Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner etc)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:57

Marsie: 4500 euro. leuk dier, werkt natuurlijk mee dat zijn bloedlijn erg gewild is.

IsSsatjuh: geen idee zo zonder foto. Gokje van rond de 2000 - 3000 euro

siko

Re: Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 09:30

Marsie: Ik zou tussen de 4000-4500 euro voor je paard geven. Er zit een goede/bekende afstamming achter. Mag ik vragen of het een merrie of een ruin is? Daar dat natuurlijk enig verschil maakt ivm. eventueel een veulentje fokken. Ik las overigens dat je er nu M1 mee bent, dus ik ga eerder voor de 4500 euro, net als Sansje.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:20

@ Siko: volgens mij is ze met een ander paard M1. Met deze moet ze nog B gaan starten.

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:59

Hoi allemaal, ik ben van Chinty en ze is wel een stuk meer waard want ze is en een goed rijpaard & moeder van 3 mooie veulens. Alleen ik snap best dat het moeilijk is zonder fotootje
Groetjes Marissa

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 09:09

Sansje schreef:
@ Siko: volgens mij is ze met een ander paard M1. Met deze moet ze nog B gaan starten.

@Sansje: Correctie, dan ga ik meer richting de 4000 euro of er zelfs iets onder. Het paard zal qua emotionele waarde wel weer hoger liggen maar vooralsnog vraag ik me af of het een merrie of een ruin betreft ivm. de prijs.

@ Marissa(?!): Jammer dat je geen foto's van je paardje hebt om te laten zien. Mooi of niet mooi, je moet er toch echt een beetje doorheen kunnen kijken. Naar aanleiding van een foto kun je het paard beter beoordelen op exterieur en de afstammellingen en rijtechnisch niveau is ook erg belangrijk net als de leeftijd, hoogte etc. Als je meer info PLUS foto hebt, plaatsen!!

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:53

Ja zal ik doen

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:11

Goh nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar wat de mijne waard zou zijn volgens jullie... het gaat om het volgende paard:

- 8 jarige vos ruin
- 1,84m hoog
- Zonder papier, wel uit Duitsland (vandaar plaatsing hier)
- Wordt pas sinds kort getraind en loopt nu L-niv
- Geen wedstrijdervaring en wordt in Feb B gestart
- Paard kan heel leuk bewegen

Plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:23

liousca@ ik zou tussen 3500 en 4000 vragen, het is echt een mooi paard en wel jammer dat hij geen papieren heeft! ik vind wel dat hij wat heeft voor de wedstrijd ivm goede achterhand

Sanne86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:29

leuk paard liousca!! idd jammer dat hij geen papieren heeft maar eigenlijk vind ik dat altijd onzin.. de papieren doen verder niks en het is toch een ruin ik zou zeggen 3000 euro nu nog en als die straks wat hoger is in de sport dan loopt dat wel omhoog natuurlijk..

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:56

Liousca: wat een mooi paard zeg en wat een heerlijke hoogte. Ik mag dat wel van die reuzen. Voor de taxatie doet het er wel toe dat er geen papier bijzit, dus ik zou zeggen zo 3500 euro. Maar goed even reeel een papier kan je niet rijden en daarnaast ken ik genoeg raspaarden die niet zo mooi zijn als die van jouw!

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 10:29

Liousca, Even een vraagje om mee te beginnen. Heb je ook al paarden van anderen getaxeert? Is misschien wel even aardig en anders: vergeet dat ik het ueberhaupt gevraagd heb hihi...

Liousca, Ik vind jouw paard een heel aansprekend paard. Er zit een mooi koppie op en de bouw ziet er voor die grootte heel goed uit. Ik ga mee met iemand die voor mij al de actieve en vooral sterke achterhand noemde, deze springt er op de foto erg uit. Jammer vind ik alleen dat het voor been geen mooie wegzwaai maakt. Dat had het plaatje compleet gemaakt. Naast dat die geen papieren heeft vind ik jouw paard persoonlijk erg mooi en vind ik een prijs van 2750 op dit moment reeel. Omdat je in februari met hem gaat starten en dan eigenlijk pas naar boven komt wat hij in zijn mars heeft, denk ik dat de prijs dan zeer waarschijnlijk de hoogte in zal gaan, papieren of niet!!!

liousca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:56

Zo, ik heb ook even getaxeerd
Sansje: Prachtige mooie grote ruin! €4000,-
Kibo_L: Mooi voorbeen, mag wat mij betreft meer opgericht. Leuk dat hij al Z gelopen heeft alleen gekeken naar huidige prestaties en leeftijd: €4700,-
Sanne86: Omdat het een e-pony is maar gezien het niveau: €3700,-
Marsie: Prachtige kleur, ik ben dol op zwart! perfecte hoogte! ivm de leeftijd: €4000,-

liousca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:58

Ennuh, allen bedankt vor de taxatie van mijn ruin!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:23

@ Lisousca: zeer mooi paardje! Jammer dattie geen papieren heeft. NU taxeer ik hem 2900 euro, maar dit kan altijd stijgen als hij hoger komt!!

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 09:43

LauEef schreef:
@ Lisousca: zeer mooi paardje! Jammer dattie geen papieren heeft. NU taxeer ik hem 2900 euro, maar dit kan altijd stijgen als hij hoger komt!!

Lieve Laueef, helaas kun je op papieren niet rijden Was wel een stuk "saver" geweest hihi...

Nee, geintje ik vind het eigenlijk alleen van toepassing op het moment dat je voor een merrie kiest, natuurlijk ook meegerekend of je er ueberhaupt mee wil gaan fokken, maar zeg nou eerlijk ieder paard is een individu die zichzelf eerst moet gaan bewijzen, of de vader nou een super goed getalenteerd paard is of niet.

Persoonlijk geef ik niet veel om papieren, ik zou er in ieder geval niet voor betalen. Dus iedereen die een paard aan mij kwijt wil.... * hint*

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 09:44

Oh ja, ik was natuurlijk nog iets vergeten te zeggen, natuurlijk wegen hele goede papieren wel IETS mee wat het talent wat de vader meegeeft, maar ieder paard blijft een EIGEN INDIVIDU met of zonder super papieren.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:29

Kijk, een paard met papieren is altijd duuder
Het heeft niks met talent ofzo te maken hoor!

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:43

'mn'duitser hoeft niet getaxeerd te worden, hij wordt in Maart 22 jaartjes...maar wilde hem er tcoh graag bijzetten aangezien ik dus echt duitse paarden erg mooi vind en als ik er eentje zou kopen ik ook voor een duits paard zou gaan...zal er een foto bijzetten, is op 8 jarige leeftijd gekocht,...heeft in de Z gelopen en vind zichzelf nu de ideale crossknol..is nog superfit..heeft papieren maar aangezien hij niet van mij is(nou ja, zo goed als)...weet ik zn papieren niet,heb toen wel zn brandmerk te weten achterhalen en is een soort kroontje,(volgens mij iets van een Reinlands stamboek??..zeg ik t goed?)..iig een geweldig paard, qua uitstraling, leergierig, altijd zin om te werken

Afbeelding

dus taxeren hoeft niet, voor een paardje wat 22 jaartje oud wordt, weten we dat wel....maar wilde hem hier wel graag neerzetten(dat verdient ie toch wel )

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:44

ow het is de zwarte

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:25

Wat een leuk paard ! En ziet er idd nog super fit uit. Lijkt wel een beetje op die van mij, is ook zwart . Brandmerk met kroontje kan trouwens ook van het Oldenburger zijn...

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:52

@Dimitri: Een plekkie heeft 'ie zeker wel verdiend!! Wat ziet hij er nog goed uit zeg! Super, mijn complimenten.

Enne by the way: Kroontje op kont met 3 pieken betekent Rheinländer en 4 Oldenburger. Nog effe checken dus!!

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:53

dank jullie wel..ik ga vanavond gelijk eens kijken naar zn brandmerk!

Sanne86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:04

wat een mooi paard dimitri is het een huidige foto?? zo ja dan ziet hij er echt niet als een 22 jarige uit dyna heeft ook een kroontje en is een Oldenburger..ben benieuwd wat dat paard van jou dan voor 1 is

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:48

....deze foto is 31 December 2005 gemaakt, dus ja!..heel recent!...hahahahaha..(maar bedankt voor het compliment )

We doen er ook alles aan om hem zo fit en vrolijk mogelijk te houden...alles mag maar niets hoeft en dat werkt goed voor hem....als je naar zn voorbenen kijkt zie je ook al gallen..maar goed, ouderdom komt met gebreken ook bij hem!
Nu ben ik alleen vergeten om naar zn brandmerk te kijken...dus vanavond weet ik meer....nu ben ik toch ook wel erg nieuwgierig!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:05

Hi, echt een mooierd zo zeg, zeker voor die leeftijd. Mijn pony van 25 ziet er toch echt al een stuk minder uit... die is gewoon echt oud.

En weet je al hoeveel pieken het kroontje heeft?