Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:48

ooit aan gedacht dat het misschien zijn bouw is? :D

Wolf is net zo, extreem rondgeribt met hele smalle schouders/kont. Lijkt van voren inderdaad alsof ze drachtig is.
maar zo is ze nou eenmaal gebouwd, niks aan te doen, dit is ook het grootste probleem met het vinden van en passend zadel, alles schuift naar voren door die bolle buik.
ze was al zo toen ik haar 2 jaar geleden kocht en ze is hartstikke gezond, niks mis mee ;)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:58

Nee Van, het is anders als bij Wolf. Toevallig zag ik straks nog een oude foto van haar voorbij komen :P
Ik zie wat je bedoeld, dat rondgeribte hebben ze allemaal wel. Maar die BUIK! Ik zal morgen proberen om een foto te uploaden. Het lijkt de ene dag ook erger dan de andere. Hij krijgt ook droog en heel grof hooi.. Misschien nog eens ander voer proberen? Over zadels gesproken.. Ik ga van het voorjaar rustig beginnen met Loki. Wat voor zadel hebben jullie?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:03

ik heb geen enkele foto van haar waarbij het te zien is hoor? Op foto's is het sowieso niet te zien
ik heb de eerste maanden ook de vorige eigenaar gevraagd of ze drachtig kon zijn :D en iedereen die haar ziet vraagt er naar :+

ik heb een trekker, het enige zadel tot nu toe die blijft liggen

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:19

Hm, misschien hoort het dan toch een beetje bij hem. Ook anderen die hier last van hebben??
Ik vind Wolf altijd zo mooi slank en hoogbenig ogen. Heel anders dan Loki, die is toch wel een beetje meer gedrongen gebouwd, korte beentjes enzo, kort rugje etc.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:23

Wolf is inderdaad een sprietje daardoor valt die buik alleen maar erger op (en ik ben allergisch voor vet op mijn dieren dus slank zijn ze hier allemaal, behalve ik :'))

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:25

hahaha :') Verschil moet er zijn toch!
Ik heb ze ook niet graag te vet, maar verhouding vind ik altijd wel mooi.
Ach, hopelijk zal het vanzelf wel loslopen dan, het heeft even tijd nodig denk ik.
Hij is in ieder geval al een stuk vrolijker en levendiger geworden de afgelopen maanden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:35

dit is familie van Wolf http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 0d6e92.jpg
dat verklaard het ook wel :P
ik vind persoonlijk de hoogbenige types mooier, anders krijg je al snel een fjorden uitstraling vooral als ze ook nog eens te breed zijn.

als hij verder nergens last van heeft zou ik me er geen zorgen om maken hoor

kan bij die dikke schimmel nu eindelijk de ribben voelen zonder druk te hoeven uitoefenen *\o/*
en zijn manenkam is zo zacht als boter :D beest zat tegen hoefbevangenheid aan toen hij hier kwam

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:45

Die donkere is gaaf!
Toch is het nog niks vergeleken met Loki hoor.
Zal toch eens een foto proberen te uploaden van de week.
Ja, Loki is wel meer formaat minitank, maar daar ben ik wel blij mee, aangezien hij net de 1.30 haalt.
Als hij dan ook nog zo iel zou zijn, zou het er erg vreemd uit zien als ik erop zou zitten.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:48

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:05

dat is Jull, die eerste foto iig :\

als ze zo klein zijn is het inderdaad fijn als ze wat breder zijn maar imo horen het smalle paardjes te zijn

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:09

Echt?! In de advertentie?
Ik wist niet dat die te koop stond!
Of zou hij er heel erg op lijken

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:12

die eerste foto is 100% zeker Jull, die foto staat hier ook ergens in het topic.
de andere 2 foto's lijken van een andere konik te zijn.
Ghashira heeft Jul kort geleden verkocht, zou sneu zijn als hij nu alweer te koop staat

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:27

Oh echt? Wat jammer!
Zou heel sneu zijn als hij nu alweer te koop zou staan...

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:39

Dat zou indd sneu zijn.

@ avalon87: Bij ukkie is het indd haar bouw. Haar vacht vertekend ook enorm. :j
Wat bij Loki is durf ik niet te zeggen. Als ze echt te dik zijn gaat vet meestal ook ergens anders zitten.

Leuke konik die te koop staat, Helaas te groot voor mij.
Ukkie is maar ca 1.30. Gisteren is ze mee geweest op marathonwedstrijd.
Om te kijken hoe ze zou reageren op drukte, en heeft ze gelijk weer op de vrachtwagen gestaan.
Sommige mensen dachten dat het ijslander was of fjord, had genoeg belangstelling. :D
En ukkie die vond alles best. <3

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:48

Wat goed dat ukkie het allemaal prima vond! Loki is ong even groot. Hoe groot ben jij happyhorse? Ik vind dat jij goed op ukkie past.

Ik ga een keer mijn hooi ergens anders halen, misschien scheelt het iets? Ik.denk ook niet dat Loki te dik is, hij lijkt veel last van gasvorming te hebben.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:33

Ik ben zelf 1.72. Maar doordat ukkie breed is past het net vind ik.

Ander hooi proberen kan geen kwaad. Zie nu pas je in tilburg staat.
Kom daar bijna dagelijks. Sta je daar ook gestald?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:27

Pff moeilijk te zeggen van loki, pumbaa heeft ook wel een rond buikje maar niet extreem dik. Gewoon rondgeribt idd. Als hij verder bijna mager is zou ik ook gaan denken aan iets van gasvorming als de wormen allemaal weg zijn. Ik ben benieuwd naar een foto, kunnen we het beter beoordelen denk ik. Ja de eerste foto vd advertentie is jull, maar wat raar, hij zal nu toch niet weer te koop staan? Dat hoop ik niet!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:39

Ik woon inmiddels in Oirschot Marianne, dat is een kwartiertje van Tilburg af. Mocht je eens langs willen komen ben je heel welkom :D

Hoe gaat het nu met je Nadine?

Loki is niet echt mager, gewoon normaal, met wat druk kan ik zijn ribben nog voelen. De dierenarts is vorige week dus al geweest, en ik moet heb een zandkuur geven, die komt als het goed is vandaag binnen. Ik heb gisteren dit voer voor hem gehaald:

http://www.sanequi.com/nl/producten/colon.html

Dat helpt ook mee om de darmflora te herstellen.
Hij krijgt nu dit en droog hooi en verder helemaal niets. Ik denk dat het een nasleep is van de wormen, door alle rommel die in zijn darmen zat, vervolgens de wormenkuren die ook veel bacteriën kapot hebben gemaakt, het nu allemaal een beetje verstoord is. Sinds deze week staat mijn welshje ook bij hem in de wei en ze zijn de hele dag aan het spelen, meer beweging doet hem hopelijk ook goed.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:45

Van schreef:
dat is toevallig dat zij dan ook net haar pols breekt := (niet door Pumbaa toch? :'))

Haha nee niet door pumbaa dit keer, was een auto ongeluk. Maar ben nu weer lekker zelf met pum aan de slag en het gaat hartstikke goed momenteel. Hij is werkwillend en heeft alweer wat nieuwe dingen geleerd. Zo kan hij nu bij de parelli stick to me game naast me lopen en draven in liberty dat kon hij al maar hij kan nu ook achterwaarts als ik naast hem sta en zelf naar achteren loop. Ook al in liberty dus weer een mega vooruitgang. Lekker om weer bezig te zijn. Ik ga voor pum een bijrijder zoeken omdat ik volgend jaar een rijpaard erbij heb en dus wat minder tijd heb omdat ik dan 2 paardjes intensief moet trainen. Voor pumbaa is het beter dat hij in beweging blijft maar het moet wel klikken met diegene, dat is al een opgave op zich haha. Hij is heel erg op zichzelf zoals jullie weten. Ik merk dat hoe langer hij stil staat hoe angstiger hij wordt dus het is wel goed om hem lekker veel te trainen ook al vind hij dat zelf niet altijd even leuk. Ik train hem zelf nu zo'n 3 a 4 keer in de week maar met een tweede paard erbij straks red ik dat niet meer.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:50

Het gaat weer de goede kant op met mijn pols avalon! Ik kan er nog lang niet alles mee maar kan iig weer wat. Heeft loki ook last van diarree? Ik heb altijd gehoord dat als ze veel zand binnen hebben dat ze dan diarree krijgen. Blijft ff spannend dus met loki, het zit jou ook steeds niet mee zeg. Als je zijn ribben goed kan voelen is hij dus niet te dik zou je zeggen. En in de winter mogen ze ook beetje meer vetjes hebben ivm kou als ze 24/7 buiten staan. Dus je merkt verder niet dat hij ergens last van heeft? Misschien valt het dan mee, dat hoop ik. Hou ons op de hoogte!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:14

Leuk dat je een bijrijdpaardje krijgt Nadine, wat voor iets is het?
Zal niet meevallen om iemand voor Pumbaa te vinden, hij is volgensmij erg aan jou gehecht. Fijn dat de trainingen zo goed met hem gaan.

Hij heeft nooit diaree, zijn mest ziet er echt super uit, daarom kon ik het ook al niet begrijpen, die zandkuur. Maargoed, het kan geen kwaad, dus ik pak ze alletwee maar even, mijn weitje heeft momenteel best veel open zandplekken. En nee, tot nu toe heeft het echt nog niets meegezeten met Loki :( Elke keer is er weer wat. Maar we blijven hopen op betere tijden. Ik kijk even wat dit dieetvoer voor hem doet, en anders mag de dierenarts weer terugkomen. Ik zal even proberen deze week een foto te maken, kunnen jullie ook eens kijken. Hopelijk valt het allemaal mee idd.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:17

Wat vervelend voor jullie Avalon, hopelijk dat het hierna alleen nog maar berg opwaarts gaat :)! Kaiyo was de laatste tijd op de oude stal ook aan de scheiterij. Zand kuurtje gegeven in de laatste week, en nu op zijn nieuwe stal krijgt hij alleen nog maar goed hooi (eerst kuil). Gelijk niets meer aan de hand, terwijl het allemaal nog wel erg spannend voor hem is op z'n nieuwe plekje. Hopelijk valt het met Loki ook allemaal mee.

Fijn dat het beter gaat met je pols Nadine! Hopelijk vinden jullie een leuke bijrijder. Sinds een aantal weken ben ik ook serieus aan de slag gegaan met parelli. Ik heb sinds ik hem heb gekocht begin zomer wel veel met hem gegrondwerkt, wou me niet vast klampen aan 1 methode, maar merkte toch dat ik graag een 'programma' volg waar ik wat meer hou vast aan heb. Hij pakt het erg goed op tot nu toe dus dat is fijn. Zijn jullie al lang aan 't parelli'en?

@Van, welk natuurgebied is dat waar Wolf vandaan komt? Kaiyo lijkt namelijk ook een heel stuk meer op de paardjes op die foto, dan de paardjes in de Oostvaarders bijvoorbeeld. Ik weet helaas nog steeds niet waar hij vandaan komt :(.

Met Kaiyo gaat het verder goed op z'n nieuwe plekje. Op wat schrammen na lijkt hij happy. Vrijwel elke keer als ik aan kom ligt meneer slapend op de grond of staat hij rustig te eten. Ook is hij een stuk minder gefrustreerd, wat heel fijn is haha! Hij voelt zich wel de man in de kudde (voelt zich erg dominant), wat best gek is om te zien, aangezien hij eerst vrijwel onderaan in rang stond. Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:24

Wolf komt uit de maasplassen
ik zou sowieso de koniks uit de oostvaardersplassen niet als voorbeeld nemen voor hoe een konik eruit hoort te zien. Er word daar niet aan rasbehoud gedaan, paarden die niet aan de rasstandaard voldoen kunnen daar gewoon doorfokken en dan krijg je al snel een ander type paard. Er lopen ook zwarten en zelfs een vos tussen.
daarnaast zijn koniks warmbloeden, vergelijkbaar met de sorraia zeker niet met bijvoorbeeld fjorden

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:11

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:46

uch beide veel te dik %)
die zwaartste vind ik niet mooi qua bouw, ziet er ook uit alsof die lang hengst is geweest, dat in combi met de leeftijd en nog helemaal niks kennen, zou ik die mooi laten staan.
De lichtere ziet er beter uit, zal een leuk paardje zijn als hij eenmaal op gewicht is en nog jong zat om lekker mee aan de slag te gaan.