Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:28

Die punz....heul braaf. <3 <3

Gefeliciteerd met je punten Eline. +:)+

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:01

EK19 heeft een trekpaard, begrijp ik... :D sorry, ook een beetje beelddenker!

Wat leuk Easter weer te zien! En inderdaad, die is een stuk witter geworden. Mooi, maar ik vond die appeltjes eigenlijk stiekem mooier... maar goed, ik hou van appelschimmels. Wel leuk dat hij het met zijn nieuwe berijdster zo goed doet en Bar nog steeds kan meegenieten.
Heb je niet een beetje dat je nu naar Mark kijkt en denkt "Hoe heeft die er ooit opgepast?" ;) Volgens mij is Mark ook best gegroeid.

Wat een mooie foto, Marrit! Volgens mij worden jullie een heel fijn team samen!

Punz: ik had je filmpje al op het andere topic gezien maar wat is ze toch braaf! Heerlijk zoals ze met een haar onbekend kind meewerkt.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:40

Haha wat fijn al die beeldenkers! Ik had een trainingsbroek er over heen dus mijn rijbroek was gelukkig nog schoon!! alleen wat blauwe plekken op mijn arme van het bekneld zitten tussen de trailer en die knol grrrr.... En spierpijn in mn armen nu van dat "trek"paard!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:45

:(:) :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:16

Kom ff binnenvallen, gefeliciteerd Marrit! Ook nog familie van mijn halve connemara paard.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:56

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:35

Oh EK: niet fijn dat je er niet schadevrij van af bent gekomen! Hoop dat de spierpijn snel over is!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:41

Ik had de foto al op fb gedeeld.. En ook al in een ander topic hier op bokt...
Maar kan het ( natuurlijk) niet laten om de foto ook hier te delen:

Punzel voor het eerst aan het (longeer) werk op een voor haar vreemde locatie, wat ze echt superbraaf deed. Aanvankelijk was het even spannend, maar al heel snel weer gewoon relaxed:

Afbeelding

Zó blij met haar!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:20

Wat is Punzel toch mooi :+:

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:21

Knappe pony!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:47

Punz: Mooie foto, zo ontspannen. Heel fijn voor jou zo'n heerlijke pony.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:05

Wat een sprookjespaard die Punzel <3

Eline beetje hersteld van je worstelpartij? :+

Na een beetje een onstuimige start (1 kapot halster :') ) lijkt Lloyd zich beetje meer thuis te voelen. Hij is helemaal happy met zn twee ruinenvriendjes, dat klikt super! Gister voor het eerst even aan de longe in de longeerbak (nog nooit geweest) hij was zo braaf, niet voor te stellen dat hij nog 5 moet worden! Vandaag de ijzers eraf, had de vorige eigenaren (niet Tieks!) gesierd om ze er af te halen of hem nieuwe schoenen te geven voordat ie weg ging, want hij had er echt last van. Vooral hoef waar het ijzer los zat deed hem pijn :(:) maar wederom, braaf! Paard achter hem langs, helemaal alleen op stal: geen kik. Dus de basis is nuchterheid, fijn.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:08

Superfijn Marrit! :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:51

Klinkt als een fijne brave pony Marrit!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:04

Fijn dat meneer zich thuis begint te voelen. De voeten zijn bij verkoop helaas vaak een ondergeschoven kindje. :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:06

Heel fijn Marrit,dat je pony zich te beginnen te ontspannen. Maar vervelend zeg, van zijn voeten. Was inderdaad fijn geweest als hij met nette voeten was "afgeleverd".

Verder:
Bedankt voor de Punzel complimenten, ik zal ze aan haar door geven. Ze begint inderdaad ineens toch weer mooi te worden... Ze is een tijdlang toch ook wel een beetje een uit verhouding zijnde ploffert geweest vrees ik. := , maar het lijkt toch goed te komen :D :D
En hebben jullie al genoeg van mijn Punzel spam, of kan ik nog 1 foto plaatsen?
Punzel gaat de komende tijd doorgereden worden door een dressuur amazone, en deze kwam vandaag kennis maken met haar. Onder de begeleiding van deze amazone eerst Punzel zelf even gereden ( zodat ze ook een beetje het niveau kon inschatten), en dat ging zó fijn. Weer helemaal tevreden nu dus..

Afbeelding

( en nee.... écht nog niet bezig met nageeflijkheid.. foto is ook een beetje een lucky moment shot. Evengoed vind ik het wel een mooie foto!)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:10

:~ +:)+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:58

Ik krijg sowieso nooit genoeg van foto's :+ gaat ze ook tijdelijk verhuizen naar de amazone of komt ze aan stal?

Ik heb gister beetje grondwerk gedaan, en daarna over het erf gewandeld, hij is zo nieuwsgierig, erg leuk. Ook de BigBags dier stonden even geinspecteerd :') Spannend, snurk, maar braaf. Heeft wel een naar stal-trekje; als ik met halster de stal in kom en hij heeft geen zin.. Oren plat en kont naar achter }> Dus tik op de kont met touw gegeven en toen had ie al door dat ik me niet liet afschepen :+ Daarna is het ook goed, uitprobeerseltje van hem denk ik :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:13

Foto's kan je nooit genoeg delen Punz. :D
Super dat ze het zo fijn aanpakt. +:)+

Volgens mij beginnen jullie elkaar aardig te kennen Marrit. :))

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:43

Haha Marrit het gaat weer goed! Spierpijn slijt vanzelf! Mocht maandagavond gelijk alweer 2u aan de bak tijdens de les. Dinsdagavond en gisteravond gereden en vanmorgen alweer 1 gedaan! Of tewel gewoon door gaan :)! Vanmiddag lekker rondje bos met Ben, heerlijk met dat zonnetje!

Fijn om te lezen Marrit dat Lloyd het zo goed doet wordt een maatje voor altijd zo te lezen!

En Punz foto's blijven leuk dus kom maar op met meer!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:49

Fijne rit gehad met Ben Eline? :)

Woensdagochtend enorm zitten prutsen op de galop. Resultaat linksom bleef prima. Rechtsom sprong madam elke keer aan in de linkergalop of zette het op een lopen. Uiteindelijk de conclusie getrokken dat ik veelte snel en geforceerd die galop er op probeer te trixen. Liefst dan ook nog kaarsrecht en goed vanuit achteruit doorgesprongen. :roll: ....Dat werd dus niks. :+
Bar gemaild om de B proef aan te passen naar een impulsproef zonder galop. Uiteindelijk was de insteek gewoon mee doen voor de ervaring. :)*
Gisteren was er gif gespoten op de wei tegen het onkruid. Laat de wei nou strak naast de bak liggen. Madam had al direct zoiets van daar zit een luchtje aan. :))
Oftewel wat mutserig door de bak heen. Zelf verder nergens druk over gemaakt zolang ze maar gewoon liep waar ik het bedacht had. Uiteindelijke gevolg dat ze poepie relaxt door de baan ging en ze alle keren netjes in de rechtergalop aansprong. Conclusie....ik ben een doos en zij een wijze witte heks. :))

Pennymeisje in mij is ook weer helemaal gelukkig.... ze hinnikte naar me. <3 <3 <3 <3 <3 :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:10

SkyMarian schreef:
Fijne rit gehad met Ben Eline? :)

Woensdagochtend enorm zitten prutsen op de galop. Resultaat linksom bleef prima. Rechtsom sprong madam elke keer aan in de linkergalop of zette het op een lopen. Uiteindelijk de conclusie getrokken dat ik veelte snel en geforceerd die galop er op probeer te trixen. Liefst dan ook nog kaarsrecht en goed vanuit achteruit doorgesprongen. :roll: ....Dat werd dus niks. :+
Bar gemaild om de B proef aan te passen naar een impulsproef zonder galop. Uiteindelijk was de insteek gewoon mee doen voor de ervaring. :)*
Gisteren was er gif gespoten op de wei tegen het onkruid. Laat de wei nou strak naast de bak liggen. Madam had al direct zoiets van daar zit een luchtje aan. :))
Oftewel wat mutserig door de bak heen. Zelf verder nergens druk over gemaakt zolang ze maar gewoon liep waar ik het bedacht had. Uiteindelijke gevolg dat ze poepie relaxt door de baan ging en ze alle keren netjes in de rechtergalop aansprong. Conclusie....ik ben een doos en zij een wijze witte heks. :))

Pennymeisje in mij is ook weer helemaal gelukkig.... ze hinnikte naar me. <3 <3 <3 <3 <3 :')

Jaa heerlijk ben zelfs een beetje verbrand tijdens het buiten rijden haha!
Ritje van 2 uur. En ze gingen hard die pony's, Ben ging zo laag op de grond heen.. en vervolgens neem je ze terug naar de stap en dan ook gewoon dood normaal rond stappen als 2 oude tuttebellen die van niks weten... Heerlijk die connemara's! *\o/*

Hahaha die witte heks, ik blijf het geweldig vinden hoe je dat toch elke keer weer benoemd hahaha!

Vaak is het even een periode dat ze 1 kant moeilijk vinden om aan te galopperen. Zoveel mogelijk op een volte of in een hoek proberen. Duidelijk je buitenbeen achter de singel leggen en desnoods gebruik je ook je stem. Als ze het ondanks de juiste stelling niet wil, doe ik het altijd zo bij jonge ponys: Voor de hoek iets naar buiten stellen, op het moment van de hulp de juiste stelling vragen, zo worden ze een beetje overdonderd en springen ze vaak wel altijd juist aan! En als ze het dan doet: UITBUNDIG belonen *\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door EK19 op 24-04-15 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:13

Dat klinkt goed. :D :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:21

SkyMarian schreef:
Dat klinkt goed. :D :D

Heb misschien nog een tipje erbij gezet voor je :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:23

Zie het. Truuk was vooral even een stemhulpje erbij en het gewoon heel simpel houden.
Woensdag was ik zo aan het horken dat zij er ook geen biet meer van snapte. En ja de hele buurt weet nu dat ze een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele brave merrie is. :)) :))