waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:50

tinkerbrock schreef:
Hoi Russel,
Weet jij wel zeker dat het het paard was dat zo stonk?

gr.Tinkerbrock

Ook al per pb 2 keer en nu ook al in het topic. Bang dat ik het niet zou lezen???

Sjonge, zecht me echt wel genoeg.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:56

Graag nu weer normaal ontopic reageren tegenover mekaar

Verder verwijs ik nog maar eens naar mijn post bovenaan page 5.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:41

Topic: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Als je een echte paardenliefhebber bent, waardeer je elk ras op zijn uiterlijk en gebruiksmogelijkheden....

Elk paard is een edel dier wat met respect behandelt dient te worden.....

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:44

Maar je hoeft elk ras toch niet mooi te vinden?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:58

russel schreef:
**Onnodige quote van Supertje verwijderd**

Dit vind ik een pracht tinker. Waarom, omdat ik bont mooi vind. Wel veel zwart en weinig wit. Ik vind Andalusiers de mooiste paarden. Maar jouw tinker is niet het stereotype tinker en die stereotype tinkers vind ik dus niet mooi. Velen ervan die hier op de wei lopen, wordt heel soms wel eens op gezeten, zijn log hebben een heel rare bouw, groot lomp hoofd, breed, moddervet en gedrongen bouw. Dikke korte benen en dat vind ik dus niet mooi. Dan ken ik er een die is
altijd smerig, veel wit dus dat zie je ook erg, en die stinkt altijd heel erg naar mest
, een typische geur. Dan zweten ze altijd heel erg en hebben dan ook een typische lijfgeur en altijd kleddernat van de zweet, dus niet fijn om aan te raken.

Mijn tinker is ook meer wit dan zwart..
Maar daar vind je geen een mest vlek op hoor.. Die is spier en spier wit. Zelfs in de winter en zonder deken op.
Kijk ze rolt natuurlijk in de modder, in dr stal ed.

Maar dat poets ik mooi weer weg.. Ik denk dat het wel degelijk aan de verzorging ligt!
Verder heeft ze nooit geen klitten in de manen. Staart en sokken worden iedere dag uitgeborsteld.
Zij ziet er uit om door een ringetje te halen
Ohw ja.. en ze ruikt gewoon naar paard..

Trouwens menig ander wit/schimmel paard zien er anders ook flink smerig uit hoor!

Lomp..
Njah ze kan wel stom uit de bocht komen. Dar heeft ieder paard. Ze is mooi in proporties gebouwd. Gewoon klein maar stevig! Een mini koudbloedje dus..

Over de beweging..
Amy loopt harder en beter dan menig warmbloedpaard. Ze kan 1.20 springen en 1.30 vrij. Kent dressuuroefeningen tot het Z1, maar is M2 startgerechted.. Alleen ik kan ze niet. Maar die hoeft echt niet onder te doen hoor voor een warmbloed..

Verder..
Ik vind sommige rassen ook minder leuk. Maar daarom ga ik het paard er niet in het totaal op beoordelen. Ieder paard heeft iets moois/leuks, net als met mensen.

Ik ben ook geen die hard tinkerfan. Ik heb er wel een niet omdat ik het zo graag wilde, maar omdat ik op haar karakter viel. Maar ik ken ook andere paarden (quarters ed, mijn favo ras) die hetzelfde soort karakter hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:16

Dienie schreef:

Als je een echte paardenliefhebber bent, waardeer je elk ras op zijn uiterlijk en gebruiksmogelijkheden....

Respect is wat anders dan iets mooi vinden Ik vind tinkers echt niet mooi, maar ik behandel ze wel normaal . Net of een tinker weet dat ik hem lelijk vind
En een mens beoordeel je ook als eerte op het uiterlijk, dan pas op het innerlijk. Dat is met paarden toch net zo?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:18

En lieve mensen, voel je niet aangevallen over mensen die het ras niet mooi vinden. Ik vind ze lelijk, maar wel lief.
Er zijn ook genoeg mensen die welshjes lelijk vinden, dan voel ik me ook niet direct aangesproken. Iedereen heeft het recht op een eigen mening

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:19

En niet elke Tinker is lelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:18

sjietaah, jouw tinker is paardgefokt om zo maar te zeggen. Van velen zijn de voorouders niet bekend, dus kwa bouw kunnen ze soms flink goed uit de sop komen, zoals jouw tinker. Wel duidelijk dat hij kwa bouw ook zo in elkaar zit dat hij dat werk wat jij beschrijft aan kan. Zo een tinker vind ik idd mooi, en zeker goed dat je haar/hem zo goed uiterlijk verzorgd. Dat soort paarden vragen daarom en dan vind ik het dus zo apart dat ik genoeg tinkermensen ken die dat niet doen, waarom?? Omdat het een tinker is, zeggen ze dan, duh

Dan krijg ik te horen dat ze een lage staartinplant hebben en daardoor altijd hun staart volpoepen en daar blijft het dan bij. Die bewuste staart wordt 2 of 3 keer per jaar gewassen en geborsteld, en dat is nog veel, velen doen het nl nooit!! Dan is die staart wit en prachtig om te zien, is ze wel een hele dag mee bezig , maar de volgende dag zit hij al weer vol en dat stukje wordt dan niet als dagelijkse verzorging even schoongemaakt. Even de waterslang erop, handdoek pakken en klaar, het is maar een streng haar, maar als je het laat zit die staart in een week tijd bomvol. Als je vind dat een tinker altijd vies mag zijn en dat het logisch is dat zijn staart dreadlocks van de mest is en dat als hij voorbij loopt een parfum verspreidt, ook normaal is omdat het een tinker is. Nja dat snap ik dus niet, als het je te veel moeite is om voldoende lichaamsverzorging te doen, koop dan geen tinker. En ik ken er enkelen die zo met hun tinkers omgaan.

Dan geef ik ook nog eens mijn mening die door TS gevraagd wordt. Nooit gezegd dat ik ze haat, ik haat geen dieren, vreemde stelling trouwens. Maar ik heb ook gezegd dat er sommigen zijn die ik mooi vind, maar de meesten dus niet, kwa bouw en lichaamsverzorging vind ik ze dus lelijk en vies. Vraag mij ook wel eens af of mensen die een tinker kopen, want hier in het een hype, of ze kijken hoe het beest in elkaar zit. Ken er die hebben niet eens een rug om een zadel op te leggen. Die tinkers in groepen over zee dat is inteelt, radjetoe en hatsiekiedee. Dat is er een tinker die behoorlijk gebouwd is, zoals een paard gebouwd hoort te zijn, goed opgevoed is en behoorlijk beleerd en dat moet er ineens een hoofdprijs voor worden betaald, 5000 euries is dan ineens een soepele prijs. Dat geef ik er dus nooit voor, alleen omdat ze popie zijn geworden. Kortom ik vind tinkermanie ook een hype hoor.

Maar wel petje af voor diegene die zoveel moeite doen om hun tinker er netjes uit te laten zien en ze zo te beleren dat ze goed meekomen in de sport. Maar die mensen zijn in mijn ogen meer paard dan tinkerminded.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:54

Ik vind mijn eigen tinker gewoon heel mooi paard. De ander die ik heb is minder mooi, maar zeker zo lief.

Afbeelding

Momenteel is ze zwarter, maar qua verhouding vind ik haar mooi kloppend. Voor sommigen misschien te veel sok en manen, maar persoonlijk vind ik het mooi.

Het probleem met dit topic is de benadering. Het topic van : welk paardenras zou je nooit kiezen....... is een wat prettiger benadering. Hier wordt gewoon meteen de tinker door sommigen enorm afgekat. Terwijl het eigenlijk niet nodig is.
Tussen de tinkers heb je minder mooie paarden, maar dat geldt voor alle rassen. Ik heb mooie friezen gezien, haflingers, fjorden, welsjes, etc., maar ook gigantische lelijke.....

Het gaat om het karakter en of je voor het paard wilt gaan ja of nee.
En respect voor degene die voor dat paard heeft gekozen. Dat mis ik hier gewoon. Tinkereigenaren zijn enorm d'r eigen ras aan het verdedigen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Tinkers zijn er en mensen die dit ras graag hebben dus ook.
Hetzelfde geld voor de andere rassen....

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:40

@Dienie,

Ik ben het met je eens, maar niet elk ras of paard hoef je mooi te
vinden!

En wow (iemand anders) wat een mooie tinker!

Groetjes.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:04

nata_4_life schreef:
Net als in het topic..minst favo ras. kom ik zoveel niet-tinker-liefhebbers tegen, maar waarom

ik zou zeggen ieder zijn smaak... zo hou jij van tinkers maar walg je van shetlanders bijv... nou zo werkt het bij anderen dus ook... gewoon respect hebben voor de keuze van een ander niet iedereen heeft dezelfde smaak

ik heb zelf ook niks met tinkers, ze zijn te grof en lomp gebouwd.... ik hou meer van een paard wat lekker hoog in het bloed zit elegant is en souplesse heeft... zoals een arabisch volbloed

pearl_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:02

Tinkers nope vind ik echt helemaal niks.. En misschien komt het ook wel omdat we bij ons in de buurt echt helemaal niet 1 tinker hebben staan die er echt mooi gebouwd uitziet. Daar bedoen ik mee: een tinker die klopt qua bouw aftekeningen.

Of ze zijn nog steeds overbouwd en dan bedoel ik niet de jongere tinker maar ook de iets oudere, de hals komt niet mooi overeen met de rest van de bouw ( bijv. veel te dunne hals).

Een tinker beweegt ook helemaal niet elegant. ( lees: de meeste, er zijn uitzonderingen natuurlijk)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:05

Ik vind tinkers juist ontzettend gaaf, al dat behang,

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:45

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit topic eigelijk nergens op slaan

Zo kunnen we tog wel doorgaan waarom zo'n hekel aan fjord/arabier/kwp enzevoort
sorry dat moest er ff uit
ik denk maar zo Ieder z'n eigen smaak !

X

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:48

Kijk het leek als of tinker echt niet gelieft was en dus ook waarom

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:43

Ik houd gewoon niet van het uiterlijk.. Vind ze te lomp en ik houd niet van bont.. Maar dat is mijn mening he, een bonte KWPN vind ik ook niet mooi.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:41

Tinkers zijn niet koppig
En wel erg lief

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:38

IkhouvanChey schreef:
Tinkers zijn niet koppig

Dan heb je mijn tinkie nog nooit gezien

Zij is het stereotype tinker: eenkennig (eigenlijk tweekennig), koppig, erg eigenzinnig, soms erg lomp, besluit soms ineens bang te zijn voor alles om mij te testen Ze is overbouwd, heeft een zware nek en dikke billen.. Maar ondanks dat ben ik echt stapelgek op haar, ze is na dat ze me is gaan vertrouwen echt hartstikke lief.. Bewegen kan ze trouwens wèl goed: http://plaatjes.teuntjes.com/Bonita/22- ... index.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:40

Ik heb het niet echt op tinkers maar ja, ieder zijn mening natuurlijk. Ik hou meer van shetlanders

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:07

Dienie schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in!
Natuurlijk heeft iedereen zn eigen smaak, daarom vind ik dit topic een beetje onnodig en het een eindeloze discussie, want over smaak valt niet te twisten!

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:39

Ik vind tinker lelijk gebouwd.. helemaal geen elegantie op een paar uitzonderingen na dan.. straalt niet zo veel uit..
ik vind het dus duffe paarden ook met rijden.. over het algemeen..
je zult ook wel arabieren hebben die saai zijn en lelijk maar over het algemeen hebben die veel meer karakter en uitstraling

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:42

Ik heb opzich geen ''hekel'' aan tinkers. Ik vind ze gewoon niet mooi, geen soeplesse hebben, en er mist gewoon een stukje stijl en chique uitstraling. Te zwaarmoedig in het been gebruik. Neeh tis gewoon niet mijn ding.

Axel_Clauw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:17

ik ben ook niet zo dol op tinkers, ben meer van de KWPNnertjes, wou ook een kwpn hebben,, maar kwam toch thuis met een tinker en ben onwijs trots op haar

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:23

Zo, heb 'even' het hele topic gelezen....

Mijn bijrijdpaardje is een toevallig een Tinker. En ik moet zeggen dat ik voor dat ik haar reed, nog nooit een Tinker gereden had. Ik merk aan haar karakter niet iets anders dan bij elk ander paard. Ze is inderdaad wat minder soepel, en het duurt even voordat ze los gereden is, maar goed, dat kan je met ieder paard hebben. In elk ras heb je wel een paard wat koppig is, of schrikachtig. Dat ligt in mijn ogen niet echt aan het ras, maar gewoon aan het paard.

Ik zelf heb niet een hekel aan één bepaald ras, ik vind een paard/pony mooi of niet. Of het nou een shetlander/haflinger/fjord/KWPN/fries/welsh/arabier/ or whatever is.