KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silinka

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:59

Willem: 6000
Sundral: 12500
Brunotti: 1800-2500

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:01

Brunotti: op dit moment schat ik hem rond €1500-2000. Op dit moment liggen de prijzen gewoon niet zo hoog. Maar het is ook niet echt mijn type afstamming... Wel heb je hem prachtig op de foto staan. En ik heb laatst ook een Romantico gezien op concours, daar lijkt hij erg op! En dan zou het echt een heel leuk dressuurpaard kunnen worden!
Ik ken trouwens een fokker/ paardeneigenaar die zijn jonge paarden op 2,5jarige leeftijd op de foto's zet. Om te kijken of alles goed is met het beenwerk. Zij vinden het zonde om energie, geld en tijd in een paard te steken dat niet goed gekeurd is op beenwerk. Daar zit natuurlijk wel wat in!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:11

(heb al tijdje niet getaxeerd, vandaar dat ik nog even wat taxeer nu, vertoon nu toch al stageontwijkend gedrag Clown )
Willem: €7500, erg aansprekend paard, mooi op de foto gezet! maar de afstamming zegt mij nietzo veel. (geen kwpn toch?/ duits bloed neem ik dan aan?)
Sundral: 12.500, mooie dressuurmaat, erg fijn te rijden als we je mogen geloven Knipoog! Je bent erg ambiteus en je paard past, zo blijkt, bij je. Want zo snel van de B naar de Z, dan kan je vast ook wel nog hoger!

babettekevin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:23

ik heb sinds iets langer dan een weekje nu mijn eigen paardje, ben er super blij mee!
leek me wel leuk om te zien voor hoeveel jullie hem schatten, kan ik gelijk kijken of ik goed geonderhandeld heb over de prijs!
komt ie;

- naam: Kenavo du Bourg
(roepnaam kevin)
- leeftijd: 10 jaar
- L-springen, L2-Dressuur
- 1.67
- Ruin
- Ras: Selle Français
- Kleur: bruin
* met stamboom; moeder: Balsamine du Bourg, vader: Duc de la Cour

verder is hij geboren in frankrijk, daarna naar italië gegaan, door naar duitsland en staat nu in Nederland. daar blijft ie de rest van zijn leven ook staan Knipoog
hij is klinkisch goedgekeurd, 100% verkeers- en trailermak en heeft mooie gangen. nog geen wedstrijden gereden natuurlijk, maar dat gaat er zeker wel van komen!

foto's;
Afbeelding Afbeelding

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:21

Dit is een kwpn taxatie topic Knipoog

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 08:22

__Orlando schreef:
@jaggie: daar ben ik het niet mee eens. voorbeeld: als iemand gwoon partuculier hem koopten en er veel plezier mee heeft en leuk wedstrijden rijdt. vind ik het wel waard om er energie in te steken. oke als je nu echt een handel stal hebt is het anders. maar gaat ook om het karakter van het paard daarom heb ik hem ook gekocht.

bonfire is ook een luchtzuiger, en die liep ook maar mooi een gouden medaille op de OS Knipoog

babettekevin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:31

Yvie_Juudje schreef:
Dit is een kwpn taxatie topic Knipoog

hij is KWPN geregistreerd

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:45

babettekevin, volgens de regels moet je eerst minimaal 2paarden taxeren voor je je eigen paard plaatst hier... Staat wel in de regels. Dan mogen we jou paard taxeren.

babettekevin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:39

farahmunda schreef:
babettekevin, volgens de regels moet je eerst minimaal 2paarden taxeren voor je je eigen paard plaatst hier... Staat wel in de regels. Dan mogen we jou paard taxeren.

sorry! niet gelezen, dan weet ik dat nu. ik ben alleen zelf niet zo goed in taxeren?
maar even kijken..
Willem; rond de 9000, zo te zien heeft hij super gangen en er zit een mooi koppie op, is nog wel jong..maar leert zo te zien we super snel!
Brunottie; rond de 2000, hij is net beleerd dus is alleen geschikt voor de ervaren ruiter en heeft verder zelf nog niet zo veel ervaring..

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:02

Wanduwela: 6000,-
Zensation B: 5500,-

nu mijn paardje
Naam: Zolonia
Geboortedatum: 17-04-2004
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.65
Westrijden: geen ze is een half jaar onder het zadel.
Vader: Germus R (internationaal springpaard)
Moeders vader: Wolfgang (springpaard)

ze heeft een mooie ruime stap draf en galop. in de draf heeft ze een zweefmoment. goede springtechnieken en zeker potentie om ver in de dressuur te komen.
Geen stal gebreken. klinisch goedgekeurd.

Afbeelding
Afbeelding

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:32

Suzy-Q-Brunotti:€2000,-
uitleg: Jong paard, denkt dat hij wel een leuke maat gaat krijgen. Vind het een leuk dier met een vriendelijke uitstraling, hij oogt al vrij compleet voor z’n leeftijd. Jammer dat je er geen bewegingsfoto’s bij hebt staan. Denk trouwens dat je als nog even wacht met verkopen, totdat hij 3/3,5 jaar is en zadelmak, dat de prijs ook een stukje hoger komt te liggen.
babettekevin-Kenavo du bourg: €4500,-
uitleg:Lijkt me een prima paard, fijne maat, al meer van de ervaren leeftijd. Loopt thuis op L niveau, maar dus geen wedstrijdervaring.
lovetoulouse-Zolonia:€5500,-
uitleg:Leuk paard, nog geen wedstrijdervaring. Wel een fijn papier. (ps: Wolfgang geeft ook fijne dressuurpaarden)

@Sundral, je hoort mij niet zeggen dat een luchtzuiger per definitie een slecht paard is of niet kan presteren. Het is wel een feit dat zijn marktwaarde vaak daalt. (ik heb hier gewoon over het gemiddelde sportpaard ;))

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:38

Willem: €8000: Mooi paard, in korte tijd al aardig wat gepresteerd.
Brunotti: €2250, Leuk paard, leuk maatje. Jong en moet zich nog bewijzen.
Kevin: €3250: Allround paard, maar geen wedstrijdervaring.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:01

jaggie schreef:
Suzy-Q-Brunotti:€2000,-
uitleg: Jong paard, denkt dat hij wel een leuke maat gaat krijgen. Vind het een leuk dier met een vriendelijke uitstraling, hij oogt al vrij compleet voor z’n leeftijd. Jammer dat je er geen bewegingsfoto’s bij hebt staan. Denk trouwens dat je als nog even wacht met verkopen, totdat hij 3/3,5 jaar is en zadelmak, dat de prijs ook een stukje hoger komt te liggen.
babettekevin-Kenavo du bourg: €4500,-
uitleg:Lijkt me een prima paard, fijne maat, al meer van de ervaren leeftijd. Loopt thuis op L niveau, maar dus geen wedstrijdervaring.
lovetoulouse-Zolonia:€5500,-
uitleg:Leuk paard, nog geen wedstrijdervaring. Wel een fijn papier. (ps: Wolfgang geeft ook fijne dressuurpaarden)

@Sundral, je hoort mij niet zeggen dat een luchtzuiger per definitie een slecht paard is of niet kan presteren. Het is wel een feit dat zijn marktwaarde vaak daalt. (ik heb hier gewoon over het gemiddelde sportpaard ;))

klopt vind ik ook hoor, zou zelf ook geen luchtzuiger kopen maar voor mensen die niet veel geld te besteden hebben kunnen wel een heel goed paard kopen voor een zacht prijsje ivm zijn gebrek. maar ik las ergens, weet zo niet meer bij wie, dat ze dan gaskoliek enzo krijgen.. maar dat verschilt ook per paard en hangt er denk ik ook vanaf hoe erg ze lucht zuigen.. maar dit las ik inderdaad niet bij jou, maar vond het wel leuk om er ff op te reageren aangezien een oud trainster en vriendin van mij een luchtzuiger te koop heeft staan welke een superfijn dier is en echt mega kan sjouwen maar ze hem gewoon niet kwijt kan. nu heeft ze hem voor een spotprijs te koop staan en nu heeft ze er dan dankzij hergen ( van hall ) een koper voor maar over het algemeen raak je luchtzuigers ook niet zo makkelijk kwijt

babettekevin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:34

Zolonia tussen de 4500 en 5000 zou ik haar schatten, is pas een half jaartje onder het zadel, is niet super groot en heeft een mooie uitstraling.

wel grappig, want ik heb mijn paardje voor 2250 gekocht, mooi prijsje dus !

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:46

babettekevin-Kenavo du bourg: 4000,-

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:06

Willem: €8.500,-: Leuk paard, mooie uitstraling en goede afstamming.
Brunotti: €2.500,-: Leuk maar nog jong paardje. De waarde zal wat stijgen als je hem doorrijdt.
Zolonia €5.000,-: Leuk paard zeker voor de toekomst, goede achtergrond.

KWPN Dressuurmerrie: Thessa
Afstammeling: Lancet (Grand-prix dressuur) x keurmerrie van Thorwald, haar moeder was IBOP kampioen en is een volle zus van voormalige dekhengst Duko, dat maakt haar ook interessant als fokmerrie.
Leeftijd:8 jaar (2001)
Geslacht: Merrie
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.73 m.
Niveau: L-dressuur (wedstrijd ervaring op B-niveau, met goed resultaat)
Paard kent Schouderbinnenwaarts. Door tijdsgebrek had ze al veel verder kunnen zijn.
B-Springen (Balkjes lopen gaat haar goed af)
Buitenritten is ze ook gewend en vindt ze erg leuk.

Paard is onlang in oktober/Nover 2008 goedgekeurd.

AfbeeldingAfbeelding

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:55

Thessa: 5500 ,-

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:21

Even zien, ben niet zo thuis in het KWPN en al helemaal niet in het taxeren maar ga mijn best doen.
babettekevin: mooi gelijnd paard alleen iets iel in de hals, loopt al netjes op niveau,zou zeggen 7000 euro.
lovetoulouse:mooi aansprekend paard,vind de bouw echt mooi in proportie met een flinke bortskas..Nog maar net ingereden maar vast veel toekomst. 5000 euro
Ezmee: Ben wat bevooroordeeld omdat ik met esmee al wat contact heb gehad over dit paard..Grote wat langere merrie,vooral op eerste foto een mooi plaatje.Heeft al flink wat ervaring op wedstrijdgebied en buiten rijden..6000-6500

Dan ben ik ook wel reuze benieuwd naar het paard dat ik train voor een vriend van me,Zaza, een ferro X festival,
hoogte: rond de 1.60
Een wat klein gebleven donker bruine( lijkt zwart maar heeft een kopersnoet) merrie van bijna 5 jaar..
Ben haar nu drie maanden aan het doorrijden maar ze is al een jaar of meer onder het zadel.
Een hele werkwillige merrie,niet schrikachtig en heel fijn in de hand..
Ik train nu op B/L niveau maar denk zeker dat er veel meer in zit.Heeft nog geen wedstrijd ervaring.
Afbeelding
Afbeelding

Ben reuze benieuwd!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:07

Voor wat hij kan Viv denk ik zo €4.500,-/€5.000,- Denk dat je met doorrijden iets hoger kunt vragen mocht je verkopen :) Ik vindt het een mooi paard. :))

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:15

viv77 4500 ,-

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:57

Ezmee: €5000, leuk paard, jammer dat ze niet hoger geklasseerd is.
Viv: €4750, als ze wat verder doorgereden is, wordt het vast een leuk toekomstig sportpaard.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:35

Ik ben zelf echt niet goed in schatten
dus dat laat ik maar aan anderen over ;)

Moderatoropmerking:
Paard verwijderd. Eerst andere paarden taxeren, ook al vind je het moeilijk!

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:12

miszmelissa je moet eerst andere paarden beoordelen voordat je eigen paard erop zet

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:29

Ezmee-Theasse: €6000,-
uitleg: Leuk paard zeg, zag haar al op MP staan. Fijn papier om mee te fokken, mooi aan de maat en nog redelijk jong. Voor haar leeftijd heeft ze nog niet zoveel ervaring, dat is wel jammer. Vind haar op de eerst foto wel een stuk leuker als op de tweede foto.
viv77-Zaza:€4000,-
uietleg: Leuk paardje, beetje grof en kleine maat. Ferro geeft wel vaak fijne dressuur en/of springpaarden. Kent voor haar leeftijd voldoende, maar nog geen wedstrijdervaring.

@miszmelissa, iedereen geeft zijn of haar mening over een paard, in principe geef je weer wat jij er voor zou willen betalen. Je hoeft er niet goed of slecht voor te zijn, het is maar een indicatie, uiteindelijk is het toch maar wat de gek er voor geeft ;)

miszmellissa-Ronaldo: €5500,-
uitleg: Hoe oud is dit paard? Ruin, gemiddelde maat, redelijk niveau, allround. Lijkt een leuk paardje zo vanaf de foto.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:46

kijkt er niemand meer naar mij paardje???:(