Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hij loopt best goed voor een (vul zelf maar in, fjord, haf..)

Ik ben het er wel mee eens, de gemiddelde .... (<een van de genoemde rassen) loopt over het algemeen niet echt goed.
1 (14%)
Ik vind het een kortzichtige opmerking, maar het is ook niet gek dat sommige mensen een heel ander beeld hebben van dit soort paarden omdat je ze vaak niet zo vraai ziet lopen.
6 (85%)

Totaal aantal stemmen: 7

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:44

ik denk niet eens zozeer KWPN,maar gewoon de dresuurgefokte paarden,die makkelijker sierlijk bewegen.
daarom is het juis extra knap als je eruit knalt met je fjord,haf,ed.
omdat je jury's vaak zoiets hebben van:wat doet die hier...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:49

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:54

ik ben helemaal fan van GUUS!!!!

Charret

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:59

Dat soort stomme, on opgebouwde opmerkingen kan ik absoluut niet waarderen. Duidelijk dat die persoon geen idee heeft waar hij/ zij over praat.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:53

Ben ik de enige die zoiets als een compliment opvat?

Als mensen weer eens roepen: Wat leuk dat je springt/crosst met dat ras.. Of: Normaal houd ik niet van koudbloeden, maar als ik die van jou zie lopen..
Of van: Wel knap dat je zoveel wint met dressuur met een koudbloed.

Ik vind het altijd wel een compliment om te horen..

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 07:05

ik denk dat je zoiets ook niet te zwaar moet opvatten.........wees blij met je eigen paard/verzorgpaard!
dan kan het je toch niet schelen wat een ander zegt?
vat het net als OemmiejO op als compliment!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:02

een vriendin van mij zit al bijna in het Z2 met haar haf miss heb ik nog wel een foto
moet ik nog zoeken

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:57

Het grootste probleem van die opmerking: "Normaal hou ik niet zo van haflingers fjorden tinkers ed. maar die van jou vind ik wél mooi"
Daarin schuilen een aantal opmerkingen:
Jouw paard lijkt niet op zijn ras
Jouw keuze voor een bepaald ras is niet wat de persoon leuk vind
Jouw paard doet het wel goed voor een haf maar in vergelijking met andere paarden stelt het niets voor.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 06:01

*zucht* zo kan je óveral wel iets achter gaan zoeken.
wees blij dat iemand je een complimentje geeft,vaak is het gewoon goed bedoeld.
jullie voelen je te snel aangesproken.
en bovendien,mensen hebben toch een persoonlijke smaak,dus trek je er gewoon niet zoveel van aan,je schiet er niks meer op als je je er druk om maakt.
mensen die jouw paard 'min' vinden,zeggen dat heus niet op die manier.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:37

Toch denk ik dat sommige "koudbloedeigenaren" ook niet helemaal eerlijk zijn.
Ik vergeet nooit dat ik een jaar of 2 geleden eens met iemand (met een warmbloed) mee was op wedstrijd.
Na haar kwam er een fjord de ring in. ten eerste was het beestje veel en veel te vet, maar vooruit. Amazone een hoedje op (in de B.....) En vervolgens start de proef.
beest viel van voor tot achter uit elkaar, amazone zat steeds op het verkeerde been, verkeerde galop, etc....
Werd dat mens me een partij boos dat ze geen punten had gekregen (ze werd laatste met ergens achterin de 130)...
"én dat is alleen maar omdat het fjord is" blablabla
Heeft me een scene staan te maken niet normaal
Dat gaat gewoon echt nergens over

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:19

stef schreef:
Toch denk ik dat sommige "koudbloedeigenaren" ook niet helemaal eerlijk zijn.
Ik vergeet nooit dat ik een jaar of 2 geleden eens met iemand (met een warmbloed) mee was op wedstrijd.
Na haar kwam er een fjord de ring in. ten eerste was het beestje veel en veel te vet, maar vooruit. Amazone een hoedje op (in de B.....) En vervolgens start de proef.
beest viel van voor tot achter uit elkaar, amazone zat steeds op het verkeerde been, verkeerde galop, etc....
Werd dat mens me een partij boos dat ze geen punten had gekregen (ze werd laatste met ergens achterin de 130)...
"én dat is alleen maar omdat het fjord is" blablabla
Heeft me een scene staan te maken niet normaal
Dat gaat gewoon echt nergens over

Dan zijn niet SOMMIGE koudbloedeigenaren niet eerlijk, dan is DEZE DAME niet eerlijk. Niet iedereen over 1 kam scheren svp.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:56

hallo zeg, does ff lekker normaal, als ik iedereen over 1 kam zou scheren had er geen sommige gestaan ist wel?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:06

zooooooo reageer alsjeblieft even rustig! Je geeft een voorbeeld van 1 persoon, dan is sommigen volgens mij niet van toepassing

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:09

ik geef een voorbeeld ja, dat wil niet zeggen dat ik niet meerdere mensen ken....
Maarja, bij SOMMIGE mag je gewoon niks negatiefs zeggen en zien ze alles als een aanval op hun fjord/tink/haf whatever.....

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:14

Je mag van mij alles zeggen hoor
Het nogal afwijkende gedrag van de dame in kwestie die jij beschrijft ziet men niet alleen bij mensen die een koudbloed rijden. Ik zie op concours ook zat mensen met een wat minder elegant paard slecht rijden en veel fouten maken en dan op de jury mopperen als het niks is geworden.... dus de relatie met een koudbloed ontgaat mij hier een beetje. Vandaar dat ik het raar vind als je over sommigen praat.

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:15

De paarden van deze tijd zijn gefokt. Alle dieren zijn gefokt. Ze worden geselecteerd op de kwaliteiten die het individu heeft voor dat specifieke ras. Zo zijn fjorden en haflingers gefokt op hun sterke compacte bouw. Als je een typische rasfjord hebt moet je je erbij neerleggen dat je het niet ver zult schoppen in de sport. En als je hem dan netjes aan de teugel hebt lopen en iemand zegt tegen je dat hij leuk loopt voor een fjord, getuigd dat alleen maar dat je netjes kan rijden, beter dan je verwaande buurmeisje die een dresuurpony uit het Z onder dr kont krijgt geduwd.
Waarom vat je het niet gewoon op als compliment en ga je dr over zitten zaniken?
Wees realistisch, door met een koudbloed op een wedstrijd aan te komen kan je verwachten dat je 4en krijgt. Niet omdat de jury niet van koudbloeden houdt, maar gewoon simpelweg omdat hij niet de kwaliteiten heeft van een warmbloed. Een fjord kan niet zo mooi strekken als een kwpn, dan krijg je er dus ook lagere cijfers voor als een kwpn.

en nu niet zeggen dat ik zelf een verwaande ben met een kwpn paard, want volgend jaar zit ik op ijsland tussen de ijsco's...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:17

Jillyken schreef:
Het valt me op dat, bij echt ieder topic dat je plaats als er een fjord, tink, haf ofzo aan het werk is, deze reactie krijgt

"Ik hou niet zo van fjorden maar deze vind ik wel erg leuk"

En die "hij loopt best goed voor..."

Vind ik ook wat misplaatst, da's weer de eeuwige discussie denk ik, 't is toch niet omdat het een fjord, haf, tink ofzo is dat ze niet kunnen lopen

pff,, idd,, haha want in elk topic zeggen ze dat,, dus eigenlijk zijn alle fjorden haflingers tinkers enz leuk (duh)

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:19

miek140 schreef:
De paarden van deze tijd zijn gefokt. Alle dieren zijn gefokt. Ze worden geselecteerd op de kwaliteiten die het individu heeft voor dat specifieke ras. Zo zijn fjorden en haflingers gefokt op hun sterke compacte bouw. Als je een typische rasfjord hebt moet je je erbij neerleggen dat je het niet ver zult schoppen in de sport. En als je hem dan netjes aan de teugel hebt lopen en iemand zegt tegen je dat hij leuk loopt voor een fjord, getuigd dat alleen maar dat je netjes kan rijden, beter dan je verwaande buurmeisje die een dresuurpony uit het Z onder dr kont krijgt geduwd.
Waarom vat je het niet gewoon op als compliment en ga je dr over zitten zaniken?
Wees realistisch, door met een koudbloed op een wedstrijd aan te komen kan je verwachten dat je 4en krijgt. Niet omdat de jury niet van koudbloeden houdt, maar gewoon simpelweg omdat hij niet de kwaliteiten heeft van een warmbloed. Een fjord kan niet zo mooi strekken als een kwpn, dan krijg je er dus ook lagere cijfers voor als een kwpn.

en nu niet zeggen dat ik zelf een verwaande ben met een kwpn paard, want volgend jaar zit ik op ijsland tussen de ijsco's...

Ik ken kwpners die voor geen meter kunnen strekken en fjorden die kunnen geweldig strekken
Dus dat slaat nergens op...
En opdat de jury niet van koudbloeden houd mogen ze geen lagere cijvers geven... het gaat om de presentatie,,,

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:22

miek140 schreef:

Als je met een koudbloed op wedstrijd gaat kan je verwachten dat je 4-en krijgt???? Dame denk eens na... hoe kun je zo kortzichtig zijn? Er zijn legio kwpners die het ene been nog niet voor het andere krijgen...... die meer 4-en scoren dan een goedgebouwde koudbloed Ik heb iig geen -4- en op mn protocol gezien. niet in de B niet in de L1 en niet in de L2. met mn fjord

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:24

Aan de ene kant een compliment omdat koudbloeden vaak sterker zijn, en je dus echt goed rijd, want je kan ze niet "naar beneden trekken" .. Ik ken van die mensen die alleen op van die kleine ponytjes kunnen rijden; ff zagen, flink been en tadaa: hij loopt! Die mensen kunnen dan niet op een haf rijden bv.

Aan de andere kant ook wel een belediging: waarom zouden ze dat niet kunnen? Tja ach, laat ze lekker kletsen, ze weten duidelijk niet waar ze het over hebben!

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:26

Iris_ schreef:
miek140 schreef:

Ik ken kwpners die voor geen meter kunnen strekken en fjorden die kunnen geweldig strekken :~
Dus dat slaat nergens op...
En opdat de jury niet van koudbloeden houd mogen ze geen lagere cijvers geven... het gaat om de presentatie,,,

ik ook, maar ik heb het hier over het typische raspaard in het algemeen. Een fjord heeft een anders geboud lichaam dan een kwpn, een kwpn is gebouwd op dressuurwerk, een fjord duidelijk niet.

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:29

Sythaa schreef:
miek140 schreef:

Als je met een koudbloed op wedstrijd gaat kan je verwachten dat je 4-en krijgt???? Dame denk eens na... hoe kun je zo kortzichtig zijn? Er zijn legio kwpners die het ene been nog niet voor het andere krijgen...... die meer 4-en scoren dan een goedgebouwde koudbloed Ik heb iig geen -4- en op mn protocol gezien. niet in de B niet in de L1 en niet in de L2. met mn fjord

nog een keer: ik heb hier niet over individuen, ik heb het over het ras in het algemeen. en ik zeg tegen jou: super dat je in de L2 komt met je fjord, je hebt duidelijk meer talent dan iemand die op een minipaardje gaat zitten zagen en hem zo in de krul trekt. dat kan met een fjord duidelijk niet. Dus ik kraak je helemaal niet af, ik geef je een compliment!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:29

wat ik bedoel aan te geven is dat de meeste die hier de "koudbloeden""ophemelen" ook koudbloed eigenaren zijn.
Natuurlijk zijn er kwpnners die voor geen meter kunnen strekken, maar de MEESTE kwpnners kunnen beter strekken dan een fjord/haf/tink, en met alleen strekken red je het niet hoor....
Kijk nou bijv eens met aan de teugel rijden, als ik even naar mijn eigen knollebeest (ja, een haf) kijk... De B en de L zou ze mee kunnen draaien, in de M vragen ze al wat meer oprichting... Dat red ze gewoon niet met dat korte nekkie, krijg je zo'n opgepropt geheel.
Hoe kan ze nou mooie lengtebuiging geven als ze geen lengte heeft? natuurlijk kan ze wel, maar met mate....
Als je met je koudbloed wedstrijden rijdt en je doet het leuk, harstikke leuk.
Heb je er toevallig 1 die na de M ook nog even doorgaat, ook harstikke leuk.
Maar ga je resultaten eisen, ben je gewoon niet goed bezig. Bij de meeste is het na de L2 gewoon klaar

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:31

xMarit schreef:
Aan de ene kant een compliment omdat koudbloeden vaak sterker zijn, en je dus echt goed rijd, want je kan ze niet "naar beneden trekken" .. Ik ken van die mensen die alleen op van die kleine ponytjes kunnen rijden; ff zagen, flink been en tadaa: hij loopt! Die mensen kunnen dan niet op een haf rijden bv.

Aan de andere kant ook wel een belediging: waarom zouden ze dat niet kunnen? Tja ach, laat ze lekker kletsen, ze weten duidelijk niet waar ze het over hebben!

mensen fokken. ze hebben de chiwawa zo gefokt dat deze hond geen puppy's kan krijgen zonder keizersnede, ze hebben een fjord zo gefokt dat hij geschikt is voor werken op het land. Daar proberen mensen wel verandering in te brengen, maar het ontstaan van een ras heeft zo lang geduurt dat het ook nog wel even gaat duren voordat je met fjorden een superdressuurproef neer kan gaan zetten.

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:44

stef schreef:
wat ik bedoel aan te geven is dat de meeste die hier de "koudbloeden""ophemelen" ook koudbloed eigenaren zijn.
Natuurlijk zijn er kwpnners die voor geen meter kunnen strekken, maar de MEESTE kwpnners kunnen beter strekken dan een fjord/haf/tink, en met alleen strekken red je het niet hoor....
Kijk nou bijv eens met aan de teugel rijden, als ik even naar mijn eigen knollebeest (ja, een haf) kijk... De B en de L zou ze mee kunnen draaien, in de M vragen ze al wat meer oprichting... Dat red ze gewoon niet met dat korte nekkie, krijg je zo'n opgepropt geheel.
Hoe kan ze nou mooie lengtebuiging geven als ze geen lengte heeft? natuurlijk kan ze wel, maar met mate....
Als je met je koudbloed wedstrijden rijdt en je doet het leuk, harstikke leuk.
Heb je er toevallig 1 die na de M ook nog even doorgaat, ook harstikke leuk.
Maar ga je resultaten eisen, ben je gewoon niet goed bezig. Bij de meeste is het na de L2 gewoon klaar

De meesten halen de L2 niet eens. En mijns inziens ligt dat meer aan de ruiter. De meeste warmbloeden komen echter ook niet veel verder toppers zijn ook hier een uitzondering!