wie vind fjorden ook zo leuk??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:33

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:52

Suusiej schreef:
haha, excusé moi! Bloos!
In dit topic wordt gevraagd wat mensen van fjorden vinden, nou, ik vind het niet zulke leuke paarden. Kan toch? Maarja, als ik alleen dat maar zeg, slaat het ook nergens op. Daarom zei ik dan waarom ik ze niet zo leuk vind.
Er zijn idd net zoveel shets en haflingers, maar het ras fjord spreekt me gewoon niet aan. (Haflingers trouwens ook niet)
Heranda zegt zelf dat Fjorden erg eigenwijs zijn, en dat beeld heb ik ook van ze. Maar ik mag daar alleen maar over oordelen als ik 100 fjorden heb gereden? ahah, ik durf te wedden dat jij nog niet op 100 fjorden hebt gereden Ikkah..
Als laatste in mijn stukje zeg ik dat er ook wel leuke en slanke fjorden zijn, dus het is niet zo dat ik iets heb tegen het fjorden-ras, maar het spreekt me gewoon niet zo aan.

1. in de titel staat: wie vind fjorden ook zo leuk, dus er word geen mening gevraagd, duidelijk topic voor fjrodenmensen.
2. die 100 fjorden is bij wijze van spreken, maar ik oordeel toch ook niet over bijv. een welsh dat ik het stomme niet luisterende domme dikke beesten zou vinden (wat overigens niet zo is maar ik noem even een voorbeeld) omdat ik bijv. net op een verkeerde heeft gereden die én stom was én niet luisterde én dom was én dik was,
je mag gewoon niet zo oordelen zonder dat je weet hoe het in werkelijkheid is.

maar mensen met vooroordelen rond fjorden zal je altijd houden, jammer, maar waar....

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:21

Iedere Fjord (En elk ander ras) is anders...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:04

Heranda schreef:
Iedere Fjord (En elk ander ras) is anders...

dat is 100% waar!!!

vergelijk moon maar met een andere fjord (ze is mager, en niet sloom en lief Tong uitsteken)

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:41

Okey mensen, dan was het niet zo slim om mijn reactie te plaatsen, want ik wist zelf ook wel dat ik hier reactie op zou krijgen..
Ben het ook eens met Heranda. Maar Ikkah, ik heb niet gezegd dat ik fjorden stomme niet luisterende domme dikke beesten vind.
Ik rijd bijna nooit op fjorden, wel gedaan,op manege en vakantie, nu niet meer. Tis gewoon een beeld wat ik van de fjord heb gekregen. Maar natuurlijk weet ik ook wel dat er hele mooitjes zijn, zeker hier op bokt, als ik in jullie profielen kijk. Maar over het algemeen houd ik er niet zo van, en dat heb ik zo gezegd. Maar ik houd gewoon niet zo van het ras, laten we het daar dan maar op houden en de rest van mijn uitspraken neem ik terug.. Veel plezier met jullie fjordjes!! Haha!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:56

ik niet..
K spring heel graag en geloof niet dat ze daar erg voor geschikt zijn.... hou wat meer van de slankere wedstrijd typetjes..

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:39

Vroeger waren fjorden ook niet mijn type, maar dat kwam gewooon omdat ik meer van de warm-bloedjes hield. Ik had toen een paar keer op wel 2 verschillende sloome dikke fjorden gereden dus dacht ik alle fjorden zijn sloom. Toen ging ik ene keer kijken voor een weiland wat we over konden nemen en het fjordenveulentje van 1,5 stond er nog op. Hij was ook te koop. Toen ik hem zag vond ik hem zoooooo lief leker slank lange ruige manen echt mijn type. Die zelfde dag heb ik op zijn moeder gereden die echt super liep en ook te koop was maar ik wou het veulentje. Ik heb hem toen gekregen en zelf beleerd en het is ook hoe jij er mee om gaat, als ik hem zijn gang laat gaan gaat ie wel lopen klieren en sloom zijn, maar als je gewoon lekker aan het rijden bent is ie goed aan het been en loopt ie echt super. Dus al die vooroordelen vind ik zoo dom, het ligt gewoon aan de ruiter die erop zit vind ik.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:11

tja, de ruiter kan een paard behoorlijk verpesten. Maar iemand die goed kan rijden en op een fjord gaat zitten die al verpest is door andere mensen, dan ligt het dus niet altijd aan de ruiter want diegene kan er dan ook niets meer mee.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:20

Maar dan komt het door die andere mensen... dus ookl ruiters. Knipoog

mijne was ook 'verpest' Ze wou helemaal niks onder het zadel. want ze kreeg altijd dr zin... en ze kon niet springen
En in anderhalf jaar heb ik haar wel mooi aan de teugel en tot de L al in de dressuur en springen hou ik niet zo van maar ik heb met haar bijna n meter gesprongen... Durfde niet hoger Haha! Haha!

Dus je kan er toch wel dingen mee bereiken hoor Lachen

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:01

Suusiej schreef:
Okey mensen, dan was het niet zo slim om mijn reactie te plaatsen, want ik wist zelf ook wel dat ik hier reactie op zou krijgen..
Ben het ook eens met Heranda. Maar Ikkah, ik heb niet gezegd dat ik fjorden stomme niet luisterende domme dikke beesten vind.
Ik rijd bijna nooit op fjorden, wel gedaan,op manege en vakantie, nu niet meer. Tis gewoon een beeld wat ik van de fjord heb gekregen. Maar natuurlijk weet ik ook wel dat er hele mooitjes zijn, zeker hier op bokt, als ik in jullie profielen kijk. Maar over het algemeen houd ik er niet zo van, en dat heb ik zo gezegd. Maar ik houd gewoon niet zo van het ras, laten we het daar dan maar op houden en de rest van mijn uitspraken neem ik terug.. Veel plezier met jullie fjordjes!! Haha!

dat kan, jij ook veel plezier met je paarden

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:02

miisshOrse schreef:
ik niet..
K spring heel graag en geloof niet dat ze daar erg voor geschikt zijn.... hou wat meer van de slankere wedstrijd typetjes..

er zijn hier zat fjorden die goed kunnen springen

Afbeelding

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:08

Idd! Haha!
En ik hield in het begin ook absoluut niet van fjorden... totdat ik er van me ouders zelf 1 kreeg... En ze hebben zo'n leuk karakter... daar vergissen de meesten mensen zich echt in!
Ze zijn lief, willen graag knuffelen... en vooral zitten ze vol humor.. en dat kan je van de meeste warmbloeden niet zeggen, daar is alles serieus... Bij de koudbloeden zie je ook vaak dat die mensen toch wel de meeste lol hebben met de paarden...
Warmbloeden gebruiken ze meestal echt voor de sport...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:11

Ik hield ook nooit van fjorden en had nog nooit op een fjord greden sinds ik moon heb, ze had zo'n lief koppie en die voetjes van haar!! Lovers

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:18

Fjorden kunnen zeker springen!

Ken er genoeg die zo 1.20 springen Vork

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:51

Ninla hebben we ook wel is 1.10 vrij laten springen... Lachen
Ligt niet aan het ras hoor

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:30

Herman heeft ook eens vrij hoog vrij gesprongen, weet alleen niet hoe hoog!
En het hoogste wat ik zelf met hem heb gesprongen was 75 cm, maar kon ook geen hogere hindernis maken omdat ik geen echte hindernissen heb Clown

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:53

Herm springt niet altijd volgensmij ,alleen alstie zin heeft Tong uitsteken
Opeens komt deze herinnering omhoog:

Afbeelding
Haha!

Afbeelding
Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:56

Ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind hun kruisingen ook altijd zo geweldig

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:02

De meeste kruisingen vind ik ook wel leuk ja

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:05

ja op fjordenwereld stond vorige keer een kruising fjord x fries, wouwie!!!!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:53

Afbeelding
dit is mijn recoor Schijnheilig
Iris is zo vervelend met springen, ze wordt helemaal heet, en wil het liefst in volle galop erover, dus ze is erg moeilijk
maar ik durf zelf niet zo heel hoog Schijnheilig

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:56

hahahha, Moon gaat ook snoeihard erover, ze vind dat super!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:57

Die foto's... Clown

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:40

De enigste mooie springfoto van mij en moon! Lovers

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:54

Nic kan ook springen: Haha!
Afbeelding