waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:32

kep nog mooie foto gemaakt van m'n galopje, ik zal hem er zo even opzetten!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:36

Wij wachten met smart Lachen

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:37

hij is wel een beetje idioot hoor! niet op mij letten......

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:38

Afbeelding

oeps, teugels beetje los Bloos!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:40

Jammer dat die op zo'n raar moment genomen is..

En je kan me veel wijsmaken, maar dit is geen in de hand gestelde galop hoor Bloos

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:42

jah, das idd wel jmmr dat hij net op een beentje staat.
euhh...over in de hand gesteld heb ik niet zoveel verstand...maar het was wel heel netjes en langzaam....en netjes naar benede Lachen

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:43

(ik galoppeer wel op een volte hoor....voor de duidelijkheid)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:45

Ja maar langzaam en naar beneden heeft niets te maken met in de hand gesteld en over de rug galopperen.

Het paard maakt zich scheef op de foto, dus kan dan sowieso al nooit in een natuurlijke houding ontspannen en nageven.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:46

Dit overigens niet om je af te kraken ofzo hoor! Maar ik vertel alleen wat ik zie op de foto, daar kan je misschien zelf nog weer wat mee in je rijden, mocht je serieus met dressuur bezig zijn Knipoog (ook dat niet banketstaaf bedoeld, maar ik weet niet of je recreatief rijdt oid)

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:47

OK...ik geef toe dat het hem moeite kost, daardoor duwd hij de buitenschouder er erg uit. ik probeer het steeds op tevangen met m'n buiten teugel, en buiten been. maar das helaas niet zo makkelijk......Boos!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:47

Maar ontspannen is hij wel!!!!!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:49

Ik snap wel dat het voelt alsof hij loslaat, maar alleen een goed rechtgericht paard kan zich écht ontspannen in een natuurlijke houding zonder zich aan het werk te onttrekken.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:52

euh...op een volte vraag ik meestal stelling...en het probleem van m'n paardje is dat hij op een lange zijde (en recht gericht is) meestal uitelkaar valt, ik heb de kracht niet in mijn benen om hem dan onstpannen in de galop te houden, daarom rij ik eigenlijk altijd op een volte die ik steeds verder uitbreid.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:57

Citaat:
Marieke87 en ik kijken inderdaad vooral naar wat een paard presteerd omdat wij zelf alleen opzoek zijn naar sportpaarden. Hoe lief die wel niet is, tja, dat maakt niet uit als die maar presteerd.

Kijk en dat bedoel ik nou met kortzichtig > persoonlijkheid is niet alleen maar lief zijn, want welk paard is dat nou altijd? Het gaat om al zijn goede en slechte eigenschappen samen, die zijn persoonlijkheid vormen! En over presteren heb ik niets te klagen met een winsom van 80.000 ouderwetse guldens dacht ik zo Knipoog Dat hij het nu ook leuk doet als rijpaard zegt alles over zijn geweldige karakter OK dan! , maar mensen moeten het wel willen zien hé...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:00

lovemaan schreef:
euh...op een volte vraag ik meestal stelling...en het probleem van m'n paardje is dat hij op een lange zijde (en recht gericht is) meestal uitelkaar valt, ik heb de kracht niet in mijn benen om hem dan onstpannen in de galop te houden, daarom rij ik eigenlijk altijd op een volte die ik steeds verder uitbreid.

Ik denk niet dat jij helemaal snapt wat ik bedoel. Rechtgericht zijn betekent niet dat een paard een rechte lijn vormt!
Rechtgericht zijn betekent de natuurlijke scheefheid van het paard rijtechnisch oplossen zodat het zijn gewicht over alle vier zijn benen verdeeld.
Wanneer het paard rechtgericht is ga je het in de hand stellen, zodat de achterhand er goed bij is en het paard de ruiter gaat dragen op zijn buikspieren de rug gaat ontspannen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:02

Meerdijk schreef:
Kijk en dat bedoel ik nou met kortzichtig > persoonlijkheid is niet alleen maar lief zijn, want welk paard is dat nou altijd? Het gaat om al zijn goede en slechte eigenschappen samen, die zijn persoonlijkheid vormen! En over presteren heb ik niets te klagen met een winsom van 80.000 ouderwetse guldens dacht ik zo Knipoog Dat hij het nu ook leuk doet als rijpaard zegt alles over zijn geweldige karakter OK dan! , maar mensen moeten het wel willen zien hé...

Dat heeft niets met kortzichtigheid te maken en Roos en ik bedoelen 'lief zijn' ook wel iets ruimer dan alleen maar lief zijn, dus wie is er hier nou kortzichtig Verward Je moet wel een beetje door de manier van uitleggen van mensen heen kunnen kijken hoor, wil je een discussie kunnen voeren.

Iedereen hier praat over lol met je knol, en mijn draver is hartstikke lief, en die van mij is zo braaf.

En dat is dus ons punt, het zal mij toch -even heel lomp gezegd- aan mijn reet roesten of hij lief is en braaf en een goede persoonlijkheid heeft, als 1 deel van zijn karakter maar is dat hij wil doorzetten, anders is hij voor de sport niets waard.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:04

ow haha ok. nou alle paarden zijn van nature scheef...mijne ook heel erg (ghehe). links liep hij super over de buitenschouder heen, en rechts was hij nouwlijks te stellen. nu heb ik de stelling toch wel redelijk goed gekregen...maar misschien klopt het van links naar rechts wel, maar van voor naar achter nog niet. op de ze foto loopt hij wel erg op de voorhand he.....?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:06

Ja dat lijkt op de foto wel een beetje zo ja, maar dat is ook moeilijk te beoordelen omdat de foto op een raar moment is genomen.

Maar voor een nog niet helemaal rechtgericht paard is hij wel iets te laag ingesteld..

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:09

hij loopt ook wel een beetje te diep......ik probeer hem ssteeds wat meer in het front te laten lopen, gaat wel steeds beter! vandaag had ik les van m'n instructeur...hij zei; (want de bak was een en al blub) door die troep tilt hij de beentjes wel mooi op, nu nog een fijn frontje erop en dan gaatie hoor!!! das altijd wel leuk om te horen, m'n knollie liep net als een hackney door de modder....hahaha

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:12

Haha ja met die modder is dat altijd wat.

Je kan zijn hoofd wat omhoog krijgen door je handen wat hoger te houden. Je teugel-onderarm tot je elleboog moet een rechte lijn zijn, dus jouw handen mogen iets hoger. Dan moet je haar goed voorwaarts rijden zodat ze zich richting de oprichting kan gaan ontspannen, hierbij moet ze natuurlijk wel rechtgemaakt worden.
Als je de stelling op de ene kant niet zo goed voor elkaar krijgt kan je misschien beter op de andere hand gaan rijden en hem dan in contrastelling zetten, dan krijg je hetzelfde resultaat maar het gaat vaak veel makkelijker!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:14

klopt, kep die contrastelling vandaag net geoefend, en het was idd veel makkelijker, en ook weer makkelijker om te zorgen dat hij op de andere hand niet over de buitenshouder wegloopt...!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:21

Ja idd, en zo kan je dus een paard fijn rechtrichten, dat bedoelde ik dus met het oplossen van die natuurlijke scheefheid e.d. Knipoog

Maar goed, volgens mij gaan we nu wel een beetje offtopic Haha!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:24

ow hahahha jah, iniedergeval bedankt:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:45

Mariek87 schreef:
Natuurlijk heeft wat een paard presteert te maken met zijn ruiter. Maar wat betreft een talentje kan niet eeuwig een talentje blijven?
Onzin! Als een basisruiter een talentje bij wijze spreken een jaar of 5 of misschien langer in de B start, en hij gaat dan naar een goede ruiter, dan kan die het talent er echt nog wel uitrijden hoor. Als dat talent er in zit, dan blijft dat er ook inzitten, no matter what.

En dan nog.. als een paard springgefokt is, dan is het gewoon een springpaard hoor, lekker belangrijk wie er op zit toch?

Aan talent dat in het paard zit heb je niet veel als het er niet uitkomt. Buiten dat hoe kan je zien dat het paard echt talentvol is? Afstamming zegt lang niet alles. Daar moet je het paard toch echt voor aan het werk zetten.

En een springgefokt paard hoeft zeker geen springpaard te zijn. Er zijn genoeg springgefokt paarden die echt niet uitblinken in springen. Er zijn zelfs springgefokte paarden die veel meer dressuurtypisch gebouwd zijn. Dit komt waarschijnlijk mede omdat het de fokkerij van types betreft en het geen ras is.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:16

fransje23 schreef:
En een springgefokt paard hoeft zeker geen springpaard te zijn. Er zijn genoeg springgefokt paarden die echt niet uitblinken in springen. Er zijn zelfs springgefokte paarden die veel meer dressuurtypisch gebouwd zijn. Dit komt waarschijnlijk mede omdat het de fokkerij van types betreft en het geen ras is.

Klopt! Mijn instructeurs dochter heeft ook een paard met veel spring bloed. maar in het springen blok hij niet echt uit. nu rijden ze er dressuur mee, en ze vliegen door de proeven heen.......