ben steeds meer aan het spelen met hem in level 3. Hij vind het erg leuk en had zonder Parelli niet zover met hem kunnen komen, want toen ik eraan begon was het echt mijn laatste redding zeg maar. Ik wist niet meer hoe ik met zijn buien om moest gaan en hij heeft nu zoveel meer respect voor me gekregen en wordt veel speelser enzo. Erg fijne methode, en vind het hartstikke leuk dat ook meerdere mensen met Koniks de Parelli methode volgen. Avalon was er ook al aan begonnen geloof ik. Leuk hoor!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:57

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:59

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:15

@ Avalon87: kom graag keer langs, vanuit tilburg ben ik er zo :D

Zag weer paar leuke koniks voorbij komen. Heel diep in me hart wil ik nog konik erbij.
Maar moet wel kwa formaat naast ukkie passen.

Hoop dat je snel iemand vind nadine!

Namens ukkie en mij iedereen prettige kerstdagen!
Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:09

Prachtige kerstkaart zeg happyhorse, wow! Ukkie <3

Ik wens jullie ook allemaal een fantastisch 2014 toe met onze lieve Konik vriendjes!

Pumbaa is vreselijk bang voor het vuurwerk geweest en net als vorig jaar ben ik dus even na twaalven wezen kijken of alles goed ging (kan nu nog, straks op mijn nieuwe weide wordt dat lastig helaas). Pumbaa heeft even gerend en net als vorig jaar werd hij heel introvert, hoofdje laag, continu likken en helemaal in zichzelf gekeerd. Heel anders dan bij mijn shetlander. Gisteren in de wei heeft hij gelukkig een beetje van die spanning kwijt gekund en bleef maar rennen en gek doen, ook durft hij niet meer achteraan in de wei te komen (ook niet als mijn shetje daar gewoon rustig staat te grazen)en dat is altijd mijn rijbak, dus het duurt wel een tijdje voordat ik hem ontspannen kan rijden. Gisteren hadden we visite en ondanks zijn angst deden we wat Parelli en vrijheidsdressuur en hij was super braaf en oplettend, dus dat is heel fijn. Hoop hem ook snel weer te kunnen rijden. Vorig jaar had ik de vergissing gemaakt om hem op 3 januari te rijden en dat is toen een rodeo ritje geworden. Die spanning moet er bij hem eerst uit. Dat is het gevaarlijke met Right Brain Introverts, ze ogen zo kalm, maar zijn een bommetje vanbinnen. En dat is Pumbaa ten top. En als er dan ook maar iets gebeurt ontploft hij voordat je er erg in hebt. Dus dit jaar ga ik verstandiger zijn en eerst weer lekker grondwerken en hem het vertrouwen weer geven voordat ik erop stap.

Hoe was jullie oud en nieuw?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:59

Wat een prachtige kerstkaart happyhorse! Ukkie is echt een fotomodelletje... Loki heeft nooit het geduld om mooi stil te staan.. en ik krijg zijn lange wintervacht echt never meer schoon.

Tof dat je een nieuw paardje erbij zoekt Nadine? Heb je al wat op het oog? Wat voor iets zoek je? Lukt het een beetje naar de zoektocht naar een bijrijder voor Pum? Fijn dat je weer lekker aan het grondwerken bent. Ik zag een tijdje geleden wat grondwerk filmpjes van jullie op youtube, gaaf hoor! Balen dat je hem ff niet kunt rijden, maar gelukkig kun je hem steeds beter inschatten.

Ik ben idd ook begonnen met Parelli met Loki, ben nu nog bezig met eerst de dvd's kijken en dan mag hij er ook aan geloven. Alleen het tijdgebrek is een beetje een issue deze weken icm de korte dagen. Maar we hebben nog tijd genoeg, hij is pas 2 :')

Het gaat gelukkig stukken beter met zijn gasbuik. Ben overgestapt op Sanequi Colon en ik merk wel verschil Toen hij er 3 dagen op stond was zijn buikje helemaal verdwenen, wat een wonderspul dachten wij! Maar een dag later was hij toch weer wat puffie, dag daarna weer niet, dus het schommelde een beetje. Hij is nog steeds niet zo dun als ik zou willen, maar wel veeeel minder rond als een paar weken terug. Dus voorlopig blijft hij hier gewoon op staan. Krijgen jullie Koniks trouwens onbeperkt hooi? Bij ons wel, maar sinds vandaag heb ik hooinetten voor ze opgehangen, zodat ze er wat langer mee doen. Is bij jullie de wei ook zo nat en drassig? Bij mij zakken ze echt weg in het voorste gedeelte. Achter gaat het wel, maar toch staan ze liever voorin. Loki begint trouwens al een beetje te ruien, das wel erg vroeg niet?
Hier zijn ze trouwens goed door het oud&nieuw gekomen. Had ze pas laat gevoerd, dus ze hebben het vuurwerk met de kop in de voerbak doorgebracht :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:27

vrijdag komt mijn Konik baby! *\o/*

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:05

Dankjewel Avalon voor het compliment over onze filmpjes. Vind het altijd leuk om zo bezig te zijn met Pum. Afgelopen jaar was allemaal wat anders gelopen ivm zijn kreupelheid en mijn kreupelheid (haha :') )maar wij gaan dit jaar dus echt officiele online auditie doen voor Parelli. En aangezien we door alle omstandigheden toch heel erg vooruit zijn gegaan dit jaar, ga ik dus auditie doen voor level 3 i.p.v level 2. Ik ga eerst mijn liberty auditie insturen, daarna de online en freestyle auditie. Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Pumbaa doet enorm zijn best en dat vind ik gewoon super. Wat fijn dat het weer wat beter gaat met Loki! Zal vast een hele opluchting voor je zijn! En dat je nieuwe Konik al gauw komt, spannend zeg! Foto's!! :D

Ik heb nog niet concreet een paardje op het oog, ik moet ook eerst mijn shetlander verkopen, maar zou het liefste een kruising paint of kruising quarter willen ivm dat ik toch op den duur de Western kant op wil (TREC of reining). Ik heb wat dat betreft een ideale wei, mijn wei loopt af, dus alleen vooraan is het nu een beetje drassig, maar achteraan blijft het altijd droog en ik kan ook het hele jaar door erop rijden, heerlijk. Helaas moet ik met de paardjes verhuizen naar een andere wei, want het huis + weiland wat ik nu huur wordt verkocht. Swinters krijgen de paardjes bij mij normaal gesproken wel onbeperkt hooi, zomers krijgen ze niks bijgevoerd, alleen een pavo koekje. Maar ik heb nu kuil van eigen land en dat is ook bemest, dus heel rijk hooi, en daar voer ik ze wel veel van, maar niet echt meer onbeperkt, want dan krijgen ze veel te veel. Over het ruien, ik was het al haast vergeten, maar schoot me te binnen toen je erover begon, Pumbaa begint ook altijd al in Januari te ruien! Gelukkig nu nog niet, maar zal vast ook snel komen. En dat gaat echt door tot april/mei. Dan stopt het tussendoor weer even en zo gaat het langzamerhand weer verder totdat hij in zijn mooie zomervachtje zit.Zo gaat het elk jaar, maar hoop dat hij nog even wacht met ruien! De winter komt nog vrees ik...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:10

Oh en over de bijrijder, ik heb nog niemand momenteel, maar wel veel reacties gehad, ook veel van jonge meisjes. Maar ik wacht het gewoon rustig af. Heeft ook geen haast, heb nu zelf toch nog zo'n 3 a 4 dagen in de week tijd voor hem en dat is zat voor hem.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:50

Thnx nadine en avalon. Gelukkig kan ukkie goed stilstaan.

@ nadine: Wat vervelend dat pumba bang is voor vuurwerk. Het is lastig om goede bijrijdster te vinden.

Hier rustig aan gedaan met oud en nieuw. Paarden stonden in het schuilstal naar de knallen te luisteren.
Verder maken ze zich gelukkig niet druk erom.

@ avalon: wat fijn dat sanequi goed helpt. Ukkie staat op moment onbeperkt hooi. Dit komt omdat ze in kleine kudde lopen. Ze krijgt hier verder niks bijgevoerd alleen klein handje brok na het rijden.
Bij mij is het ook drassig. En jammer genoeg vinden al mijn paarden het leuk om in de modder te liggen rollen.

Vandaag ukkie voor eerst met westernzadel gereden. O wat zit dat lekker op haar haha.

Zouden jullie misschien de foto in de link willen liken?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Baldur(hond) kan dan een fotoshoot winnen, en als hij wint wil graag me vader met foto's verrassen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:01

@avalon:hoe gaat het met je nieuwe konikbaby?

@Happy horse: zal straks ff liken!

Hier is pumbaa ook alweer in de rui :( En zoals jullie misschien wel weten ben ik mijn weiland kwijt helaas. Maar via via heb ik nu een weilandje kunnen huren op 3 minuten fietsen van mijn huis af! Het is geen prive weiland meer maar ze staan dan met andere ponies. En het is aan het bos! Dus grote kans dat ik de poging weer ga wagen met pumbaa op buitenrit. In februari verhuizen we.

selin_melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:19

Heee wat leuk dat er een konik topic is !
Er stond op mijn vorrige manege ook een hele leuke konik (amigo), ik was helemaal weg van hem <3 maar helaas is die verkocht omdat die niet op een manege thuis hoorde, want maar weinig kinderen die er op durfte hij was erg ondeugend.
Ik zou ook niet weten aan wie die is verkocht en ben benieuwt hoe t nu met m gaat, dus als iemand de naam herkent hoor ik t graag (ik weet het weinig kans :( ) heb niet veel goede fotos die ik er nu bij kan zetten maar ga t nog proberen!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:44

Het gaat super met ons nieuwe knuffelbaby! Ik ga snel de foto's uploaden, zodat jullie mee kunnen genieten. Hij heeft echt een heel schattig babysnoetje nog. Toen hij net gebracht werd, was hij wel nieuwsgierig, maar liet hij zich nog niet aaien. Ik heb tegen iedereen over hem opgeschept, dat hij binnen 2 weken handtam zou zijn. Ik had beter 2 dagen kunnen zeggen, want hij is nu al heel aaibaar, loopt me overal achterna, en steekt zijn nieuwsgierige neus overal in! Ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Het is een heel leuk, vriendelijk en vrolijk ventje, we zijn heel blij met hem! We zijn nog niet helemaal uit over de naam.. We zaten aan Thor te denken, maar als jullie nog suggesties hebben, hoor ik het graag :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:33

Marianne, ik ben trouwens heeeel erg benieuwd wat voor westernzadel jij hebt voor Ukkie! Ik wil zelf ook graag een westernzadel voor Loki volgend jaar, want op een engels zadel kan ik haast niet meer rijden. Maar dat gaat nog een hele zoektocht worden met zo'n kort ruggetje.. Zelf zat ik aan de barefoot arizona maat 1 of zelfs maat 0 te denken, als ik daar nog in pas iig.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:51

Daar vraag je me wat. Het is westernzadel die op haflinger is gebruikt.
Past net op ukkie maar voor mooie komt er later nog een andere.
Wil dan een roundskirt model nemen. omdat deze voor en achter wat korter is.
Maar zitvlak pas ik dan nog wel in :)
v.b. roundskirt: http://boktimg.nl/sites/default/files/f ... d3360b.jpg

Barefoot heb ook wel eens met westernzadel gereden. Maar boomloos is niet echt mijn ding.

Ben heel benieuw naar je nieuwe aanwinst!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:34

Wat leuk Avalon dat het zo goed gaat! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij eruit ziet. Fijn dat hij ook zo aanhankelijk wordt. Ik heb ook een BF voor Pumbaa, maar de gewone Cheyenne, nog niet een western variant, zit wel in de planning.

Hier laatst getraind/gespeeld met Pumbaa in Liberty en wow, wat een super gevoel geeft dat. Hij bleef gewoon continu bij me, alsof hij aan me vastgeplakt zat. Hebben we uiteraard vaker geoefend, maar zoals het laatst ging was weer een nieuwe ervaring voor mij. Hij wilde gewoon bij me zijn en dat is voor Pumbaa echt uniek. Geeft me een heel fijn gevoel. En als ik 3 jaar terug keek toen hij keihard wegrende voor mij wanneer ik hem wilde pakken uit de wei, en hij begon te dreigen wanneer ik ook maar bij hem in de buurt kwam, en dat ik 4 andere mensen in moest schakelen om hem uit het weiland te halen dmv klem te zetten in de hoek zodat ik zijn halstertje om kon doen, en ook in de stal dat wanneer ik aankwam hij zijn kont naar me keerde en oren plat in de nek deed, dan kan ik haast niet geloven dat we zo een hele tijd hebben doorgebracht. En dat we op dit niveau zijn gekomen. Heel bijzonder voor mij. Trots op mijn mannetje.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:40

@Van: Hoe gaat het met Wolf?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:41

@Avalon: Thor past wel mooi bij Loki. Was er ook niet ooit eens een Konik op Markt met de naam Thor?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:29

Wauw, echt super Nadine, dat het zo goed gaat met Pumbaa in Liberty! Ik ben erg benieuwd naar een nieuw filmpje, om te zien hoe jullie gegroeid zijn! Je kan zeker trots zijn op Pumbaa, maar toch ook zeker op jezelf hoor! Veel mensen kunnen nog veel leren van jouw doorzettingsvermogen.

Hier gaat het zijn gangetje, mijn weitje is na dit weekend weer erg nat geregend, dus we kunnen niet veel doen. Met Thor gaat het opzich ook prima, ik mag hem meestal aaien, maar wel op zijn voorwaarden. Ik heb momenteel een klein probleempje met hem. Hij is hier gebracht, zonder halster om. Ik heb laatst geprobeerd hem te halsteren, maar hij schrok zich een hoedje! Niet gelukt dus. Nu twijfel ik wat het beste is, om gewoon elke dag rustig opnieuw te proberen, of om het met 2 man snel te doen ( 1 iemand vasthouden, ander het halster erom) Ik ben bang, als ik elke dag in mn eentje ga blijven klooien, hij steeds handiger wordt met er tussendoor glippen,want het is een heel slim beest, waardoor het straks echt een probleem gaat worden. Aan de andere kant denk ik dat fixeren ook stress oplevert voor een jong dier.

Ik weet niet of er nog een Konik voorbij is gekomen met de naam Thor. Ik heb de naam nog nooit gehoord, maar het zou natuurlijk kunnen. heb ik toch niet zo'n originele naam als ik dacht :')

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:46

Echt gaaf die Koniks!

Weten jullie toevallig nog eentje te koop?