Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnnoDomino3 schreef:wat heeft iedereen tegen fjorden?![]()
kan iemand dat uitleggen?
ben gewoon nieuwschierig
Ireen_ schreef:Ze zijn vaak zo beroerd slecht opgevoed.. net als haflingers overigens.´koppig en eigenwijs´ vind ik helemaal niet leuk, is gewoon een gebrek aan respect en opvoeding. Ik zit er echt niet op te wachten om aan een touwtje meegesleurd te worden en dat dat soort streken `fjord eigen` zouden zijn zou ik echt een belediging vinden voor het ras, als ik een fjordenliefhebber was geweest. Natuurlijk hebben deze paarden een bepaald type karakter en ze zijn vrij slim, waardoor je misschien nog concequenter moet zijn, maar het is niet onmogelijk.
Ik heb ook niks tegen fjorden, vind sommigen best wel leuk zelfs.
Marjoow schreef:Mag ik even zeggen dat ik het hier totaal niet mee eens ben? Ik ben gék op fjorden, en zoals hoe jij ze schetst ben ik ze nog niet tegengekomen. De meeste fjorden zijn uitstekende gezinspaarden, hoog aaibaarheidsgehalte en willen graag voor je werken.
Opvoeding is de clue, maar dat is het toch bij elk paard?
Haflingers ook hoor.. en dan vaak in handen van mensen die onervaren zijn of gewoon niet concequent zijn, want ik ken ook keurig opgevoedde fjorden. Maar ik bedoel juist te zeggen dat dat niet aan het ras of de paarden zelf ligt! Het zijn inderdaad over het algemeen hele vriendelijke, intelligente en werklustige paarden.
en bij gebrek aan leiderschap sneller overging op onbeleefd/drammerig gedrag om het zo maar even te noemen
Ik moest bij haar toch echt wel een tikje concequenter zijn.
Een paard moet niet expres daardoor jou omver lopen, en ik corrigeer dan wel, maar ik vind het ook wel grappig xD
Marjoow schreef:M3lisss schreef:'Daar sluit ik me bij aan' vind je een arrogante, respectloze en ondoordachte reactie?
Ook, maar vooral die reactie van quarterH.
quarterH schreef:het gaat hier toch om mening en smaak?
dit vind ik. ik zou ze niet missen als ze niet bestonden.
dat mag toch?
mag jj over 'mijn' ras ook vinden hoor.
Marjoow schreef:Ja dat lompe is wel een beetje fjord-eigen hihi, ik vind dat juist wel leukEen paard moet niet expres daardoor jou omver lopen, en ik corrigeer dan wel, maar ik vind het ook wel grappig xD

Ireen_ schreef:Marjoow schreef:Ja dat lompe is wel een beetje fjord-eigen hihi, ik vind dat juist wel leukEen paard moet niet expres daardoor jou omver lopen, en ik corrigeer dan wel, maar ik vind het ook wel grappig xD
Nouja, dat bedoel ik dus
Lomp gedrag naar mensen (dan bedoel ik dus op tenen gaan staan, ff je kont draaien als daar net iemand staat, mensje meesleuren naar het gras) is in mijn ogen gewoon brutaal en respectloos gedrag. Zo'n paard heeft zelf de leiding genomen. Is niet nodig (bij geen enkel paard!) en geen goede basis, vind ik.. maargoed, is een eindeloze discussie met mensen die het wel grappig en normaal vinden. Een fjord/haf hoeft niet per defintitie lomp te zijn.

quarterH schreef:fjorden en tinkers!
mogen van mij afgeschaft worden.
lomp, stug, ongetalenteerd asl rijpaard.
(en aj er zijn vast ergens uitzonderingen)