met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:25

rox_en_wilvy schreef:
Ik heb juist helemaal niks met ..... Mensen die bevooroordeeld zijn, en die alles en iedereen over 1 kam scheren! En nou ben ik toch al van mening dat er op bokt meer "mensen met paarden" zitten dan "paardenmensen" !

Dus omdat iemand zijn bepaalde mening over een ras heeft, en dat ongezouten brengt valt die onder de categorie 'mensen met paarden'? Ik zie het verband niet. :')

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:29

rox_en_wilvy schreef:
Ik heb juist helemaal niks met ..... Mensen die bevooroordeeld zijn, en die alles en iedereen over 1 kam scheren! En nou ben ik toch al van mening dat er op bokt meer "mensen met paarden" zitten dan "paardenmensen" !

In hoeverre ben jij niet bevooroordeeld als je deze conclusie trekt terwijl je de meeste mensen op Bokt niet eens kent?

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:30

Shetlanders heb ik niet zoveel mee, ze zijn leuk en gezellig maar verder vind ik er persoonlijk weinig aan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:36

M3lisss schreef:
rox_en_wilvy schreef:

In hoeverre ben jij niet bevooroordeeld als je deze conclusie trekt terwijl je de meeste mensen op Bokt niet eens kent?

Inderdaad.. :=

Mioux

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:40

Zelf heb ik tot nu toe altijd weinig gehad met shetlandertjes, misschien omdat ik ook veel van buitenritten houd, en als ik op een shetje zou gaan zitten.. och arm dier haha kan zo meelopen ! maar voor aand e hand zijn ze wel weer heel leuk of voor klein karretje..

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:49

NatasjavE schreef:
quarterH schreef:
fjorden en tinkers!
mogen van mij afgeschaft worden.
lomp, stug, ongetalenteerd asl rijpaard.
(en aj er zijn vast ergens uitzonderingen)

Afgeschaft mogen worden vind ik wel een beetje rare uitspraak hoor.
Je hebt er toch geen last van dat ze er zijn?

Ik heb er ook niks mee maar ongetalenteerd als rijpaard slaat nergens op. Je kan er op rijden dus het zijn prima rijpaarden.
Je bedoeld waarschijnlijk ongeschikt voor de (hogere) wedstrijdsport.

en toch zal t jullie verbazen hoeveel fjorde, tinkers, haflinger enz in t z lopen die ook echt z waardig zijn.

En over dat lompe en eigenwijze herken ik niks. Wel weet ik dat het puur met opvoeding te maken heeft.

Het ras waar ik niks mee heb zijn tinkers..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:57

Moeilijk te zeggen..ik heb altijd een voorkeur voor 1 ras en alles waat daarbuiten valt zijn paarden voor mij :P
Nu is t de uitstraling die t m doet, wat een paard leuk of bijzonder maakt voor mij, ongeacht het ras..
maar waar ik echt niets mee heb zijn die kleine welshjes..maar dat is omdat ik er nooit mee te maken heb gehad ;)
Fjorden heb ik ook vrij weinig mee, maar moet wel eerlijk bekennen dat het eigenaar afhankelijk is en dus los staat van de fjord..degene die ik heb ontmoet vond ik erg onopgevoed, lomp, dominant en drammerig..maar dat lag niet specifiek aan de fjorden zelf gok ik zo ;)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:03

Ook ik geef alleen maar mijn mening! Maar als echt paardenmens kijk je niet naar zn kleur,grote of ras( eigelijk is dat discrimineren)! Tuurlijk kun je het ene paard leuker vinden dan het andere, maar om nou hele rassen af te kraken, terwijl de meeste zich niet eens verdiepen in het soort, vind ik nogal kortzichtig! Maar das MIJN mening! ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:45

rox_en_wilvy schreef:
Ook ik geef alleen maar mijn mening! Maar als echt paardenmens kijk je niet naar zn kleur,grote of ras( eigelijk is dat discrimineren)! Tuurlijk kun je het ene paard leuker vinden dan het andere, maar om nou hele rassen af te kraken, terwijl de meeste zich niet eens verdiepen in het soort, vind ik nogal kortzichtig! Maar das MIJN mening! ;)

Dus als je paardenmens moet je ieder paard leuk vinden? En als je een voorkeur hebt dan ben je al gelijk geen paardenmens meer? Mijn mening is dat jij niet goed gegrijpt wat van iemand een paardenmens maakt en wat van iemand een mens met paarden maakt. Maargoed laat dat nou net niet de discussie zijn hier.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:09

Gelukkig maar dat iedereen een andere voorkeur heeft toch :) er wordt hier geen enkel ras afgekraakt

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:52

Ik ga jullie allemaal gelijk geven! :evaw:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:06

rox_en_wilvy schreef:

Zegt ze bevooroordelend _O- _O-

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:32

Met warm bloeden heb ik niet zoveel mee
geef mij maar een koudbloed :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:42

Ik heb helemaal niets met Tinkers. Ik denk nou gewoon nooit van dat vind ik echt een mooi paard, terwijl ik er echt al een hoop van heb gezien.
Persoonlijke voorkeuren zijn er nou eenmaal en dat hoeven geen vooroordelen te zijn of te worden.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:17

Melisding schreef:
Ik heb helemaal niets met Tinkers. Ik denk nou gewoon nooit van dat vind ik echt een mooi paard, terwijl ik er echt al een hoop van heb gezien.
Persoonlijke voorkeuren zijn er nou eenmaal en dat hoeven geen vooroordelen te zijn of te worden.

Daar ben ik het echt mee eens. Ik ben echt geen type voor Tinkers.

En het zal wel stom zijn, maar voor Friezen loop ik ook niet warm. Er zitten mooie tussen, maar het trekt me gewoon niet.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:21

ik ben geen voorstander van shetlanders & arabieren. Enkel omwille van uiterlijk (shet vind ik te klein/lomp en het hoofd van een arabier vind ik niet leuk) en niet omwille van karakter, laat me daar duidelijk over zijn ;-)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:25

Gaat het niet om het karakter?

Met Arabieren heb ik totaal niets.
De koudbloeden vind ik helemaal geweldig!

Ik vind dat lomp,stom,etc. totaal niet passen.
Maar dat is iedereen zijn mening.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:37

Citaat:
In het werk met de mens moet ook veel afwisseling zitten, wanneer de intelligentie erg laag wordt in geschat en zo'n dier geen uitdaging krijgt wordt het eigenzinniger en gaat het zijn eigen weg, onterecht krijgt het dan de naam lomp of ongevoelig, zoals helaas bij veel intelligente fjorden en haflingers gebeurd..

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:12

Ben ik het helemaal mee eens!

Een Arabier kan net zo lomp zijn als een Haflinger,Fjord,Tinker,etc...
Komt wel minder voor,maar kan wel!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:27

Maar uiteindelijk ga je in eerste instantie bij een paard kijken omdat je het een mooi dier vindt, daarna komt het karakter pas. banketstaaf maar zo is het nou eenmaal wel. Wel grappig dat je echt een beetje een groepering gaat zien van liefhebbers van koudbloeden en warmbloeden. Met natuurlijk heel veel uitzonderingen maar het wordt wel een rode draad.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:48

ja, ik ben helemaal fjordengek ( heb er zelf 2 :D ) en inderdaad koudbloeden trekken me veeel meer dan warmbloeden :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 06:29

Melisding schreef:
Maar uiteindelijk ga je in eerste instantie bij een paard kijken omdat je het een mooi dier vindt, daarna komt het karakter pas. banketstaaf maar zo is het nou eenmaal wel. Wel grappig dat je echt een beetje een groepering gaat zien van liefhebbers van koudbloeden en warmbloeden. Met natuurlijk heel veel uitzonderingen maar het wordt wel een rode draad.

Ik heb heel bewust voor het type paard gekozen juist vanwege het geweldige karakter. Altijd geroepen dat de volgende die ik koop is een Gelderse. Bijkomend voordeel is dat ik dit inderdaad ook het mooiste type paard vindt vanwege dat mooie front en bewegingen.

Ja en verder moet je een paard kopen wat bij je past. Ik kan me voorstellen dat mensen van Tinkers houden ook zouden kunnen gaan voor een Haflinger of een Fjord en dat je dan niet zo veel ziet aan een sportwarmbloed. Die tweedeling snap ik dus wel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:15

Ik vind paarden gewoon leuk het ras maakt mij niet zo heel erg veel uit. Toch vallen er gewoon heel erg veel rassen af bij wat in mijn ogen het ideale paard is wat bij mij past en wat ik goed kan gebruiken voor het doel wat ik voor ogen heb met mijn paarden hobby.

De uitzondering bevestigd de regel maar naar diverse Friezen te hebben gereden en in pension te hebben gehad weet ik wel zeker dat het echt helemaal niets voor mij is

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:36

Ik heb niks met Fjorden, Haflingers, Tinkers, Friezen en KWPN'ers, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Vind het geen verschrikkelijke rassen, maar als ik persoonlijk voor mezelf zou moeten kiezen zou ik er niet voor gaan. Heb zelf een halve Haflinger en ook een Tinker staan, die gaan nooit meer weg, maar die zijn gewoon op ons pad gekomen, en niet bewust uitgekozen. Ben meer van de Quarters.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:48

Ik heb het trouwens ook niet zo super erg op Friezen. Ik vind dat ze er mooi uit kunnen zien. Maar met rijden vind ik de gangen gewoon niet fijn.