Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Marieke87 en ik kijken inderdaad vooral naar wat een paard presteerd omdat wij zelf alleen opzoek zijn naar sportpaarden. Hoe lief die wel niet is, tja, dat maakt niet uit als die maar presteerd.
Dat hij het nu ook leuk doet als rijpaard zegt alles over zijn geweldige karakter lovemaan schreef:euh...op een volte vraag ik meestal stelling...en het probleem van m'n paardje is dat hij op een lange zijde (en recht gericht is) meestal uitelkaar valt, ik heb de kracht niet in mijn benen om hem dan onstpannen in de galop te houden, daarom rij ik eigenlijk altijd op een volte die ik steeds verder uitbreid.
Meerdijk schreef:Kijk en dat bedoel ik nou met kortzichtig > persoonlijkheid is niet alleen maar lief zijn, want welk paard is dat nou altijd? Het gaat om al zijn goede en slechte eigenschappen samen, die zijn persoonlijkheid vormen! En over presteren heb ik niets te klagen met een winsom van 80.000 ouderwetse guldens dacht ik zoDat hij het nu ook leuk doet als rijpaard zegt alles over zijn geweldige karakter
, maar mensen moeten het wel willen zien hé...
Je moet wel een beetje door de manier van uitleggen van mensen heen kunnen kijken hoor, wil je een discussie kunnen voeren.Mariek87 schreef:Natuurlijk heeft wat een paard presteert te maken met zijn ruiter. Maar wat betreft een talentje kan niet eeuwig een talentje blijven?
Onzin! Als een basisruiter een talentje bij wijze spreken een jaar of 5 of misschien langer in de B start, en hij gaat dan naar een goede ruiter, dan kan die het talent er echt nog wel uitrijden hoor. Als dat talent er in zit, dan blijft dat er ook inzitten, no matter what.
En dan nog.. als een paard springgefokt is, dan is het gewoon een springpaard hoor, lekker belangrijk wie er op zit toch?
fransje23 schreef:En een springgefokt paard hoeft zeker geen springpaard te zijn. Er zijn genoeg springgefokt paarden die echt niet uitblinken in springen. Er zijn zelfs springgefokte paarden die veel meer dressuurtypisch gebouwd zijn. Dit komt waarschijnlijk mede omdat het de fokkerij van types betreft en het geen ras is.