Fjordenpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Re: Fjordenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:31

Heeft iemand hier voor mij (eventueel via pm) het telefoonnummer van het Fjordenstamboek? Ik heb een nummer van hen dat niet in gebruik is en op mail wordt niet gereageerd.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:02

h_o_r_e_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:14

ii vind fjorden ook heel leuk verzorg er zelf ook drie maar een word misschien verkocht...Snik snik....

Ulbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:07

Bertus_Suzy schreef:
Ik heb sinds Zaterdag ook een Fjord om te verzorgen.. haha
Ze heet Beer, is een merrie,9 jaar met stamboek enzo en veel te dik !!!! en ze is een beetje verwaarloost maar daar komt verandering in.
Ik vind Fjordjes echt leuk joh.. ik ben ook naar ponykamp het Fjordenpaard geweest. hele leuke Fjorden daar, ik dacht altijd dat fjorden sloom enzo waren maar het is helemaal niet zo vooral niet bij t'Fjordenpaard.

Daar ben ik tien jaar geleden ook op ponykamp geweest en dat was ook heel leuk

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:34

Dan nu mijn topper Primair.
Hij is 10 jaarige ruin en bij ons op de stal geboren.
Zijn vader is Havstad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Nicole

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:35

oee.. mooi paardjee Nicole

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:36

Primair lijkt wel een beetje op Pim van Minka hier, maar dat is ook een Havstad

Ulbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:09

Mijn fjordjes kun je bekijken in de fotoreportage van RoWyGo. De link staat in mijn onderschrift

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:03

Ulbi schreef:
Mijn fjordjes kun je bekijken in de fotoreportage van RoWyGo. De link staat in mijn onderschrift

leuke beesjes!

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:33

bliksemluver schreef:
Primair lijkt wel een beetje op Pim van Minka hier, maar dat is ook een Havstad

Jah de havstad-jes kan je er meestal wel uitpikken.
Het is jammer dat Hafstad er niet meer is maar gelukkig is
er nog wel een nakomeling hengst van hem Manus

Groetjes Nicole

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:26

Jep, en Manus is erg leuk! En geeft hele leuke nakomelingen, de leukste/mooiste van hem vind ik Vinga! Van Dreeke hier. Die pony heeft echt een uitstraling .

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:33

bliksemluver schreef:
Jep, en Manus is erg leuk! En geeft hele leuke nakomelingen, de leukste/mooiste van hem vind ik Vinga! Van Dreeke hier. Die pony heeft echt een uitstraling .

Heb je een foto van Vinga...?
Manus heeft ook een supper uitraling,heeft hij van ze vader.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:08

Zo snel niet

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:10

Anders moet je even op fjordenwereld kijken, daar staan foto's genoeg. en ik ga niet zomaar foto's van andere sites kopiëren, snap je?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:50

h_o_r_e_s schreef:
ii vind fjorden ook heel leuk verzorg er zelf ook drie maar een word misschien verkocht...Snik snik....

HEEEEEEE jij bent een van die meisjes die Anc doet.......hehe leuk om jullie ook eindelijk eens te spreken. Hadden al heel vaak wat gehoord, maar nooit gezien
En het is jammer, maar wel beter voor Anca...bedoel Zienna is van Nicole, Zinnish van Gea en Anca staat er dan maar wat te kijken...(en moet heel eerlijk zijn, zienna is mijn pakkie an niet, Zinnish dan wel, maar die is super maar Anca...tja die ligt mij niet helemaal blij toe als ik die niet hoef te beleren )

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:19

Manuutje1990 schreef:
Dat valt me idd vaak wel op, dat veel Fjorden gewoon te dik zijn. Het zijn heel sterke pony's die erg weinig kunnen hebben als het om eten gaat. Dus zou ik een Fjord persoonlijk op een schrale wei zetten, en als hij hard moet werken en een goede conditie moet hebben, kan je altijd nog krachtvoer bijvoeren.

Ja vreselijk gewoonweg. De mijne wordt bij wijze van spreken al dik van 1 sprietje gras.
Onze fjorden krijgen alleen in de winter hooi bijgevoerd maar voor de rest geen krachtvoer oid. En toch heeft de mijne een grasbuikje, dan mag ik haar nog op een schrale wei zetten dat helpt niks.

Bliksemluver ik vind soms toch wel dat de fjorden in België duurder zijn dan in Nederland.

Dit is de mijne:

Afbeelding
Afbeelding

Haar hoofdje:
Afbeelding

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:31

Mijn Aran is ook van Manus.Foto's staan in mijn profiel.
Ook van Manus trouwens

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:03

skara schreef:
Manuutje1990 schreef:
Dat valt me idd vaak wel op, dat veel Fjorden gewoon te dik zijn. Het zijn heel sterke pony's die erg weinig kunnen hebben als het om eten gaat. Dus zou ik een Fjord persoonlijk op een schrale wei zetten, en als hij hard moet werken en een goede conditie moet hebben, kan je altijd nog krachtvoer bijvoeren.

Ja vreselijk gewoonweg. De mijne wordt bij wijze van spreken al dik van 1 sprietje gras.
Onze fjorden krijgen alleen in de winter hooi bijgevoerd maar voor de rest geen krachtvoer oid. En toch heeft de mijne een grasbuikje, dan mag ik haar nog op een schrale wei zetten dat helpt niks.

Ja, idd. Als je die slank wilt houden, niet mager of iel, maar gewoon mooi slank, dan moet je ze in de zomer op een hele schrale wei zetten, en evt. hooi bijvoeren. Dan is het nog te doen.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:23

Ik heb een verzorg Fjordje

Ze heet Bella en is 5 jaar.
Zonder stamboek...
En een beetje VEEL te dik
Maar we zijn bezig der te laten afvallen

Afbeelding

Afbeelding

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:51

Leuke fjord! Maar goede genade wat is die dik!!! Succes voor dr met lijnen
De mijne was 2 jaar geleden bij aankoop ook veel te dik. Inmiddels is ie mooi slank gelukkig. Maar hij komt dan ook nooit meer in de wei. Jammer voor hem, maar wel beter. Hij eet goed krachtvoer, lucerne en hooi. Zo kan ik een beetje controleren wat hij naar binnen schuift.....

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:10

Bella ziet er leuk uit!!

Tja moon staat op een redelijk kale wei, maar krijgt geen krachtvoer enzo

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:15

Sythaa schreef:
De mijne was 2 jaar geleden bij aankoop ook veel te dik. Inmiddels is ie mooi slank gelukkig. Maar hij komt dan ook nooit meer in de wei. Jammer voor hem, maar wel beter. Hij eet goed krachtvoer, lucerne en hooi. Zo kan ik een beetje controleren wat hij naar binnen schuift.....

Ja ik zou Skara eigenlijk ook graag op stal zetten want dan krijgt ze zo geen dikke buik. Maar dat vind ik dan weer erg voor haar, ze is veel gelukkiger op de wei tussen haar vriendjes. Dan maar een gelukkig paard met dikke buik dan een ongelukkig slank paard.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:16

Kimmes schreef:
Mijn Aran is ook van Manus.Foto's staan in mijn profiel.
Ook van Manus trouwens

Ik ga meteen ff kijken,ik heb eigenlijk nog geen nakomeling van
Manus gezien,dus ik ben wel benieuwd of Manus de elegantie door geeft.

groetjes Nicole

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:17

skara schreef:
Sythaa schreef:

Ja ik zou Skara eigenlijk ook graag op stal zetten want dan krijgt ze zo geen dikke buik. Maar dat vind ik dan weer erg voor haar, ze is veel gelukkiger op de wei tussen haar vriendjes. Dan maar een gelukkig paard met dikke buik dan een ongelukkig slank paard.

helemaal mee eens, met moon ook en die wordt gek in stal

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:25

skara schreef:
Sythaa schreef:

eeeuuh... mijn fjordje is niet ongelukkig!!! Hij staat de hele dag buiten, alleen niet in de wei maar in de paddock. op zand. En krijgt daar gewoon hooi. Hij is van kleins af aan gewend om op stal te staan en gaat graag naar binnen als het tijd is. Als het heet is wil ie zelfs alleen maar naar stal.
Eerst heeft hij in pension gestaan en ging daar met een koppel naar buiten en werd veel te veel bijgevoerd, eiwitrijk hooi en dat soort ellende. Ik heb hem twee keer bijna bevangen gehad. Het gaat mij dus niet alleen om de slankheid maar gewoon om zijn gezondheid.
Hij eet nu per dag 3 plakken hooi, 1 kg draversbrok, 1/2 kilo kantucky light (havermix) en 1 schep lucerne. Lijkt mij een prima menu voor een koudbloedje en hij ziet er super uit. Soms laat ik hem in het weekend even een uurtje in de wei, maar alleen als hij flink gewerkt heeft. Het gaat gewoon niet.
Voor de rest hebben wij 6 dravers en die zijn gewoon heel anders. Die kan je de hele dag in de wei laten, dik worden ze niet en eten tot ze er bij neer vallen doen ze ook niet.