Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bertus_Suzy schreef:Ik heb sinds Zaterdag ook een Fjord om te verzorgen.. haha
Ze heet Beer, is een merrie,9 jaar met stamboek enzo en veel te dik !!!! en ze is een beetje verwaarloost maar daar komt verandering in.
Ik vind Fjordjes echt leuk joh..ik ben ook naar ponykamp het Fjordenpaard geweest. hele leuke Fjorden daar, ik dacht altijd dat fjorden sloom enzo waren maar het is helemaal niet zo vooral niet bij t'Fjordenpaard.

Ulbi schreef:Mijn fjordjes kun je bekijken in de fotoreportage van RoWyGo. De link staat in mijn onderschrift
bliksemluver schreef:Primair lijkt wel een beetje op Pim van Minka hier, maar dat is ook een Havstad
. bliksemluver schreef:Jep, en Manus is erg leuk! En geeft hele leuke nakomelingen, de leukste/mooiste van hem vind ik Vinga! Van Dreeke hier. Die pony heeft echt een uitstraling.
h_o_r_e_s schreef:ii vind fjorden ook heel leuk verzorg er zelf ook drie maar een word misschien verkocht...Snik snik....![]()
![]()
...hehe leuk om jullie ook eindelijk eens te spreken. Hadden al heel vaak wat gehoord, maar nooit gezien 
blij toe als ik die niet hoef te beleren
) Manuutje1990 schreef:Dat valt me idd vaak wel op, dat veel Fjorden gewoon te dik zijn. Het zijn heel sterke pony's die erg weinig kunnen hebben als het om eten gaat. Dus zou ik een Fjord persoonlijk op een schrale wei zetten, en als hij hard moet werken en een goede conditie moet hebben, kan je altijd nog krachtvoer bijvoeren.

skara schreef:Manuutje1990 schreef:Dat valt me idd vaak wel op, dat veel Fjorden gewoon te dik zijn. Het zijn heel sterke pony's die erg weinig kunnen hebben als het om eten gaat. Dus zou ik een Fjord persoonlijk op een schrale wei zetten, en als hij hard moet werken en een goede conditie moet hebben, kan je altijd nog krachtvoer bijvoeren.
Ja vreselijk gewoonweg. De mijne wordt bij wijze van spreken al dik van 1 sprietje gras.![]()
Onze fjorden krijgen alleen in de winter hooi bijgevoerd maar voor de rest geen krachtvoer oid. En toch heeft de mijne een grasbuikje, dan mag ik haar nog op een schrale wei zetten dat helpt niks.
Als je die slank wilt houden, niet mager of iel, maar gewoon mooi slank, dan moet je ze in de zomer op een hele schrale wei zetten, en evt. hooi bijvoeren. Dan is het nog te doen. 

Sythaa schreef:Leuke fjord! Maar goede genade wat is die dik!!! Succes voor dr met lijnen
De mijne was 2 jaar geleden bij aankoop ook veel te dik. Inmiddels is ie mooi slank gelukkig. Maar hij komt dan ook nooit meer in de wei. Jammer voor hem, maar wel beter. Hij eet goed krachtvoer, lucerne en hooi. Zo kan ik een beetje controleren wat hij naar binnen schuift.....
Kimmes schreef:Mijn Aran is ook van Manus.Foto's staan in mijn profiel.
Ook van Manus trouwens
skara schreef:Sythaa schreef:Leuke fjord! Maar goede genade wat is die dik!!! Succes voor dr met lijnen
De mijne was 2 jaar geleden bij aankoop ook veel te dik. Inmiddels is ie mooi slank gelukkig. Maar hij komt dan ook nooit meer in de wei. Jammer voor hem, maar wel beter. Hij eet goed krachtvoer, lucerne en hooi. Zo kan ik een beetje controleren wat hij naar binnen schuift.....
Ja ik zou Skara eigenlijk ook graag op stal zetten want dan krijgt ze zo geen dikke buik. Maar dat vind ik dan weer erg voor haar, ze is veel gelukkiger op de wei tussen haar vriendjes. Dan maar een gelukkig paard met dikke buik dan een ongelukkig slank paard.
skara schreef:Sythaa schreef:Leuke fjord! Maar goede genade wat is die dik!!! Succes voor dr met lijnen
Ja ik zou Skara eigenlijk ook graag op stal zetten want dan krijgt ze zo geen dikke buik. Maar dat vind ik dan weer erg voor haar, ze is veel gelukkiger op de wei tussen haar vriendjes. Dan maar een gelukkig paard met dikke buik dan een ongelukkig slank paard.
en hij ziet er super uit. Soms laat ik hem in het weekend even een uurtje in de wei, maar alleen als hij flink gewerkt heeft. Het gaat gewoon niet.