Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:22

@Tineke; blij dat de bodywarmer bevalt!! Veel plezier er mee!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:51

Punz dank je

Ik heb het artikel in de hoefslag ook gelezen, vondt het wel frapant dat de blz erna een pagina grote advertentie was van een supplement _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:36

Wij gooien er ook echt niet zomaar wat in hoor, als je dat dacht. :)

Wij weten precies wat er in de supplementen zit, welke supplementen wel en niet bij elkaar gegeven kunnen worden en wat het doet met de paarden.

Daarnaast geven we die dingen niet zomaar, alles heeft een reden. En onze DA zou ons niks aansmeren wat niet oké is.

Dat onze paarden geen topsportpaarden zijn betekend niet dat je ze niet zo kunt behandelen, want de dingen die zij doen op hun eigen niveau kunnen voor hen net zo zwaar zijn als voor de topsportpaarden op dat niveau. :)

Ze doen het er goed op en ik heb de verbeteringen zelf meegemaakt. Een beetje extra hulp voor je paard bij het verwerken van dingen en verbeteren zodat het allemaal plezieriger is, is echt niet erg. En dat is mijn mening! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:34

Ik geloof inderdaad niet dat je er zomaar wat ingooit, ga er vanuit dat jullie dat best uitgezocht hebben, welk supplement er voor welk doel er op de markt is.

Maar ik sta zelf erg kritisch tov het nut van supplementen, vrees dat het beter is voor de commercie dan voor het paard en zolang er geen wetenschappelijk bewijs is voor het geclaimde effect, begin ik er niet aan. (want ook: als er geen onderzoek gedaan wordt naar de wérking.....wie houdt dan de bijwerking in de gaten??)

Maar goed, daar mag iedereen natuurlijk zijn eigen mening over hebben inderdaad. Dus: jij geeft het royaal, ik helemaal niet. :D En net zoals jij het nuttig vind, mag ik het onzin vinden. Lijkt me geen enkel probleem. Moet kunnen toch?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:36

Helemaal waar. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:42

*legt de popcorn weer weg* -O-

Nee geintje natuurlijk :D Ik geef ook alleen wat ponybrok en ochtends handje Musli Zonder (alles van Subli), die van de ochtend zou geskipt kunnen worden maar de rest krijgt ook wat dus dan vind ik het zo sneu dat hij niets krijgt :') Verder meest schrale hooi wat er is en extraatjes met mate.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:49

Tineke, ik ga thuis even voor je kijken. Had namelijk een boekje en proefverpakking gehad.

Bjuut kreeg pavo eplus en marstall force erbij. (Advies van stalgenoten...) Hier ben ik nu sinds maandag mee gestopt. Had ik al veel eerder moeten doen maar onwetend :+ Ik wacht even op mijn salaris en dan bel ik de dierenarts of hij open staat voor een bloedonderzoek naar eventuele te korte en de verdenking van teveel afvalstoffen door de osteopaat. Volgens mij testen ze dan op spierenzymen oid?

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:38

Om even on topic te reagen; de dames van Veerkracht hebben gister ook Clooney haar voer doorgemeten. :+ (dacht ff aan verborgen camera's....maar als ik eerlijk ben denk ik dat ze nog gelijk hebben ook...) Clooney kreeg:
-magnesium (mee door gaan, heeft ze nodig)
-sportbrok (meteen mee stoppen, werd ze misselijk van en haar darmen kunnen er niet tegen)
-hartogs lucerne (ging wel, maar beter over op fibra)
-zonnebloemolie en afgewisseld met lijnzaadolie als ze verhaard (meteen mee stoppen, verdraagd ze niet)
-pavo summerfit koeken (prima voor Clooney)

Tja....je kunt er wat van zeggen of het larie is of niet. Maar het gekke is wel dat ik twee weken de sportbrok omhoog gedaan heb naar een halve kilo omdat ik Cloon wat sloom vond met rijden en ze best moet werken, maar dat ze daar niet beter van werd. Wel kreeg ze zaterdagavond buikpijn...ze lag te eten toen we kwamen en de pensionhoudster vertelde dat ze haar al een uurtje in de gaten hield omdat ze haar zag liggen en staan en wat onrustig zag zijn. Toen even aan de longe laten stappen en uiteindelijk is ze redelijk vlot weer opgeknapt. Voelde zich na poetsen en masseren ook al weer wat beter. Totaal niet gedacht aan de brok...
Maar Clooney heeft hele gevoelige darmen zeiden de dames. Komt ook door haar angsten, spanningen en stress.

Was trouwens een bijzondere ervaring.... Clooney heeft veel verteld. Is natuurlijk niet wetenschappelijk te onderbouwen. Maar toen Eef (mijn paard kreeg ook meteen een consult) ze vertelde dat ze vorige week een dik been heeft gehad viel mijn mond wel ff open...

Met Clooney moeten we een grote stap terug gaan doen. Moet eerst vertrouwen krijgen in mensen. Ze is heel blij met Marlon (mij vind ze inderdaad spannender omdat ik meer vraag), maar ze is ook heel bang dat we iets vragen wat ze niet kan en dat we haar dan zullen slaan. Ze is niet lief behandeld.
Ze krijgt nu druppels die voor haar gemaakt zijn (Bach of zoiets) en Marlon moet vooral met haar spelen, wandelen, aaien, borstelen, praten enz.
Mensen zullen zeggen dat we knettergek zijn....maar die hebben Clooney nog nooit doodsbang zien rillen als er wat mis ging. En we willen echt een blije pony die het rijden zelf ook leuk vindt.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:55

Wat fijn dat Clooney bij jullie terecht is gekomen, die had zich echt geen beter huis voor kunnen stellen!
Zo sneu dat die arme pony zo'n nare geschiedenis heeft. Ik hoop echt dat het met tijd en geduld goed komt.

En larie, ach er is meer tussen hemel en aarde denk ik dan maar. Ik heb ooit, toen ik mijn oude merrie net had en we ons eerste paard verkocht hadden, een reading van die 2 paarden laten doen. Vooral omdat ik me erg schuldig voelde over de verkoop van ons paard. Bleek wel een heel goede keus te zijn geweest omdat ze bij de beste nieuwe eigenaresse terecht is gekomen die we ons konden wensen.

Maar anyway, ik had dus ook mijn oude merrie laten "readen" en wat heel frappant was, paard klaagde over haar deken die te krap was. Klopte helemaal want ze had een deken op van ons verkochte paard die inderdaad te klein was. Verder niet heel veel bijzonders want het was gewoon een happy paard verder. Wel dat ze ontzettend graag moederde en graag nog een veulen zou willen (kun je natuurlijk als open deur zien want ze had al veulens gehad voor ze bij mij kwam). Paar jaar later heb ik haar laten dekken en daaruit is Cezanne geboren. Morgan was echt zo'n ontzettend lieve moeder voor haar.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:44

Marieke dan is er nu toch een en ander duidelijk geworden, fijn hoor! En idd zoals bar zegt, er is meer tussen hemel en aarde dan wij begrijpen kunnen.
Jullie kunnen hier nu weer verder mee en dat is hartstikke fijn!
Wij hebben wel eens gependeld en nu ben ik daar helemaal niet ervaren mee, maar het was erg leuk en interessant om te doen en met duidelijke antwoorden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:21

Merken jullie ook verschil in de temp bij de paarden? Dat het nu kouder is, ik rijd vrij weinig in de avond vaak overdag of voor het donker word.
Gisteravond hadden we priveles, tweede sprong was ze totaal niet aan het opletten of zo, ze rende vol op de staander af, mijn stuur was weg. Uiteindelijk kwamen we net naast de staander terecht een enkele cm, waar ze zo van schrok dat ze weg rende en 1,5 rondje galop mijn stuur weg was :+ daarna was ze weer braaf, op 1 tempo maar wel lekker fel en trok enorm aan op de sprong :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:36

Saams, daar hebben wij geen last van. Sanne was onverwacht een dagje vrij, dus is net terug van een buitenrit en hij was heerlijk controleerbaar zei ze. Ook van de week had ze s avonds les om half 8, maar ook toen geen extra power ofzo.
Wel heeft hij afgelopen nacht voor t eerst een deken omgehad. Die gaat uiteraard overdag weer af en vanavond weer om, helaas breekt de dekentijd weer aan. T is s nachts echt al wel fris, onze zoon deed vanmorgen op de fiets voor t eerst handschoenen aan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:05

Wat fijn Tineke dat ze vrij was!

Ik denk dat het voor Bjuut een combinatie koud, donkerder buiten en zin in was. Vandaag hebben we les gehad van een nieuwe instructrice, beviel echt top en ik had ineens een paard die op haar eigen benen liep, ontspannen(der) zonder iets in mijn hand op sommige stukjes. Bij de huidige loop ik er tegen aan dat we terug moeten rijden en dan nageeflijk, maar dan komt ze niet van die voorhand af en heb ik altijd veel druk in mn handen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:09

Soms moet je even zoeken tot je een instructeur hebt die bij je past en soms heb je heel fijn les van iemand en ben je toch na een tijdje toe aan wat anders, zo gaat dat.
Ik ben ook van het naar voren oplossen en je kunt pas terug gaan rijden als het paard voorwaarts blijft denken en dat valt nog lang niet altijd mee. Fijn dat je vandaag zo lekker gereden hebt.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:29

Vier dagen op pad geweest met collega's, veel workshops en presentaties. Nuttig, maar ernstig vermoeiend. Hang nu op de bank. Morgen gelukkig tijd om bij te komen en aandacht aan pownie te geven.
Rebbie krijgt al 5 jaar lang elke dag een summerfit koek van pavo. Dat deed zijn vorige baas en doen we nog steeds. Weet niet of het echt nodig is, maar omdat hij verder weinig sportvoer krijgt houden we het maarzo.Verder veel ruwvoer en 3/4 schep muesli of sportbrok na serieus werk. Hij is meestal aan de slanke (niet magere) kant, na zomer was hij te dik, nu weer ok. Er gaat meer in dan ik bij sobere connie zou verwachten.

En, oh, wat heeft Clooney mazzel met jullie. Hopelijk slijten haar angsten door jullie geduld , rust en liefde.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:50

Vandaag was het meisje er weer om Larry te rijden! Ik er zelf eerst even op om hem er helemaal doorheen te rijden omdat hij gisteren best een zware (maar wel superfijne) les had gelopen. Daarna zij erop, proefje geoefend en wat kruisjes gesprongen, en de laatste 10/15 minuutjes liep hij zo super met haar erop! Wat heb ik toch een heerlijke pony. <3

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:21

Wat een leuk filmpje Change! En wat rijdt dat meisje hem netjes! Mooi om te zien! +:)+

Bedankt voor de reacties! En leuk om jouw verhaal te lezen Bar! Net als Tineke geloof ik ook wel dat er meer is tussen hemel en aarde. O:) Al zegt er ook altijd een stemmetje in mij: "ahum....meten is weten"! En wil ik alles altijd graag goed onderbouwd zien...(ben tenslotte ook met een wetenschappelijk onderzoeken getrouwd... :D ) Maar goed, iedereen maakt wel eens dingen mee die je niet kunt verklaren, maar die wel bijzonder zijn....dus....

Clooney is gister begonnen met de druppels en Marlon heeft haar meteen vertroeteld met een XXL poetsbeurt en een boswandeling. Evrona en ik ook mee natuurlijk. Super leuk om gewoon eens naast je paard door het bos te lopen!

Afbeelding

Uitgebreid Clooney's voor-pluk borstelen....ze stond lekker te soezen in het zonnetje...
Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:52

Ziet er heerlijk relaxt uit Marieke. Wij nemen Rebel ook regelmatig mee voor een boswandeling. Dan gaat hij vaak uitgebreid liggen rollen op het pad. Dat is kennelijk lekkerder dan in de bak of wei.
Ooit toen mijn dochter baby was en veel huilde werd mij ook bach bloesems aangeraden. Heb het toen niet gedaan omdat ik het wel erg vaag vond en ook inmiddels andere oplossing had die ook werkte. Maar wie weet werkt het, we snappen zeker nog lang niet alles.

Leuk hoor, dat meisje op Larry. Netjes gereden en brave pony! !

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:24

Change dat ziet er netjes uit! Super pony!!

Marieke dat is toch heerlijk zo, lekker tutten.

Ik heb vandaag gestoeid met een dubbele longe, pffff ik raakte in de knup. Moest er echt even aan wennen en ponylief ook, maar dat mocht de pret niet drukken, we hadden een heel bevredigend resultaat en oefening baart kunst, dus volgende week nog maar eens. morgen laatste buiten wedstrijd van dit seizoen, eens kijken hoe dat gaat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:37

Lijkt me lastig Tineke, ik heb zelf nog nooit met dubbele lijnen gewerkt maar schijnt er goed te helpen. Wil het ook nog steeds leren.

Bjuut heeft een nieuwe fleecedeken gekregen, hij past wel maar zou voor het mooie een maat groter mogen. Maar dat zou betekenen dat die pony van mij gegroeid is de breedte in :+

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:15

Oooooh mooie deken Saams <3
Melody is ook gegroeid, ik snapte er niets van, vorig jaar dekens besteld in maat 195, zijn ze nu ineens 10 cm te kort en nee ze zijn niet gewassen, dus meneer heeft nu gewoon maat 205 8)7

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:19

Jeeetje!! Hier maat 175, ik zal binnenkort haar regendeken er even opleggen. Die heb ik begin van het jaar gekocht, als die te krap op kort word dan baal ik :+

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:22

Whaaaaaaa, mooie deken!!!!!! Staat Bjuut super! <3

Knap dat je er gewoon aan begonnen bent Tineke, dat longeren met dubbele lijnen! Oefening baart kunst idd! En fijn dat je al meteen zo'n mooi resultaat had bereikt met Melody! Ik vind het ook echt ff wennen hoor...hang mezelf bijna op met die lijnen en moet dan ook nog de zweep vasthouden. Maar Evrona loopt er wel lekker op moet ik zeggen. Vandaag zag ik bij ons op stal de instructrische 8-jes longeren met dubbele lijnen, dat zag er echt gaaf uit!!

Esje, ik hoor idd steeds meer mensen die die bach-druppels gebruiken of ze gebruikt hebben. Ik moet ook zeggen dat als ik de druppels in het voer doe dat ik me afvraag wat die paar druppeltjes nou kunnen betekenen voor zo'n groot lichaam... Dus snap best dat jullie voor een andere methode gekozen hebben!
Een stalgenoot geeft rond oud en nieuw die druppeltjes aan haar honden om de dagen met vuurwerk een beetje door te komen. En dat schijnt wel te helpen zegt ze. Dus we proberen het gewoon braaf uit...

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:40

Hij is er. We zijn sky vandaag gaan ophalen . En om een rustige rit te garanderen had ik eamonn lekker meegenomen. Op de terugweg ben ik nog even gestopt en stonden ze zo vredig naast mekaar ze leken precies al 10 jaar onafscheidelijk. Wat is het een lieve rustige pony. Hij heeft natuurlijk behoorlijk nieuwe indrukken te verwerken dat zie je ook wel. Maar dat beheerste rustige vertrouwde connemara beeld straalt die helemaal uit. En als kers op de taart hij is echt een stuk groter dan eamonn. Morgen gaan we voor de foto's . o goed als een hele dag gereisd 2 keer 140 km pffff dat is een eindje hoor.

Hoe koud is het dan bij jullie al ?
Hier nog steeds lekkere 23 graden en een graad of 14 overdag.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:42

Ben benieuwd naar de foto's van Sky!!!