KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:08

maarja je ziet wel meer dingen hier in dit topic die niet kloppen vind ik.
armanike: kun je je boden is onderbouwen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:12

@Armanike, Nee dat denk ik ook niet. Maar nou denk ik ook niet dat de mensen die op marktplaats kijken opzoek zijn naar een goed sportpaard. En ik weet heus wel dat dat veel geld is, maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik haar daar voor weg hoef te doen? En ik heb haar hier opgezet, om te kijken wat een "leek" ( en dat bedoel ik absoluut niet verkeerd, maar als een toptrainer dat geld voor mijn paard bied, is het geen knullig huis,tuin en keuken paard. En diet weten toch meer waar ze het over hebben dan iedereen hier inc. mezelf ;) ) ervoor zou geven ten opzichte van mensen die al jaren mee draaien op topniveau. En bovendien maakt het me ook niet uit hoor, of er nou iemand een stuiver bied of 25500 ( is het bod dat ik gehad heb ) ik doe haar niet weg. :)

Radar is een Cocktail x Le mexico x Duc de Normandie
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 04-12-10 17:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Aukelizzy

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:13

@lrm, ben ik het mee eens, ik vind dat er over het algemeen hier wel laag getaxeerd wordt, ook op die van jou.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:15

Ook ik vind dat er (te) laag getaxeerd wordt, maar ik geef eerlijk toe, dat ik er zelf ook debet aan ben.
mede omdat je er van een foto een hele andere kijk op hebt.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:16

Ik wil er even bij zeggen dat ik heel nuchter biedt. Ja we vinden ons paard allemaal 10000e euro's waars, en ja als je iemand vind die jou paard heel graag wilt hebben, klopt dat krijg je er ook veel voor. Maar ik taxeer nu op de tijd van het jaar, de crisis. Ik heb zelf op een handelstal gewerkt, en daar kwamen paarden binnen met prachtige bloedlijnen, een directe darco, een directe concorde, voltaire, euro commerce berlin etc etc en die gingen voor niet SUPER veel weg. daarop bazeer ik mijn taxatie. Op die stal kwamen mensen van italie, spanje, zweden etc voor paarden. Dus het is niet alsof ik de penny van het dorp ben.

Lrm jou eerste paard is te klein maar heeft een mooie prestatie dus deze zou ik 4500-5500 zeggen.
jou tweede paard heb ik (sorry) niet zo goed bekeken maar deze ozu ik indd zeggen 7500-8000. Mooie prestatie, mooie schofthoogte mooie stamboom, en aantrekkelijk dier.

Ps: ik wil niemand beledigen of zo hoor? Helemaal niet maar ik probeer realistisch te zijn. Heb zelf een merrie met hele goede afstamming en veulen met hele goede afstamming. Maar ik zie steeds dat zij zelf ook niet zo super veel waard zijn hoor. Ik vind niet dat hier laag getaxeerd word, ik vind wel dat er veel mensen gewoon maar wat taxeren.

Geef eerlijk toe, kijk maar eens in mijn profiel, mijn veulen en merrie zouden niemand 2000 voor geven?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:20

armanike schreef:
Ik wil er even bij zeggen dat ik heel nuchter biedt. Ja we vinden ons paard allemaal 10000e euro's waars, en ja als je iemand vind die jou paard heel graag wilt hebben, klopt dat krijg je er ook veel voor. Maar ik taxeer nu op de tijd van het jaar, de crisis. Ik heb zelf op een handelstal gewerkt, en daar kwamen paarden binnen met prachtige bloedlijnen, een directe darco, een directe concorde, voltaire, euro commerce berlin etc etc en die gingen voor niet SUPER veel weg. daarop bazeer ik mijn taxatie. Op die stal kwamen mensen van italie, spanje, zweden etc voor paarden. Dus het is niet alsof ik de penny van het dorp ben.

Ik zeg ook niet dat je de penny van het dorp ben. ;) En ik weet ook dat het nu met de crisis allemaal wat minder gaat, maar de 3 grote stallen waar ik gewerkt heb, daar gingen de paarden echt nog als warme broodjes en voor een hoop geld. ( wat mij overigens echt verbaasde ) En dar kwamen ook mensen van heel de wereld. Ach het is, zoals al eerder gezegd, maar net wat een gek er voor geeft. :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:21

tja ik kijk nog best naar niveau en leeftijd en hoe het paard mij aanspreekt.

een 7 jarig paard (tja aan de kleine kant) maar ze bewijst zich goed in het ZZ springen dus ik vind de prijs daarvoor echt laag. ze kan goed mee komen. tevens geklasseerd in andere disciplines. dus heel veelzijdig paard.

je tweede bod voor de voltaire vind ik beter getaxeerd voor deze tijd van het jaar.

ik zal eens kijken in je profiel.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:22

indd aukelizzy

@ lrm: klopt je eerste paard is mss meer waard? maar het is gewoon een fijt dat zo een klein paard mensen niet snel aan zal spreken? Er zijn veel springruiters ( mannen) die niet op zo een klein paard willen rijden. En daarmee zeg ik niet dat hij niet goed en niet veelzijdig is? maar ik vind hem dankzij zijn groote helaas minder waard. En hij spreekt ook niet zo aan qua uiterlijk sorry

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:26

Ik vind bijvoorbeeld 4500 euro, voor een 7 jarige die ZZ springt ( dus mooi op niveau loop gezien de leeftijd ) echt te weinig. Hij is dan welliswaar (te) klein gebleven, en daardoor zal de prijs gerust zakken, maar niet naar zo weinig. Ik vind een prijs van 10000-12500 euro meer in de buurt komen. Overigens ken ik ook een hoop springruiters die geen drol geven om de groote van een paard, als ie maar kan springen.

Armanike: Dan ben ik wel benieuwd waar je het paard van lrm op getaxeerd had als het een mooie maat gehad had? Gewoon uit nieuwschierigheid.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:27

Replay: €6500 mooie spring-/techniek en manieren! ook een mooi niveau
Tilottie: €7500 mooi niveau
Darijka: €2000 niet echt een aantrekkelijke leeftijd
Laatst bijgewerkt door Elbrich op 04-12-10 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:27

Die arabier in mijn profiel, heeft ook een mooie bloedlijn , is gekeurd etc, spring mee tussen de paarden op 1.30 wedstrijden is L sgw en L dressuur ondertussen, daar gaat heus niemand mij 5000 voor geven hoor?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:32

oke 4500 is mss aan de lage kant, heb even in jou profiel gekeken en het is echt een dier met vermogen. maar vind 5500-6000 zeker niet te weinig. Ja hij springt super, ja hij heeft vermogen. Maar 1.56 is een E pony? en bij mijn weten gewoon te klein. Dat is heel leuk voor jou , en op zo een maat rij ik ook heel graag. Maar niet aantrekkelijk voor mensen die heel hoog willen gaan. Ik zeg niet dat die dat niet kan, maar dat schrikt echt af om daar hoge bedragen aan te geven. + staat nergens bij of het een ruin is of hengst of merrie. of er mee gefokt kan worden is ook belangrijk

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:35

Ik wil ook graag weten hoe jullie mijn paar zouden taxeren. Daarom zal ik eerst een aantal van
jullie paarden doen.

(wil wel even zeggen dat ik slecht ben in taxeren en van bloedlijnen verder weinig verstand heb.
Dus ik kijk naar het geheel en of het paard mij aanspreekt)

Jolien; Leuk paardje. Ik zou tussen de €3000 & €4000 euro denken.
Replay; Zo'n €5000,- Jammer dat hij een beetje klein gebleven is.
Tilottie; €6500,-
Darijka; €2000. Is nog onbeleerd.

Dan mijn paard

Velamye - Merrie - 8 jaar - 1.78m - L2 dressuur - B springen - start gemaakt met Cross
Paddox (v. Ferro) x Cordial Medoc (v. Coriolan) - http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=538662

Erg lief karakter, kan dominant zijn maar ligt er geheel aan hoe je er mee om gaat.

Cross:

http://www.youtube.com/watch?v=xIUJbPz-W_Q

Dressuur:

Afbeelding

Afbeelding

Van het springen (nog) geen foto's

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:35

armanike: geen probleem hoor. ieder zijn eigen mening.
en nou is die teminsten onderbouwd.
het is een merrie. dus haar stamboom komt goed uit.

aukelizzy: zie dat vind ik meer een bokt-bod! kijk in het echte leven is er ook al veel meer voor haar geboden maar ik wil haar gewoon niet kwijt. maarja dat maakt haar niveau er niet minder om.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:39

oh dat veranderd de zaak. Ik ging ervan uit dat het een ruin was eigenlijk. dan zou ik voor 6500 gaan, maar ik vind jou ander paard meer waard eerlijk gezegd.

joline: 5000 prachtige maat!
Laatst bijgewerkt door armanike op 04-12-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:40

armanike schreef:
oke 4500 is mss aan de lage kant, heb even in jou profiel gekeken en het is echt een dier met vermogen. maar vind 5500-6000 zeker niet te weinig. Ja hij springt super, ja hij heeft vermogen. Maar 1.56 is een E pony? en bij mijn weten gewoon te klein. Dat is heel leuk voor jou , en op zo een maat rij ik ook heel graag. Maar niet aantrekkelijk voor mensen die heel hoog willen gaan. Ik zeg niet dat die dat niet kan, maar dat schrikt echt af om daar hoge bedragen aan te geven. + staat nergens bij of het een ruin is of hengst of merrie. of er mee gefokt kan worden is ook belangrijk

Kijk, en daar ben ik het dan weer niet mee eens, want er zijn zat (internationale) ruiters die rustig op eentje van 156 gaan zitten, als ze maar goed zijn. En ik ben het wel met je eens dat het de prijs drukt, maar ik denk niet tot zo laag. Ik vind dan 10000-12500 meer in de buurt komen. Maar daarom ben ik wel benieuwd wat jij ervoor zou geven als hij wel mooi aan de maat geweest zou zijn? Want ik denk dat ik hem dan ook al hoger taxeer als jou, maar daar ben ik wel benieuwd naar.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:43

Je verdraaid mijn woorden? Ik zeg niet dat er geen ruiters zijn die het doen, maar het is gewoon zo dat een grote maat beter taxeerd.

Moest ie groter zijn denk ik 12500-15000 tenzij op nationaal internationaal word uitgebracht , dan meer.
En met groter bedoel ik niet 1.60 he

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:44

ik zie dit topic vaak voorbij komen, maar wil ook wel eens schatten. Heb er alleen echt totaal geen verstand van :o

ponyta: 2750-3000 omdat paard nog 2 jaar is, wel leuke merrie om te zien.
Tilottie: 9000 vanwege leeftijd, niveau en afstammeling.
Joline: 6000, erg mooie merrie!!

Zelf heb ik een 4jarige ruin, van Krack C. Hoogte is nu 1.72, maar paard groeit nog door en moet nog uitzwaren. Nu net 6 weken begonnen met wedstrijden, zijn nu B+7.
Paard is zeer braaf, verkeersmak en koel in zijn kop.
afstammeling: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=129441

Afbeelding

Afbeelding
meer foto's in mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 04-12-10 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:47

ik zie ook dat ik meer tegen kleine paardjes rijd in de ZZ dan tegen grote. ik zelf houd hier heel veel van.
lekker wendbaar en ze heeft heel veel spring kracht. dus voor mij echt het ideale paard.

tilottie is een perfect paard (voor mij zijn ze beide onbetaalbaar) maar daarbij is tilottie minder waard.
ze heeft lang niet zoveel kracht en wendbaarheid als replay. daarbij zou ik tilottie niet kunnen missen in mijn stel. ze is wel de stabiele factor. en tevens een perfect kinderpaard. daarbij ook een merrie met een super afstammeling.

te dient dus hier ook als kinderpaard:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3O4IFQV4.jpg

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:50

armanike schreef:
Je verdraaid mijn woorden? Ik zeg niet dat er geen ruiters zijn die het doen, maar het is gewoon zo dat een grote maat beter taxeerd.

Moest ie groter zijn denk ik 12500-15000 tenzij op nationaal internationaal word uitgebracht , dan meer.
En met groter bedoel ik niet 1.60 he

Jij zegt dat het niet aantrekkelijk is voor mensen die hoger willen gaan. Daar maakte ik uit op dat je bedoeld dat mensen die op hoger niveau springen/willen springen zo'n paard minder graag zouden kopen. En daarom zei ik dat er zat zijn die dat niets uitmaakt. Bedoelde je dat dan niet?

Nee dat snap ik ook wel dat je dan geen 160 bedoeld. ;) Maar ik zou dan al meer richting de 18000-20000 gaan. Maar jij zou dus gewoon voor hetzelfde paard 6000 - 9500 euro meer geven als het 10-15 cm groter geweest was. Dan laat je de maat wel een hele grote rol spelen in de waarde van een paard.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:52

Joline_: 5000 euro. leuk beestje.
kimjenda: 4000 euro. staat mooi hoog op de benen.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:54

ik denk zelf ook als je een 7 jarig paard op ZZ niveau en dan rond de 165 a 168 nooit voor 12.000 mee krijgt. ja dan zal hij wellicht een blessure of stalgebrek hebben.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:56

Ik laat dat indd ook een hele grote rol spelen ja?

en lrm: ik heb ook liever kleine paardjes hoor? Nu misschien is er een verschil in belgie en nl? Maar ik heb toch het kleinste paard in de wedstrijd ring hoor? Ik word ook enorm geminacht.

Begrijp mijn niet verkeerd ik vind niets zo super als het maken met een klein paard. Ik heb ooit wedstrijden gereden met een jutlander boeren knol . De 1.10 . Werd uit gelachen maar vond het fantastisch dat ie dat deed.
Heb ook veel bewondering voor je dat je dit doet met zo een kleintje? Maar ik blijf toch bij mijn stand punt :)

Wou dat er meer paarden waren bij ' ons ' van die hoogte, werd ik tenminste niet zo raar aangekeken ?

Heb je al naar mijn arabier , kwpn en veulen gekeken?

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:57

ponyta: 2000
Tilottie: 8000
Joline: 5500
Kimjenda; 4500

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:59

ik had al gezegd dat iedereen een mening heeft. jij vind zelf ook kleine paardjes fijn.
terwijl anderen het in grotere paarden zoeken daarbij is iedereen ook vrij in een eigen mening!

ik had in je profiel gekeken maar ik zag zoveel verschillende. ik weet niet welke je precies bedoelde met die in het Z sprong bij de paarden?