Irish Draught in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 11:04

Wat voor jou misschien ook wel heel leuk is om te doen, een tripje naar Ierland om bij een stallion parade te gaan kijken :D
Ben zelf een keer bij de stallion parade tijdens de Dublin Horse Show geweest, heel gaaf om al die stoere buffels bij elkaar te zien. Ik ben toen helemaal fan geworden van Gortfree Hero <3 Geen idee of en waar hij momenteel ter dekking staat.

Afbeelding

Afbeelding

Dublin Horse Show is sowieso heel leuk om een keer heen te gaan, vindt plaats van 17-21 augustus. En op 3 september is de nationale ID show, daar wil ik zelf nog wel graag een keer heen.

Berdien

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:31

Wat leuk, dekplannen! Ik zou Sil ook graag eens laten dekken, maar destijds hielden het gedoe en ook wel de kosten me tegen. De hengst had ik al zo goed als uitgezocht :)) Gortfree Lakeside Lad vind ik héél tof. Maar ze hebben daar wel meer knappe hengsten staan. Zij versturen (verstuurden?) ook wel naar Nederland. Maar ja, je zit wel met een stukje merriebegeleiding, veel scannen etc en daarvan weet ik dan weer niet hoe mijn zenuwpees daarop reageert..

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:01

Die omgeving Sille, volgens mij heb ik het al vaker gezegd. Maar zó mooi! En die hengst, jeetje wat een knappe bonk.

Dank allen!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:34

Sijs gefeliciteerd!!
Bottles, wat een knap paard!
Sannie dat is echt k*t, maar hopelijk zet de stijgende lijn zich voort!
Change, wat zijn je plannen? Kan me voorstellen dat het lastig is om hem te houden als er zoveel interesse is..
Heerlijke foto Sille!

Lies, lastig om hier een echte RID hengst te vinden.
In principe zou vers moeten kunnen, maar daar zal best een prijskaartje aan zitten??
Of kom je dan op diepvries uit?

Hier ook stappen onder het zadel en een paar rondjes draven. Maar zij houdt zich niet koest in de wei..
Hou m’n hart soms vast, maar ach, ze moet wel paard kunnen zijn..
Mocht ze van het voorjaar niet vol te belasten zijn, wil ik haar ook dekken. Maar dat wordt waarschijnlijk een kwpn hengst.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:22

Oh wat een pech Sannie! Hopelijk blijft de stijgende lijn aanhouden.

Wat een stoere hengst! Mooi koppie. Opsturen kan vast, sperma gaat in de paardenwereld de hele wereld over.

Mijn plan is om hem nog even te houden tot het echt niet meer kan, paarden genoeg op de wereld natuurlijk maar ik ben wel een beetje gek op hem :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:34

Ooh goede tips allemaal! dank :)

En zeker een goed idee om eens een parade te bezoeken. Ik ga het er hier proberen door te krijgen.
Knappe hengst, die Gortfree Hero <3

Kamsel, wat heeft je doen besluiten er een KWPN hengst op te zetten? En krijg je er dan ook papier bij, of hoe werkt dat tegenwoordig?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:29

Ik zag deze nog voorbij komen!
Afbeelding

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:42

Afbeelding
Hij was schoon.
Echt soms.....
Maar wel verschrikkelijk lief.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:22

Hoi allemaal :)

Mag ik hier mee komen kletsen? Ik heb een ontzettend lieve grote reus uit Ierland genaamd Chester. Ik heb hem (in NL) overgenomen met een peesblessure en nu bijna een jaar later is hij gelukkig helemaal genezen en ik ben hem rustig aan weer op aan het pakken met buitenritjes. In zijn paspoort staat Clogheen Bono - Iers warmbloed, maar wat zijn exacte ras is blijft een raadsel. Zo ook zijn afstamming en echte leeftijd. In zijn paspoort staat 1 januari 2012 als geboortedatum en hij is dubbel gechipt. Eerste keer in Ierland voor transport naar België en tweede chip heeft hij in België gekregen. Hij is 180 cm groot en hij is vooral heel lief. Hij heeft een nuchter karakter en het is echt een paard met humor. In het verleden is hij veel gebruikt voor het hogere springwerk, maar ik maak zelf alleen buitenritten met hem. Hij staat samen met mijn 3,5 jarige KWPN merrie en het is net een getrouwd stel samen :+ Ze spelen de hele dag en als ze niet spelen liggen ze of samen te slapen of staan ze te kroelen.

Afbeelding
Samen met Evy

Afbeelding
Samen met mij :') Ik ben ECHT mini naast hem.

Afbeelding
Bij de vorige eigenaar

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:22

Esje _O- wat een mooie viezerd :))

Wauw ik kende Gortfree Hero niet, wat een mooi paard :wow:

Sille heerlijk uitzicht zo tussen de oren door <3

San4nie, wat balen van de spat :(
Hoe gaat het nu?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:39

lies schreef:
Ooh goede tips allemaal! dank :)

En zeker een goed idee om eens een parade te bezoeken. Ik ga het er hier proberen door te krijgen.
Knappe hengst, die Gortfree Hero <3

Kamsel, wat heeft je doen besluiten er een KWPN hengst op te zetten? En krijg je er dan ook papier bij, of hoe werkt dat tegenwoordig?

Ik hoop gewoon te kunnen rijden hoor, dan is dekken niet aan de orde..
Maar het zou gewoon gemak zijn.
Ze heeft nog nooit een veulen gehad, dus geen idee of ze makkelijk drachtig wordt.
Als je dan ook nog sperma moet importeren is het sowieso minder vers en ik heb ook geen idee wat de transportkosten zijn..
Daarbij is mijne geen volledige RID en bij het ISH zit zoveel buitenlands bloed dat ik net zo goed een fijne NL hengst kan pakken..
Zoals ik het lees krijg je er een gewoon papier bij..

Esje, die heeft in ieder geval lekker gegeten :D

Welkom Djoena! En wauw, wat een kasteel!
Clogheen stud zit op Facebook, misschien weten zij meer?
Zijn naam staat niet in de database..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:02

Thanks kamsel :))

Ik heb inderdaad al contact gehad met Clogheen Stud, maar ze kennen hem jammer genoeg niet. Er is een Ierse handelaar die al zijn handelspaarden de naam Clogheen geeft. De meeste paarden worden naar België en Nederland verkocht. Clogheen Stud krijgt dagelijks vragen over deze paarden en ze hebben al geprobeerd om de handelaar andere handelsnamen te laten gebruiken omdat het de naam van Clogheen Stud schaadt. Zonder resultaat, want de handelaar gebruikt "Clogheen" nog steeds.

Ze waren ook niet zo blij met mijn berichtje, maar hij heeft mij wel heel netjes te woord gestaan :j Dat siert hem wel vind ik :j

Over Nederlandse (kwpn) hengsten, mocht ik ooit nog een veulentje fokken met mijn merrie, dan hebben wij de hengst al uitgekozen. Krem is de enige Nederlandse (grotere) hengst waar ik al jaren fan van ben :j Er zit ook een hoop nieuw bloed in zijn lijnen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:51

Djoena schreef:
Hoe gaat het nu?

Ja enorm balen :(
Het lijkt wel echt een langzaam stijgende lijn te zijn. Maar ik was zelf stiekem wel een beetje zat van het stappen aan de hand.
Ik ga even een filmpje maken één dezer dagen en naar de veearts appen om te vragen hoe we nu verder moeten. Ze wilde ook nog wel keer langskomen. Maar als het met een filmpje kan en even bellen, dan heb ik dat liever. :+

Wat betreft het fokken, heb ik echt geen verstand van. Maar zie bij de ish’s ook best veel andere hengsten in de stambomen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:08

Paard wat ik zelf in Ierland had gekocht was van Ricardo Z. Dat is een zangersheide gefokte hengst maar goedgekeurd bij de ISH. Moeder was zelf dan wel traditioneler Iers. Dus komt in de modernere sportpaarden nu veel voor ja :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:01

Deze frontriem heeft me veel te veel geld gekost, inclusief shipment en inklaringskosten die ik even over het hoofd had gezien, maar ik ben er wel heeeel blij mee <3
Nogmaals dank voor de tip, Manolito! Berdien, heb jij die van Manolito nog overgenomen?

Afbeelding

MO_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:21

<3

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:58

Ah mooi!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:40

san4nie schreef:
Djoena schreef:
Hoe gaat het nu?

Ja enorm balen :(
Het lijkt wel echt een langzaam stijgende lijn te zijn. Maar ik was zelf stiekem wel een beetje zat van het stappen aan de hand.
Ik ga even een filmpje maken één dezer dagen en naar de veearts appen om te vragen hoe we nu verder moeten. Ze wilde ook nog wel keer langskomen. Maar als het met een filmpje kan en even bellen, dan heb ik dat liever. :+

Wat betreft het fokken, heb ik echt geen verstand van. Maar zie bij de ish’s ook best veel andere hengsten in de stambomen.

Ik ben heel benieuwd :j duimen draaien dat ze snel weer de oude is. Dat klaar zijn met stappen ken ik. Ik heb bijna een jaar lang gestapt met Chester :=

Lies, staat super mooi! <3

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 21:52

Hij staat prachtig lies! <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:00

Prachtig, die frontriem lies!

Djoena, een jaar!? Ja, je moet wel, je hebt geen keus. Maar toch, dan moet je echt lang volhouden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:57

Ik had inderdaad niet echt een keuze en ik wist het dan ook nog eens van tevoren haha! :D

Ik had de mazzel dat ik het hele plan van aanpak van zijn vorige baasje (voor een goed herstel van zijn peesblessure), meekreeg toen ik hem over nam. Dat was erg fijn geregeld :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:53

lies schreef:
Deze frontriem heeft me veel te veel geld gekost, inclusief shipment en inklaringskosten die ik even over het hoofd had gezien, maar ik ben er wel heeeel blij mee <3
Nogmaals dank voor de tip, Manolito! Berdien, heb jij die van Manolito nog overgenomen?

[ [url=m/3EAgAO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oohhh <3

Ja! Als het goed is komt hij morgen aan :):) Wel voor de blonde Ier en niet voor Sil, maar goed. Op de blonde Ier gaat het ook héél knap staan denk ik!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:12

Wat me trouwens opvalt bij filmpjes en foto's van de jachtpaarden, is dat de ruiters blijven zitten tijdens de sprong. Is dat normaal? Ik zie nergens een verlichte zit, volgens mij ...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:53

Mooie frontriem Lies, Berdien jij hebt hem nu ook?
Lieser gefeliciteerd!
Mij hebben ze geleerd om je gewicht in het midden te houden. Als de grond slecht is aan de andere kant en ze zakken er wat verder in weg breng je ze niet uit balans.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:06

kamsel schreef:
Mij hebben ze geleerd om je gewicht in het midden te houden. Als de grond slecht is aan de andere kant en ze zakken er wat verder in weg breng je ze niet uit balans.

Oh, nooit aan gedacht. Lijkt me niet best voor hun rug, maar het verklaart wel veel. Dank je.