wie heeft er een eigen Ijslander of eentje als verzorg pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoffa

Re: wie heeft er een eigen Ijslander of eentje als verzorg p

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:27

Ja inderdaad balkjes en sprongetjes hebben we ook regelmatig gedaan en veeeeeeeel geduld

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:28

Dat laterale probleem zal ik later met Muska ook wel krijgen Die laat alle gangen zien maar gooit soms de boel nogal doorelkaar. Stap is ook 2tak... Ik heb trouwens foto's van Muska bij in the picture geplaatst. Ze is erg verandert.

viewtopic.php?f=53&t=431334&p=9031785#9031785
Wel kijken he

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:35

hbe de fotos gezien nynke!!
ze is echt heel erg vebeterd

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:45

@ hoffa: hoe oud is ze eigenlijk?

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:05

Hey

ben hier ook al lang niet geweest. Alles goed hierzo?
Trouwens, ik was ook steeds bezig genoeg postjes voor de HK te kunnen krijgen, maar int begin wordt dr haast niet op je gereageerd daar...

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:46

@ Glossi: Muska ziet er heel goed uit!!

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:32

ijslandertje schreef:
@ hoffa: hoe oud is ze eigenlijk?

Ze is al 12, niet echt een net ingereden IJslander dus. Maar ze is gewoon heel stijf en ze heeft ook een lange rechte rug, dus dat is gewoon heel lastig.

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:34

klunsmuts schreef:
Hey

ben hier ook al lang niet geweest. Alles goed hierzo?
Trouwens, ik was ook steeds bezig genoeg postjes voor de HK te kunnen krijgen, maar int begin wordt dr haast niet op je gereageerd daar...

Hmm, vervelend. Als je 50 berichtjes hebt kun je op de huiskamer toch? Nou ja zal het wel merken dan

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 07:53

Ja, ik geloof wel dat het zoiets werkt. Naja, ik kan er nu wel in hoowr... maar ik zit ook al over de 100 berichten... Glossi/Nynke dan, die heeft er pas veel

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:16

Ik kon eerst ook niet in de HK maar had al meer dan 50 posts.......toen een week erna ben ik de HK ingegaan en staat erboven iets van de beheerder en daar staat een link en daar klik je op en dan kan je erin

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:01

ik kon er op het begin ( met 50 beridchtje) ook nniet in, maar ik probeerde het een keer en toen kon ik het dus wel

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:47

ik kan er ook nog niet in en ik heb ook al meer dan 50 posts.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:06

Hey ijslandertje (en misschien de rest ookwel)
Nog geinteresseerd in een sappig verhaal over galopproef/dressuurproef/behendigheidsproef?
Zo ja, let me know... gegarandeerd 1 pagina vol met grappen en grollen

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:19

Ik ben nieuwsgierig! Vertel!!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:07

Hoffa schreef:
Ik ben nieuwsgierig! Vertel!!

hahahah, oke, zit iedereen!

Toen ik uhuhuh, 15 of 16 was, ben nu 22, deed ik voor het eerst mee aan zuid met Brenna. (ik verzorgde 3 ijslanders) Brenna was een paardje van 5 jaar, kon nog niet tolten.
Even een beetje uitleg over het karakter van Brenna, als ik links wilde, ging zij rechts. Wij waren water en vuur.
Omdat ze dus niet kon tolten, deed ik vooral mee aan de loldingen.
Thuis begon ik met oefenen voor de behendigheid. Had een wip in elkaar getimmerd, sliertengordijn gemaakt, aantal meter plastic aan elkaar geplakt, paraplu klaar in de wei, jas aan jas uit, deken over haar hoofd, etc etc. Dat ongecompliceerde paard rook overal 1 keer aan en deed daarna alles alsof het niets was... niks aan om met haar te oefenen.

Tijdens de wedstrijd behendigheid ging het dan ook meer dan goed. Brenna had er wel zin in, ik vond het lache. We zaten bij de eerste 10. Ook deden we mee aan de lang leven de lol proef, ff voor degene die niet weten hoe dat werkt, je moet van die lol onderdelen doen op snelheid. Dus eerst slalommen met een lepel en een aardappel, wat een hel! Dat stomme beest had er uiteraard geen zin in om slalom te lopen als ze ook gewoon rechtdoor kon. Rechts had ik die lepel, links de teugels, bij de eerste pion weken we naar links uit, maar toen moest ik naar rechts... gooide die teugels los SUKKEL! Alles staat op film, dus je ziet mij grijpen naar de teugel, brenna staat al aan de rand van de bak, kop omlaag, VRETENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN. Naja, die slalom werd niks. Toen moest ik van dat paard, maar deed dat natuurlijk weer te netjes lette totaal niet op de tijd, moest ik zakkenlopen... na, daar heb ik het niet over oke wat een ramp... daarna met me kop in een bak met water --> Appelhappen WIE VERZINT HET! Mijn mond is niet ZOOO groot
Daarna weer terug in die zak, wat een ellende, op brenna, deed ik natuurlijk ook weer als zo'n echt dressuurmuts dus met 2 losse beugels sjeest brenna ervandoor, over de hindernis, je kan je voorstellen hoe dat eruit zag, ik zat nog niet goed Daarna eentjes vangen met zo'n hengel, dat ging ook SUPER Naja, ik weet niet hoeveelste we waren, maar we hadden lol, brenna waarschijnlijk meer dan ik.

De drafren was onze volgende actie. Toen hoefde we nog niet uit die boxen te starten... maarja, die gekke knol, die was zo heet als een tijger... kwam geen PAS draf uit... dus hebben lekker zitten sjezen over die baan... leuk voor degene die achter mij zijn paard net in bedwang kon houden Gna gna gna... daar waren we dus een van de laatste
De dressuurproef deden we als laatst, dat ging echt super goed! Uiteindelijk waren we 2e geworden, was echt zo trots! half jaar bit gewonnen.

De 2 jaren daarna deed ik mee met Sota en Sota heeft even wat uitleg nodig als het gaat om haar karakter.
Het heeft een half jaar geduurd voordat ik Sota kon aanraken... paard komt uit ijsland, zwaar getraumatiseerd, kan alleen door eigenaresse gereden worden, waarschijnlijk ooit door mannen gevangen, HAAT ze.
Ze is neurotisch, zenuwachtig, wantrouwend EN een 5 ganger. Schweint de hele boel bij elkaar. OM gek van te worden.
Maargoed, ze werd mijn lieveling dus ik moest met haar meedoen aan zuid. Die keer dat ik met brenna thuis de behendigheid ging oefenen, ben ik ook met sota aan de gang gegaan. Het heeft een half jaar geduurd voordat ze over 1 meter plastic liep. Deden we mee aan een van de outdoren, vertikte ze het om over het plastic te lopen, ik begreep er niks van! Thuis weer geoefend, deed ze keurig! Maaaaar, thuis hadden we over zwart plastic geoefend en op de wedstrijd was het wit
Enfin, tijdens zuid heeft mijn vader de behendigheid gefilmd, we hebben vet de tijd overschreden, maar we waren voor onszelf al winnaars. Ze heeft ieder onderdeel gedaan, zonder dwang, had teugels helemaal los gegooid. Geweldig dat ze dat voor me deed.

Tijdens de galopren moesten we in die boxen staan, maar schijtert sota vertrouwende die boxen natuurlijk niet. Gelukkig kennen ze op de breidablik sota en mocht alleen het achterdeurtje dicht en mijn vader fungeerde als voordeur. Ze stond echt als een ezel in die box... voorbenen naar voren, gespannen, snuifend (ben ik een dierenbeul ? ) maargoed, ze knalde uit die box maar begreep niet dat ze daarna hard moest blijven gaan Daarbij stonden er na iedere 100 meter mensen met van die gekleurde vlaggen te zwaaien... ohohohoh, gelukkig is me een lancering bespaard gebleven.

De drafren was ook fantastisch want daar rende ze namelijk als een dolle hengst over de baan, met als gevolg dat Hilde (op bokt), mij op dat moment wel kon killen

De dressuurproef reden we in tolt (ik ken jurylid nog uit mijn ponyclub-wedstrijden, dus die man jureerde ook bij "normale" wedstrijden) en werden zelfs 1 keer 1e!
Ohja, tijdens de gangproeven stond mijn vader een keer te filmen in het publiek, hoorde hij 2 dames naast zich zeggen "goh, dat is Sota, die neuroot van..." GEWELDIG!

hmmm, mijn verhaal is niet echt sappig heh naja, zal wel door de tijd komen, anyway, dit was mijn story, niet zo grappig denk ik als op de film.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:38

Nou i kan me dr best wel wat bij voor stellen en ik heb me slap gelachen, haha, oow ow oh... Maar ik dacht dus ook dat de galopren uit van die hokjes was, maar bij de uitle staat dat je eerst moet draven, dan galop en dan pas rengalop. Dus dan is het toch neit vanuit die hokjes denk ik? Wel jammer dat ze drafren niet meer doen, ik denk dat Glossi's/Nynkes SKundi dat errug goed zou kunnen!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:56

klunsmuts schreef:
Maar ik dacht dus ook dat de galopren uit van die hokjes was, maar bij de uitle staat dat je eerst moet draven, dan galop en dan pas rengalop. Dus dan is het toch neit vanuit die hokjes denk ik?

In MIJN tijd (6/7 jaar geleden) hadden ze nog niet van die startboxen... die kwamen pas de laatste keer toen ik meedeed. Bij de galopren is het zo dat je start vanuit draf/galop, wat je zelf wilt, dan moet je voor de eerste 50 meter in galop zitten. Of je dan al hard galoppeerd maakt niks uit, als je maar 250 meter volhoud.
Althans, dat was toen, hoe het nu zit... geen idee. Maar je start wel vanuit die startboxen.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:04

oei, nou als dat zo is ga ik vanuit die boxjes in rengalop, Jarl houdt het kilometers vol

maar in mijn Nk boekje van 2003 staat het volgende:
GALOPPROEF
wordt verreden op de telgangbaan, baanstuk van de telgangproef
Vraagprogramma
-Aankomen in tölt/draf
-Tussen de 0 en 40 meter overgang naar galop
-Tussen de 40 en 140 meter rengalop
-Tussen de 140 en 210 meter terugenemen naar tölt, draf of stap

maar dat heet dus galopproef, inmiddels heet het galopREN...dus ik weet het niet...

ik hoop dta het keihard met ze 2en racen is, dan gaat ie het hardste

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:41

haha shadowfax, dat is me een verhaal!!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:43

Nogal hea? wel erg leuk!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:28

Is er niet een Gallopproef en een Gallopren?
En idd als er een drafren kwam had ik daar aan mee gedaan! Dat lijkt me echt een leuke proef Skundi kan heel snel draven in de bak (galloptempo) Maar als er iemand voor me rijd is het moeilijk om hem in draf te houden.

@shadowfax, leuk verhaal! Ik denk dat het leuk is om die dingen terug te zien Hopelijk kopen mijn ouders nog een camera zodat iemand mij kan filmen met de behendigheid. Dat zal wel feest worden En natuurlijk de andere proefen ook. Wil wel eens weten hoe ik nou echt rijd Ik zie me zelf nl nooit rijden

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:51

@ Glossi: Wrsch komt de camera mee he! En dan gaat of Martin of mam wrsch wel ons filmen! Enne, je rijd GOED

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 06:20

Woej, leuk man Enne ik rijd niet goed, Skundi loopt zo goed

Pff word ik vanmorgen wakker en doe ik me ogen open en wat zie ik? En vet enge spin! Nou ik was meteen klaar wakker

We gaan vandaag ook bij verkooppaarden kijken. Mischien dat Rosan mee gaat! Hoop het wel, is wel gezelli! Ik laat nog wel horen hoe het vandaag afloopt

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:17

Leuk verhaal Shadowfax!!! Ik herken dat wat je vertelde over de lang leven de lol proef! Een vriendin van mij heeft daar ook nog steeds trauma's van, ook met die appels (misschien was het wel hetzelfde jaar)! Echt grappig!

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:20

En wat betreft de "galopproef" en de "galopren".
Dat zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Op wedstrijden zuid wordt de galopproef verreden en dat is volgens de omschrijving van Klunsmuts. Dus geen startboxen!