met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:55

Gewoon even omdat ik het hier kwijt kan, niet omdat ze nog niet genoemd zijn: IJsjes, tinkerts, fjorden, shetlanders, en haflingers.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:00

Ik houd niet zo van koudbloedige paarden omdat deze vaak 'lomp' overkomen, gelukkig kunnen deze wel erg fijn rijden naar ervaring :)

PS. Misschien handiger geweest om er een poll van te maken? zodat je de uitslagen een beetje kunt vergelijken

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:43

AnnoDomino3 schreef:
wat heeft iedereen tegen fjorden? :?
kan iemand dat uitleggen?
ben gewoon nieuwschierig :j

Ze zijn vaak zo beroerd slecht opgevoed.. net als haflingers overigens.´koppig en eigenwijs´ vind ik helemaal niet leuk, is gewoon een gebrek aan respect en opvoeding. Ik zit er echt niet op te wachten om aan een touwtje meegesleurd te worden en dat dat soort streken `fjord eigen` zouden zijn zou ik echt een belediging vinden voor het ras, als ik een fjordenliefhebber was geweest. Natuurlijk hebben deze paarden een bepaald type karakter en ze zijn vrij slim, waardoor je misschien nog concequenter moet zijn, maar het is niet onmogelijk.
Ik heb ook niks tegen fjorden, vind sommigen best wel leuk zelfs.

Dat arabische veulentje is wel extreem hoor, neusje vertekent ook doordat hij een blesje heeft. Ik vind dat ook niet mooi, ik houd meer van het russische en poolse type. Helemaal niet iel en ze hebben meestal geen extreme dish.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:27

Friezen en arabieren...

Ireen_ schreef:
Ze zijn vaak zo beroerd slecht opgevoed.. net als haflingers overigens.´koppig en eigenwijs´ vind ik helemaal niet leuk, is gewoon een gebrek aan respect en opvoeding. Ik zit er echt niet op te wachten om aan een touwtje meegesleurd te worden en dat dat soort streken `fjord eigen` zouden zijn zou ik echt een belediging vinden voor het ras, als ik een fjordenliefhebber was geweest. Natuurlijk hebben deze paarden een bepaald type karakter en ze zijn vrij slim, waardoor je misschien nog concequenter moet zijn, maar het is niet onmogelijk.
Ik heb ook niks tegen fjorden, vind sommigen best wel leuk zelfs.

Mag ik even zeggen dat ik het hier totaal niet mee eens ben? Ik ben gék op fjorden, en zoals hoe jij ze schetst ben ik ze nog niet tegengekomen. De meeste fjorden zijn uitstekende gezinspaarden, hoog aaibaarheidsgehalte en willen graag voor je werken.

Opvoeding is de clue, maar dat is het toch bij elk paard?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:54

Marjoow schreef:
Mag ik even zeggen dat ik het hier totaal niet mee eens ben? Ik ben gék op fjorden, en zoals hoe jij ze schetst ben ik ze nog niet tegengekomen. De meeste fjorden zijn uitstekende gezinspaarden, hoog aaibaarheidsgehalte en willen graag voor je werken.

Opvoeding is de clue, maar dat is het toch bij elk paard?

Ik ben ze te vaak zo tegen gekomen :') Haflingers ook hoor.. en dan vaak in handen van mensen die onervaren zijn of gewoon niet concequent zijn, want ik ken ook keurig opgevoedde fjorden. Maar ik bedoel juist te zeggen dat dat niet aan het ras of de paarden zelf ligt! Het zijn inderdaad over het algemeen hele vriendelijke, intelligente en werklustige paarden.
Vind het alleen jammer dat ze zo makkelijk weg komen met brutaal of `lomp` gedrag (ff subtiel baasje aan de kant duwen met schouder, op voeten trappen, lostrekken) omdat ze een fjord of haf zijn. Mensen moeten er om lachen en dan hoor je `ja, het is een fjord he`. Op de een of andere manier denken mensen dat dit bij het ras hoort ofzo, vandaar dat ze misschien bij sommige mensen ook niet zo`n beste naam hebben.

Natuurlijk is opvoeding de clue, maar mijn ervaring is (ik heb heel lang een haf gehad en nu een arabier, al zijn het natuurlijk 2 individuen) dat mijn haf toch behoorlijk wat vaker de grenzen opzocht :+ en bij gebrek aan leiderschap sneller overging op onbeleefd/drammerig gedrag om het zo maar even te noemen ;) Ik moest bij haar toch echt wel een tikje concequenter zijn.
Daarbij denk ik dat de meeste mensen met weinig ervaring eerder voor een haf/fjord gaan dan voor een volbloed bijvoorbeeld. 1 en 1 =2.. en zo heb je een vooroordeel de wereld in.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:56

Ja dat lompe is wel een beetje fjord-eigen hihi, ik vind dat juist wel leuk :P Een paard moet niet expres daardoor jou omver lopen, en ik corrigeer dan wel, maar ik vind het ook wel grappig xD

Haflingers heb ik overigens niets mee.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:58

fjorden en tinkers!
mogen van mij afgeschaft worden.
lomp, stug, ongetalenteerd asl rijpaard.
(en aj er zijn vast ergens uitzonderingen)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:01

Iemand op stal heeft het consequent over (s)tinkers... :=
Vind ze zelf ook niet zo leuk eigenlijk. IJslanders ook niet, die grote mensen op die kleine harige diertjes, nee. Fjorden vind ik wel schattig, die leuke witte neuzen <3
Laatst bijgewerkt door GeraldineVD op 22-05-12 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:02

quarterH schreef:
fjorden en tinkers!

Daar sluit ik me bij aan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:05

M3lisss schreef:
quarterH schreef:
fjorden en tinkers!

Daar sluit ik me bij aan.

Nou sorry, maar dit vind ik echt een arrogante, respectloze en ondoordachte reactie :=

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:06

'Daar sluit ik me bij aan' vind je een arrogante, respectloze en ondoordachte reactie?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:07

M3lisss schreef:
'Daar sluit ik me bij aan' vind je een arrogante, respectloze en ondoordachte reactie?

Ook, maar vooral die reactie van quarterH.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:08

Ik heb vrij weinig met het moderne KWPN paard. Er word gewoon veel te weinig naar karakter gekeken, veel te veel naar beweging.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:10

Ik heb echt helemaal niks met fjorden en friezen, haflingers vind ik nog wel oke, maar zou zelf er geen willen.
Zelfde geld voor bijna alle warmbloeden, wel leuk, maar hoef er zelf geen.

Doe mij maar een lekker aparte tinker:D. VEEL LEUKER!!!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:13

Arabieren.... iedereen vind ze zo supermooi maar ik vind ze echt spuuglelijk :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:14

Marjoow schreef:
M3lisss schreef:

Ook, maar vooral die reactie van quarterH.

het gaat hier toch om mening en smaak?
dit vind ik. ik zou ze niet missen als ze niet bestonden.
dat mag toch?
mag jj over 'mijn' ras ook vinden hoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:15

quarterH schreef:
het gaat hier toch om mening en smaak?
dit vind ik. ik zou ze niet missen als ze niet bestonden.
dat mag toch?
mag jj over 'mijn' ras ook vinden hoor.

Je mag een mening hebben, maar dit kun je ook wel even wat genuanceerder brengen. Plus dat je blijkbaar geen kennis van de rassen hebt, anders zou je wel wat anders zeggen ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:18

Niet zozeer een ras, maar ik vind donkerbruine paarden zo stom. En merries ook. Heb ik altijd al gezegd.
Laat ik nou helemaal gek zijn op een donkerbruine merrie die ik een paar maanden geleden gekocht heb. :=

Als ik voor een ras moet kiezen, kies ik toch voor een Fjord. Waarom? Geen idee. Het trekt me niet en de Fjorden die ik ken zijn lomp en onopgevoed. Misschien komt het daar wel door.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:19

Het gaat over paardenrassen. De eigenaar hoeft zich niet aangesproken te voelen, niet al te persoonlijk opvatten zou ik zeggen. TS vraagt duidelijk: \'met welk ras heb jij niks\'. Simpel toch?!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:20

Marjoow schreef:
Ja dat lompe is wel een beetje fjord-eigen hihi, ik vind dat juist wel leuk :P Een paard moet niet expres daardoor jou omver lopen, en ik corrigeer dan wel, maar ik vind het ook wel grappig xD

Nouja, dat bedoel ik dus ;)
Lomp gedrag naar mensen (dan bedoel ik dus op tenen gaan staan, ff je kont draaien als daar net iemand staat, mensje meesleuren naar het gras) is in mijn ogen gewoon brutaal en respectloos gedrag. Zo'n paard heeft zelf de leiding genomen. Is niet nodig (bij geen enkel paard!) en geen goede basis, vind ik.. maargoed, is een eindeloze discussie met mensen die het wel grappig en normaal vinden. Een fjord/haf hoeft niet per defintitie lomp te zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:22

Ireen_ schreef:
Marjoow schreef:

Nouja, dat bedoel ik dus ;)
Lomp gedrag naar mensen (dan bedoel ik dus op tenen gaan staan, ff je kont draaien als daar net iemand staat, mensje meesleuren naar het gras) is in mijn ogen gewoon brutaal en respectloos gedrag. Zo'n paard heeft zelf de leiding genomen. Is niet nodig (bij geen enkel paard!) en geen goede basis, vind ik.. maargoed, is een eindeloze discussie met mensen die het wel grappig en normaal vinden. Een fjord/haf hoeft niet per defintitie lomp te zijn.

Oh, maar dat ik het grappig vind, betekent niet dat ik er niets aan doe, als een paard op mijn tenen staat krijgt ie een mep, net zolang tot ie er af is.
En als hij mij omver duwt dan weet ie ook wel dat ik dat niet wil ;)

Net als een klein kind wat een heel vies woord zegt, het mag niet maar het is wél grappig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:56

quarterH schreef:
fjorden en tinkers!

Afgeschaft mogen worden vind ik wel een beetje rare uitspraak hoor.
Je hebt er toch geen last van dat ze er zijn?

Ik heb er ook niks mee maar ongetalenteerd als rijpaard slaat nergens op. Je kan er op rijden dus het zijn prima rijpaarden.
Je bedoeld waarschijnlijk ongeschikt voor de (hogere) wedstrijdsport.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:58

ik vind kwpn'ers ook niets aan, daar zijn er zoveel van. :=

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:01

NatasjavE schreef:
Ik heb er ook niks mee maar ongetalenteerd als rijpaard slaat nergens op.

Als quarterH dat vindt, dan vind zij dat toch? Het is nu eenmaal een mening en een mening is niet objectief.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:09

Ik heb juist helemaal niks met ..... Mensen die bevooroordeeld zijn, en die alles en iedereen over 1 kam scheren! En nou ben ik toch al van mening dat er op bokt meer "mensen met paarden" zitten dan "paardenmensen" !